Skocz do zawartości

Automatyczna skrynia biegów A5S325Z. Jaki olej wlać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałbym powitać wszystkich zainteresowanych moim tematem. Chcę w miarę szybko po świętach wymienić olej w mojej e46 320i 150KM. Dużo czytałem zanim postanowiłem założyć ten temat, ale mam jeszcze kilka wątpliwości co do tego jaki olej wlać do mojej skrzyni. Wszedłem na stronę http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi i sprawdziłem po numerze VIN moodel skrzyni:

Production FROM : 1997/07/01 TO : 2001/07/30

Engine M52TU

Engine Oil 6.50 Liter

Transmission Automatic

Transmission Model A5S 325Z

Transmission Oil 8.90 Liter

Rear Axle Oil 0.90 Liter

Coolant(w/o Air Conditioner) 8.40 Liter

Coolant(with Air Conditioner) 8.40 Liter

Brake fluid 1.00 Liter

Remarks :

Final drive (rear axel)

 

Mam pytanie.

Czy Skrzynia A5s325Z:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=24_0829&hg=24&fg=05

 

to to samo co 5HP19:

http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-zf-5hp19-zf-friedrichshafen-ag,4,30.html

 

Pytam ponieważ ani na jednej ani na drugiej stronie nie ma wspomniane o drugiej nazwie a gość w serwisie mówi że to niby A5S325Z to 5HP19. Mam tiptronic'a:

P

R

N

D - (+opcja sport)

(bez żadnych dodatkowych cyfr typu 3,2,1)

 

 

Jaki olej do niej wlać:

- MOBIL ATF LT71171?

- RAVENOL ATF 5/4HP?

- może jeszcze coś innego?

:roll:

z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź ale nic mi to nie pomogło. Kolego mole to co przesłałeś jest do e39. Dextron VI jest kolejnym olejem który w takim razie muszę dopisać do listy. Szczerze nie sądziłęm że to będzie taki młyn z wymianą tego oleju. Dobra, od początku:

- dzwoniłem do serwisu gdzie powiedzieli mi że ma być ATF II (jak się później okazało wcale nie bo ATF II jest do skrzyni A5S310 i A5S360, a ja mam jak w tytule A5S325Z). To by mnie chłopaki z serwisu załatwili, dodam że proponowali mi wymianę u siebie licząc za butelkę źle dobranego oleju 120zł/1l i powiedzieli że przy wymianie wchodzi 9l, prawda 9l wchodzi w skrzynię ale jak się doczytałem to przy wymianie tylko 6,2 się da wylać ze skrzyni. Ładnie by mnie oszukali o 3l gdzie ten olej na necie można dostać za 24zł.

- zacząłem czytać i jeździć po sklepach z olejami. Wszędzie w katalogu mieli tylko opisany olej do skrzyni A5S310 i A5S360 mojej skrzyni nie ma w katalogu producentów olejów. Mówię LOL, ale spoko, czytam dalej i moja skrzynia bychodziła tylko na niemcy (bo jest lepsza), dlatego domyśliłem się czemu producent oleju nie pisze o tej skrzyni w naszym cudownym kraju.

 

Dzwonie po sklepach internetowych z olejami do skrzyń automatycznych, tam już goście troche bardziej ogarnieci, mówią że do mojej skrzyni leje się RAVENOL ATF 5/4HP bo to jest specjalny olej do skrzyń 5 biegowych. Patrze na ich stronę, i wnioskuję, AHA polecają mi olej który mają jako jedyny w swoim asortymencie do skrzyni 5HP19 (pewnie ściągają go najtaniej i stąd ich oferta).

 

Na forach wyczytałem że ludzie piszą żeby wlać MOBIL ATF LT71171 i że ten olej jest najlepszy do tej skrzyni. Więc już zgłupiałem totalnie.

