Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak naprawde sie zgadzasz z nami bo to jest dokladnie co mowi Gorik :)

 

Auta premium nie stanialy, sa tak drogie jak wczesniej w stosunku do mocy nabywczej jak nie drozsze tak naprawde... to dostepnosc finansowania typu lease & drive oraz innych leasingow/pseudo kredytow pozwolily ludzia ktorych wczesniej nie bylo stac na nowe BMW je kupic. Wczesniej na zachodzie musiales albo zaplacic gotowka albo dostac kredyt na wartosc samochodu ktorego bank nie przyznawal ponizej pewnych zarobkow i ten kredyt cie kosztowal 2% wartosci auta rocznie na 2 lub 3lata ale auto trzymales 7 lat do nastepnej generacji. Dzisiaj ludzie ida w lease &drive ktory ich kosztuje 40% wartosci auta ktorego nigdy nie dostaja na wlasnosc ale moga powiedziec ze jezdza BMW. To nie sam samochod stanial tylko sa dostepne finansowania tego samochodu dla przecietnych smiertelnikow. Samo w sobie to nie jest zle tyle ze zazwyczaj to kolejny sposob na wyciskanie kasy z ludzi ktorzy zarabiaja srednio i wmowiono im ze ich stac na marzenia a tak naprawde wpadaja po prostu w dlugi posrednie i zamiast sfinansowac np. studia dzieci na dobrej uczelni jak maja 18 lat aby skorzystaly z trampoliny socjalnej to wola wymieniac samochod co 3 lata... a potem sie dziwia ze nie maja 70K dolcow na pierwszy rok studiow na MIT syna.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Rivasi racja.

Jesteśmy narodem dość jeszcze zacofanym i dla przeciętnego zjadacza chleba w PL posiadanie NOWEGO BMW to wśród rodziny /znajomych synonim prestiżu i luksusu. Stąd na drodze tyle tych wszystkich beemek z beznadziejnymi silnikami 318i/d ludzie biorą w leasing na zasadzie postaw się a zastaw byle tylko było logo bmw merca czy audi, a tak naprawdę płacą za to grubą cenę (ogromne odsetki ,koszta, iluzja że mają swoje nowe auto). Takie czasy że jest wyścig ,szczególnie w dużych miastach. Ja tam wolałem kupić takie BMW na jakie mnie aktualnie stać bez spiny czyli e92 335is a frajda z jazdy o wiele większa niż jakbym wylisingował 318i czy podobną kupę z salonu :)

Ale każdy kupuje to co woli, jeden jest szczęśliwy jeżdżąc tym czym może i jest mu z tym dobrze, a dla innego szczęście to nowa chata, fura i kredyt w banku na bańke , każdy ma prawo do własnego wyboru.. sorry za ten przydlugi wywód :D

Opublikowano
Auta staniały, podliczenie masz np. tutaj:

http://www.motofakty.pl/artykul/ile-za-samochody-placilismy-10-lat-temu-a-ile-kosztuja-dzisiaj.html

 

Np. Passat w 2006 kosztował 34,8 średnie krajowe, a w 2016 tylko 22,1 - przecież to przepaść.

 

Tsss to co linkujesz... ten artykul... stosuje uproszczenie ktore go zaklamuje.

 

Powinien stosowac skumulowany indeks cen samochodow do skumulowanego indeksu plac (to jest podstawa tego typu analiz). On tu wybral sobie kilka samochodow i porownaldo do sredniej pensji... jak by wybral inne to by wyszlo inaczej bo to jego porownanie w ogole nie bierze pod uwage zmiany w strategiach firm i np przejscie modelow z base sale do entry sale level jak np w przypadku modeli ktorych wybral a dokladnie Octavi przy pojawieniu sie drugiej generacji superba, wszystkich modeli toyoty bez hybrydy przy ugruntowaniu hybryd itd... lub zmian segmentu rynku jak np fabi ktora stala sie samochodem miejskim... Wylaniac takie konkluzje na podstawie kilku aut to zadna analiza tylko gdybanie i wrozenie z fusow... przypadkowosc wybranych cen. Dodatkowo wybierajac srednia pensje jako wyznacznik zdolnosci kupieckiej niewzial pod uwage ze wielu ludziponizej tej sredniej niemoze kupic po prostu nowego samochodu a wiec nie powinni uczestniczyc w porownaniu a wtedy srednia krajowa bylaby wyzszagdyby nie brac poduwage najnizszych pensji.

