Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jakieś 3,5 roku temu też wymieniałem akumulator, poszukałem trochę po forach i zdecydowałem się na Centra Futura (bodajże 85/800). Jak na razie bez zarzutu. Zastanawiałem się też nad BOSHem, ale na którymś z forum znalazłem info, że faktycznie są dobre, ale nie te produkowane w Czechach. Może ktoś potwierdzi, może zweryfikuje, może dzisiaj już się coś zmieniło. W każdym bądź razie mnie to wtedy odstraszyło.
Opublikowano
Super, zatem chyba zdecyduję się na BOSCHA, mimo wszystko jest to marka dość znana i szanowana a skoro Wy je polecacie jeszcze, to tym bardziej jestem upewniony w swojej decyzji.

 

 

JA od 2 lat mam Varte i gorąco polecam. Tylko mam ten średni model nie pamiętam koloru chyba niebieski jak się nie mylę. Ładnie trzyma prąd naewt w dużych mrozach. Cenowo średnia półka

Masz na myśli taki model? Właściwie jest trochę tańszy od tego BOSCHA... a jaką pojemność Ah byście mogli polecić do 320d?

 

nie chce mi się ten link otworzyć. Ale jak dobrze pamiętam to była Varta blue albo Black. Nie był to najwyższy ani najniższy model tylko ten średni. Naprawdę mogę ci polecić bo nawet przy dużych mrozach jak parę dni postal to sie nic nie dzieje. Sprawdzałem na prostowniku. Tutaj ktoś ci źle podpowiada by kupować jak największy . To nie ma sensu bo jeśli większy ciągle będzie nie doładowywany to w końcu straci swoja pojemność i tak a na koniec mu cele polecą. Kup taki jak masz w książce :cool2:

BUNIA :)
Opublikowano

Bannera szczerze odradzam.

Rok sie bujałem z jezdzeniem do serwisu który mi to gówno wcisnął zanim mi go wymienili - bo od nowości lekko nie trzymał i miał coś z prądem rozruchu :mad2:

Cały czas mi wciskali że aku jest ok. Po oficjalnym piśmie reklamacyjnym w koncu mi go wymienili - ten wymieniony jest lepszy ale prąd rozruchu tez cos nie domaga. Ponoć cała seria Bannerów wyszła wadliwa.

Następny jaki kupie to najtanszy badziew jaki będzie, bo i tak dłuzej niż gwarancja chodził nie będzie, a w dzisiejszych czasach udanie zareklamować akumulator to mega wyzwanie. :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
[

Tutaj ktoś ci źle podpowiada by kupować jak największy . To nie ma sensu bo jeśli większy ciągle będzie nie doładowywany to w końcu straci swoja pojemność i tak a na koniec mu cele polecą. Kup taki jak masz w książce :cool2:

 

Jesli bedziesz jezdzil tylko 2km po buleczki w zime z podgrzewaniem szyb, wlaczonym nawiewem i swiatlami do tego moze jeszcze dwa stopy po fajeczki i cos na przeplukanie gardelka to i ten maly Ci tez poleci.

Racja ze maly sie szybciej naladuje ale tez szybciej rozladuje wiec tu i tu trzeba by bylo podlaczac do prostownika.

 

Dlatego kazdy niech sobie kupuje taki jaki uwaza bo on wie najlepiej ile jezdzi i jak czesto robi dluzsze trasy.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
[

Tutaj ktoś ci źle podpowiada by kupować jak największy . To nie ma sensu bo jeśli większy ciągle będzie nie doładowywany to w końcu straci swoja pojemność i tak a na koniec mu cele polecą. Kup taki jak masz w książce :cool2:

 

Jesli bedziesz jezdzil tylko 2km po buleczki w zime z podgrzewaniem szyb, wlaczonym nawiewem i swiatlami do tego moze jeszcze dwa stopy po fajeczki i cos na przeplukanie gardelka to i ten maly Ci tez poleci.

Racja ze maly sie szybciej naladuje ale tez szybciej rozladuje wiec tu i tu trzeba by bylo podlaczac do prostownika.

 

Dlatego kazdy niech sobie kupuje taki jaki uwaza bo on wie najlepiej ile jezdzi i jak czesto robi dluzsze trasy.

