Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na 99% poszła pompa wtryskowa albo sterownik pompy. Pomocy kto zna w mazowieckim kogoś (firmę, osobę) która sprawdzi i naprawi sterownik, bądź zregeneruje pompę za rozsądne pieniądze ?? Wiem że nie jest to tania rzecz, ale każde 100zł się dla mnie liczy bo jestem w fatalnej sytuacji finansowej a do pracy nie mam jak dojeżdzać i ciągnę L4 bo samochód stoi w garażu unieruchomiony :( Proszę pomóżcie.
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sorry, ale "tanio" tego się naprawić nie da - mam takie niejasne przeczucie, że jak rozbierzesz sterownik od VP44, to się okaże, że ktoś już go robił - i zrobił na tyle dobrze, żeby zdążyć puścić auto. Tak czy inaczej pompa do roboty / wymiany, choć pewnie jak sterownik grzebany to nikt go nie będzie chciał naprawiać, tylko wymiana. Spróbuj u Gładyska, ale wątpię, żebyś wyszedł poniżej 2000 za pompę, nie mówiąc o demontażu i montażu...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Panowie , Panowie ! Pedros i Carl0s niema co się ścinać bo każdy ma swoją rację. carl0s się poczuł trochę urażony na jego diagnozę bo od razu powiedział

Pewnie tutaj kłania się sterownik VP44 i sama VP44.

no ale diagnoza została zlekceważona i dostał odpowiedz

Akurat ta diagnoza z sterownikiem i pompą wydaje mi się mało prawdopodobna...
.

Ja na to wszystko patrząc z boku to powiem tak ; co kto powiedział to powiedział i niech tak zostanie każdy wie o co chodzi a Carl0s jest tu nam potrzebny , co prawda pisze prosto z mostu ale ma doświadczenie warsztatowe i jak jest prawdziwy problem to się chętnie wypowiada.

Jest tu sporo czytających co sie chcą dowiedzieć jak problem zostanie rozwiązany.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dzięki za namiary, najlepiej jak wyciągnę całą pompę ze sterownikiem i po prostu podjadę do nich bądź innego zakładu który zajmuje się regeneracją i naprawą sterowników i wtedy mi sprawdzą czy to tylko sterownik czy pompa.Tak będzie najlepiej.
Opublikowano

Co to za elektryk sprawdzał ci samochód, że nie jest pewien co w aucie padło. Robił to zarówka i kablem, sprawdzał napięcie. Potrzebujesz elektronika i konkretnej diagnozy np. Inna lub dis (lub jeszcze coś nowszego ista).

 

Jeśli padl sterownik w pompie to na pewno jakis błędy sie zapisały. Również, jeśli dde rozsynchronizowal sie z ews, lub jakieś problemy pojawiły sie w alarmie (o ile fabryczny).

 

Jak juz jestes na L4 i nic nie robisz to zacznij czytać forum, a szczególnie problemy z vp44. Naprawa samego sterownika jest tylko tymczasowa.

Opublikowano
Odnośnie diagnozy przez elektryka to na dwoje babka wróżyła , wygląda na to że nie miał specjalistycznego programu tylko taki ogólny to wszystkich aut.To ze z plaka zapala to jeszcze o niczym nie świadczy bo jak rozrusznik zakręci i ma dobre sprężenie to odpali ale jak nie dostanie swojego paliwa to zaraz zgaśnie.W twoim przypadku to trzeba właściwie zdiagnozować dlaczego nie dostaje paliwa niby już wiesz że to na 80% to może być sterownik lub pompa ale jeszcze Ci pozostało 20% niepewności.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nadal do ciebie nie dociera.

Sterownik sam z siebie bardzo żadko się psuję. Zwykle problemy mechaniczne - zacierający się tłoczek powoduje spalenie tranzystora w sterowniku. Po wymianie, wlutowaniu nowego pewnie bedzie działać, ale jak długo, tego nikt niewie - jeśli cała pompa nie zostanie rozebrana i zregenerowana.

 

Swego czasu kupilem regenerowaną pompę w 'renomowanej' firmie - diseltechnika i po ponad roku jak ją w innym zakładzie rozebrali bo pojawily sie problemy z odpalaniem ciepłego silnika okazało się że między innymi tłoczek był konkretnie wytarty. Prawdopodobnie nie był wogóle ruszany.