 

zwrost cen aut jest skolerowany ze zwrostem plac od zawsze a wiec nie zaplacisz taniej samochodu "globalnie".

 

wiele artykulow analitycznych na takich stronach sa do bani bo gosc ktore je pisze nie skonczyl podstawowej matematyki na maturze i studiowal stosunki miedzynarodowe... warto zobaczyc kto pisze artykul i do jakiego poziomu moze pisac brednie w necie... np jezeli artykul jest podpisany przez prezesa zarzadu DBN Bank Polska po MBA i AMP najbardziej prestizowej uczelni tego typu w europie juz nie wspominajac o politechnice polskiej to jest raczej wiarygodny w tekscie ktory podpisuje bo uzywa argumentow wiarygodnych a nie przypadkowego porownania i raczej by sie wstydzil przed kolegami wypuscic takiego potwora ktorego zlinkowales.

 

https://biznes.newseria.pl/news/rosna-ceny-aut,p97619830

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
Auta staniały, podliczenie masz np. tutaj:

http://www.motofakty.pl/artykul/ile-za-samochody-placilismy-10-lat-temu-a-ile-kosztuja-dzisiaj.html

 

Np. Passat w 2006 kosztował 34,8 średnie krajowe, a w 2016 tylko 22,1 - przecież to przepaść.

 

Z artykułu wynika, że to nie samochody potaniały ale siła nabywcza klientów się zwiększyła (wzrost płac), błędnie to zinterpretowałeś.

 

cyt.:"Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw w pierwszym kwartale 2006 r. wynosiło 2409,72 zł, a w tym samym okresie 2016 r. – 4201,57 zł (wzrost o 74 proc.)."

 

Dla ciekawostki, średnie miesięczne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw GUS oblicza na podstawie wynagrodzeń wśród przedsiębiorstw duzych (3% ogółu przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku). 97% procent rynku tworzą przedsiebiorstwa małe i srednie. Niestety ich GUS nie bierze pod uwagę, ponieważ wtedy średnie wynagrodzenie brutto byłoby marniejsze, 4200 zł lepiej wygląda w statystykach. Niestety przeciętny Kowalski o tym nie wie i zachłystuje się hasłem 4200 zł brutto.

 

Zresztą średnia jako wielkośc statystyczna bardzo zniekształca rzeczywisty obraz danego zjawiska, także przy obliczaniu poziomu płac. Jeżeli masz np dwójkę dzieci a ja nie mam ani jednego, to średnio mamy po jednym dziecku, więc takie informacje są bez sensu. Mediana albo dominanta jest bardziej precyzyjną wielkością.

 

Sorry za OT.

Edytowane przez B-T-K
Opublikowano

Nie bardzo wiem do czego dążycie. Dla mnie to, że auta relatywnie potaniały jest jasne jak słońca. Proszę, kolejne dane:

Warto zauważyć, że w 1986 r. na giełdowy zakup "dużego" fiata w Warszawie (1,5 mln zł) przeciętnie zarabiający obywatel musiał wydać 62 swoje miesięczne pensje. Oznacza to, że przy takich proporcjach dzisiaj podobny pojazd kosztowałby ni mniej ni więcej tylko 138 tys. zł!

I jeszcze jedno: ktoś kto w 1986 r. zamiast kupować volvo za przyprawiającą o zawrót głowy kwotę 25 mln zł (1037 średnich pensji, czyli... 86 lat pracy!)

 

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/news-1986-nowy-maluch-kosztowal-800-tys-jak-ci-sie-wtedy-zylo,nId,1394825#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Pierwszy Maluch kosztował... 69 tysięcy ówczesnych złotych (średnie zarobki w owym czasie wynosiły 3,5 tys zł miesięcznie). W przeliczeniu byłoby to dzisiaj ponad 160 tys zł.

http://www.fokus.tv/news/maluch-ma-40-lat-ile-kosztowal-pierwszy-fiat-126p-jak-sie-go-kupowalo/8718

 

Więc wyobraźmy sobie, że ktoś w cenie malucha robi dzisiaj 320i i potem marudzi, że auto mało premium :D

Także samochody kiedyś były duuuuuuuuuuuuuużo droższe niż dzisiaj, c.b.d.u.