 

Podsumowując, mam już w podpowiedziać:

- ATF II (który wiem że się nie nadaje, ale poleca go serwis BMW z Łodzi),

- RAVENOL ATF 5/4HP (który rzekomo się nadaje, ale poleca go sklep który ściąga go tanim kosztem, czy jest dobry? Nie mam opini o tym oleju na żadnych forach)

- MOBIL ATF LT71171 (polecany przez forumowiczów, nie potwierdzony przez serwis)

- Dextron VI (polecany przez kkx5)

 

LUDZIE POMOCY, BO CHCE USZCZELNIĆ MISKE A NIE CHCE ABY MI SIE SKRZYNIA ROZ****E ZANIM OGARNE TEN TEMAT !!!

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC

Opublikowano

Twoja skrzynia to 5HP19(silnik M52TU).Generalnie do tych skrzyn lejemy olej spelniajacy normy ATF71141.

A5S310/360/325Z to w zasadzie ta sama skrzynia z roznym ograniczeniem momentu obrotowego.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

jestem już po wymianie, chciałbym w jakiś sposób sprawdzić obecnie poziom oleju czy nie ubywa itp. W jaki sposób sprawdzić poziom? Przez śrubę z boku miski powinno po odkręceniu lekko wyciekać, ale sprawdzać na zimnym silniku? Na ciepłym? W każdej temperaturze poziom będzie trochę inny, więc w jaki sposób podejść do tego z odpowiednim nastawieniem?

z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Dzięki za link, kupiłem olej MOBIL ATF LT71171 (weszło 6,2l przy wymianie) cena za butelkę 27zł,

uszczelka pod miskę + filt 90zł

 

Na necie możesz kupić gotowy zestaw do wymiany: http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka-bmw-5hp19-a5s-310z-a5s-325z-i4146374881.html

ale zdecydowanie taniej wyszło mnie kupienie osobno oleju, i osobno uszczelki z filtrem. Poza tym brakło by mi 200ml gdybym kupił ten zestaw. Więc i tak butelkę nową trzeba napocząć bo 6l to na styk.

 

 

Za wymianę zapłaciłem 70zł (po znajomości, w sumie to też się paprałem z mechanikiem w oleju może stąd ta cena), u konkurencji krzyczeli jakieś 150zł. Wymiana trwała jakieś 3h. Dobrze jest wymienić też śruby te co są w misce, jest ich chyba 22szt. Tyle na wstępie, jak coś to pisz, pomogę bo to przerobiłem już. W każdym bądź razie początkowe szarpanie to jeszcze nie całkowite unieruchomienie auta. Aha zapomniałem napisać co było powodem tej wymiany. U mnie zdecydowałem się na wymianę oleju w skrzyni bo strasznie szarpało po przerzuceniu na 4 bieg. Uderzenie było naprawdę konkretne, i taki głuchy odgłos z oklic tylnego prawego koła. Szczerze nie sądziłem, że wymiana coś pomorze, ale byłem miło zaskoczony gdy okazało się że wszyskto wróciło do normy i teraz nie szarpie już.

Podczas wymiany wylaliśmy 4,5 litra oleju, weszło 6,2l więc co nieco brakowało (uszczelka w misce była... tak jakby jej już nie było, dlatego ubyło mi w sumie 1,5l). I to co piszą na necie że jak się nie wymianiało oleju od nowości to lepiej tego nie robić bo opiłki są już, i że syf sie zrobi, uważam to za MIT, doaczego?

 

Bo są tam takie magnesy po prostu poprzyczepiane do miski, i one te opiłki zbierają. warto je umyć przy wimianie z tego co zebrało się wcześniej. Miskę też umyłem. Wiesz, zaprowadzisz auto do jakiegoś znachora, to on wyrzuci uszczelke wsadzi nową i zakręca michę bez czyszczenia.

