Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie wstyd mu przyznać , że nie miał racji a naprawa zakończyła się kwotą +2k lub montażem używanej (od 700zł)

 

Swoją drogą z czystej ciekawości zastanawiam się ile paliwa miał w baku - gdy przestała zapalać .

Jednak częściej się słyszy o awarii vp44 - przez jazdę na rezerwie niż samej jakości ropy - > dla mnie temat dość istotny z wiadomych względów

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Moim zdaniem pompa vp44 padnie jak jest mało paliwa w baku jedynie w tej sytuacji gdy pompa w baku nie pracuje. W przeciwnym razie co to za różnica czy jest pełen bak czy rezerwa skoro pompka w baku podaje paliwo pod sam "nos". Gdyby brakowało paliwa w zbiorniku to chyba najpierw spaliła by się pompa w baku podczas pracy na sucho?
Opublikowano

Dla jasności dla czytających ten wątek to jeszcze raz jasno powiem że Jak układ paliwowy nie jest zapowietrzony to pompa VP44 sama jest w stanie wyznać całe paliwo z baku bez pomocy pompy paliwa w zbiorniku.

To co kolega piszesz powyżej nie jest logiczne

Gdyby brakowało paliwa w zbiorniku to chyba najpierw spaliła by się pompa w baku podczas pracy na sucho?

Jak by brakło paliwa w baku to zaraz się silnik zatrzyma i pompa w baku nie zdąży się spalić .Domyślam sie że te wnioski wyciągnąłeś z instalacji gazowych gdzie na pustym baku można jeździć bo mamy gaz z butli i jak nie mamy układu wyłączającego pompę paliwa to taka pompa może pracować na sucho.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No dobrze, piszesz o tym że vp44 wyssa całe paliwo nawet bez sprawnej pompki w baku - tu się wszystko zgadza. Tylko chodzi o pytanie kolegi asotek - jaki wpływ ma jeżdżenie na rezerwie, na szybsze uszkodzenie pompy wtryskowej? Wg mnie jeśli cały układ jest sprawny to gdy skończy się paliwo w zbiorniku to prędzej powinna się spalić pompka w baku zanim vp44 wyssa wszystko z filtra paliwa i się zapowietrzy. Ale gdy nie jeździsz na rezerwie czekając aż ci zgaśnie auto tylko masz w zbiorniku jakieś 3-5 litrów to wg mnie w takiej sytuacji (sprawny) układ paliwowy działa identycznie jak przy pełnym zbiorniku i krzywda mu się nie dzieje. Poprawcie mnie jeśli błądzę :wink:
Opublikowano
Ale gdy nie jeździsz na rezerwie czekając aż ci zgaśnie auto tylko masz w zbiorniku jakieś 3-5 litrów to wg mnie w takiej sytuacji (sprawny) układ paliwowy działa identycznie jak przy pełnym zbiorniku i krzywda mu się nie dzieje.

To nie wszystko jest takie proste jak by sie wydawało.

 

1. To nigdy nie mamy pewności czy nasz układ paliwowy jest sprawny na 100% bo z uszkodzoną pompą paliwową możemy jeździć i o tym nie wiedzieć ale trzeba przyznać że może zamulać.Może być nieszczelność układu paliwowego ale jak dobrze pompa paliwowa podaje do VP44 się nie zapowietrzy, ale jak Pompa paliwowa osłabnie to VP się będzie zapowietrzać.

 

2. Na rezerwie to lustro poziomu paliwa się rusza ale pompa paliwowa jak jest sprawna to sie od razu nie zapowietrzy chociaż by łapała trochę powietrza bo jest tak wydajna że i tak nadmiar paliwa powraca do zbiornika ale jak pompa paliwowa jest nie sprawna to sama VP jak zassie trochę powietrza to silnik sie zatrzyma.

3. która pompa pierwsza padnie ? Hm.. jak byś dwie nowe pompy podłączył na sucho na stole to VP padła by bardzo szybko.

Opublikowano
Pierwsza diagnoza postawiona przez elektryka była że prawdopodobnie padł pompa, krótko mówiąc obsrałem się jak dowiedziałem się jakie to są koszta, stąd też nie dopuszczałem myśli że to może być pompa. Poszperałem w necie i sam zdecydowałem że może to tylko sterownik mi padło i wszystko będzie ok kosztem 400zł. Jak się okazało koleś do którego trafił sterownik powiedział że jest już tam tak grzebane że on nie naprawi. Pojechałem osobiście do jednej z firm w Wawie na ul. Stefana Bryły GLOBAL MOTO SERVICE gdzie kolesie mi zrobili sterownik dali gwarancję ale powiedzieli że wyskakuje jakiś tam błąd, z tego co pamiętam to Begin of Injection Point, w skrócie BIP, co oznaczało coś w stylu błąd początku wtrysku czy jakoś tak i oznacza że pompa może wymagać mechanicznej integracji. Przyjechałem do domu wpadł do mnie ziomek który pomagał mi wyjmować sterownik z pompy i zamontowaliśmy z powrotem sterownik. Jak się okazało auto jak nie chodziło tak nie chodzi. Wtedy postanowiłem i stwierdziłem że jednak bez fachowców się nie obejdzie i tego samego dnia podjechałem do chłopaków o których już wspominałem którzy na co dzień pracują w serwisie BMW. Umówiłem się z nimi że następnego dnia odstawiam auto na diagnozę. Auto z holowałem do nich i czekałem na tel co i jak. Następnego dnia chłopaki dzwonią i mówią że padła pompa.....ale nie wtryskowa ale ale paliwa.
Opublikowano