 

Mam nadzieję że już znalazłeś jak ten sterownik wyciągnąć i gdzie obciąć kable. Jak ci już naprawią to daj znać jaka cena.

Opublikowano
VP44 sprawdzić wcale nie jest tak trudno. Jeśli nie ma błędów na kompie ( tylko inpa lub diss ) wystarczy popuścić rurki przy wtryskach i obserwować ciśnienie.
Opublikowano

Dzisiaj z kumplem wyciągamy sterownik tzn będziemy próbować, czy ktoś Wie czy trzeba całą pompę wyjmować, czy jest dostęp aby tylko sterownik odkręcić a pompa została na swoim miejscu ?? NA YT jest filmik gdzie odciąć przewody i odkręcić tą taśmę:

 

 

także z tym nie powinno być problemu, ale może pomożecie czy czeka Nas trudna przeprawa ?? Na coś trzeba uważać ?? Z góry dzięki.

Opublikowano
Czy może całą pompę wyjąć ?? Ale później nie będę miał jakiś problemów z montażem , nie będę musiał czegoś dodatkowo ustawiać, sorry ale jestem laikiem w takich sprawach.
Opublikowano
Sterownik wyjąłem, odesłałem do kolesia który się tym zajmuję tzn do firmy z ogłoszenia allegro, dziś dostaję odpowiedź że niestety w sterowniku już tak było grzebane że nie nadaje się do naprawy....czy to możliwe ?? Może być tak zjechany ?? Czy koleś coś ściemnia ??
Opublikowano

I co, jednak okazuje się, że miałem rację? Nie tylko ja zresztą.

 

No popatrz....

 

Musisz zrozumieć, że musisz pompę wyjąć, wrzucić na stół i zrobić porządnie, przede wszystkim tłoczek przestawiacza kąta / obudowę. Lutowanie czy zakładanie nowego sterownika nic Ci pomoże, bo skoro na lutowanym już sterowniku wywaliło tranzystor - a te dawane są zawsze mocniejsze niż to było w oryginale przy wlutowywaniu, to możesz nawet samego boga na kolanach prosić, a i tak pompa pojeździ kilka tysięcy km i umrze ponownie, a to i tak optymistyczny wariant, bo możesz na nowym sterowniku przekręcić zapłon i pójdzie w przesłowiowe ...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Już miałem nie pisać w tym temacie bo nie potrafisz docenić czyjeś rady i wyzywasz innych od fachowców, w złym słowa znaczeniu.

 

Każda pompa jest inna i sterownik powinien być zaprogramowany pod pompę na specjalnym stole - trwa to parę godzin. Jak chcesz jeszcze troche pojeździć tym samochodem to zrób to dobrze, ustaw i zablokuj pompę, wyciagnij i oddaj do regeneracji. Jak wymienisz sam sterownik to raz nie jest pewne, że będzie działać, chociaż pewien pompiarz mówił mi że dla oszczędności niektórzy wyrywają ten sam wsad do sterownika. A po drugie, bez regeneracji pompy sam sterownik długo nie pociągnie.

Opublikowano

Pedros witaj !Cieszę sie że auto jest dobrze naprawione, a to czy ktoś miał racje czy nie to każdy śledzący wątek będzie wiedział swoje.

Piszesz

Dlatego temat uważam za zamknięty, samochód zrobiony i jeździ.

To zanim całkiem zamkniesz wątek to może napisz co naprawiono albo co wymieniłeś.