Ja zmieściłem się z wymianą w 350zł (wymiana, filtr, uszczelka pod miską, olej),

pozdrawiam

Opublikowano

Postanowiłem jeszcze dorzucić 3 grosze do mojej wymiany oleju w skrzyni. Jak słusznie zasugerował kolega w poście który dał mi do przeczytania, podczas wymiany u mechanika zapomnieliśmy o jednej ważnej rzeczy. Tzn. mechanikowi łatwiej wymienić olej gdy przeleje się zakręcić i heyah, do domu Panie. Jak już wspomniałem wcześniej miałem gigantyczne szarpanie gdyż miałem wyciek ze skrzyni po uszczelce, brakowało ponad 1,5 litra w sumie, ciekło i ciekło tak sobie, że pod osłoną miałem niezłą zupę. Ale jak się okazało gdy sam dziś wszedłem pod auto pogrzebać, mimo że micha już sucha, to po odkręceniu korka nic nie leci. Moje przeczucia co do ilości oleju w skrzyni sprawdziły się, otóż po wymianie, szarpnięć gigantycznych już nie było, ale została jeszcze jedna ważna rzecz która nie dawała mi spokoju, szarpnięcie ( minimalne po wrzuceniu 4 biegu dało się lekko odczuć) - wkurzało mnie to, i sądziłem że już lipa, początek zużycia skrzyni mnie dotknął. Ale dolałem jeszcze oleju, tak że przelało się raz, poruszałem biegami na włączonym silniku, i znów dolewka, i tak parę razy (weszło jeszcze grubo ponad 0,5l) i co? Szarpnięć nie ma w ogóle! Pragnę tym samym dać wskazówkę dla osób, które podczas wymiany oleju u mechanika otrzymują info: Niestety wymiana oleju nic nie dała, skrzynia nadal szarpie więc trzeba szukać innej przyczyny. Otóż nie! Wróćcie do domu, i na własną rękę spróbujcie sprawdzić poziom oleju, oczywiście podczas wymiany przeleje się przez korek spustowy, ale trzeba jeszcze poruszać biegami, niech skrzynia dostanie to czego chce. Po paru takich dolewkach, wtedy jest dopiero to co powinno być, szarpnięcia znikają i skrzynia przerzuca biegi tak jak by nóż wchodził w masełko! Daję tym samym rady oraz obalam pewne mity pseudo znawców skrzyń automatycznych, którzy mają zasadę: Jak szarpie skrzynią to nie kupuj bo H****y automat i skrzynia się sypie. G***o prawda, jest tylko mało oleju, dolej, sprawdź gdzie leci i ciesz się miłą i przyjemną jazdą, to mój pierwszy automat, ale nie chce nigdy skrzyni manualnej, może dla tego że trafił mi się TIPTRONIC, który podobno jest najlepszą opcją w śród skrzyń automatycznych (o manualu nawet nie wspomnę, bo obraziłbym tym moje auto). Panowie i Panie, oświadczam wszech i wobec, że automaty i stereotypy o nich, to MIT! Kto raz wsiądzie, nie będzie chciał innej skrzyni! Mówię to ja, do niedawna zagorzały przeciwnik skrzyń automatycznych,

pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
Przede wszystkim trzeba wiedzieć przy jakiej temperaturze sprawdzić olej. w 320d i skrzyni A5S390R to jest ok 40 stopni i wtedy ma się olej przelewać przez korek. przerabiałem ostatnio u siebie gdyż wymieniałem konwerter. Trzeba kilka razy powtórzyć zabieg dolewania/mieszania biegami i potem już na P przy ok 40 stopniach powinien zacząć przelewać - jeśli tak jest - poziom jest ok. Jest to opisane w innym wątku.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Alex ostatnio tu byl w 2014.

W alle ceny zaczynaja sie od 30zl za litr

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ja również nie mogę znaleźć tego oleju(Mobil ATF LT 71171) Dostępny jest ale ten Mobil ATF LT 71141. Czy to jest ten sam? Różnica w nazwie jest nie wielka :?
Opublikowano
Twoja skrzynia to 5HP19(silnik M52TU).Generalnie do tych skrzyn lejemy olej spelniajacy normy ATF71141.

