Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pytanko odnośnie ukladu wydechowego, a dokladniej katalizatora. Planuję usunąć u siebie katalizator i wspawać puste rury w jego miejsce, tylko problem tkwi w tym, iż są 2 sondy lambdy. Pytanie brzmi, czy jest jakaś szansa je oszukać? W aucie jest tez sekwencyjna instalka gazowa, i czy bedzie to stwarzalo problemy z tego powodu ze nie bedzie katalizatora? Pozdrawiam !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m50 jest jedna sonda przed katem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
a ja chciałbym wiedzieć jak pozbyć się okropnego brzmienia w m52b20 po wycięciu kata. Samochod zakupiłem z wyciętym już katalizatorem, jedyne co znajdowało się w układzie to środkowy mały tłumiczek, i końcowy zrobiony z jakiegos diesela z dziurą na pięść, na dodatek przymocowany jakimś drutem do podwozia. Końcówka wymieniona na dedykowaną Asmet, więc to jest ogarnięte ale dźwięk i tak nie jest przyjemny. Więc tutaj pytanie do was co wstawić w miejsce po katalizatorze, żeby auto dodatkowo wyciszyć lub uzyskać przyjemny niegłośny dźwięk, nie przytykając tym samym silnika w sensie żeby było jak najbliżej serii.
Opublikowano
na 100procent w e36 jest 1 kat? bo ogladalem na oem i tam jest jakiś dziwny ten uklad wydechowy i sa rzekomo 2 katy...

 

 

ale kto tu mowi o jedym kacie?

Tłumik wyglada nastepujaco...

masz 2x kolektor wydechowy

pozniej masz przejscie w jeden tlumik gdzie umieszczona jest sonda

a pozniej do samego konca idzie dwururka

E38 728i 1999r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast kata wstaw tłumik przelotowy.U siebie mam wstawione i jest cicho.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zamiast kata wstaw tłumik przelotowy.

Czyli strumienica :wink:

Planuję usunąć u siebie katalizator

Jeżeli masz katalizator ok to po co chcesz wycinać? Nic tym nie zyskasz. Jeżeli myślisz, że przybędzie KM to się mylisz.

Tłumik wyglada nastepujaco...

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/w/17.pnghttp://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/i/181.png

a ja chciałbym wiedzieć jak pozbyć się okropnego brzmienia w m52b20 po wycięciu kata.

Zrobiłeś błąd kupując taki tłumik. Zamienniki są do niczego. Zamiast katalizatora strumienica lub z powrotem katalizator i tłumik jaki powinien być.

Zamienniki "dzwonią". Nie dla zabawy szukałem dla swojej ori tłumika :cool2: .

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Strumienica a tłumik przelotowy to dwie różne rzeczy.Tłumik ma za zadanie wygłuszyć rozprężające się spaliny a strumienica oprócz tłumienia ma za zadanie nadać spalinom większą prędkość w celu lepszego opróżnienia cylindrów ze spalin.

Ja mam założone tłumiki przelotowe ,nie chciałem eksperymentować ze strumienicami.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
na 100procent w e36 jest 1 kat? bo ogladalem na oem i tam jest jakiś dziwny ten uklad wydechowy i sa rzekomo 2 katy...
kurde pomyłka, zakręcony jestem, chodziło mi o ilość sond lambda a nie o ilość katalizatorów :mad2: sory za wprowadzenie w błąd. A wracając do tematu, to napewno jest 1 sonda lambda?:>
Opublikowano

Wielu już usunęło katalizator, a potem dziwne przypadki z wachlującymi obrotami, skakaniu przy odpalaniu, itp się działy.

Gdy kat jest jeszcze ok, nie polecam usuwać, gdyż serio możne się zdarzyć że sobie zaszkodzisz.

Opublikowano

a co maja obroty do tego? co innego jak by sonda byla za katalizatorem... wtedy by przeklamywala...

A jesli jest przed katem to raczej nie ma to nic wspólnego z wycięciem katów.

Ja wyciąłem katy bo przy przegladzie koles powiedzial mi ze sa juz wydmuchane.. wiec wycialem sprzedalem za 600zl dwa... i wstawilem strumiennice. Dźwięk auta sie praktycznie nie zmienil... Dalej chodzi cicho.

E38 728i 1999r
Opublikowano

Jest takie zjawisko jak ciśnienie w układzie wydechowym, Ci co programowali komputer na pewno brali pod uwagę, że w układzie jest katalizator/y.

Zdarza się, że przy wycięciu kata są problemy - jak pisałem powyżej - ale jednak nie zawsze.

Być może jak masz już słabą głowice, prowadnice zaworowe, popychacze czy coś innego .... i wywalisz kata to masz problem właśnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.