Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szymon dzialasz na dokumencie z 2002 roku (12 lat), troche sie zmienilo miedzy czasem, rekomendacje ws napraw ulegly kilka krotnie zmian a w koncu zostaly ujednolicone po tym jak ZF nagminie w niemczech musiala naprawiac skrzynie biegow przez brak wymiany oleju.

 

to byly czasy gdy BMW rekomendowalo wymiane oleju w silniku co 35000 km...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Faktycznie dokument jest stary ale podane przez ciebie 80 000 nie dotyczy żadnego konkretnego modelu.

Jeśli masz dokument który zmienia interwał do 80 000 to wklej żeby ludzie wiedzieli kiedy wymieniać.

80 000 które podałeś to nawet nie jest dokument tylko info na stronie głównej a wątpię żeby wszystkie skrzynie ZF były obsługiwane tak samo.

Opublikowano (edytowane)

Ok znalazłem dokument z zeszłego roku 08/2013. Faktycznie zmieniono zalecenia. Teraz wygląda to tak :

 

"Depending on the driving style, ZF therefore recommends a transmission oil change every 80 000 to 120 000 km, or after 8 years at the latest."

 

Tutaj link do manuala ZF:

 

http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/englisch_3/modelluebergreifend_1/ZP_SI_Oelwechselkit_EN.pdf

 

Czyli jeśli ktoś jeszcze miałby wątpliwości czy BMW nie wprowadza właścicieli w błąd niech śmiało przeczyta dokument.

Edytowane przez szymonb
Opublikowano (edytowane)

Wpisanie meta slow automatic transmission +oil +maintenace X>2013 i ograniczenie wyszukiwania do zf.com w jakies lepszej wyszukiwarce deep web daje ci nastepny link (zachecam do korzystania z deep webu, to 10X wieksza baza niz google) :

 

https://www03apps.zf.com/interoelepdf/TE-ML%2011_en0700.pdf

 

Dokument jest z 01.04.2014 (trudno o bardziej aktualny) a zalecenie aktualne do ostatniej wersji oleju oznaczone ZF No. S671 090 255 jest wymiana oleju miedzy 80000 a 120000 km w zaleznosci od uzytkowania wedlug czybikow wymienionych przez dokument (uwaga jezeli kupicie olej z czesniejszej wersji bo np wasz dostawca mial go jeszcze na stanie to musicie zmieniac olej wedlug poprzedniej specyfickacji, np z poczatku 2013 np bylo 60000 do 80000 km tak jak mowilem wczesniej)

 

 

Edit : Widzialem ze znalazkes inny jeszcze dokument ktory mowi to samo bardziej ogolnie i trche mniej aktualny jak chodzi o date ale generalnie wychodzi na to samo, w moim plus jest taki ze sa wyszczegolnione wszystkie skrzynie a wiec nie mozna powiedziec ze do mojego modelu jest inaczej.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dokładnie zaraz wrzucę na główną i może niech admin przypnie.

Myślę że oba te dokumenty dokładnie opowiadają na pytanie " Czy wymieniać olej w skrzyni czy nie".

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A tu juz ci powiem ze mimo tych dwoch dokumentow, to beda tacy co :

 

A/ zaraz bedzie ktos kto ma ciotke ktorej kolega meza z pracy wymienil olej w skrzyi automatycznej kiedys tam, na jakis tam olej i skrzynie trafil szlak...

B/ kilku zadzwoni do "Piotrka", serwisanta ASO BMW ktory na oczy nigdy skrzyni biegow nie widzial ktory pojdzie po dokument BMW ktory mowi ze oleju sie nie wymienia, montujcie im nowe skrzynie a on napisze na forum ze dzwonil do ASO i mu powiedzieli ze oleju sie nie wymienia.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

na skrzyni automatycznej i w zaleceniach dla klientow do ASO BMW.

 

zadzwon do jakiegolwiek ASO BMW w Warszawie, krakowie, katowicach... nie znam innych... dostaniesz ta informacje.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
Na skrzyni nic takiego nie jest napisane. Natomiast te rzekomy dokument chciałbym zobaczyć.

 

no jednak tak sugeruje ta naklejka na skrzyni nie ?

http://m3.madrussian.net/diy/rp_tranny_fluid/7.jpg

 

i nawet jezeli to oszustwo klienta to taka informacje USTNA dostaniesz w BMW. Dokument popros o niego w BMW to ty masz znajomosci w Aso.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Było juz napisane co sugeruje ta naklejka. Olej należy wymienić gdy straci swoje wlasciwosci.

