Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzeba znac swoje ograniczenia. :)

 

Sadze ze aby byc dobrym mechanikiem trzeba posiadac kilka cech ktorych mi brakuje miedzy innymi drobiazgowosc i duza cierpliwosc.

Po drugie, jest kwestia bezpieczenstwa gdzie chce miec podwojna pewnosc i reke profesjonalisty.

 

Jak widze niektorych tutaj ktorzy umieja rozmontowac swoje auto doslownie na czesci a potem go zlozyc to jestem pelny podziwu.

Mi brakuje dwoch/trzech narzedzi podstawowych aby przystapic w ogole do tematu : wiarygodnego sposobu weryfikacji wykonananej naprawy (czyli inaczej niz na trasie), prawdziwego narzedzia diagnostycznego i nie chodzi mi tu o bledy z kompa tylko o prawdziwy system diagnozowania inny niz metoda prob i bledow oraz latwo dostepnej, wiarygodnej i indeksowanej bazy wiedzy.

 

Ja jestem pelny podziwu dla warsztatow mechanicznych/Bimmerow jak chodzi o prowadzenie biznesu bo zasoby zewnetrzne ktorymi dysponuja sa znikome. Jednoczesnie dziwi mnie fakt ze takie narzedzia nie powstaja bo istnieja w wiekszosci zawodow a praca mechanika od 10/12 lat nie zmienila sie zasadniczo. Jak patrze np na poziom systemu podpowiedzi mozliwych awarii po analizie bledow kompa w systemie pro BMW to nie moge sie oprzec wrazeniu ze to dzialanie celowe aby utrudnic albo spowolnic naprawe. Caly system jest ciezki, nie efektywny a terminy odpowiedzi nawet na proste pytania sa absurdalnie dlugie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Rivasi, zaskoczyłeś mnie, przecież po spotkaniu u mnie zawias miał być pod choinkę :mrgreen: A ty już nie mogłeś się doczekać świąt :) :wink: :cool2:

Gratuluję wybrałeś najlepsze rozwiązanie jakie jest jeśli chodzi o zawieszenie :cool2: Natomiast co do montażu to jeżeli chcesz to ogarnę Ci wymianę przed Ułężem :D :wink: Wystarczy że wpadniesz do mnie i w jeden dzień masz to ogarnięte :) :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Rivasi, zaskoczyłeś mnie, przecież po spotkaniu u mnie zawias miał być pod choinkę :mrgreen: A ty już nie mogłeś się doczekać świąt :) :wink: :cool2:

Gratuluję wybrałeś najlepsze rozwiązanie jakie jest jeśli chodzi o zawieszenie :cool2: Natomiast co do montażu to jeżeli chcesz to ogarnę Ci wymianę przed Ułężem :D :wink: Wystarczy że wpadniesz do mnie i w jeden dzień masz to ogarnięte :) :wink:

 

 

Ale na gwiazdke bym dal wiecej, teraz byla promocja wiosena, wyienilem kolejnosc modow po prostu. :mrgreen:

A dodatkowo w tym roku jeda na wakacje samochodem do rodziny 2500 km w jedna strone a wygoda w podrozy szczegolnie dla kobiety w ciazy bedzie nieporownywalna miedzy KW v3 a moim orginalnym zawieszeniem :)

Wielkie dzieki za propozycje wymiany :D ale juz mam zarezerwowany termin od miesiaca a wiesz ze jak sie umawiam to sie trzymam zawsze zawartej umowy (oprocz oczywiscie sily wyzszej czyli takiej gdzie nie mam wyboru bo sa wyzsze priorytety albo bo wypada jakas nagla katastrofa co moze sie zdarzyc) :8)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

no wydech z fanymi koncowkami, hamulce, dyfuzor (ac schnitzer czy zderzak M3), jakis prawdziwy projekt kolorystyczny a nie czarna plama (czyli folia ale nie jednolita), i mozliwe ze przeszyje kawal wnetrzna na styl frozen black bo udalo mi sie wykupic scinki niesamowitej skory premium w kolorze czarny za 15% jest ceny hurtowej :)... to nie skora BMw tylko to z obecnej klasy S, przezyje.... :mrgreen: Dla producenta bezuzyteczne ale na jedno auto wystarczy dwa razy :) a wiec jezeli znajde fotele z M3 niedrogo to sobie wyszyje w koncu a la M3 frozen style tylko ze dodatkowo bede mial gorna i dolna czesc deski obszyta (nie bede tego ruszal ):