 

JA tobie nie narzucam jaki masz kupować tylko mówię o tym jak powinno się dobierać akumulator. W książce są napisane są optymalne parametry akumulatoa i kupowanie większego nie ma sensu, a mniejszy też nie będzie spełniał swojej roli. Czas trzymania prądu jest niewiele dłuższy ... bo jeśli ci napięcie spadnie na celach to i tak ci nic nie pomoże, przy optymalnym lepiej będzie doładowany akumulator co przedłuży jego żywotność. Przy dieslu mniejsze znaczenie ma pojemność a większy prąd rozruchowy.

BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fabryka montuje akumulatory z wystarczajaca pojemnoscia wiec podniesienie pojemnosci o jeden stopien jest jak najbardziej wskazane.

Jesli mielismy problem z akumulatorem jak byl jeszcze w formie i sie rozladowywal tz. ze mamy ujemny bilans energetyczny i podniesienie jego pojemnosci tylko zaszkoszi a ciagle niedoladowanie spowoduje zsiarczeniem akumulatora (straci czesc pojemnosci)

Jesli jednak nie mielismy problemu z doladowywaniem mozna spokojnie uzyc duzo wiekszego.

Wieksza pojemnosc na duzym mrozie ulatwi rozruch.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
tylko to nie pojemność ułatwia rozruch a moc akumulatora. Może być duży a nie mieć mocy rozruchowej :D za to będzie można go rozładować do zera ( ale to inny typ akumulatora ). Większa pojemność spowoduje że kilka razy więcej zakręci rozrusznik ... ale jak nie będzie miał mocy to i tak nie odpali ( szczególnie diesel bo przy Pb nie ma to aż takiego znaczenia)
BUNIA :)
Opublikowano
Fabryka montuje akumulatory z wystarczajaca pojemnoscia wiec podniesienie pojemnosci o jeden stopien jest jak najbardziej wskazane.

Jesli mielismy problem z akumulatorem jak byl jeszcze w formie i sie rozladowywal tz. ze mamy ujemny bilans energetyczny i podniesienie jego pojemnosci tylko zaszkoszi a ciagle niedoladowanie spowoduje zsiarczeniem akumulatora (straci czesc pojemnosci)

Jesli jednak nie mielismy problemu z doladowywaniem mozna spokojnie uzyc duzo wiekszego.

Wieksza pojemnosc na duzym mrozie ulatwi rozruch.

 

A ten zapas prądu do kieszeni na zapas schowasz :D spoko jak tak robisz twoja sprawa mi nic do tego :D. A wiesz dlaczego montowane akumulatory śa w bagażniku ( w BMW )? by zapewnić odpowiedni rozkład masy w aucie, Ktoś w fabryce o tym pomyślał policzył ... Ale twoje prawo

BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja zawsze myslalem ze to tylko po to zeby tyl dociazyc :)

Kazdy ma swoje zdanie na temat pojemnosci ale jedna zecz nie podlega oligacji. Trzeba o niego dbac bo i najlepszy wysiadzie (obojetne jaka pojemnosc) jak bedzie ciagle niedoladowany.

Ocieplenie na zime tez jest dobrym rozwiazaniem i duzo nie kosztuje :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
A ja zawsze myslalem ze to tylko po to zeby tyl dociazyc :)

Kazdy ma swoje zdanie na temat pojemnosci ale jedna zecz nie podlega oligacji. Trzeba o niego dbac bo i najlepszy wysiadzie (obojetne jaka pojemnosc) jak bedzie ciagle niedoladowany.

Ocieplenie na zime tez jest dobrym rozwiazaniem i duzo nie kosztuje :cool2:

 

i tu się z tobą zgodzę trzeba pilnować i co jakiś czas sprawdzać poziom naładowania akumulatora. Jeśli ciągle jest nie doładowywany to trzeba raz na jakiś czas podłączyć go pod prostownik i naładować na 100%

BUNIA :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma co sie zgadzac czy nie zgadzac, obydwoje mamy racje ale jak sie kupuje bo sprzedawca tak powiedzial ktory chce opchnac akumulator bo mu juz rok w magazynie lezy to lepiej sobie darowac i kupic standardowy, to mniejsze zlo ;) Tu trzeba wiedziec co, jak i dla czego sie wiekszy kupuje.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.