Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie, planuję zakup używanego BMW z lat 2005-2007, kryteria jakie obrałem to przedewszystkim xenony w tym aucie. Teraz jeżdżę AR 156 i tam światła oświetlają jakieś 0.5m przed samochodem. Stąd też podstawowe kryterium - xenony.

 

Szukałem takiego tematu lecz nie znalazłem na forum.

Do rzeczy... jaka jest różnica oświetlenia drogi między xenonami a zwykłymi światłami? Nie pytam oczywiście o lumeny bo raczej nic mi to nie powie. Bardziej chodzi mi o odczucia użytkowników serii 90.

 

Czy waszym zdaniem światła zwykłe dają radę czy lepiej jednak szukać auta z xenonami ?

Opublikowano

Ja byłem bardzo zadowolony z bixenonów w e91. Szeroki, długi snop światła, jeździłem e91 też ze zwykłymi światłami i różnica jest znaczna na korzyść xenonów, nie mówiąc o wyglądzie, wygodzie itd. Te z e91 nawet lepiej świeciły niż xenony w e61. Tylko trzeba mieć: ori nie zniszczone lampy, porządne żarniki o takiej samym stopniu zużycia.

 

IMO po pierwszym aucie z bixenonem stwierdziłem, że jest to pozycja obowiązkowa.

Opublikowano

wymieniłem w swojej żarniki na philips 4700 K .

 

Kolega ma 156 z 2004 i dał do niego żarniki sramy 4300K - też nowiutkie .

 

Wniosek taki - moje lampy świecą wyraźnie mocniej od alfy - ale jakoś on nie narzeka na to i dalej utrzymuje , że jest :cool2:

 

Oczywiście BMW nie ma najmocniejszych xenonów , które do innych marek wypadają nie najlepiej . Taka Insygnia ma lepsze albo nowe mercedesy .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie rezygnuj z tego priorytetu, bo ksenony są zdecydowanie lepsze od halogenów. Późniejsze doposażenie będzie kosztowne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja śmigam na halogenach + Osram Nightbreaker, co prawda w LCI (znacznie poprawione światła).

Ostatnio zrobiłem trasę 3000km F30 z xenonami i różnica jest naprawde niewielka - największa w barwie światła. Mnie akurat bardziej pasuje żółtawe - dzięki temu w deszczu/mgle coś widać, na xenonie jest tragedia.

 

A doposażenie wcale nie jest drogie - zrobiłbym to ale pod względem praktycznym nie widzę róznicy. Oczywiście ładniej to wygląda ale wg mnie nie warte 2000 pln.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja śmigam na halogenach + Osram Nightbreaker, co prawda w LCI (znacznie poprawione światła).

Ostatnio zrobiłem trasę 3000km F30 z xenonami i różnica jest naprawde niewielka - największa w barwie światła. Mnie akurat bardziej pasuje żółtawe - dzięki temu w deszczu/mgle coś widać, na xenonie jest tragedia.

 

A doposażenie wcale nie jest drogie - zrobiłbym to ale pod względem praktycznym nie widzę róznicy. Oczywiście ładniej to wygląda ale wg mnie nie warte 2000 pln.

 

2000 zł to chyba za jedną stronę, albo jakieś pseudoksenony.

Opublikowano

Nie jest drogie? jak auto kosztuje 35-40 tyś to ok.3 tyś zł tylko na doposażenie to wg. Ciebie nie drogo? :cool2:

 

Same lampy ori, w bdb stanie, nie połamane nie powypadkowe i sklejane kosztują 1,5 tyś zł. A gdzie zderzak, spryski, instalacja, kodowanie, samopoziomowanie...

Opublikowano
Jako użytkownik E90 pre-lci na halogenach potwierdzam, że są to bardzo słabe światła...szkoda że doposażenie w xenony jest takie drogie :( Szukaj auta z xenonami. Ja następnym razem też tak zrobię. Pozdro!
Opublikowano

Dla mnie oświetlenie przednie to priorytet. Zdziwiło mnie to, że e91 w wersji pre lci ma światła o kant du...

W stosunku do mojego merca, to e91 to była żenada. W zeszłym roku zmieniłem lampy na poliftowe i efekt był przepaścią.

Tak więc jeśli chcesz kupić e90 z ksenonem tylko dla lamp to jest to porażka.

Za chwile większość mnie skrytykuje, ale w lampach pre lci po max 2 latach strasznie wypalały się soczewki.

Efekt ten był również w innych autach np. audi q7. Poprawiono wszystko w wersjach poliftowych.

Dla tych co uważają, że e90 pre lci ma super światła, to proszę zobaczyć jak świeci zwykły focus z 2006 roku z ksenonem.

Efekt jest nieporównywalny, oczywiście dla focusa - świeci tak samo dobrze jak e90 lci.

