Skocz do zawartości

E90 N47 2008 r 318d TERMOSTAT - WYMIANA


Zor0

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana jest śmiesznie banalna :cool2:

 

Ja u siebie wymieniłem bez żadnych zdjęć obydwa termostaty w przeciągu 1.5H, a ASO woła za tą wymianę praktycznie 900zł :duh:

 

Gdzieś tutaj na forum widziałem jak ktoś w którymś temacie wklejał wszystkie fotki jak wymienić obydwa termostaty wiec poszperaj trochę, nie wiem czy nie było to w temacie "Sprawdzajcie temperaturę silnika !", przeleć tam wszystkie strony i winno być. :cool2:

 

viewtopic.php?f=70&t=196955 tam masz link do RealOEM, z tego co widzę to w N47 jest to samo co u mnie, czyli główny masz przykręcony do pompy wody, z tym, że wymieniamy tylko środek, a nie jak u mnie cały :)

 

A EGR to nie wiem gdzie jest w tym silniczku :D U mnie był zaraz na samej górze po zdjęciu głównej pokrywy silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie główną pokrywę silnika i tą z samego przodu, wraz z tą rurą idącą do filtra powietrza, wtem zobaczysz rolki i paski patrząc na silnik od przodu, zaraz z góry powinieneś zauważyc pompę wody i przymocowany do niej termostat :cool2:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU51&mospid=50501&btnr=11_4066&hg=11&fg=35 Czyli pompa Wody nr. 3 i termostat nr. 1

 

Tak to powinno wyglądac w Twoim autku: http://i61.tinypic.com/35056qh.jpg

 

Twoim zadaniem będzie odkręcenie 4-rech śrubek zaznaczonych na czerwono i wymianie bebechów, a tak przy okazji nie zapomnij zamówic termostatu z ASO, ponieważ ceny są, o dziwo, normalne a masz pewnośc, że będzie chodzic tak jak należy :D :cool2:

 

Co do płynu chłodniczego to całego nie musisz spuszczac bo nie ma potrzeby tylko podstaw sobie jakieś naczynko, (najlepiej odetnij górę od 5cio litrowej bańki) i jak odkręcisz cały dekielek to od razu podstaw tam bańkę, zleje się tylko tyle co potrzeba, czyli do poziomu termostatu a reszta pozostanie w chłodnicy, następnie jak wsio złożysz to uzupełnisz sobie płynem, polecam DYNAGEL 2000, ponieważ jest mieszany ze wszystkim więc nie ma potrzeby zastanawiac się co tam miałeś wcześniej miełeś, odpowietrznik powinien byc, na zbiorniku płynu, w postacie śrubki na śrubokręt krzyżakowy, (śrubka ta winna byc plastikowa) odkręcasz ją i powoli wlewasz, aż przez nią zacznie się przelewac, popatrz też po przewodach, czy czasem nie ma takiej śrubki (ponieważ u mnie była), jeżeli będzie to odrkęc ją i po tym gdy się z niej wylewa - zakręc. :cool2:

 

Odpal samochodzik niech sobie pochodzi, zagrzeje się i jak co to uzupełnij ubytki płynu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Mam lekki wyciek - pocenie w miejscu uszczelki obudowy termostatu - silnik N47 2.0d. Zastanawiam się czy wymienić samą uszczelkę (ok 80 zł) czy całą obudowę (ok. 130 zł). Różnica w cenie nie jest duża ale i tak pięć dych piechotą nie chodzi i żal ich jeśli obudowa jest OK. I tu moje pytanie czy często ulega uszkodzeniu / odkształceniu obudowa? I czy na pewno obudowa jest w komplecie z uszczelką?

Sam termostat jest raczej OK - temperatury w trakcie jazdy po mieście wahają się między 83 - 89 stopni z czego przez większość czasu 85-88.

 

Pozdrawiam

3LiTe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.