Opublikowano

Teraz piszesz, że auta relatywnie potaniały i jesteś bardziej precyzyjny (stosunek ceny auta do wyższej płacy obecnie).

 

A powiedz mi jaki ma sens takie porównanie? Jeśli obecnie takie f30 kosztuje średnio załóżmy 200 tys. zł to w 2035 r. jak będzie produkowana kolejna generacja (nic się nie zanosi, że nie) to ktoś napisze, że auta potaniały, bo kiedyś trzeba było je kupić za 800 średnich pensji a obecnie za 640. I tak w nieskończoność. Należy brać pod uwagę cenę towaru uwzględniając procentową zmianę wysokości inflacji w danym okresie czasu i wtedy porównać czy coś było droższe czy jest obecnie tańsze.

 

Jeśli wczoraj poszedłeś do sklepu kupiłeś bułkę za 50 gr i miałeś w portfelu 50 zł, a dzisiaj idziesz do sklepu i kupujesz tą bułkę za 50 gr mając w portfelu 100 zł (masz więcej pieniędzy) to oznacza to, że bułka potaniała?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rivasi, daj jakąś fotkę, bo tu ciągle same literki i zero obrazków.... :roll:

 

Popieram :cool2:

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano

Rivasi nie lubi wrzucać fotek, już kilka razy obiecywał zaktualizować pierwszy post bez efektu :D Więc teraz, to nawet nie wiadomo jak auto wygląda, bo przeglądanie 100 stron w poszukiwaniu ostatniej aktualnej fotki trochę słabe...

 

B-T-K:

Cena auta wynika z ilości włożonej pracy w jego stworzenie (dlatego też do wartości pracy się odwołujemy). Jeśli więc narzekamy, że auta kiedyś były lepsze (bo jakościowo BMW były), to trzeba pamiętać, że były lepsze ale duuuużo droższe. Teraz są tańsze, kosztem jakości. Ot, tyle. Dlatego dziś jak chce się premium pokroju BMW sprzed 20 lat, trzeba nie kupować BMW, tylko Porsche albo Bentleya.

Opublikowano

Slawek, Chodzi o to ze zyjemy w kraju gdzie sila nabywcza sredniego obywatela w 1989 byla zerowa a wiec tak po 30 latach wzrosla lawinowo ale bierzesz przypadek polski aby pokazac ze cena samochodow spadly co nie jest prawda. Wzrosla sila nabywcza polakow ale to nie to samo bo rozmowa nie dotyczy tematu czy Polak moze kupic wiecej niz 2006 tylko czy samochody poszly wgore. Wzrost o 72% sily sredniej pensji w 10 lat... porownaj do 6% sily wzrostu tej sredniej pensji we francji np w tymsamym momencie.

 

Patrzcie pierwszastrona postu jak chodzio zdjecia, zaraz zrobie update

Jak chodzio fotki koncowe , to dokanczam ostatnia poprawke srodka w tym tygodniu bo mi sie zmienil jeden koncept na desce i wrzucam focie Ale sa juz focie na pierwszej stronie przed korekta tego srodka za 15 mini czekam teraz na foto zewnetrze ostatniej wersji (czerwonoczarnej ze swiatlami.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Slawek, naucz sie wybierac zrodla. zrobie szybko bo opierasz sie na artykule jakiegos nieudacznika i mnie meczysz :) :

 

cytuje z linka : https://biznes.newseria.pl/news/rosna-ceny-aut,p97619830

 

"SAMAR DNB indeks cen auto moto to wspólne przedsięwzięcie DNB Bank Polska i Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Autorem metodologii i jego kalkulacji jest firma doradcza Deloitte. Jest to pierwszy sektorowy wskaźnik oparty na pełnych danych z polskiego rynku. Jego twórcy podkreślają, że precyzyjnie pokazuje on tempo zmian rynku motoryzacyjnego w kraju."

 

W ciągu 10 lat ceny wzrosły średnio o 68,5 proc.

 

– Dysponujemy rzetelnymi danymi od 2004 roku i mierzymy skumulowany indeks za ostatnie 10 lat. Również w tym horyzoncie obserwujemy ciekawe tendencje. Średnie ceny dla marki Hyundai, to jest głównie Kia, wzrosły o 110 proc., Volkswagena – o 90 proc., z kolei marek francuskich raptem między 18 a 22 proc. – wymienia Tomaszewski.