Opublikowano
Witam,

 

Mam pytanie, planuję zakup używanego BMW z lat 2005-2007, kryteria jakie obrałem to przedewszystkim xenony w tym aucie. Teraz jeżdżę AR 156 i tam światła oświetlają jakieś 0.5m przed samochodem. Stąd też podstawowe kryterium - xenony.

 

Szukałem takiego tematu lecz nie znalazłem na forum.

Do rzeczy... jaka jest różnica oświetlenia drogi między xenonami a zwykłymi światłami? Nie pytam oczywiście o lumeny bo raczej nic mi to nie powie. Bardziej chodzi mi o odczucia użytkowników serii 90.

 

Czy waszym zdaniem światła zwykłe dają radę czy lepiej jednak szukać auta z xenonami ?

 

Pamietaj tylko ze ksenony w bmw 2005-2007 mialy wade. Parowaly i zalewala je woda.

Byly nawet wymieniane chyba w ramach jakiejs akcji.

Generalnie w e90 wszytsko mialo wade w latach 2005-2007.

Poczytaj na forum o awarjach silnikow, cieknacych spryskiwaczach, centralnych zamkach, skrzypiacych zawieszeniach, zablokowanych kolumnach kierownicy.

Wierz mi twoje AR przy e90 to podejrzewam auto bezawaryjne ;-).

Dobrze poczytaj cale forum zebys wiedzial co cie czeka po dolaczeniu do rodziny e90.

Na bank Bedziesz Mial Wade ;-)

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, tak jak myślałem będę szukał z xenonami + navi prof ( lubię gadżety)

 

 

Pamietaj tylko ze ksenony w bmw 2005-2007 mialy wade. Parowaly i zalewala je woda.

Byly nawet wymieniane chyba w ramach jakiejs akcji.

Generalnie w e90 wszytsko mialo wade w latach 2005-2007.

Poczytaj na forum o awarjach silnikow, cieknacych spryskiwaczach, centralnych zamkach, skrzypiacych zawieszeniach, zablokowanych kolumnach kierownicy.

Wierz mi twoje AR przy e90 to podejrzewam auto bezawaryjne ;-).

Dobrze poczytaj cale forum zebys wiedzial co cie czeka po dolaczeniu do rodziny e90.

Na bank Bedziesz Mial Wade ;-)

 

 

Tak wiem. Czytam forum od jakiegoś czasu. A zakup samochodu planuje w przyszłym roku :) więc spokojnie. Wiem już bardzo dużo na temat tego modelu. Czysta kalkulacja jednak doprowadziła do tego, że wolę jednak silnik z lat 05-07 niż 11.07+. Mimo wszystko wolę wywalić klapki z kolektora, wymienić turbo lub zregenerować, wymienić spryskiwacze i jeździć ze skrzypiącym zawieszeniem, które jednak jest w dobrym stanie niż kupić po 07 i wymieniać silnik. Będę miał do was jeszcze kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi używając wyszukiwarki ale to w innym temacie.

 

Na auto mam zamiar wydać około 35 tys. zł.Zakładam przed kupnem, że nie ma tzw. okazji i samochód z tego rocznika zapewne ma 200-250 tys. przebiegu... Każde auto używane się psuje, jak bym szukał auta, które się nie psuje pewnie jeździłbym komunikacją miejską.

 

BTW. Każde auto, które planowałem kupić przed E91 ma swoje bolączki (AR 159 - pada wiele części + karoseria z odpornością na rdzewienie - 5, Mitsu Outlander 2.0T - części z EVO (kosmos ceny) + rozpadające się zawieszenie, Merc - pada elektro RAV4 przy silniku 110+ km pali jak smok itd.. itd.. itd..)

Opublikowano
A ja jestem zadowolony ze zwykłych lamp. a tym bardziej sie ciesze jak pomysle ze spalony xenon 200zl a czujnik poziomowania jeszcze wiecej i do tego cieknące spryskiwacze! A mnie żarówka kosztuje dyche a swieci jak halogen komisarza Gordona. Troche brakuje mi AE ale mozna wymienic na lampy LCI i wtedy mamy wraz z AE
Opublikowano
A ja jestem zadowolony ze zwykłych lamp. a tym bardziej sie ciesze jak pomysle ze spalony xenon 200zl a czujnik poziomowania jeszcze wiecej i do tego cieknące spryskiwacze! A mnie żarówka kosztuje dyche a swieci jak halogen komisarza Gordona. Troche brakuje mi AE ale mozna wymienic na lampy LCI i wtedy mamy wraz z AE

 

Przy takim myśleniu powinieneś jeździć e30 z 89 roku z 2,5 litrowym , 6 cylindrowym silnikiem . Tyle samo mocy byś miał , awaryjność znikoma , a różnica w cenie pokryła by wydatki na benzynę :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.