 

http://cartype.com/pics/10128/full/bmw_coupe_frozen_limited_edition_red_in2_13.jpg

 

tylko dodam wstawki z czerwonej alkantary w pasy na srodku foteli i kanapy zeby nie bylo tak bardzo smutno

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

OK jednak coś zostało :P

Czy hamulce od m3 wejdą? bo performance nie chodzą do x takie info dostałem od aso.

 

Pytanie może osobiste nie żałujesz kasy wydanej na mody? za ta kasę kupiłbyś eleganckie F30?

 

Pytam się bo sam zastawiam się czy warto wydać tyle kasy ile planuje na auto.

A w poprzednie auto władowałem sporo kasy i nic nie odzyskałem.

Opublikowano

Po pierwsze F30 to absolutnie nie moja bajka juz mam na tyle problemow z moim zeby nie ladowac sie nie dzialajce systemy elektryczne, padajaca elektronike i uturbuwione benzyne ktora szlak trafia juz przy 80 tys km... nie mowiac nawet o wadze auta, jakosci wykonczenia nizsza niz w DS itd pomijmy... juz dawno wyszedlem z mody kupuje bo nowe i tak mnie nie stac dzisiaj w samochodach na to co mialem 15 lat temu i szczerze nie mam potrzeby bo na autostradzie w niemczech nie przekraczam 180 a w polsce jade max 160 a wiec po co mi , na tor mam 380 koni ktore stoi na parkingu.

 

Wszystkie dodatki do mojego BMw aktualnie kosztowaly mnie grubo liczac 40 tys netto juz z KW v3 + koszt samochodu 32 tys netto = 71 tys netto jestesmùy daleko od czegokolwiek no moze oprocz dobrego E38 w stanie kolekcjonerskim :) To bardzo rozsadny wydatek jak na juz ponad 2 lata zabawy non stop !

 

Najwiekszy koszt to moj czas tak naprawde, przy mojej stawce godzinowej moglbym spokojnie kupowac gruba X5 w bodzie kit AC schnitzer !

 

naprawa i wymiana silnika mnie troche robnela po kieszeni ale sie duzo nauczylem ! nie zaluje.

 

Mody mozna robic na bogato albo na biedno, niestety kase mam ograniczona na samochod bo duzo idzie na inne pasje i trzeba robic sprawy rozwaznie, kupowac jak jest tanio byc cierpliwym.I wlasnie dla mnnie zabawa to jest to zrobic tanio ale ladnie ! Jechalem samochodem czerwonego i po prostu jest orgazmiczny... ale dla mnie najwazniejsze bylo zawieszenie chociaz fotel byl super wygodny i tez bym go chcial ale kupie fotele do M3 za 1500 zl za pare i obszyje wnetrze na frozen black z czerwonym przeszyciem i bedzie guitara a to dalej bedzie nawet nie polowa kosztu jednego fotela performance, za to na ulezu to poki mnie nikt nie wyrzuci to bede spal w tym aucie ktoremnie za to uszczepilo przeciwko kierownicy performance z wyswietlaczem ktora w realu jest no fakna bez wyswietlacza:). E91 M3 dampa bedzie zajebista, lepsza od mojej ale moja jest fajna, co drugi facet sie oglada jak by cycasta blondie zobaczyl a jego lala sie oglada za czym on sie oglada tylko jak skoncze zderzak tyl to calosc wnetrza à la M3 wyjdzie mi 8 tys zl bo to china tylko chine widzi 0,0000005% ludzi na ulezu jak stoi w bezruchu ze jest jedna szpara w pewnym momencie a 1 mm inna co nawet w orginale sie zdarza a jak widze spasowanie niektorych orginalnych modow to jest duzo gorsze od mojego chinczyka tylko fakt siedzialem dwa dni z blacharzem na tym i jeszcze da sie poprawic ale czekam na decyzje czy tyl M3 czy Ac schnitzer jak bede na ulezu popatrze na samochod dampa. A listwy Challenge ktore chodza za 10 tys orginalnie w polsce w wersji individualnej zlapalem za 150 euros na zlomie obok wersalu a rozporke ac schnitzer za 1/5 ceny na drugim w niemczech... regula generalna jest taka wszyskie bety negocjuje, wykorzystuje wszystkie odliczenia mozliwe i legalne i ma byc minimalnie polowa ceny jak kupuje cos nowego i 25% jezeli uzywane, tylko nie negocjuje serwisu albo mi cena odpowiada albo nie ale nie negocjuje.

