Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Panowie, mam pytanie, czy zawsze po wymuszonym wypalaniu DPF-a z DIS-a konieczna jest jeszcze jego wymiana na nowy w sensie PARTICULATE FILTER REPLACEMENT w Dis . Niby to zrobiłem ale jako, że był to mój pierwszy raz to mogłem coś poknocić

Pytam ponieważ po wymuszonym wypalaniu sterownik bardzo często wypalał mi tego DPF-a tj co około 60 km , wzrosło spalanie i ostatnio wyskoczył mi błąd 4667 zbyt częstego wypalania, generalnie auto błędów nie ma, wszystkie warunki do wypalenia są spełnione, jak już wypala to temp spalin rosnie do ponad 600 stopni , trwa to jakieś 15-17km więc chyba ok. Oleju nie przybywa

 

AA no i jakis czas temu wyskoczył mi błąd przepustnicy, ale po skasowaniu juz nie powrócił, wcześniej ktos mądry pisał że jak się cos dzieje z klapą gasząca to dpf się nie wypali z tym że nie wiem czy wtedy proces wypalania sie zainicjuje czy nie.

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdro krisl

Opublikowano

U mnie tez sie czesto wypala ~300km - widac, ze zaraz po wypalnieniu sadza przybiera szybko na wadze i gdzies przy ok 40g zaczyna sie zabawa na nowo...

Robilem wypalnie x2 i wymiane na nowy - nic to nie daje :mad2:

Blad mi sie nie pojawil oleju tez nie przybywa ale wqurwia to ciagle wypalanie - sprawdzalem wtryski, turbo - teraz mam podejrzenie przeplywomierza bo cos mi przeklamuje wartosci zadane / zmierzone - napisze jak sie wymieni

Opublikowano
U mnie tez sie czesto wypala ~300km - widac, ze zaraz po wypalnieniu sadza przybiera szybko na wadze i gdzies przy ok 40g zaczyna sie zabawa na nowo...

Robilem wypalnie x2 i wymiane na nowy - nic to nie daje :mad2:

Blad mi sie nie pojawil oleju tez nie przybywa ale wqurwia to ciagle wypalanie - sprawdzalem wtryski, turbo - teraz mam podejrzenie przeplywomierza bo cos mi przeklamuje wartosci zadane / zmierzone - napisze jak sie wymieni

 

MaxLux, to u mnie jest 5 razy częściej, lipa. teraz nie wiem czy jest problem z wypalaniem, czy coś ten proces blokuje choć ewidentnie się wypala, rośnie temp, wypalanie robi sie active, dziwne.

To co jeszcze zauważylem, że zaraz po wypaleniu wskakuje status wypalania DDE requested a wg mnie powinno byc odwrotnie czyli przed wypaleniem powinno byc DDE Requested a po samym wypaleniu not requested chyba że tu jest inna logika.

Może byc jeszcze tak że dpf nie ogarnia tej sadzy z racji dosyć mocnego chipa ale to takie moje gdybanie.

Opublikowano

A jakie masz cisnienie roznicowe na wolnych, nominalnych i max obrotach ? - moze jest tak zawalony ze chce sie wypalac caly czas.

Sprawdz tez czy turbo nie puszcza oleju - bo moze nie przybywa go bo na biezaco przepala ta nadmiarowa ilosc :shock:

Opublikowano
U mnie tez sie czesto wypala ~300km - widac, ze zaraz po wypalnieniu sadza przybiera szybko na wadze i gdzies przy ok 40g zaczyna sie zabawa na nowo...

