Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wiem, że temat wałkowany 1000 razy ale jakoś nie mogę znaleźć rozwiązania.

 

Powiedzcie proszę, czy to normalne zużycie oleju. Na 4 tysiące km zjadło bagnet od max do 1-2 przed minimum. Sprawdzane i po nocy i 10 min po zgaszeniu ciepłego silnika. Odma ma separator, wymieniana max 30 tysięcy temu, nic przy niej nie cieknie. Turbina świeża, od 4 tysięcy po regeneracji. Trochę podcieka z IC ale jak zdjąłem rurę przy egr to był tylko ślad oleju. Jeżdżę 80% miasto / 20% trasa. Olej Motul 5w40 8100 Xclean+ Samochód nie dymi itp

 

Gdzie ew. szukać problemu?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja bym wymienił cały separator na nowy, jeśli to nie pomoże a wycieków nie masz to pozostaje turbo na pierwszy strzał.

Dymi tobie z wydechu na jakiś konkretny kolor ?

Jak było przedtem z tym znikaniem oleju ?

Opublikowano
10 tys przed tym jak umarło turbo było tak samo. Myślałem, że to turbina się kończyła i stąd brało olej. Ale po wymianie turbiny jest tak samo. Wymienić całą odmę cz tylko wkład separatora?
Opublikowano

No właśnie nie dymi aż tak. Jak depnę puści bąka, ale tak normalnie to nie dymi. Jak odpalę rano też tylko troszkę. Zauważyłem jedynie że pod IC jest mokro.

Odmę wyciągałem i była wymieniana bo była nabita data 2011. Czyli lepiej kupic cały komplet razem z obudową zamiast samego separatora z uszczelkami?

Dziwne by było ze turbo po regeneracji ciągnie olej jak wczesnej. A jak odma nie pomoże gdzie szukać dalej?

Opublikowano

Moim zdaniem zacząć - jak już odpowiadałem, od całej odmy - pełen pełen plastik z obudową.

To, że turbo regenerowane nic nie znaczy.

Zacznij od odmy, potem przyjrzyj się turbinie - może jeszcze jest na gwarancji.

Opublikowano
A powiedz mi jeszcze, zakładając, że odma i turbo OK ile powinien zdrowy 320d brać oleju przy takiej jeździe - 80% miasto/20% trasa
Opublikowano

Mi nie łyka ... - zmieniam co 10 tysi.

 

Zakładam, ze litr na 10.000 to chyba będzie się mieścić w normie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pisałem przed chwilą w innym temacie olej wymieniam co 10.000-15.000km i nie dolewam nic. Jak wleje tak do wymiany jest tyle ile wlałem. Olej na jakim jeżdze to Castrol 5W-40 Turbo Diesel. Silnik 2.0D 150KM.
Opublikowano (edytowane)

ja latam 80% trasa, zazwyczaj szybko i dynamicznie, wymieniam co 10tys, nie dolewam nic ale pare milimetrow na bagnecie zniknie, przy zmienie leje na 3/4 bagnetu, po 10tys mam mniej jak połowe bagnetu

nie dymi nic.... odma zmieniona 20tys temu

Edytowane przez puzonn

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
W trasie mniej w dupę silnik dostaje, to analogicznie mniej spali tego oleju - jeśli już cokolwiek ma spalać.
Opublikowano
silnik jakby nie spalał oleju to by się zatarł, ale oczywiście wszystko w normie, u mnie jest lekki wyciek ze smarowania turbiny kapie sobie pomalutku, a ubytek po 12 tys jest jakieś 300-400 ml

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.