Skocz do zawartości

BMW E39 523 2.5 - Po zmianie silnika nie pali :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem ze swoją E39 po wymianie motoru na drugi bo tak postanowiliśmy z mechanikiem że kupić drugi i wstawić będzie najlepiej niż bawić się w jakieś remonty

 

Silnik włożony w ramę nie chce palic

 

Objawy takie że paliwo pompka podaje rozrusznik nie kreci po przekreceniu stacyjki ( na krótko działa ) nie otwiera wtrysków i brak iskry

 

Czy miał ktoś z was taki przypadek

 

Zaznaczam że jest to BMW E39 z silnikiem 2,5 na 1 vanosie rocznik beemy 1998

 

Niestety mój mechanik rozkłada ręce i kaze mi to ciągnąc do elektryka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co z komputerem silnika?

Był wymieniany, czy został twój?

Możliwe że rozjechał się imo, także najłatwiej jak podepniesz go pod inpę, zobaczysz co go gryzie.

Immo można synchronizować z poziomu INPY, także w razie czego możesz to zrobić od razu :wink:

Opublikowano

a czy nie powinien chociaz krecic normalnie ? tylko nie odpalic? jesli immo?

 

mechanik troche tez slaby, jak sie podejmuje to powinien sie znac a nie liczyc ze tylko zatrobi, ile z ciekawosci taka operacja?

 

silnik rozumiem m52b25 i na taki sam przelozony?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
a czy nie powinien chociaz krecic normalnie ? tylko nie odpalic? jesli immo?

 

mechanik troche tez slaby, jak sie podejmuje to powinien sie znac a nie liczyc ze tylko zatrobi, ile z ciekawosci taka operacja?

 

silnik rozumiem m52b25 i na taki sam przelozony?

 

Tak silnik taki sam wymiana 600zl

Opublikowano
Szczerze na moje myslenie to nie dochodzi prąd na kompa i z tąd te objawy, nie jestem mechanikiem ani elektrykiem tylko tapicerem ;) Ale co moj mechanik czym do tego dojdzie to swięta miną :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie przykręcona masa silnika?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
nie przykręcona masa silnika?

 

No raczej tak głupi to on chyba nie jest żeby masy nie dokrecić, bo na krótko i po wypięciu kostki przy kompie i podłączenie kabelka na krótko rozrusznik kręci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to musisz pod kompa.

A kontrolki się świecą?

Może nie masz zasilania na sterownik silnika?

Może jakieś zwarcie zrobił i padł któryś główny bezpiecznik?

Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki < nie tylko te w schowku.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Auto dzis sprawdzone od stacyjki prad wychodzi idzie do immo pod schowkiem i za immem juz gubi wiec cos jest jebniete z immobiliserem po świetach auto jedzie do elektryka ogarnie to za 150zł wiec nie ma tragedi :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ciekawe czemu padł immo?

Sterownik mówisz został ten co był.

Może innym kluczem odpal?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ciekawe czemu padł immo?

Sterownik mówisz został ten co był.

Może innym kluczem odpal?

 

Niestety jest jeden kluczyk a pestka jest przyklejona do antenki przy stacyjce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widać zbyt długo było odłączone zasilanie.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

jak odłączone to nie powinno być problemu

gorzej jak są mocne spadki napięcia

przełożyliście cały osprzęt ze Twojego starego silnika ?

jak nie to różnica może być w osprzęcie bo jest Bosch albo Simens i nie są zamienne

mi jak przekładali silnik to był goły a wszystkie czujniki , cewki i wtryski mechanik założył z mojego silnika

odpalił od razu a radził tak zrobić p. Krystian a w końcu on wie co mówi

przed grzebaniem w EWSie sprawdź główny bezpiecznik

jest pod nogami pasażera

Opublikowano
Dokladnie jak kolega wyzej. Przez taka wtope zakonczylem wspolprace z poprzednim mechanikiem "specem" od bmw. Okazalo sie, ze osprzet byl Bosha w starym, a Siemens w kupionym.
Opublikowano
Jest coś z immo bo wywala błąd kluczyka cały czas na kompie wszystko było od A do Z sprawdzone po kilka razy prąd do rozrusznika idzie i na krótko po podłączeniu czarnego kabelka z kostki która znajduje sie przy kompie silnik kreci od stacyjki do bezpieczników i tych ustroistw pod nogami pasażera prąd idzie a dalej na kompa już go brak więc zblokowany jest najprawdopodobniej immo bo mechanik ktory wkładał mi silnik zajmuje sie w BMW od kupe lat i miał juz kilka takich sytuacji
Opublikowano
zajmuje sie w BMW od kupe lat i miał juz kilka takich sytuacji

i niczego się nie nauczył ?

zrób synchronizację EWSa z kompem silnika

normalnie to robi się ją jak jest wymieniony komp lub EWS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakbyś czytał co piszę, to byś wiedział. :roll:

Odpowiedź masz w drugim poście.

Powtórzę jeszcze raz, bierzesz kogoś z INPĄ, kablem, podpinasz się pod auto, i odszukujesz sobie opcję synchro EWS.

Dokładna instrukcję krok po kroku znajdziesz na forum :search:

Opublikowano
jak odłączone to nie powinno być problemu

gorzej jak są mocne spadki napięcia

przełożyliście cały osprzęt ze Twojego starego silnika ?

jak nie to różnica może być w osprzęcie bo jest Bosch albo Simens i nie są zamienne

mi jak przekładali silnik to był goły a wszystkie czujniki , cewki i wtryski mechanik założył z mojego silnika

odpalił od razu a radził tak zrobić p. Krystian a w końcu on wie co mówi

przed grzebaniem w EWSie sprawdź główny bezpiecznik

jest pod nogami pasażera

 

Czy ten bezpiecznik znajduje sie w tej calej listwie bezpiecznikowej czy jeszcze dalej głebiej za schowkiem

Opublikowano

bezpiecznik jest pod nogami czyli cza podnieść dywanik

najlepiej i bez kombinacji to jak pierw się wymontuje fotel pasażera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.