Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wczoraj podczas powrotu z niemiec zapaliła żółta kontrolka. Wspomaganie przestało działać... Tuż po odpaleniu czuć jak kierownicę delikatnie poszarpuje lewo/prawo po czym wspomaganie przestaje działać. Jakieś pomysły ??

 

http://img.tapatalk.com/d/14/04/18/sete9u4a.jpg

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano
nie koniecznie.... 2010 maja tez elektryczne wspomaganie !! ale jesli jest hydrauliczne to tak jak chlopcy wyzej pisali....
Opublikowano
Auto ma elektryczną wspomą. Niestety mój diag i inne wtyczki nie ogarniają tego auta ( nawet Dziqsek się poddał). Podjechałem do boscha i tam się podpieli bez problemu-stwierdzili za wysokie napięcie na alternatorze(wpisu nie widziałem) i niby to mogło być przyczyną tej usterki. Auto tam zostało i jak dostane jakieś info oczywiście się podzielę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie, jak jest hydrauliczne to nie ma takiej kontrolki, ani żadnego czujnika ciśnienia, przy hydraulicznym po prostu przestaje działać i nie ma czego szukać w kompie
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Ostatnio miałem podobny problem. Okazało się, że padła elektronika w module EPS. Koszty wymiany w ASO są niebotyczne (w Niemczech około 1800Euro) bo EPS i przekłądnia to jedna część....

Co ciekawe, na stronie KBA (agencja niemieckiego ministerstwa infrastruktury, która zajmuje się m.in. gromadzeniem informacji na temat usterek i akcji serwisowych) widnieje informacja o akcji serwisowej dotyczącej właśnie modułu EPS dla BMW serii 1, 3, X1 wyprodukowywanych w latach 2007-2012 http://www.kba-online.de/gpsg/jsp/gpsg5.jsp. Podejrzewam, że wkrótce wielu ludzi może mieć problemy z elektrycznym wspomaganiem w swoich samochodach. W moim przypadku, choć mam samochód wyprodukowany w 2009 okazało się, że nie podlega on tej akcji. Na szczęście ze względu na niski przebieg, pokryło mi koszty wymiany. Także jeżeli będziecie mieli podobny problem to warto przynajmniej skontaktować się z serwisem.

  • 1 rok później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Odkopuję stary temat bo mam do Was pytanie, co oznacza żółty duży wykrzyknik widoczny na zdjęciu w pierwszym poście? U znajomego po włączeniu zapłonu wyskakuje taki duży wykrzyknik i nic oprócz niego. Dodatkowo słychać sygnał dźwiękowy. Po odpaleniu wykrzyknik znika i BC nie pokazuje błędów. Podpinałem pod INPE ale chyba trzeba nowszy kabel bo nie chce się łączyć z żadnym sterownikiem, jego E90 to 2007 a moja 2005.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie na początek info co posiadam.

E87 2005 118I

Nudząc się na parkingu kiedy był pusty wyłączyłem kontrole trakcji DTC skręciłem maksymalnie kierownice i pełen gaz. Zrobiłem w ten sposób 2 baczki na piasku. Potem załączyłem kontrole trakcji i do domu.

 

Przejechałem 20 km, i czułem że coś dziwnie kierownica chodzi. Wjeżdżając na podwórko gdzie samochód parkuje przy maksymalnym skręcie kierownicy w prawo a potem w lewo czułem ze kieruje Malucha. Czułem maksymalny opór i dodatkowo dziwny dźwięk z komory silnika w okolicy zbiornika pod olej do wspomagania. Dodam że przy maksymalnych skrętach kierownicy słychać dziwne rzeszenie.

 

O co dokładnie chodzi wrzuciłem na Youtube .

Komputer wyrzucił błędy. Związane z kontrola trakcji.

 

 

Proszę o pomoc jeśli wiecie co to może być.

Opublikowano

Nie mam spisanych błędów :/ Komputer się zawiesił z IPLA.

To co widać na komputerze w samochodzie to.

 

Żółty symbol hamulca ręcznego.

Żółty symbol kontroli trakcji.

Oraz żółty symbol niskiego ciśnienia w oponach.

Opublikowano
Te 3 kontrolki jak się pala to znaczy ze układ kontroli trakcji jest w trybie awaryjnym. Pompowanie kol niec nie pomoże niema on nic wspólnego również z tym co opisywałem powyżej czyli rzeszenie pompy przy maksymalnym skręceniu kierownicy. Układ się utwardził na niskich obrotach....powinno działać na odwrót.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kontrola takcji dziala albo nie dziala-nie ma trybu awaryjnego

Tak trakcja jak i cisnienie opon zbieraja sygnal z ABS wiec jak uwazasz ze sprawdzenie cisnien nic nie ma do rzeczy to...

Co do wspomagania to pisalem zebys sciagnal pasek i pokrecil kolami pasowymi- pewnie sie rozsypala pompa...

Ale widze ze nic nie sprawdziles

Daj foto tych kontrolek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem po mechaniku...poleciała pompa wspomagania i maglownica.

 

Zrobiłem regeneracje pompy, maglownicy. Do tego wymiana drążków końcówek drążków. Płukanie układu wspomagania oraz nowy olej +ustawianie zbieżności. 2100 zl nie moje.

 

Nie udało sie usunąć błędu z DTC-błąd wskazuje czujnik skrętu kierownicy. Zna ktoś namiary w Gdańsku kto mi to wymieni i skalibruje?

Opublikowano
Jeszcze jedno Panowie, od dwóch dni jeżdżę samochodem i kierownica ciężko chodzi do tego pompa się meczy na wolnych obrotach.... czyżby wzięli kasę za regeneracje a gó$@#$ zrobili? Generalnie samochód niema wspomagania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A sprawdzales czy nie ubylo oleju?

Od poczatku pompa sie meczy?

Jak masz kierownice prosto to autko sciaga?

Opublikowano

Poziom oleju jest w porządku.

Pompa się męczy w całym zakresie pracy skretu kierownicy na przy obrotach 1000obr/min, przy większych obrotach się nie meczy.

Kierownica jest skręcona tj. wychylona w prawo o 10 stopni przyjeździe na wprost dzisiaj jadę ustawić zbieżność. Wiec tak ściąga w lewo jak kierownica jest na wprost.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na wolnych obrotach ma prawo tak byc...

Jak bedziesz krecil prawo lewo po swierc obrotu kierownicy to obrotomierz powinien falowac ale przy 2000 obr juz nie powinien

Przez zle wykonana zbieznosc oprucz scinania opon mozesz miec tez problem z DTC

Opublikowano
Wcześniej nie było takiej sytuacji ze na wolnych obrotach pompa się męczyła wszystko delikatnie chodziło bez wycia pompy...dopiero przy maksymalnych wychyleniach było rzeszenie pompy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Puki co i tak musisz zaczac od zbieznosci...

Na samo jej pokonanie pompa juz moze pracowac na granicy swojej mozliwosci i dlatego tez masz silownie z kierownica

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.