Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A może po prostu filtr dpf jest takiej jakości, ze szybko się zapełnia?

Chciałbym również wiedzieć co ile powinien się wypalać dpf przy jeździe po mieście.

Opublikowano
A może po prostu filtr dpf jest takiej jakości, ze szybko się zapełnia?

Chciałbym również wiedzieć co ile powinien się wypalać dpf przy jeździe po mieście.

tez mi się tak wydaje miałem zdejmować go w tym tygodniu i odsyłać na gwarancji ale muszę przegląd zrobić i jeszce coś innego mi wypadło wiec domòwilem kilka duperelek i zdejmuje filtr w przyszłym tygodniu dam znac co i jak ku przestrodze dla innych użytkowników filtr firmy BM Catalyst z 2 letnią gwarancją...

swoją drogą zachciało ekologii mi się zachciało był DP zamontowany i mialem do TC jechać na strojenie...

w trasie powinien sie wypalac co 600 max 1000km po miesicie ok 300 bym powiedział wszystko zalezy od operowania pedałem gazu wiadomo jak pedał czesto w podlodze i lamdba zbliża się czesto do 1 to częściej jak plynniejsza jazd eco to zadziej ale 300km po miescie to chyba rozsądny wynik...

mi na trasie Birmingham Warszawa 130-150kmh wypalal sie co max 300kmh więc coś jest nie halo... dziś podejzalem wtryski najgorszy mial korektę na+0.15 tezta +-0.0...

sprawdzę jeszce dla spokoju przelewowo...

Jack_Strong-
Opublikowano
dziś przy okazji nowego filtra powietrza i uszczelki w dolocie sprawdziłem przelewowo wtryski wszystkie sprawne. zrobiłem parę logów dynamicznych... wszystko wygląda OK zadana=aktualne... jedynie niepokoi mnie ze moment obrotowy oczekiwwny nie pokrywa sie z aktualnym ( brakuje ok 50Nm w calym zakresie) limiter koksu? 12 letnia lambda oszukuje i tnie moment?
Jack_Strong-
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
A może po prostu filtr dpf jest takiej jakości, ze szybko się zapełnia?

Chciałbym również wiedzieć co ile powinien się wypalać dpf przy jeździe po mieście.

tez mi się tak wydaje miałem zdejmować go w tym tygodniu i odsyłać na gwarancji ale muszę przegląd zrobić i jeszce coś innego mi wypadło wiec domòwilem kilka duperelek i zdejmuje filtr w przyszłym tygodniu dam znac co i jak ku przestrodze dla innych użytkowników filtr firmy BM Catalyst z 2 letnią gwarancją...

swoją drogą zachciało ekologii mi się zachciało był DP zamontowany i mialem do TC jechać na strojenie...

w trasie powinien sie wypalac co 600 max 1000km po miesicie ok 300 bym powiedział wszystko zalezy od operowania pedałem gazu wiadomo jak pedał czesto w podlodze i lamdba zbliża się czesto do 1 to częściej jak plynniejsza jazd eco to zadziej ale 300km po miescie to chyba rozsądny wynik...

mi na trasie Birmingham Warszawa 130-150kmh wypalal sie co max 300kmh więc coś jest nie halo... dziś podejzalem wtryski najgorszy mial korektę na+0.15 tezta +-0.0...

sprawdzę jeszce dla spokoju przelewowo...

 

Siema, i jak? Udało się coś zrobić? Bo mam analogiczne problemy i też dpf od BM Catalyst

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,


zauważyłem, że warto po tym jak wypali się filtr w samochodzie zakodować jego wymianę.

Następnie jeździć dość delikatnie przez pierwsze kilkaset kilometrów, utrzymywać w miarę niskie obroty.

U mnie po tym zabiegu zamiast wypalać się co około 200 km wypala się co 400 km.

Nie wiem od czego to zależy, ale polecam spróbować jeżeli ktoś ma problem.


Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Widzę, że nikt o tym nie pisze. Znalazłem na BMW uk forum: https://forum.bmw5.co.uk/topic/135718-error-code-4667-too-frequent-regen/ info, że klapki w kolektorze jednak po coś są :) ziomek co zamiast wywalać klapki, kupił modyfikowany kolektor bardzo sobie chwali i wypalania wróciły do interwału +/- 500 km. Ktoś u nas potwierdza ? Ktoś zamiast wywalać wstawił nowy lub modyfikowany kolektor z klapami i nadal wypala się co 150-300km ?
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, czy komuś udało się ustalić, wpływ klapek kolektora na część wypalania dpf'a? Obecnie borykam się z tym samym problemem :) i właśnie mam wyrzucone klapki i zastanawiam się nad zregenerowaniem kolektora. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie temat trochę naciągany. Sa wersje z DPF i bez klapek i wypalają się prawidłowo bez błędu 4667.
Opublikowano
Tyle, że właśnie ja nie mam żadnego błędu, ale wypalanie wyskakuje mi co 200 km, co jest bardzo uciążliwe, dlatego staram się docieć czy to wina wymontowanych klapek czy może jakiś czujników.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jak pisałem auta fabrycznie bez klapek i z DPF wypalaja sie prawidłowo, takze szukalbym przyczyny gdzieś indziej, ale moge się mylić :)
Opublikowano

Moim zdaniem też to nie powinno mieć wpływu.

Najczęściej częste wypalanie dpf świadczy o nadmiernym spalaniu oleju przez silnik.

Ten błąd ma opis mniej więcej "sprawdź kanały dolotowe i wylotowe pod kątem utraty oleju"

Oleju może Ci nie ubywać, bo poprzez tak częste wypalanie dpf ropa może dostawać się do oleju silnikowego.

Opublikowano
Miałem problem z podnoszeniem się poziomu oleju, bo DPF był zapchany, teraz został wyczyszczony, a wcześniej zostały sprawdzone wtryski na maszynie. Aplikacją bimmertool śledzę na kiedy mam zaplanowane wypalanie i jezeli się gdzies dalej wybieram, to wymuszam wypalanie, własnie, zeby nie doszło do podnoszenia poziomu oleju. Macie może jakiegoś sprawdzone mechanika z okolic Zgorzelca (woj. dolnośląskie), który wie co i jak, a nie wymienia na czuja?
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
U mnie po dodaniu świeżego powietrza w adaptacji EGR zwiększyło interwały wypalania. Ustawiłem maks, czyli u mnie +7.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Warto sprawdzić stan EGR. U mnie niewłaściwie działający a w sumie niedziałający EGR był powodem częstego wypalania DPF.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Takie pytanko bmw e82 123d problem z dpf podobny do kolegów wyżej. Czujnik przy zgaszonym silniku pokazuje mi 6,0mbar. Czy to oznaka uszkodzonego czujnika ciśnienia. Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Co było przyczyną? Nie śledziłem tematu od początku ale napisze na koniec że ważna rolę odgrywają termostaty egr i drożność przewodów do czujnika różnicy cisnienia dpf/ same jego działanie. Nie wsponme już o tym jak silnik spala olej bądź leją wtryskiwacze wtedy dpf nigdy nie będzie w odpowiednim stanie. Do prawidłowej cyklu pracy dpf musi być spełnione kilka warunków i koniec. Ogólnie bmw nie ma problemów z dpf w porównaniu do konkurencji
Opublikowano

No to co powiesz na taką zagwostkę. Samochodem jeździ żona jest to 123d ja tylko co jakiś czas sprawdzam stan samochodu. Wyskoczyła kontrolka dpf z kompa wyszły błędy czujnika ciśnień i zapchania dpf no to jazda w trasę i wypalanie z kasowaniem błędów. Dpf się wypalił ale powyżej 3k obrotów wyskakiwał błąd czujnika spalin. Nie zastanawiałem się długo i kupiłem nowu OE BMW za coś 350pln. I wtedy się zaczęło wypalanie co 20 - 30 km. Na trasie wypaliłem dpf 2 razy za drugim do 0,4g i po 14 km jak zajechałem do domu już było 32g i procedura wypalania aktywna. Dodam w sterowniku zero błędów a korekty wtrysków były bdb

1. - 0,4

2. +0,64

3. - 0,34

4. +0,11

No i co ty na to.

Opublikowano
Aha odnośnie twoich sugestji to egr jest sterowany podciśnieniem i w tym silniku a przynajmniej u mnie wogule nie zbiera się na nim nagar był tylko lekko okopcony, termostaty przecież widać jak na dłoni przez interfejs lub ukryte menu a przynajmniej ten główny więc trzeba być idiotą żeby tego nie sprawdzić bądź nie wiedzieć jak sprawdzić a wężyk czujnika nadal OE zamocowany na niebieskich trytytkach w srebnej koszulce ochronnej wyjęty i sprawdzony - stan idealny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.