 

przestan jestes meczacy , wiem co to znaczy faktuanie bo ja pisalem co to znaczy jezeli zobaczysz post ale to nie to BMW chce zebys zrozumial i co mam spedzic nastepne 30 min szukajac w deep webie dokument ktory pokazuje ze bmw mowi swoim klienta ze nie wymienia sie oleju w skrzyni ? Sa jednak na tye duzymi idiotami ze jestem w stanie uwierzyc ze gdzies to znajde.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dlaczego zaraz 30 minut? Zrobisz to w 3 minuty a będzie dla potomnosci. BMW nie wymienia oleju na gwarancji to sie zgadza, ale nie znam dokumentów które mówią ze nie należy wymieniać oleju na koszt klienta. Jak juz pisałem w moim ASO zalecają wymianę po 100kkm nie tylko w automacie ale i w skrzyni ręcznej oraz dyfrze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

ok to ja mam dla ciebie jeden niezbity dowod ze BMW uwarza ze nie wymienia sie oleju w skrzyniach automatycznach :

 

Jezeli by tak bylo musieli by wymieniac olej jak zalecane biorac pod uwage ich Service inclusive pierdomuchu 200000 km ktory obejmuje koszt i servis wszystkich wymian wedlug wymagan technologicznych i zalecanych okresow wymiany a do tego nie robia. Nie ma ani jednego ASO BMW w polsce ktory ma nawet maszyny do wymiany oleju w skrzyni automatycznej. Koncze ten watek tutaj nie mam ochoty sie buc z wiatrakami, kaszdy juz uslyszal wersje BMW, nie zalecamy wymiany oleju w skrzyniach automatycznych lub wrecz nie wymienia sie oleju w skrzyniach automatycznych. Ty masz tam swoje uronienia z kumplami ASO, nie jestem don quichotte nie bede sie bil z wiatrakami albo z facetem ktory nawet jak mu sie wtyka ewidencje przed nos broni koncerny miedzynaradowego zebami i pazurami. Przestales dla mnie byc wiarygodny. Jak BMw wypusci auto ktore sue zepsuje po 100 km ty bedziesz twierdzil ze to normalne.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
Było juz napisane co sugeruje ta naklejka. Olej należy wymienić gdy straci swoje wlasciwosci.

 

Ja bym się wybrał na lepsze lekcje angielskiego jeśli napis "Life time Oil, no oil change" sugeruje że olej się wymienia.

Napis na plombie informacyjnej wyraźnie sugeruje brak konieczniości wymiany oleju.

ASO w Łodzi poinformowało mnie że olej jest niewymienny.

Oczywiście nie uwierzyłem i zadzwoniłem na numer BMW Polska.

Centrala BMW w Polsce poinformowała mnie że tak jak informuje ASO oleju się nie wymienia.

Nie posiadam dokumentu ale dostałem takie informacje ustnie w ASO i w infolinii BMW.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymonb
Opublikowano (edytowane)
Było juz napisane co sugeruje ta naklejka. Olej należy wymienić gdy straci swoje wlasciwosci.

 

Ja bym się wybrał na lepsze lekcje angielskiego jeśli napis "Life time Oil, no oil change" sugeruje że olej się wymienia.

Napis na plombie informacyjnej wyraźnie sugeruje brak konieczniości wymiany oleju.

ASO w Łodzi poinformowało mnie że olej jest niewymienny.

Oczywiście nie uwierzyłem i zadzwoniłem na numer BMW Polska.

Centrala BMW w Polsce poinformowała mnie że tak jak informuje ASO oleju się nie wymienia.

Nie posiadam dokumentu ale dostałem takie informacje ustnie w ASO i w infolinii BMW.

 

Pozdrawiam

 

"Life time Oil, no oil change" jest trikiem prawnym...

Pisalym o tym kilka miesiecy temu dwie strony, nie chce mi sie ponownie zaczynac tlumaczenia ale w skrocie :

Life time oil jest okresleniem profesjonalnym ktory trzeba tlumaczyc przez "olej o zmiennej karakterystyce wymiany" czyli wymien olej jak juz nie bedzie spelnial swoich funkcji

 

Czyli klient rozumie : "olej wieczny, nie wymieniaj oleju" a BMW w ci mowi nie prosze pana to znaczy Olej wymieniaj jak straci swoje wlasciwosci a gdy go wymieniasz to nie zminiaj typu oleju tylko zalej specyfikiem BMW XXXXXXXX

 

Cala reszta jest oczywiscie prawdziwa. BMW mowi nie wymieniajcie oleju ale tego ci nie napisze

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja nie bronię koncernów lecz staram sie zrozumieć mechanizmy. Ok w 80 procentach jest to dla mnie dowód. Natomiast fakty są takie ze auta maja coraz mniej awarii na przejechany km. Nie znam żadnych statystyk które by podawały inne dane. Jesli znasz takie statystyki to proszę podaj je.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Ja nie bronię koncernów lecz staram sie zrozumieć mechanizmy. Ok w 80 procentach jest to dla mnie dowód.

