Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dopadł mnie NOx, co dokładnie będą oznaczały błędy P2205 i 2AF0? Wyskakują mi zazwyczaj gdy jeżdżę po mieście. Po autostradzie przeleciałem 300km i nic nie wyskakiwało.


Z historii auta wynika, że NOx sensor był wymieniany w moim aucie już 2 razy, raz przy 33 tys przebiegu i drugi raz przy 41 tys km. Obecnie na blacie mam 55 tys. Dodam jeszcze, że auto stało ponad rok nieużywane.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Minęło 5 miesięcy od wymiany NOXA na nowy no i...... znowu NOX.... Zapalił mi się "check", pojechałem na diagnostykę i ustalili, że NOX sprawny ale katalizator zatkany siarką zapewne przez jazdę po mieście... ale to jest gówno :(


Ostatecznie wywaliłem NOXa programowo, nie będę przecież wymieniał katalizatora NOX, więc jakby ktoś chciał to mam do sprzedania mój kilkumiesięczny czujnik NOX. Chętnie jakby ktoś mi dał swojego zepsutego, żebym mógł sobie go wkręcić...


Jestem po prostu wk..ny! Sonda NOX, którą kupiłem 5 mies temu nową w BMW i potem oferowałem do sprzedaży okazała się jednak też uszkodzona!!! Co to ma być k..wa mać?!?!?! 5 miesięcy trwałośćc!? Tylko dlatego, że mam kaprys większości trasy jeżdżenia po mieście a nie zapierdalania autostradą? Jaja jakieś! We łbach się tym pseudoekologom poprzewracało!!! Moje przesłanie: NIE INWESTUJCIE W SONDY NOX bo to nic nie da! Ja straciłem 2000 zł po nic....!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie

Panowie jestem po wymianie czujnika nox na używke.

I mam pytanie do Was. To moje pierwsze Bmw i dopiero się uczę, wiec przepraszam jak palne coś głupiego. Silnik n53b30. Na desce błędów nie było, po podpięciu kompa wypadnie zapłonu na 5 cylindrze i czujnik Nox. Objawy duże spalanie. Po wymianie spalanie spadło ale nie do takiego poziomu jak przed, silnik pracuje ciszej jak by równiej, subiektywnie jak by mocniejszy. Problem w tym, że spalanie nie wróciło do normy. I pytanie czy może to być spowodowane tym, że jeszcze nie skasowałem błędu w kompie. Dziękuję za informację i pozdrawiam

Opublikowano
.

 


a jakie masz obecnie spalanie? mam ten sam silnik tylko w cabrio wiec auto cięższe, w trasie minmalne spalanie mam 7 litrów przy eco jeździe, przy normalnej autotradowej 7.5-8

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

@Arkadiusz38km

Reset czego robiłeś w ukrytym menu?? bo nie kojarzę żeby w ukrytym menu było coś do kasowania od noxa

Opublikowano
Reset w ukrytym menu pomógł

Wszystko wróciło do normy

Wpisów brak, mimo wszystko dziękuję

O jakim resecie mowisz? Tam mozna skalibrowac tylko wskazanie paliwa

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Minęło 5 miesięcy od wymiany NOXA na nowy no i...... znowu NOX.... Zapalił mi się "check", pojechałem na diagnostykę i ustalili, że NOX sprawny ale katalizator zatkany siarką zapewne przez jazdę po mieście... ale to jest [bAD] :(


Ostatecznie wywaliłem NOXa programowo, nie będę przecież wymieniał katalizatora NOX, więc jakby ktoś chciał to mam do sprzedania mój kilkumiesięczny czujnik NOX. Chętnie jakby ktoś mi dał swojego zepsutego, żebym mógł sobie go wkręcić...


Jestem po prostu wk..ny! Sonda NOX, którą kupiłem 5 mies temu nową w BMW i potem oferowałem do sprzedaży okazała się jednak też uszkodzona!!! Co to ma być k..wa mać?!?!?! 5 miesięcy trwałośćc!? Tylko dlatego, że mam kaprys większości trasy jeżdżenia po mieście a nie zapierdalania autostradą? Jaja jakieś! We łbach się tym pseudoekologom poprzewracało!!! Moje przesłanie: NIE INWESTUJCIE W SONDY NOX bo to nic nie da! Ja straciłem 2000 zł po nic....!