A5S310/360/325Z to w zasadzie ta sama skrzynia z roznym ograniczeniem momentu obrotowego.

 

Hej - mi dekoder VIN też pokazuje tą skrzynię A5S 325Z, ale ja mam silnik M54.

Na razie ze skrzynią jest wszystko OK ale tez myślałem aby ją zalać może na wiosnę nowym olejem i pytanie co dla mojej kombinacji będzie najlepsze?


Końcówka mojego VIN to: JV72342


Na midpart znalazłem zestaw za 300 zł:

http://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP19-ZESTAW-DO-WYMIANY-OLEJ-BMW-A5S325Z/3134

Jest tam olej Ravenol ale nie ma opisu jaki dokładnie, oraz uszczelki w komplecie.


Na innej stronie znalazłem takie info, że ma to być olej ATF+4

http://www.editer.pl/fotka/c3190e65d566f3c2fa6cb2070b176076_1.jpg

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BN11-EUR-03-2002-E46-BMW-320Ci&diagId=24_0829

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tydzien temu zalałem mobila 71141 kolor złoty. Skrzynia wg sieci to a5s325z a tabliczka na skrzyni 5hp19. Nie miałem czasu na zlanie całego oleju, tylko miska i przewody od i do chłodniczki. Zeszło trochę ponad 5l weszło prawie 6. Pojeździłem 3dni i zero awarii.
civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć,


kupiłem niedawno BMW E46 330i w automacie i chcę w najbliższym czasie wymienić olej, samochód ma na liczniku 300tys. i olej raczej nigdy nie był wymieniany. Zanim się za to zabiorę chciałem się upewnić odnośnie kilku rzeczy:


1. Cytując czescidobmw.pl

Do standardowej wymiany oleju (tzw. statycznej) potrzeba około 6-7 litrów oleju ; pełna pojemność automatycznej skrzyni biegów wraz z konwerterem wynosi 9,5 litra.

Czyli wlewam te 7 litrów, a 2,5 to pusta przestrzeń czy w konwerterze standardowo nie wymienia się oleju, a może powinienem? Reasumując ile płynu właściwie potrzeba do wymiany?


2. Po wlaniu nowego oleju (pierwszym przelaniu przez korek) zalecacie wrzucenie na D (z trzymaniem hamulca) i maglowanie biegów. Rozumiem, że ciągle trzymając hamulec mam pociągnąć wajchę do siebie (na tryb Sport), a potem manualnie przerzucać biegi po kolei aż do 5? Skrzynia nie będzie wtedy jeszcze w pełni zalana więc jak to poprawnie zrobić żeby nic nie uszkodzić?


3. Miska olejowa skrzynie biegów jest na zewnątrz dość mocno pordzewiała. Zastanawiam się nad jej wymianą i szukam używanej, pytanie tylko z jakich modeli będzie pasować (podobno w E39 była stosowana ta sama skrzynia)? Czy skrzynie A5S-325Z i 5HP19 to dwie nazwy na dokładnie tą samą skrzynię? Jedyne co udało mi się ustalić na 100%, to że w moim modelu jest skrzynia ZF-a.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Poczytaj o różnicy między wymianą statyczną a dynamiczną, tu zdania są podzielone nawet między specjalistami od skrzyń.

2. Poziom oleju sprawdzasz przy temperaturze skrzyni ok 40-50 stopni, wahlujesz i ponownie sprawdzasz w takiej temperaturze.

3. Tak ta sama skrzynia była w e39 z silnikami m52tu/m54, e38 (m52tub28) i z4 e85 (m54), miska jest taka sama.

To ta sama skrzynia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

1. Olej będę zmieniał metodą statyczną, ile w takim przypadku będę potrzebował oleju i skąd różnica tych 2,5 litra pomiędzy pojemnością skrzyni (9,5l), a potrzebnym olejem (6-7l)?


2. Co dokładnie rozumiesz przez "wachlowanie"? Tylko zmiana P, N, D, R, czy przejście na manualne i zmiana biegów 1-5?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.