 

Wykręć telefon do ASO i zapytaj kiedy wymienić olej w automatycznej skrzyni w twoim aucie.

Potem powtórz tylko wykręcając telefon do BMW Polska.

Podziel się potem z nami przebiegiem obu rozmów.

Jeśli coś się zmieniło w kwestii informacji BMW na temat wymian oświeć użytkowników forum.

 

Natomiast fakty są takie ze auta maja coraz mniej awarii na przejechany km. Nie znam żadnych statystyk które by podawały inne dane. Jesli znasz takie statystyki to proszę podaj je.

 

Pokaż dokumenty statystyczne na temat mniej "awarii na przejechany kilometr" bo na razie to fakty według K8v8M.

Z doświadczenia widzę że z roku na rok nowe auta są wręcz coraz bardziej naszpikowane wadami konstrukcyjnymi.

Edytowane przez szymonb
Opublikowano
Ja nie bronię koncernów lecz staram sie zrozumieć mechanizmy. Ok w 80 procentach jest to dla mnie dowód. Natomiast fakty są takie ze auta maja coraz mniej awarii na przejechany km. Nie znam żadnych statystyk które by podawały inne dane. Jesli znasz takie statystyki to proszę podaj je.

 

 

[BAD] jas twoj fakt wyssany z palca, podaj mi TY jakas statystyke ktora mowi ze nowe auta sa mniej awaryjne w przedzialach kilometrowych. NIE MA TAKICH statystyk.

 

Bo jest latwo miec statystyke, nowe auto na przejechany kilometr jest mniej awaryjne niz 10 lat temu bo nowe auto nie przejeszie wiecej niz 300000 km bo potem ma awarie koncowa i sie go zlomuje po np ktos wpadl na genialny pomysl zrobienia bloku silnika z Allusilu bez wymiennych sciannek cylindrow bo tak jak masz zarysowane cylindry to kaplica wyrzucasz silnik, a stare auta jezdza nawet ponad million km a wiec normalne ze przy takich przebiegach maja na km wiecej usterek... statystyke mozesz prosto zmanipulowac jezeli masz wiecej niz 100 IQ a twoj czytelnik mniej... akurat ze mna zle trafiles.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja nie bronię koncernów lecz staram sie zrozumieć mechanizmy. Ok w 80 procentach jest to dla mnie dowód. Natomiast fakty są takie ze auta maja coraz mniej awarii na przejechany km. Nie znam żadnych statystyk które by podawały inne dane. Jesli znasz takie statystyki to proszę podaj je.

 

 

rzekł bym, że Xantie mojego kolegi jeżeli chodzi o awaryjność to N47 to złom ostaniej wody przy Xantii, jeżeli chodzi o ilość awarii na km :).

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Przestań. Nikt nie wyrzuca auta na złom jak mu silnik padnie. Sobie chyba żarty robisz.

Sam wymieniales silnik a wypisujesz takie rzeczy. Słupek do N47 kosztuje 3-4 tysiące na Allegro i dlatego tak tanio, ze wbrew pozorom wcale sie one tak często nie psują. Do Polski handlarze niemal nie sprowadzają prawie innych aut niz z przebiegiem 300-500 tysięcy km i robią one W Polsce za takie z przebiegiem 60-180 tysięcy. Obecnie auta jeżdżą wiecej niz kiedyś i jeżdżą względnie bezproblemowo.

Sam doskonale zdajesz sobie sprawę ze poważne usterki N 52 BMW usunęło.

Stare auta robiące milion km to mit. Być moze są takie wyjątki ale w większości te auta tylko jeżdżą. Jeżdżą mimo poważnych awarii, bo sie ich nie naprawia skoro jeszcze biorą paliwo i napędzają auto. Stare auta nie miały tyle osprzętu i czujników. To ze miały moze 70 procent mocy fabrycznej i multum usterek mało kogo przejmowało bo błąd sie nie wyświetlał i nie psuł humoru.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Daj już spokój z tą Xantia :duh: lany poniedziałek jest a nie pryma aprilis

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLTXF1dPprPtT4LvONC8C-H_zW60eh1dWo9lZOjHk_Zww9_8ZOMc02FSMb

Ta Xantia to możliwe ze przykład auta które owszem jeździ i właściciel myśli ze jest sprawne. A gdyby je wziąć na porządna diagnostykę okazało by sie ze to złom.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.