Skoro wymieniłeś sterownik - to oczywiście , że pompa TERAZ Ci działa , ale teraz zadaj sobie pytanie dlaczego sterownik padł ? Już zostało tu omówione , że sprawne vp44 nie potrzebuje pompki w baku - więc pewnie wymienili i układ został poprawnie odpowietrzony po wymianie sterownika - ale nadal wraca pytanie czemu padł sterownik ? czyżby tloczek ?

Obstawiam , że Twoja radość jest chwilowa - ale życzę Ci żeby furka działa jak najdłużej .

Wymiana sterownika to połowiczna naprawa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To oczywiście przyznałeś że sterownik, też naprawiałeś i OK niech ci chodzi jak naj dłużej, ale ty napisałeś że tylko pompa w baku, a pewnie nie wiesz jeszcze, że w baku są dwie pompy, jedna ta która zasila i druga co przetłacza paliwo z jednej komory do drugiej, jak się ta zepsuje i jest mniej niż 15l paliwa to też nie pojedzie z powodu braku paliwa, w jednej komorze jest pełno a drugo jest pusta , ta co zasila pompę VP-44 jest pusta, a wskazówka pokazuje że jest 1/4 baku, i tez nie zapalisz, ale mechanicy co pracują w Serwisie to na pewno o tym wiedzą, jak ja pojechałem do mechanika to mi o tym od razu powiedział, że wystarczy wyjąć filtr i włączyć zapłon jak leci paliwo to na pewno pompy w baku są OK, aby sprawdzić pompę sterownik, wystarczy zdjąć przewód powrotny do zbiornika i zablokować aby paliwo się nie cofało z powrotem do baku i stacyjka zapłon i jak odpali to jest padnięty sterownik, tak szybka diagnoza,

Ale jak masz błąd kąta wtrysku, to albo pompa źle założona albo i tak będziesz musiał wydać na regenerację, to i pewnie mocy będzie miał niewiele

Każdy mechanik co ma pojęcie o tych pompach (były też w innych markach Opel VW sa popularne) wie jak paliwo jest podawane to musi palić, jak nie padnie sterownik.

Ja ci życzę abyś jak najdłużej jeździł, wiem jaki to ból,bo sam musiałem wyłożyć 2500 na regeneracje z wyciągnięciem pompy w Bosch

Podłącz INPE zobaczysz czy kąty się zgadzają, ile jest paliwa w komorach zbiornika, tacy mechanicy to na pewno wiedzieli, a INPĄ to tych pomp się testy robi

 

A w silnikach VW 1.9 TDI z pompą podobną VP-37 (sterownik pompy zintegrowany z DDE) to nie ma w ogóle pomp w baku zasilających, wszystko pompa wtryskowa robi, jak nie ciągnie lewego powietrza to ładnie pali, a BMW wyszła z założenia, że poda mu wstępnie paliwo i wypełni puszkę filtra paliwa to nie będzie pompa pracowała na sucho i przedłuży życie pompy wtryskowej i palenie samochodu, ale z tym sterownikiem to Bosch się nie popisał w Oplach to nawet 100 tys nie wytrzymują , są tacy co sterownik poza obręb pompy przenoszą, aby nie był narażony na wibracje i ciepło z silnika, tak jak sterownik ASC w e46 wytrzymuje całe życie samochodu, a w e39 jest w komorze silnika i często pada, luty pękają ....

 

A tak trzeba było napisać tak jak inni to robią , koledzy nie mam na razie kasy muszę zrobić na szybko i najtaniej, a regeneracje muszę odłożyć na później,

poczytaj wielu tak pisało, i nikt nic, im nie powiedział tylko doradzali, jak Tobie że zrób to dobrze raz i będziesz miał spokój, a tak to różnie ????

 

To, że tą pompę można tanio naprawić, to ameryki nie odkryłeś, tylko pytanie jest jak długo się tak pojeździ ?????

Cieszy nas że edytowałeś swoje posty, pomoc na forum zawsze może się przydać :D

Opublikowano
dodam tylko tyle że nie edytowałem tylko admin mi usunął a to jest duuuuża różnica, wiadomo prawda w oczy kole i trzeba usuwać niewygodnych gości którzy napisali prawdę. Widzę że Admin jest z Ukrainy od Janukowycza :) Więcej nie chce mi się pisać bo i tak zostanie usunięte także nie odniosę się do twojej powyższej wypowiedzi.
  • Moderatorzy
Opublikowano
OK, nie admin tylko moderator a dokladnie to ja, poniewaz nadal lamiesz regulamin forum i napisales, ze nie chcesz tutaj pisac to banuje twoje konto.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.