Skocz do zawartości

X3 E83 2.0D 06r - 0x447B 447B Lambdasonde


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy może ktoś udzielić pomocy odnośnie pojawiającego się błedu:

 

0x447B 447B Lambdasonde

 

Fehlerhäufigkeit: 6

Logistikzähler : 40

1. Umweltsatz

Absolute Zeit ???? s

Kilometerstand 174560 km

Motordrehzahl 1930.77 1/min

Kühlmitteltemperatur 66.19 °C

Raildruck Ist 417.48 bar

Einspritzmenge 0.00 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 548.23 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1102.77 mbar

Sauerstoffkonzentration 0.10 -

Batteriespannung 14174.58 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 79.95 km/h

Umgebungsdruck 1004.31 mbar

2. Umweltsatz

Absolute Zeit ???? s

Kilometerstand 177224 km

Motordrehzahl 2013.52 1/min

Kühlmitteltemperatur 64.18 °C

Raildruck Ist 425.35 bar

Einspritzmenge 0.00 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 504.12 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1053.54 mbar

Sauerstoffkonzentration 0.08 -

Batteriespannung 14337.50 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 66.13 km/h

Umgebungsdruck 984.62 mbar

Sauerstoffkonzentration unplausibel niedrig (im Schubbetrieb)

Testbedingungen noch nicht erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler nicht im Shadow eingetragen

Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Umweltbedingungen 2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten)

Fehlercode: 44 7B 72 06 00 00 06 28 55 3C 46 74 35 00 57 70

AC 57 51 66 56 89 49 72 36 00 50 6B A1 58 43 64

-------------------------------------------------------------------------------

 

Błąd co jakiś czas pokazuje i muszę go kasować. Identynczy problem wystepuje w E83 2.0D 06r przed liftem u znajomego i to samo u mnie po lifcie.

Opublikowano

Miałem taki błąd i niestety musiałem wymienić sondę (BOSCH koszt ok 500 PLN).

Ale u Ciebie być może nie trzeba tego wymieniać.

Przerabiałem ten temat i ten błąd może być związany ze zbyt bogatą mieszanką paliwa, kopceniem, zapchanym DPF itp.

Na początek przydałaby się wg mnie diagnostyka komputerowa (test przepływomierza i turbo, test wtryskiwaczy).

Wymiana filtra powietrza również może pomóc jeżeli nie wymieniałeś go dawno.

 

Jeżeli będziesz miał pewność że auto nie kopci, wtryskiwacze są ok, auto ma powietrza tyle ile potrzebuje to wg mnie sonda do wymiany.

Ale ja tam mega ekspertem nie jestem :D.

 

Jeszcze magicy robią testy sondy lambda (trzeba ją wyciągnąć i wykonywać pomiary napięcia itp.). Jak masz możliwość to też możesz wykonać taki test.

 

Powodzenia.

Opublikowano
Czasami nawet kabelek przy sondzie powoduje taki błąd a co do reszty to jak najbardziej się zgadzam :cool2: :cool2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 4 lata później...
Opublikowano
Mam ten sam błąd co to usunę wraca filtr powietrza wymieniam co roku auto ma moc dpf jest w porządku. Jedyny obiaw jaki mam po pojawieniu się błędu to skaczące obroty a czasem zamulenie przy dodaniu delikatnie gazu czuć jak auto zwolni po czym probóje przyspieszyć.
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata później...
Opublikowano
Odświeżam temat. Ktoś coś wie? Jak to ogarnąć? Jestem po usunięciu klap,czyszczeniu kolektora, i wymianie węży od podciśnienia… wcześniej błędu nie było. Teraz doszło lekkie zamulenie po redukcji na 3 bieg, i za sekundę wraca do normy… pomocy….

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.