Robilem wypalnie x2 i wymiane na nowy - nic to nie daje :mad2:

Blad mi sie nie pojawil oleju tez nie przybywa ale wqurwia to ciagle wypalanie - sprawdzalem wtryski, turbo - teraz mam podejrzenie przeplywomierza bo cos mi przeklamuje wartosci zadane / zmierzone - napisze jak sie wymieni

Jesli szybko przybywa sadzy, to znaczy tyle, ze silnik z jakiegoś powodu źle pracuje, nie spala dokładnie paliwa. Najczęstsza przyczyna to wtryskiwacze, twierdzisz, ze sprawdziłeś, ale moze to jednak coś z nimi? Zakładam ze nie jeździsz ciagle po mieście z nierozgrzanym silnikiem i ze wcześniej tego problemu nie było.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Jeżeli chodzi o sadze to odczyt z błędem czestego wypalania był 0.9999g sadzy wiec chyba nie jest az tak źle. Jeśli chodzi o odczyty cisnienia przed filtrem to ostatnio jak robiłem przed wypalaniem było na jalowym 12,9 mbara, przy 2000 rpm 30.9 mbar i przy 4000rpm 136,9 mbar.

Przy max bucie pod obciazeniem cisnienie dochodzi do ok 400mbar.

Tak to wyglada u mnie

 

AA turbo puszcza olej w dolot, tyle wiem , natomiast nie wiem czy puszcza w wydech, tego nie sprawdzilem , musiałbym zrzucic dpf-a, tez mnie to martwi.

Opublikowano
Dopuszczalny max na jalowych to 65 mbarów , na 2.000 max to 150mbarów i przy odcince 250 mbarów - wyglada u ciebie na ok poza tym pomiarem przy odcince - ale przeciez nigdy na odcince sie nie jezdzi tylko przy normalnij jedzie w granicach 1500-2500 ...
Opublikowano

Jeśli chodzi o tą wartość przy pełnym bucie pod obciążeniem to niby sprawny dpf ma wskazywac do 400mbar, takie info dostałem od Rogera z Nysy więc myśle że tak jest, na pewno to testował znając jego wypowiedzi.

 

U mnie jest troche inna sytuacja, bo nie wywala błędu zapchanego dpf-a tylko zbyt czestego wypalania, w sobote zrobiłem mu wymiane na nowy, jak narazie nie wyskoczył żaden błąd, musze troche poobserwować.

Opublikowano
Mnie martwi to ze u kumpla ilosc sadzy spada jak sie jedzie spokonie w trasie rozgrzanym silnikiem przy temp dpf i spalin w okolicy 300 stopni a u mnie rosnie - tak jakby w ogole nie bylo tej regeneracji samoczynnej, oczywiscie przy dopalaniu (tez samoczynnym) wszystko wypala sie ok
Opublikowano
A gdzie tą sadzę da się sprawdzić, jest jakas live data na to?
Opublikowano
A gdzie tą sadzę da się sprawdzić, jest jakas live data na to?

 

Sadze, temperatury spalin i DPF i cisnienie widac fajnie na telefoniku czy tablecie uzywajac BMWhat - lepsze to niz jazda z laptopem na kolanach

Ale jak masz duzo tego oleju to chyba dlatego sie zapycha

  • 1 rok później...
Opublikowano
witam!Czy ktoś poradził sobie z tym częstym wypalaniem dpf?U mnie w 730 z 2007 roku po wyczszczeniu dpf-a i zrobieniu replacment w disie pomponownym uruchomieniu znowu wypalał dpf chociaż ciśnienie na dpf w normie.Czy to normalne ze po zrobieniu replacment w disie i ista d ponownym uruchomieniu silnika od razu po osiągnieciu wszystkich wymaganych wartosci do rozpoczęcia wypalania przechodzi na regeneration activ.Już mi ręce opadają wtrysku sprawdzone na maszynie ESP 200 egr sprawny,air mass test przechodzi.Ale bardzo duże spalanie 14-15l w mieście przplywka według testu sprawna na wolnych obrotach około 400mg/storke.Czy mmoże mi ktoś powiedzieć na podstawie jakich odczytów ECU oblicza wartości zadane bo myślę ze cos podaje złe odczyty i dlatego ECU podaje zawyżone parametry oczekiwane.
  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Czy udało wam sie znaleźć rozwiazanie problemu częstego wypalania filtra ?

U mnie ostatnio następuje co ok 60-80km, masa cząstek stałych 23.

 

Auto nie ma żadnych błędów, a tak częste wypalania jest bardzo denerwujące.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma kontrolki. Możesz sprawdzić przez DIS lub ISTA D.