 

a auto sie nie zwroci nigdy bo to jak wakacje na drugiej stronie swiata to nie kwestia oplacalnosci tylko funu :8) i tak go nie zamierzam sprzedac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Spodziewałem się że wydałeś dużo więcej na zakup samego auta. A i cena modów też niższa niż zakładałem.

Szczególnie że czytałem o przejściach z silnikiem.

 

Co do F30 nic nie wiem oprócz tego że jest ładne :D

 

 

Nie wychodzi to tak źle. Ja mam parę fajnych rzeczy na oku do swojej e90 ale to wydatek ponad 20k i to jest duża kasa.. :(

 

Opisz wrażeni z KW 3 bo ja od wczoraj jestem świadom konieczności wymiany zawieszenia a niestety jest już po promocji na kw.. a nie kupie b12 bo ponoć nie da się jeździć, a chce "wmówić" sobie że to będzie dobry wydatek :D

Opublikowano
W B12 boli [BAD] gorzej niz w seri a w seri juz bardzo boli na polskich drogach.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

wiekszosc problemow to problemy ladowania i elektroniki, teraz zaczynaja padace juz turbiny. problem bedzie gorszy w europie bo to wina zbyt dlugich interwalow wymiany oleu ktory w stanach jest na 15 tys a w euroie dalej 25 tys... W stanach jwymieniaja na gwarancji elektryke znajomy wydal 8 tys zeby sobie z nimi poradzic w koncu bo zaczely sie o dziwo 2 miesiace po koncu gwarancji a to tylko elektryka i to nie 335i gdzie jest po prostu massakra.

 

Mysleli na poczatku ze upgrade softu uspokoi problemy z ladowaniem ale to bylo tylko tymczasowe trzeba wymieniac hardware, zobacz cene F30 3 letnich w stanach sa po prostu na poziomie E90 4/5 letnich bo na dzien dobry masz duze prawdobdobienstw.

 

Lepiej poczekac na nastepna generacji, moze zrobia tym razem samochod.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Znam ceny ale nie słyszałem nigdy o żadnych problemach z elektronika ani elektryka a kilka tych aut juz jest na forum. Wiadomo ze przy przebiegach 150-200 + wszystko sie moze zdarzyć ale tak jest jest w każdym aucie. Opieram sie na rynku europejskim bo auta ze stanów zupełnie mnie nie interesują.. Patrząc z innej strony to sam mógłbyś stwierdzić ze e90 to złom bo miałeś dużo problemów ze swoim, ale przecież nie każdy egzemplarz taki jest :wink:
Opublikowano
a jednak kazdy egzemplarz E91 325i z tym silnikiem ma powazne problemy tylko w F30 to dotyka nie tyle samych silnikow tylko elektryki elektroniki i turbin czyli wszystkich modeli :) ok 335i jest gorzej :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
OK jednak coś zostało :P

Czy hamulce od m3 wejdą? bo performance nie chodzą do x takie info dostałem od aso.