No i może jakieś dziękuję ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
temat znalazłem w szukajce. u mnie wlaśnie zaczął się problem z pompą tzn. auto zgasło i nie odpala. szkoda że autor tematu nie odpisał co było nie tak bo może innym (w tym mnie) by się przydało ale cóż, jak się ma problem to wtedy ola boga a jak już zrobione to temat do zamknięcia... chociaż z drugiej strony po przeczytaniu całego wątku jak i innych podobnych chyba już mam odpowiedź - sterownik spalony przez zacierającą się pompę vp44. to by pasowało bo w kompie był błąd komunikacji ze sterownikiem czy coś, w każdym razie błąd przy pompie wtryskowej. porażka, do tej pory nie wierzyłem że jest to tak popularna usterka przy silniku m47 aż mnie to spotkało :cry:
Opublikowano
Panowie jestem z powrotem ( przepraszam, ale miałem wyjazd poza granice kraju i dopiero kilka dni temu wróciłem). Już mówię co u mnie było nie tak, otóż ani sterownik ani pompa wtryskowa ale..........walnęła mi pompa paliwa :) Także jedyny plus że mniejsze koszta, nowa pompa 200zł plus robota. Zapłaciłem 350zł i autko z powrotem jeździ :)
Opublikowano
No to u ciebie wyszła najlepsza opcja z możliwych. Ja od razu jak zgasła to sprawdziłem czy podaje paliwo i niestety podaje... Zresztą pompke już wymieniałem jakieś 2lata temu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cytuje Ciebie"

"Wczoraj był u mnie elektryk z kompem, walczyliśmy 2h, ale poważniejszych błędów nie wykazało i jest problem większy niż myślałem. Zastała Nas noc i dziś dalej będziemy walczyć. Natomiast okazało się że obok mnie działa "po cichu" "serwis BMW" gdzie chłopaki wieczorami dłubią i mój elektryk ich zna. Powiedzieli żeby spróbować go odpalić "plakiem" jeśli odpali i pochodzi i zgaśnie to na 99% padła mi pompa rotacyjna ( bardzo częsta awaria w BMW) i to jest spooooory wydatek rzędu 2 koła.....ale mogą załatwić taniej. Ostatnio mieli 3 takie przypadki i własnie siadała ta pompa. W międzyczasie padł akumulator i nie mogliśmy już wczoraj spróbować odpalenia tą metodą czyli plakiem samochodu bo już nie kręcił. W nocy akumulator się podładował także dziś będzie wszystko wiadomo i będzie chwila prawdy...."

 

, kolego chyba trochę ściemniasz, nawet wyżej napisałeś, że sterownik się do niczego nie nadaję, jak zapalił na plaku to by już nie zgasł, w pompie VP-44 jest pompa przetłaczająca napędzana od wałka pompy, to ona nadaje ciśnienie dla pompy VP-44, ta w baku to tylko zapalanie, a i bez niej zapalisz, jak przykład podam Ci że jak robię diagnostykę silnika, jak trzyma się ok 45 sekund na zapłonie to ta pompka w baku się wyłącza, i zdarza mi się zapalić bez cofania kluczyka do pozycji 0 to silnik z wielkim trudem zapala, ale jakoś zapali, kręci kilka obrotów wałem i pali, pewnie kupiłeś używkę sterownik, i założyłeś, to nawet lepsze niż lutowanie starego , ale głupio Ci tutaj na forum i powiesz im wszystkim, co tutaj pisali, że się mylili (chcąc tobie pomóc, może czasami, dość ostro) ,

Opublikowano

Daj spokój. Nie trafisz do typa, bo wie lepiej, mimo, że deklaruje, że nic nie wie, bo jest laikiem - ot, taki paradoks. Nawet jeśli to faktycznie była pompa w baku, w co wątpię bardzo mocno, i jak palili na plaku i zmuszali VP44 do pracy na sucho - to sam wiesz, jakie to ma skutki.

Także wiesz, durnia trzeba omijać łukiem szerokim - po co go douczać za darmo, skoro nie umie tej nauki z pokorą przyjąć.

A no i problem przy sprzedaży wozu potem, bo jeszcze ktoś pokojarzy miejscowość, auto, zakres naprawy...

 

Także - "bez smarowania żelem...", dociekliwi wygoglują resztę.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Wątek trochę chaotyczny i dla nowicjuszy niewiele wnoszący a wręcz przeciwnie można być wprowadzonym w błąd bo autor nam powiedział że

walnęła mi pompa paliwa
a w takiej sytuacji to odpalając na plaka to bez pompy paliwa ładnie zaciąga ( jak jest paliwo w baku)a w jego sytuacji nie dał rady odpalić, czyli to nie pompa paliwa była przyczyną.

W takiej sytuacji to było by najlepiej ten wątek wykasować i zapamiętać kto nas wpuszcza w maliny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.