Skocz do zawartości

Wzrost temperatury E39 w korkach i przy niskich predkościach


zielak4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem właścicielem BMW E39 528i 1997 rok.

Problem polega na tym że przy niskich prędkościach i gdy stoję w korkach temperatura sięga 105 stopni i nawet więcej przy 20 stopniach na dworze.

Ostatnio w korku musiałem ratować się włączeniem temperatury na maxa.

Przy 150 km/h temperatura wynosi 101-103 stopni.

Co może być tego przyczyna i jaka powinna być prawidłowa temperatura podczas jazdy z dużą prędkościach i jaka w korkach?

Visko działa prawidłowo i układ wodny jest odpowietrzony.

 

Zdjęcie poniżej:

http://alexfashion.group5.pl/Zdjecia%20Reklamowe/Temperatura.jpg

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tylu latach chłodnica może być albo w środku uwalona nawet jak się stosuje płyny ale słabej jakości. Pomaga płukanka.

 

Jak nie to to może być problem z odprowadzeniem ciepła przez chłodnicę przez zawaloną chłodnicę od zewnątrz piachem, owadami, liśćmi i innymi nieczystościami z drogi które zalepiają blaszki od chłodnicy klimy bo jest pierwsza i blokują przepływ do chłodnicy cieczy.

 

Najlepszym sposobem było by zdjąć przód porządnie umyć chłodnicę klimy preparatem który zmiękcza brudy a chłodnicę wody wyjąć i przemyć na zewnątrz bo innej możliwości nie ma.

 

Ew może być zbyt późno otwierający się termostat bądź nie otwierający się do końca termostat.

 

Ja jak stoję w korkach (obie chłodnice czyszczone) chłodnica cieczy nowa temp nie przekracza 103st przy temp 35 st.

Zima trzyma 95-96st

Lato ok 98 w trasie

korki okolice 100st a w bardzo dużych temp i długich korkach jest te 103st.

 

Wiatrak elektryczny chodzi przy ok 110st by zbić temp dlatego uważam że temp jest w normie. Z tego co wiem max otwarcie termostatu jest również coś trochę powyżej 100st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica klimatyzacji ma niecały rok, wiec to odpada, wygląda świeżo.

To może mi nie działa ten wiatrak który jest przed chłodnica klimatyzacji?

Czy on ma coś wspólnego z temperaturą cieczy?

Jak go sprawdzić i kiedy powinien się załączać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co ma praca klimy w korku do temp silnika?

 

A Twoim zdaniem te dwie rzeczy sa zupelnie niezwiazane, tak?

 

2. Jak wlaczyles termo na obd?:D

 

3. Ja bym tez obstawial termostat

Edytowane przez tomsen1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kiedyś miałem podobnie.

Zmieniłem termostat i pompę wody. Pomogło ale jako , że zmieniłem to jednocześnie to nie wiem co było przyczyną?

Obstawiałem pompę wody bo miałem rouvila < słychać i nich opinie , że są niewydajne> I wstawiłem hepu < polecam >

Termostat wahler.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty udajesz czy nie masz pojecia o czym mowisz?

Co ma klimatyzacja do temp silnika?

Objawy, ktore opisujesz wskazuja na wisko wentylatora lub chlodnice - niewydajna chlodnice cieczy.

A jak masz zawaloną od zewnątrz chłodnicę klimy to również blokuje przepływ chłodnicy cieczy to logiczne.

Do tego niesprawny wentylator klimy może doprowadzać do przegrzewania, ale to akurat nie w naszych warunkach. Musiało by być ponad 40st bo wisko daje radę w grubo powyżej 30st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy wielkich prędkościach to już wisko raczej nie ma racji bytu i tak wielka prędkość wiatru powinna schłodzić silnik bez wspomagania się wisko. Nie powinno się ono włączać. Ono pracuje zwykle na postoju i w korku lub przy niskich prędkościach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie gdzie niektorzy autami jeżdżą skoro pisza o pozapychanych chlodnicach.

Przejechalem kilkaset tysiecy km erszostkami bmw i nigdy nie mialem takiego problemu, tak samo jak nigdy nie zaobserwowalem, zeby wiatrak klimy wspomagal wisko.

 

Sprawna wiskoza, pompa, termostat i chlodnica - temp nie ma prawa sie podnosic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy wielkich prędkościach to już wisko raczej nie ma racji bytu i tak wielka prędkość wiatru powinna schłodzić silnik bez wspomagania się wisko. Nie powinno się ono włączać. Ono pracuje zwykle na postoju i w korku lub przy niskich prędkościach.

 

A tu sie mylisz.

Jak padlo mi wisko e36 320 to grzala sie przy wyskoich predkosciach, do 120 bylo ok, pozniej temp szla w gore wraz z predkoscia.

Po wymianie samego wiska, bez dalszej ingerencji problem ustapil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy wisko może działać ale nie do końca. Czyli nie przekazywać pełnych obrotów silnika na wiatrak tylko się uślizgiwać. Np mając 3,5 tys obr 1,5 obrotów "ucieka"

Bo załączone wisko i rozłączone poznać łatwo.

Ty jak miałeś u siebie jak wymianiałeś? Całkiem padło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo to z 7-8 lat temu i juz nie pamietam dokladnie, ale dalo sie bez problemu wiatrak palcem zatrzymac na goracym silniku.

No i nie bylo tego chwilowego zasprzeglania przy odpaleniu na zimnym.

 

Autem normalnie jezdzilem chyba z miechac bo temp szla w gore tylko przy szybkiej jezdzie no i w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co ma praca klimy w korku do temp silnika?

 

A Twoim zdaniem te dwie rzeczy sa zupelnie niezwiazane, tak?

 

2. Jak wlaczyles termo na obd?:D

 

3. Ja bym tez obstawial termostat

 

OBD włączam trzymając prawy przycisk na liczniku kilka sekund. Po włączeniu się Test1 naciskam jeszcze raz przycisk aż pojawi się Test7 i lewym przyciskiem wchodzę w temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na niesprawną WISKOZĘ, gdyby winny był termostat to temp cały czas była podwyższona. Sprawdź czy wisko przy takiej temp lekko się obraca czy czuć opór, jeśli lekko to mamy winowajcę zamieszania... :)

 

Wisko kręci się mocno. Aż strach tam palce wkładać :)

Pompę wody i temostat wraz z obudową wymieniłem pół roku temu na Febi Bilstein.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze taka sprawa, że kiedyś wywaliło mi wodę jak miałem zapowietrzony układ i wlałem 5 litrów wody i 1 litr koncentratu ponieważ to miałem pod ręką.

Czy to może być przyczyną podwyższonej temperatury? Czy nie ma znaczenia czy w układzie jest płyn czy woda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie doprowadzić do wrzenia wody przy takim ciśnieniu to sztuka:) a jak by do tego doszło to silnik raczej na złom by poszedł.

Ja bym zaczął jednak od sprawdzenia termostatu i pompy wody w pierwszej kolejności. Na dalszy plan chłodnicę wody sprawdzić i visko. Co do wiatraka klimatyzacji to wspomaga on w ekstremalnych temp. chłodzenia silnika... służy do tego 3 bieg. Ewentualnie może on się załączać gdy nie mam sprawnego układu chłodzenia i nie daj rady schłodzić. Ale w naszych warunkach raczej bardzo rzadko się bedzie załączał jeśli wszystko jest ok. Visko powinno sobie spokojnie dawać rade... co do samej wiskozy proponuje jak masz możliwość podmienić na inna w 100% sprawną i zobaczeć jak będzie temp. sie zachowywała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.