 

 

na przod potrzebny jest adapter, na tyl wchodzi bezposrednio

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano
a jednak kazdy egzemplarz E91 325i z tym silnikiem ma powazne problemy tylko w F30 to dotyka nie tyle samych silnikow tylko elektryki elektroniki i turbin czyli wszystkich modeli :) ok 335i jest gorzej :)

 

Tak czy owak wad E9X jak na razie jest dużo dużo więcej więc pisanie nie chcę F30 bo się psuje gorzej niż E90 nie ma sensu. Co innego design czy materiały - tutaj już każdemu podoba się co innego.

Opublikowano

aktualnie F30 po 3/4 latach na rynku prezentuje juz duzo wiecej problemow mechanicznych niz E9x ktore jest od 2005 na rynku a jak mowisz przebiegi nie sa ogromne. Trzeba patrzec na rynek amerykanski bo to tam a/ jest najwieksza ilosc samochodow a wiec masz obraz tego co bedzie sie dzialo z samochodem B/producent ma obowiazek ustosunkowania sie do wszystkich reklmacji pisemnie i publikowanie powszechnie i publicznie informacji o wszelkich mozliwych usterkach, nie moze ich zataic jak w europie C/ ludzie umia sie domagac swoich praw i maja do tego stowarzyszenia ktore nie maja zadnego oporu aby sie dobrac do skory niesolidnego producenta. D/ poziom wychowania technicznego, swiadomosci i dociekliwosci jest o niebo wyzszy niz w polsce, nie wspomne o kulturze samochodowej ktora jest na zupelnie kosmicznym poziomie porownujac do naszej.

 

To dzieki rynku amerykanskim znamy 80% usterek w E9x, nigdy bysmy o nich nie wiedzieli bez amerykanow. Zatwarzajaca wiekszosc sib i pum ktore sa dostepne to te publikowane na rynek amerykanski w ospowiedzi na zazalenia klientow i wyroki sadowe. W usa BMw jest w ciaglym procesie gdzie o uznanie usterek jako wad fabrycznych i ich usuniecie oraz opublikowanie listy znanych problemow, rok temu np jednak udokumentowali wrezszczie zrodlo problemow N54 i okazuje sie ze problemy popy wtryskow i spadkow mocy maja jedna zrodlo zla koncepcja techniczna dolotu. To samo dzieje sie w F30 a ze przegrywaja po kolei rozprawy to np sami juz publikuja i zmieniaja zalecenia w USA jak ta z olejem np (wymiana skrocona do 15 tys km oficjalnie aby przedluzyc zywotnosc turbo)

 

Akurat jedna rzecz ktora mi sie podoba w F30 to design, mi chodzilu o jakosc materialow uzytych w srodku, szczegolnie plastikow i skor.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale jesteśmy tutaj i na naszych opiniach bazuję. Nie wiem gdzie znalazłeś tyle jakichś problemów typowych dla F30, poza tym że ludzie narzekają na słabe wyciszenie i niektóre materiały użyte. Opinie w stanach bazują w 100% na silnikach benzynowych więc to też całkowicie zmienia obraz w stosunku do europy.
Opublikowano

a tu masz racje przyznaje , jako ze wole samochody od traktorow :mrgreen: to dla mnie diesel nie istnieje (moze to sie zmieni przy kupnie F01 bo 740D wyglada niezle)i faktycznie nie ma informacji o usterkach w dizlach. Nie wiem czy to lepiej :) za to duza czesc usterek w usa dotyczy innych czesci niz silnik.

