Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przejrzałem sporo tematów związanych z moim problemem, ale większość z nich odbiega nieco i nie pokrywa się z tym co dzieje się u mnie. Do sprawy.

 

BMW e46 330d 204KM 5 biegowa manual. 3.0

 

Przy puszczaniu sprzęgła na wstecznym lub na biegach 1,2 i jednocześnie dodając gazu słychać charakterystyczne stuknięcie.Dodam również, że nie stuka zawsze. Silnik nie wibruje w żaden sposób przy wyłączeniu. Nie ma żadnych dziwnych dodatkowych odgłosów i klekotania. To by było na tyle w tej sprawie i prosiłbym fachowców o dokładne wyjaśnienie jeśli mógłbym prosić. Na dole opiszę jeszcze inną sytuację,która być może miała wpływ na obecne stukanie.

 

Wcześniej jak wyjeżdżałem od mechanika zdarzyła mi się dziwna sytuacja. Na górce jak przystanąłem a następnie ruszyłem zablokowały mi się biegi i stanąłem. Gdy wyłączyłem silnik biegi się odblokowały i mogłem je zmieniać natomiast przy odpaleniu silnika spowrotem się blokowały. Zjechałem na luzie do mechanika odstawiłem auto na pół godziny - mechanik zajął się blacharką i czym miał sprawdzić tą skrzynię. Jak wróciłem po tym czasie mechanik powiedział, że nic nie robił z tym problemem i że biegi same wskoczyły na swoje miejsce i nic nie trzeba było robić. Wspomniał, że jakby miała się rozsypać skrzynia to by to zrobiła. Wybaczcie mi za mało fachowy opis, ale jestem posiadaczem prawa jazdy i bmw e46 od 3 miesięcy. :D

 

Dziękuję i liczę na pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to że Ci sprzęgło się psuje, jak silnik zapalisz i wciśniesz sprzęgło (manualna skrzynia) to tarcza całkowicie się nie rozłącza, to tak jak byś wrzucał biegi bez sprzęgła taki zgrzyt i bieg nie chce wskoczyć (raczej wątpię że to lewarek zmiany biegów) może pompa sprzęgła (duże prawdopodobieństwo), sprawdź przewody, czy gdzieś nie cieknie, albo powietrze w układzie, może być docisk, blokować się, wtedy to wymiana całego sprzęgła, oczywiście skrzynie też nie należy wykluczać, mogło coś się wyłamać i zablokować skrzynie,

Biegi na zgaszonym silniku to i bez sprzęgła można wrzucać :)

Opublikowano
Ale ze skrzynią wszystko jest już ok. Od tamtego czasu jak się odblokowała nic nie stuka, wszystko wchodzi jak należy. Teraz zastanawia mnie to stukanie podczas cofania i zmianie biegów. Robi tylko tak na niskich obrotach i biegach 1,2 oraz wstecznym.
Opublikowano

najlepiej wszystkie tulejki z tylu sprawdzić oraz słynną 9 dziewiątkę

 

 Numer podwozia	---  K04844  - nie podawaj całego vinu, polecam wyedytowanie postu wyzej, zostaw 7cyfr ostatnich
Kod typu	 ER91
Typ	 330D (EUR)
Typoszereg E	 E46 (4FL)
Seria	 3
Rodzaj konstrukcji	 LIM
Układ kierowniczy	 LL
Drzwi	 4
Silnik	 M57
Pojemność skokowa	 3.00
Moc	 135
Napęd	 HECK
Skrzynia biegów	 MECH
Kolor	 TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka	 STOFF JACQUARD/ANTHRAZIT (H9AT)
Data prod.	 2002-02-27


  Wyposażenie 

Kod	 Nazwa (interfejs)	 Nazwa (ETK)
S249A	 MULTIFUNKTION FUER LENKRAD	 Wielofunkcyjność dla kierownicy
S441A	 RAUCHERPAKET	 Pakiet dla palących
S495A	 3. KOPFSTUETZE HINTEN	 Pas bezp. trzypunkt. i zagł. tył środek
S650A	 CD-LAUFWERK	 Odtwarzacz CD
S661A	 RADIO BMW BUSINESS	 Radio BMW Business (C43)
S710A	 M LEDERLENKRAD	 M Kier. sport. wielofunk.
S863A	 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA	 Spis dealerów, Europa
S886A	 HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR	 Literatura pokładowa, holenderski
S915A	 AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL	 Brak konserwacji pokrycia zewn.


  Wyposażenie seryjne 

Kod	 Nazwa (interfejs)	 Nazwa (ETK)
S290A	 LM RAEDER/STERNSPEICHE 44	 Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 44
S411A	 FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN	 Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S473A	 ARMAUFLAGE VORN	 Podłokietnik przedni
S520A	 NEBELSCHEINWERFER	 Lampa przeciwmgłowa
S530A	 KLIMAANLAGE	 Klimatyzacja
S548A	 KILOMETERTACHO	 Licznik kilometrów
S550A	 BORDCOMPUTER	 Komputer pokładowy
S851A	 SPRACHVERSION DEUTSCH	 Wersja językowa, niemiecki

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Sprawdzałem jeszcze raz te stukanie. Działa to tak, że gdy na wstecznym jestem juz minimalnie rozpędzony i wdusze sprzęgło potem szybciej je puszcze to stuknie gdzieś w granicach środka samochodu. Znajomy mowi ze mozliwe ze to tuleja dyfra a drugi wspomnial o moście.

 

pozonn pewnie mówisz o tym co ja wspomniałem ?

Opublikowano
Ok. Sprawdzi się to. Podobno jest wiele możliwości z tym stukaniem i nikt nie potrafi dokładnie zdiagnozować. Oby to było to, widzę że koszt nie duży :)
  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.