Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie i Panowie,

 

Moje ukochane 335D musi zostać sprzedane ale jako wierny marce postanowiłem wymienić na auto wędkarskie:) czyli X3. Mam jednak dylemat. Szukam roczników 2004-2006. Jednak nie wiem czy benzyna 3.0 czy diesel 3.0. Po 335D niejako znam bolączki tych silników choć na swój narzekać nie mogę ale to był sprawdzony "nie okazyjny" model sprowadzony z DE od prywatnego właściciela. Pytanie co lepsze. Kryteria to:

- osiągi i możliwość modowania - nie ukrywam że chciałbym żeby jeździły podobnie do 335D :) jeśli się da:)

- bezawaryjność

- koszty eksploatacji (nie liczymy paliwa bo to i tak idzie na FV więc paliwo to raczej trzeciorzędne znaczenie)

 

Ogólnie też słyszałem/czytałem że X3 eksploatacyjnie i usterkowo stoi dość nieźle - znaczy jest w miarę tanie jak na BMW w eksploatacji i nie należy do usterkowych - to prawda, półpradwa:)

 

Będę wdzięczny za porady.

Opublikowano
Benzyna na pewno nie jest az tak elastycznym silnikiem jak diesel.Nawet po chipie nie osiagniesz takiej mocy jak w dieslu.Ja bym bral diesla,tylko nie z oznaczeniem SD.
Opublikowano
ja bym 3.0 nie kupil,duzo wieksze spalanie w miescie,dodatkowo automat.Ja jednak wole manuala.Natomiast druga rzecza jest to,ze Tobie na spalaniu nie zalezy heh,kto bogatemu zabroni ! :D.W 3.0 przyspieszenie jest kolosalne.Ale z tych wszystkich to staralbym sie szukac 3.0 204 km.Zawsze mozesz zrobic chipa na 250 km i 500 nm :)
Opublikowano
A generalnie czym różni się wersja 204 od wersji 218? Najbardziej popularne na all... sa wersje 218 KM. Generalnie ostatnio zgłębiłem fajny artykuł na temat rodziny tego silnika i efekt jest taki że 3.0 D bez turno to był silnik niezniszczalny dojeżdżający 1 mln km ale jak zaczęli turbić:) to i zaczęły sie problemy. Czy ten 204 jest jakiś wyjątkowy?
Opublikowano
Znalazłem ten artykuł o silniku M57 i generalnie polecane typy to 218 KM. Ten 184 KM uważany jest za niezniszczalny i w piątkach robił po 1 mln km. Chipował ktoś może tego 218 km?
Opublikowano
Ja dalem mojej Chipa i wywalilem dpf, wrazenia z jazdy i dynamika naprawde zachwycaja, spalanie duzo nizsze. Koles co robil, mowil ze dpf juz byl calkiem zatkany, auto bylo zamulone strasznie. Teraz to inna bajka, reaguje na pedal gazu momentalnie. Ogolnie polecam wszystkim taki zabieg.
Opublikowano
Nie mierzylem, ale powiedzial ze podkrecil na 270 KM i dodal 50 momentu obrotowego. Roznica przed i po jest bardzo duza, az sie sam banan na buzi robi jak dociskam gazu. Koles mowil, ze mozna smialo jeszcze bardziej go podkrecic ale u mnie juz najechane ponad 170 tys, nie chcialem za bardzo obciazac silnika.Pewnie 280 koni jak najbardziej realne, on jezdzi BMW 5 335D, powiedzial mi ze u niego pod maska siedzi 380 koni jak narazie i mysli jeszcze ja krecic.
Opublikowano

Czyli grubo:) Pewnie osiągi z 1,5 sek się polepszyły:)

 

Jak oceniasz eksploatację no i gdzie kupiłeś autko? Ja swojej 335D szukałem 4 miesiące w DE ale to było kombi więc i niełatwa sprawa. Dużo rzeczy już wymieniałeś przy tym przebiegu?

Opublikowano
Auto kupione i eksploatowane w UK nie cale 2 lata temu. Poza rzeczami ktore trzeba wymieniac to zrobilem wymiane oleju w skrzynce rozdzielczej i skrzyni biegow (manual), nowe tarcze i klocki bo troche trzepalo kierownica przy hamowaniu. Musze w najblizszym czasie wymienic amorki z przodu bo widze ze jeden zaczyna lekko lac. Przy silniku zupenie nic jak narazie i mam nadzieje ze tak bedzie jak najdluzej. Kilometrow tez specjalnie nie nabijam, cos ok 10000 rocznie.
Opublikowano
mam jeszcze takie pytanko - czy silnik 218 KM był montowany od jakiegoś roku w X3? Bo wydaje mi się że nie od poczatku chyba.

 

Od początku produkcji montowano silnik 3,0 d o mocy 204 KM (z automatem 5cio biegowym), a od października 2006 montowano 218 KM i 286 KM (biturbo) - oba z automatem 6cio biegowym.

Sam mam 204 KM - i jeżdzi to fajnie.

Przejechałem się wersją 286 KM - i jeżdzi fajniej.

 

Niestety wersje po lifcie mają Euro4 - czyli filtr cząstek stałych mogący się zapychac.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ja swoim 3.0d 218km w 4 lata przejechałem jakieś 100tys km (łącznie miał ok 120tys) i zero problemów! tylko okresowa wymiana oleju, filtrów i klocków (tarcze wytrzymały), itd. Zero usterek! A sam silnik myślę, że optymalny do tego dość ciężkiego samochodu! :norty: pewnie jeździłbym nim dalej gdyby się nie rozbił... :cry2: :mad2:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.