 


No ale przecież była na dwuletniej gwarancji... Nie mogłeś zareklamować?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
może ktoś mi wyjaśni dla czego po podpięciu do kompa mam odczyt katalizator B1 S1 ma odczyt 250-320 "C a drugi katalizator B2 S1 nic. silnik pracował na wolnych obrotach , czy w katalizatorach są czujniki temperatury rozumię że katalizator B1 i B2 to katalizatory NOX.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nigdzie nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi toteż postanowiłem wypróbować w praktyce na sobie co się zmieni po wymianie NOX-a na nowy - otóż niniejszym przedstawiam Wam stan rzeczy po wymianie uszkodzonego NOX-a na nowy w moim BMW 120i N43 170 km. Co się zmieniło? Otóż:


- spalanie spadło o prawie 2 litry

 

A jakie spalanie było wcześniej? Niech każdy z Was kto pisze cokolwiek typu "spadło mi spalanie", "teraz pali więcej" - da jakiekolwiek odniesienie, bo tak to nie wiadomo czy 7 l to dużo czy 10 l to mało itd. Ja dziś miałem swojego podłączanego pod kompa (E90 LCI 318i 2009) i coś tam widziałem z DeNox sulphurised, fakt, że odkąd kupiłem auto 10 miesięcy temu to jeżdżę głównie po mieście i trasy nie zaliczyłem jeszcze (wcześniej ten samochód jeździł w rodzinie i ze 2-3x do roku jeździł autostradą). Przebieg to 97,540 km, ja w 10 miesięcy zrobiłem 9000 km póki co. Prowadzę bardzo dokładne pomiary spalania, tu link do mojego konta motostat:


https://www.motostat.pl/vehicle-stats/89390


Chyba spalanie 8-9 l/100 km (trzykrotnie udało się w okolicach 7.8-7.9) jest naprawdę całkiem niezłe jak na cykl niemal w 90% miejski po 12-15 km + okazjonalne krótkie wypady za miasto. Poprzedni właściciel tego auta również osiągał podobne wyniki, a jeździł nieco bardziej poza miastem, acz ja potrafię lepiej hamować silnikiem i czasami korzystam z start stop. Ale trzeba będzie pewnie go raz wziąć na autostradę i dać mu ze 140 km/h przez co najmniej 30 min, żeby się tam wypalił. Przy ok. 25,000 km były w nim zmieniane cewki (wyskoczył check engine), od tego czasu spokój, później przy 80,000 km jeszcze wyskoczył check, pomogło oczyszczenie vanosów. W tej chwili 97,540 km i jeździ dobrze. Fakt jedynie taki, że jak się zamula po mieście, to gdy mu się da z dołu to w okolicach 2000 rpm potrafi tak leciutko się jakby zastanowić, potem już leci jak burza. A gdy pojeździ nieco szybciej, to wtedy już wstaje z dołu bez problemu. Ogólnie auto jeździ znakomicie póki co i ciężko jest się do czegoś przyczepić, może poza ostatnimi kosztami, bo zmieniłem pełno rzeczy: opony, amorki, akumulator i parę innych. Także ogólnie jeździ świetnie.


Macie tu dwa filmiki jak przyspiesza (w sumie nagrane prawie rok temu) z drugiego biegu oraz jak pracuje na wolnych obrotach:






Lać (od początku praktycznie tylko na BP tankowane), jeździć i jak to mówią w za granicą: if it ain't broken - don't fix it.

icon3.png G30 530i xDrive

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
... a ja tylko wpadłem zameldować, że odkąd wyprogramowałem NOX-a w mojej N43 jestem szczęśliwym człowiekiem.... przejechałem juz tak ok. 8000 km i jest zajebiście.... a tak poza tym to nie mam co pisać bo nic mi się nie psuje :) Pozdrawiam.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ile placiles za wykodowanie nox?

Mam n53b30 i błędy 30da 2aec 3104. Silnik przełącza się między trybami, u mnie na trybie uwarstwionym chodzi dużo głośniej

Diagnoza n53/n43 info pw
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich

Sorry, że nie odpisywałem nie zaglądałem na forum .