Możesz też sprawdzić temperaturę i spalanie bo obie te rzeczy wzrastają DELIKATNIE przy wypalaniu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ktoś do czegoś doszedł w tym temacie?

 

U mnie wygląda to dokładnie tak samo, zaczęło się po procedurze wymiany. Wcześniej dpf nie chciał się wypalać ze względu na przekroczoną ilość wypaleń. Po procedurze replacement udało mi się uruchomić serwisowe wypalenie i od tego czasu dpf wypala się bardzo często. Parametry ciśnienia wydają się być ok (8mbar -650rpm, 28mbar -2000rpm, 110mbar-4000rpm), przy pełnym obciążeniu (pedła w podłodze i przyspieszanie na maksa) 400-450mbar.

 

Oleju jako tako nie przybiera, ale wkurzające na maksa to ciągłe wypalanie.

Opublikowano

Podepne się z pytaniem bo mam problem z DPF i chce spróbować wstrzyknąć specyfik w sprayu do czyszczenia przez czujnik temperatury w DPF , tylko za cholere nie mogę tego czujnika odkręcić jest tam ciasno i nie ma pola do ruchu a klucz do odkręcania czujnika jest za długi , próbowałem już narazie co mogłem może ktoś podpowie jakiś patent bez rozbierania Bóg wie czego .. Pozwole sobie użyć zdjęcie dla przykładu z innego forum o który chodzi .

http://gallery.xpowerforums.com/data/571/06Jul2009_4187.JPG

http://gallery.xpowerforums.com/data/571/06Jul2009_4185.JPG

Opublikowano

Cześć.

 

Jest już temat o wypalaniu chemicznym:

 

viewtopic.php?f=73&t=302493

 

Skontaktuj się może z pitbull99 on to ostatnio robił, zdaje się, że przez sondę a nie czujnik temp.

 

Co do obaw o częste wypalanie to można się obawiać, że jest ono powodowane laniem wtrysku co w konsekwencji może doprowadzić do przepalenia tłoka. Samo wypalanie to też zwiększenie dawki paliwa więc większe obciążenie dla silnika, wolałbym mieć pewność, że całe paliwo się wypala a nie spływa po cylindrze do oleju.

Opublikowano
Cześć.

 

Jest już temat o wypalaniu chemicznym:

 

viewtopic.php?f=73&t=302493

 

Skontaktuj się może z pitbull99 on to ostatnio robił, zdaje się, że przez sondę a nie czujnik temp.

 

Co do obaw o częste wypalanie to można się obawiać, że jest ono powodowane laniem wtrysku co w konsekwencji może doprowadzić do przepalenia tłoka. Samo wypalanie to też zwiększenie dawki paliwa więc większe obciążenie dla silnika, wolałbym mieć pewność, że całe paliwo się wypala a nie spływa po cylindrze do oleju.

O dzięki nie zauważyłem , jak cos poradziłem sobie ale przez czujnik cisnienia w dpf , dzięki

Opublikowano
Tez mam ten problem ze co 80km wypala sie DPF. Stalo sie tak po zresetowaniu sterownika ze niby byl wymieniony filtr na nowy a fizycznie zostal nie wymieniony.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Czy ktos uporal sie w końcu z błedem zbyt czestego wypalania filtra ? Niestety u mnie ten sam problem :(
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Też mam osttnio problem z DPF. Często się wypala i błąd 4667. Sprawdzałem wtryski przelewowo oraz pod kompem boscha - stwierdzono że są ok. Ostatnio dobierałem się do filtra, ciężko było wyciąć śruby ale udało się. Filtr wyglądał dobrze, wydmuchałem dużo czarnego popiołu. Nowe śruby, montaż i ....po 100km błąd, czy ktoś widzi jakieś nieprawidłowości:

 

Kilometerstand 309184 km

Motordrehzahl 772.31 1/min

Kühlmitteltemperatur 95.30 °C

Raildruck Ist 346.58 bar

Einspritzmenge 7.09 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 289.87 mg/Hub

Ladedruck Istwert 994.46 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Differenzdruck über Partikelfilter 19.69 mbar

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 984.62 mbar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.