 

problemow jest masa wystarczy poszukac :

 

http://www.autolatest.ro/news-cars/the-new-2012-bmw-3-series-f30-has-technical-problems-massive-recall-in-usa

http://www.autolatest.ro/news-cars/bmw-has-safety-problems-with-over-570-000-cars-bmw-1-series-3-series-and-z4-massive-recall

http://australiancar.reviews/reviews.php#!content=recalls&make=BMW&model=3-Series%20Sedan&gen=110

http://www.bmwclubmalaysia.com/forums/forum/the-bmw-range/-3-series/f30/53751-f30-still-worth-getting-after-all-the-posted-problems

http://www.autoevolution.com/news/bmw-recalling-8988-28i-models-for-braking-power-issues-89206.html

 

i to sa tylko recalle (a tak naprawde tylko czesc z nich)a wiec wszystko co prawnie nie zmusza bmw do naprawy jest w sibach i na forach jak u nas. a tych recallow w europie w wiekszosci nie bedzie bo prawo jest inne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Założe się że taka sama masa była po wprowadzeniu E90. Żadnych koszmarów tam nie zauważyłem.

W serii E9X większość benzyn nie ma w ogóle sensu - albo są dychawicznie słabe albo palą hektolitry nie przekładając tego na żadne osiągi. W dodatku nawet najsłabsze R4 borykają się z problemami rozrządu itp. - tutaj ogromna przewaga F30 bo nawet z 320i można zrobić bardzo szybkie auto.

Opublikowano
Bznzyna to benzyna, problem z rozrzadem w benzynie i tylko 320 jest anegdotycny obok problemow w N47 i jego nastepcy ktory tez jest w F30 oraz problemow z turbo, pompami, dpfem i reszta w dizlu, jedyny prawdziwy problem w benzynach w E9x to czesc silnikow montowana w 325i bo z N54 teraz latwo i tanio sobie mozna poradzic po publikacji info przez BMW. Nie wszyscy lubia pisk turbosprezarek i dymienie sadza z wylotu i stukot dizla. zamknijmy temat nie ma o co bic piany, najwiekszym atutem F30 to ze jest tanie i bedzie mialo przez to duzy sukces na rynku wtornym, wtedy wyjda rownierz babiolee jak to bylo w E9x ktory jeszcze kilka lat temu byl uwarzany za nisko awaryjny, wiemy jak jest. :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz rację, ale i tak największe problemy N47 były właśnie w czasach E90 i to na konto tej serii poszły opinie..

Problem benzyny w E90 jest taki że jakikolwiek sens ma tylko od 325 wzwyż, wszystko poniżej to raczej tylko do przemieszczania się z punktu a do b.

Kończąc OT napiszę tylko że ja też nie jestem ślepym fanem diesla i następne auto chciałbym 20i lub 28i :)

Opublikowano

szczerze powiem ze wedlug mnie w benzynachj ma sens od 330i powyzej, za duzo problemow w N52B25 i za malo opcji funowych dlatego w koncu zmienie silnik na 3 litry :)

ale w F30 wlasnie 320i jezdzilem kolegi i jednak poszedl bym w 328i, przynajmniej w manualu, moze w automacie 320 jest lepsza ale czuc ze to poczatek drabinyh.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano
szczerze powiem ze wedlug mnie w benzynachj ma sens od 330i powyzej, za duzo problemow w N52B25 i za malo opcji funowych dlatego w koncu zmienie silnik na 3 litry :)

ale w F30 wlasnie 320i jezdzilem kolegi i jednak poszedl bym w 328i, przynajmniej w manualu, moze w automacie 320 jest lepsza ale czuc ze to poczatek drabinyh.

 

Tylko że z 320i robisz 328i za jakieś 2000 zł :)

A 3.0i 272 KM nie miał jakichś problemów z głowicą ? Ktoś tu kiedyś chyba o tym pisał albo mi się przywidziało..

Opublikowano
to w N52 (272 konie to N53) problem z glowica ale nie tyle techniczny tylko kosmetyczny, to przez to tykaja popychacze po pewnym czasie i sie przyczyna minimalnie do utraty oleju, planowanie glowicy zalatwia sprawe

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Trochę jeździłem N53 i miałem bardzo pozytywne wrażenia. No i dźwięk :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.