Moje wyniki spalania to 7.3 autostrada 130-150km/h. Miasto w zależności od ruchu od 8 do 10l.

W czasie kiedy tu nie zaglądałem problem czujnika nox powrócił. Tym razem kupilem nowy . Niestety po wymianie auto pracowało dalej w trybie homogenicznym. Dodatkowo pojawił się błąd 30e9.

Postanowiłem wziąść sprawy we własne ręce i trochę się doszkolić. Inpa ista itd.

Przepraszam za bzdury,które wypisywałem o resetowaniu noxa z ukrytego menu :oops: .

Aktualnie mam nowego noxa , przeprowadziłem istą replacement nox sensor i nox catalic converter(choć dalej jest stary),przeprowadziłem adaptacje silnika.

Błędów brak ,silnik pracuje w trybie Stratified charge.

Gdybym posiadał troche wcześniej wiedzę, którą mam w tej chwili zamiast nowego noxa kupil bym noxem i po problemie.

Ciekawi mnie czy po wykodowaniu noxa silnik pracuje we wszystkich trybach i jak ze spalaniem bo czytałem że jest wyższe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po tym pseudo wykodowaniu działa tylko homogeniczny

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
W zeszłym roku dokładnie w maju zainstalowałem NOXEM przejechałem około 30 000 km i problem powrócił bład 30DE zwiększone spalanie . Jeżeli co rok mam wymieniać NOXEM to chyba trzeba wykodować tego NOXa . Ktoś może przejechał więcej.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W zeszłym roku dokładnie w maju zainstalowałem NOXEM przejechałem około 30 000 km i problem powrócił bład 30DE zwiększone spalanie . Jeżeli co rok mam wymieniać NOXEM to chyba trzeba wykodować tego NOXa . Ktoś może przejechał więcej.

Błąd 30DE nie musi oznaczać walniętego noxem. Mam u siebie NOXEM od 10 miesięcy. Jestem mega zadowolony. Co do tego błędu ok miesiąc temu tez mi wyskoczył. Zacząłem sprawdzać dokladnie gdzie jest problem. Okazało się, że uszczelka od wlewu oleju przepuszczała olej ,który zbierał się w okolicach gniazda cewek i swiec. Bank 1 całkowicie zje..ny. Wszystko wyczyściłem, wymieniłem uszczelkę ,świece i wszystko wróciło do należytej normy. Na dniach sprawdzę jeszcze czy świece suche i czy przypadkiem uszczelka pokrywy nie puszcza w środku. Ale parametry pracy są wzorowe , wiec raczej wszystko bangla.

Na pewno nie możesz tak jeździć , bo zaje...esz wszystko pokolei. Jest parę dochodzeń przyczyn tego błędu na bimmerprofs. Przyczyn moze być wiele. Lejące wtryski,wypadanie zapłonu(u mnie to był problem)itd.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie 30de okazało się, że noxem padł :-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
u mnie 30de okazało się, że noxem padł :-)

No jest i taka możliwość :lol:

Został naprawiony na gwarancji,wymieniony czy kupiłeś nowy? Po jakim czasie padł?

Zaciekawiło mnie to...jaka przyczyna?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

niestety gwarancja nieuznana, zepsuł się po 9 miesiącach i 9tys km, przyczyna to niedomagajace cewki zapłonowe, które nie dawały totalnie żadnych objawów..


naprawił mi znajomy, kupiłem sondę szerokopasmową Bosch LSU 4.9 i przelutował

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
niestety gwarancja nieuznana, zepsuł się po 9 miesiącach i 9tys km, przyczyna to niedomagajace cewki zapłonowe, które nie dawały totalnie żadnych objawów..


naprawił mi znajomy, kupiłem sondę szerokopasmową Bosch LSU 4.9 i przelutował

 

Rozumiem .

Hmmm ja jestem juz tak wyczulony na punkcie tego samochodu, ze po dźwięku silnika wiem ,ze jest coś nie tak :lol: . Ista,inpa pełna kontrola... :roll:

Na szczęście u mnie reakcja była natychmiastowa. Niestety zła mieszanka w tym silniku czyni spustoszenia osprzętu. Dlatego tak ważne jest by wszystko było ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.