Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem odnośnie z brakiem mocy.

Auto generalnie jest mułowate, na 4 biegu wskazówka od ekomizera wychyla sie do 12 l i podobnie na 5 biegu.

Przeprowadzilem ścieżkę odzyskiwania mocy.... ale nie przynioslo to zadnych efektów.

 

Dzisiaj odlaczylem węzyk podcisnienia egr (nie zaslepialem go, poprostu odlaczylem) , auto odzylo na pierwszych trzech biegach, zaczelo sie zbierac ladnie, na 4 biegu, zamyka ekomizer, ale po pewnym czasie traci moc i zaraz mu znowu wraca?

 

Czy to jest uszkodzony zawór egr?

 

Drugie pytanie, jak sprawdzić elektrozaworki (ten przy turbo i zaworze egr)?

 

Dodam tylko, że w Disie pokazuje wartosci idealne dla przeplywomierza, natomiast problem jest z doladowaniem......

 

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

Co to znaczy, że przeprowadziłeś ścieżkę odzyskiwania mocy? To znaczy, że rozebrałeś wszystko, czyściłeś zaworki ciśnienioniowe, EGR, sprawdzałeś dolot itd.? Możesz mieć zasyfiony EGR na tyle, że się blokuje i puszcza spaliny cały czas do silnika, skoro odłączenie węzyka daje jakieś tam efekty, lub, dawka/ciśnienie powietrza nadmuchana przez turbo jest już na tyle mała (albo utracona po drodze), że w połączeniu ze sprawnie działającym EGR i puszczaniem prawidłowej ilości spalin do kolektora trafia nie to co powinno.

Po drugie pokaż jakieś parametry z INPY.

Po trzecie sprawdź szczelność całego dolotu od turbo do EGR.

 

Nie za wiele Ci pomogę w kwestii 136km bo mam 150km, ale od tego bym zaczął na chłopski rozum.

Opublikowano

to wszystko zrobilem, wymienilem węzyki, wyczyscilem kolektor, czujnik doladowania w kolektorze, egr, elektrozaworki......

 

dlatego moje pierwsze pytanie jak sprawdzic elektrozaworek czy jest sprawny, podmienialem ten przy turbo z tym przy egr, ale roznicy zadnej.

 

Roznica jaka czuje to tylko w momencie odpieca wezyka podcisnienia od egru, wtedy auto zaczyna zyc, ale nie do konca, bo na 4 i 5 biegu przy wyzszych predkosciach ma chwilowe spadki mocy.....

 

Postaram sie pozniej rzucic jakies zdjecia z inpy.

Opublikowano

Zrób taki test, pracy na 5 minut a zobaczysz czy EGR Ci się nie przycina i ewentualnie porównasz jak pracuje z podpiętym wężykiem podciśnienia i odpiętym:

 

https://www.youtube.com/watch?v=xjcTKVX8XYg

 

A dodatkowo INPA i pewnie ktoś pomoże.

 

To tylko takie moje rady, z braku laku, niech ktoś mądrzejszy się wypowie :cool2:

Opublikowano

ok, dzieki

 

sprawdze to

 

Ale jak sprawdzić czy sa sprawne elektrozaworki na turbinie i przy EGR ???

Opublikowano

sprawdzilem wszystko, zaworek egr pracuje prawidlowo, elektrozaworki sprawne????

 

Co jest powodem braku mocy?

Opublikowano
Ja miałem takie objawy jak mi się przetarł jeden z kabelków który wpina się do elektrozaworka przy turbinie. Auto nie jechało, ekonomizer na 4 dobijał max do 15 l. Przy około 1800/2300 obr/min samochód zaczynał delikatnie kopcić. Po zlutowaniu kabla auto zaczęło wkoncu jezdzić :)
Opublikowano

raczej to nie to, wezyk ktory idzie od elektrozaworka do gruszki, ladnie zassysa ciegno

 

brak mi pomyslow.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A spróbuj EGR zaślepić blaszką może być uszkodzony i przy dużym ciśnieniu gazów, zwłaszcza jak katalizator zapchany może puszczać spaliny, a przy wyższych obrotach przy maksymalnym obciążenu podczas jazdy zawór powinien być zamknięty (mówię podczas jazdy, na postoju nawet jak wciśniesz do 4000 obr to i tak się otwiera)

z tego co piszesz to bym obstawiał zawór EGR, dla przypomnienia po odpięciu egr będzie na wolnych obrotach chodził głośniej, ekonomizer na 4biegu u mnie dochodzi do 20l a na 5-tym 16l, jak byś kogoś znał co ma M47 to zamień się na chwilę przepływomierzem, (tylko sprawdzić nr powinny się zgadzać) czasami nie daje błędów, a podczas jazdy może być różnie, sprawdź pompę VP44 zobacz kąty wtrysku zadany i otrzymany powinny się zgadzać, ale jak dobrze pali to nie powinno być problemów, w M47 czasami siadają pompy podciśnieniowe, czasami akumulator podciśnienia, można go ominąć i sprawdzić podczas jazdy może jest nieszczelny, turbo można też sprawdzić omijając zawór przy ok 3000obr powinien wpaść w tryb awaryjny, będzie to znak żę turbo dobrze ładuje, po ponownym podpięci pod zawór będzie ok tylko błąd zapisany w ecu :)

Opublikowano

Tak jak pisałem na podłączonym wezyku podcisnienia do zaworu EGR auto jest zmulone, na odlaczonym wezyku bardziej żwawo jezdzi i jest lepiej.

Na wolnych obrotach zawór ten otwieral sie zamykał, pod wpływem gazowania.

Zastanawiam sie wlasnie nad zaslepieniem tego zaworu?

 

Co do przeplywomierza, podaje mi wartosci w Disie OK. Czyli wartosc ktora ma byc i mierzona pokrywaja sie.

 

Jak sprawdzic kat wtrysku? To jest Spritzbeginn ? Pokazuje mi na wolnych obrotach wartosci: Spritzbeginn soll: -1.11, Spritzbeginn Ist: -1.19 ??

Auto bardzo dobrze pali, nie ma z nim zadnych problemow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka różnica to nic, gorzej jak by było jeden lub kilka stopni i ważne jest jak jedziesz czy się pokrywają, mogą się delikatnie spóźniać, INPA (Dis w czasie jazdy nie sprawdzałem) pokazuje z lekkim opóźnieniem, Ja sprawdzam generalnie w INPIE i to po polsku, na chomiku Trandolf są spolszczenia DDE3.0 w całości po polsku więc możesz sobie ściągnąć to ok 1mb, a tak ułatwia diagnostykę, tą zaślepką możesz spróbować nic się nie stanie tylko dobrze dopasuj, przed EGR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.