 

Indeks wskazuje, że ceny nowych samochodów są ściśle skorelowane z wysokością wynagrodzeń. W maju 2015 r. skumulowany indeks dla cen aut wyniósł 168,5 (a więc ceny były o 68,5 proc. wyższe niż średnio w 2004 r.), zaś dla płac – 172,1 (o 72,1 proc. wyższe).

 

– W długim terminie to naturalny zabieg dostosowujący ceny do możliwości zakupowych konsumentów.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

WOW, w końcu zdjęcia :) Wygląda bardzo dobrze.

 

A co do cen, sprawdziłem jeszcze inne źródła zagraniczne i wniosku z tego nie ma. Jedne staniały, inne zdrożały. Jedno co jest faktem, to w zamian za ręczne składanie aut mamy optymalizowanie pod kątem szybkości produkcji a nie jakości. Efekt jaki jest każdy widzi.

Opublikowano
Mega kozak na tych nowych zdjęciach. Widzę, że dla takiego byka sesja robiona na stadionie do corridy? :)

 

Dzieks (to okreslenie pokazuje jaki jestem zwapnialy). W warsztacie ktory probuje przerobic na kamarelany american style :)

 

Zaciski! Koniecznie zmień zaciski! :wink:

Reszta robi wrażenie. W szczególności to jak bardzo zmieniło się wnętrze względem oryginału.

 

koniecznie zaciski ! w 2018 robie zewnatrz (miedzy innymi zaciski) i biore sie za moc.

 

WOW, w końcu zdjęcia :) Wygląda bardzo dobrze.

 

A co do cen, sprawdziłem jeszcze inne źródła zagraniczne i wniosku z tego nie ma. Jedne staniały, inne zdrożały. Jedno co jest faktem, to w zamian za ręczne składanie aut mamy optymalizowanie pod kątem szybkości produkcji a nie jakości. Efekt jaki jest każdy widzi.

 

no wlasnie masz racje, rozmawiamy nie na temat, bo temat to jakosc dzisiejszych samochod a my sie zajmuje zagadieniem drugiego planu cen a tu moja wina jak sie cofne w dyskusji.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

euh tak wszystko :) albo bedzie monster na przod tyl zderzaku 1M:

http://cdn1.bigcommerce.com/n-63unu/kgd1xb3/products/570/images/2608/DSC_1861__29267.1473990312.1280.853.jpg?c=2

http://cdn1.bigcommerce.com/n-63unu/kgd1xb3/products/570/images/2612/DSC_1838__09698.1473990315.1280.853.jpg?c=2

http://cdn1.bigcommerce.com/n-63unu/kgd1xb3/products/570/images/2611/DSC_1916__09961.1473990314.1280.853.jpg?c=2

 

tylko musze znalesc ladne felgi z offsetem 0, pewnie na central lock

 

 

albo przrobka dodatkowo tylu na 1M i swiatla ledowe facelift:

 

http://www.kustomorphose.com/upload/img-4687-1500x844-SYhRJbN7.jpg

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Te światła, które mówiłeś, że pre-LCI są lepsze już nie są? :D
Opublikowano
Te światła, które mówiłeś, że pre-LCI są lepsze już nie są? :D

 

Sa. :) ale... sa dwa powody : 1/ tylko glupcy nie zmieniaja zdania (przyslowie francuskie) 2/ znalazlem takie swiatla post lci ze po prostu wymieklem, robi to gosc w HK na indiwidualne zamowienie ale nie da sie tego zrobic z pre lci niestety

 

Ten tył zderzak wygląda mega fajnie! O wiele ciekawiej niż zwykły M-Pakiet nawet z dyfuzorem Performance.

 

tez tak sadze... bede probowal zrobic kombo ten zderzak + dyfuzor AC snickers

 

Generalnie te felgi tylko tak jakoś nie leżą :P, reszta wiadomo - liga :)

 

no felgi jednym sie podobaja drugim nie (ZP09)... ale pewnie skoncze z 313 w takiej samej kolorystyce a te pojda na zime.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

No ok ale nie moge odpowiadac za twoj brak gustu :)

 

czy BBS CI-R tez ci sie kojarza w ten sposob bo to ten sam wzor... ?

 

a tak poza tym to znasz moja odpwiedz... sam jestes kolpak z Norauto :dance: swingerowy kowboju ! :nana:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.