Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z ABS i DSC. Chodzi o to, że podczas jazdy na jakimkolwiek zakręcie (pierwszym lepszym) coś pika i zaświeca się kontrolka od kontroli trakcji i ta taka od ręcznego tylko, że na pomarańczowo. Do tego czasu aż się nie zaświeci, kontrola i abs działają bez problemu. Kiedy to się zaświeci, system DSC i ABS nie działa (nie da się wyłączyć przyciskiem od DSC). Dwóch mechaników zdiagnozowało, że uszkodzony jest czujnik przyśpieszeń poprzecznych (w podłodze, obok progu po stronie kierowcy). Pierwszy podjął się naprawy tego czujnika. Nie udało się. Drugi zdiagnozował to samo. Wymieniliśmy czujnik. Próbowali kasować błąd i nic z tego. Drugi czujnik był na pewno w porządku. Podejrzewam, że pierwszy też. Zaprowadziliśmy więc samochód do znajomego mechanika (podobno nie jest dobry). On z kolei zadzwonił do jakiegoś znajomego, który specjalizuje się w naprawie BMW od 20 lat i stwierdził, że to może być moduł główny (naprawa ok. 800 zł). I o co mi chodzi? Po pierwsze: nie chce zaprowadzić samochodu i wydać 800zł a to nie będzie działać. Po 2. tamten jeszcze nie widział tego samochodu więc "diagnoza" może nie być dokładna. Chociaż jest pewny co do tego czujnika. Jeśli ktoś miał taki problem, proszę się podzielić doświadczeniem. Lub ktoś może ma jakieś rady?
Opublikowano

Nie wniosę nic do tematu, ale nie płać w takich sytuacjach..

Po prostu nie może do tego dojść, że wziął Ci auto, miał coś

zrobić, nie zrobił i bierze kasę. Jeżeli 800zł to dla Ciebie

wydatek możliwy do poniesienia, a to będzie działać, to mu

oddaj auto, ale zaznacz, że przy braku rezultatu, nie zapłacisz.

 

Mechanik robi, mechanik odpowiada :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba porządnie zdiagnozować, z czytanie błędów to niewiele znajdź kogoś co ma INPE lub disa w tych programach dużo więcej można sprawdzić, a tak przez telefon to ON może tylko zgadywać, w DSC jest jeszcze czujnik przy układzie kierowniczym odczytuje położenie kierownicy, możesz mieć taką błahostkę jak złą zbieżność i też będzie Ci powodować problemy Z DSC, a jak jest jakiś problem nawet chwilowy brak styku w przewodach to układ elektroniczny się rozłącza i możesz tylko zgasić i później przejechać co najmniej z prędkością 30km/h aby sterownik sprawdził, że jest wszystko w porządku .

Ja powiem Ci miałem co prawda w ASC, ale zasada jest podobna, słaby styk w czujniku koła, tam pod podłogą jest tylko wtyczka z czujnikiem użyłem spreju do czyszczenia styków i było i jest wszystko w porządku,

Opublikowano
Dzięki za wskazówki. Z pewnością wszystko zobaczę. Czujnik okazał się dobry i tak teraz mam dwa sprawne do sprzedania (na allegro są już). Problem był już u 4 mechaników. W tym raz podpinany był pod oryginalny komputer BMW. Wszędzie wyskakiwał problem "Czujnik przyśpieszeń poprzecznych: anomalny sygnał". Po świętach prowadzimy samochód do mechanika. On już tam się wpinał do samochodu, wymieniliśmy już 2 razy ten czujnik i nadal nic. Stwierdził, że to w przewodach pomiędzy tym czujnikiem i czymś tam do czego ten czujnik się łączy. I ja też tak uważam (tak też sugerował mechanik z serwisu BMW). Ale jest też jedna rzecz. Sprawdziliśmy z tatą (mechanikiem, ale jednak nie elektromechanikiem) i wymieniliśmy klemę plusową akumulatora. Była już wystrzelona. Tam ledwo co się stykało i tata twierdzi, że bardzo możliwe, że to jest winą. Teraz już jest w 100% sprawna klema. Jednak problem nie znikł. Domyślam się, że sam z siebie nie zniknie, trzeba skasować błąd. Ale czy to mogło mieć wpływ? Żaden z mechaników nawet nie sugerował tego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, może być wina klema, w DSC jak i w ASC jeśli napięcie spada poniżej 10V to automatycznie te sterowniki się wyłączają, tak jest napisane w książce SAM NAPRAWIAM BMW E46, powiem Ci, że jak wysiadł mi alternator to właśnie tak się zrobiło, zaświeciły się trzy kontrolki od hamulców, nie można ich zgasić nawet przy pomocy komputera (mam INPE), tylko wyłączyć zapłon i włączyć, przejechać z prędkością 30km/h i samo zgaśnie (jak będzie sprawne), więc jak byś naprawił to by się nie zapalały kontrolki, błąd jest nie ważny, (to nie poduszki Airbag) jest zapisany wtedy, jako był i już nie ma (w skrócie tłumacząc).

Tobie się zapalają podczas skrętu, nawet wtedy gdy kontrola nie ingeruje zmniejszając moc silnika lub przyhamowując koła, sterownik odczytuje anormalne dane, to albo przewody albo zawieszenie (jak czujnik sprawny), posprawdzaj jeszcze bezpieczniki (nie pamiętam czy w skrzynce pod maską są jakieś do DSC)

 

Poczytaj o wymianie wahaczy, tam są informacje, że po wymianie wahaczy z systemem DSC trzeba od nowa ustawiać zbieżność, ponieważ z DSC mieli kłopoty, ale jest też możliwość że po wjechaniu gdzieś w jakąś dziurę, lub uszkodzeniu końcówki układy kierowniczego lub samej maglownicy, też może się pojawiać błąd :D

 

PS W e46 z przodu ustawia się tylko zbieżność, kąty są stałe, można sprawdzić ale nie można ustawiać!

Opublikowano
Kolego, może być wina klema, w DSC jak i w ASC jeśli napięcie spada poniżej 10V to automatycznie te sterowniki się wyłączają, tak jest napisane w książce SAM NAPRAWIAM BMW E46, powiem Ci, że jak wysiadł mi alternator to właśnie tak się zrobiło, zaświeciły się trzy kontrolki od hamulców, nie można ich zgasić nawet przy pomocy komputera (mam INPE), tylko wyłączyć zapłon i włączyć, przejechać z prędkością 30km/h i samo zgaśnie (jak będzie sprawne), więc jak byś naprawił to by się nie zapalały kontrolki, błąd jest nie ważny, (to nie poduszki Airbag) jest zapisany wtedy, jako był i już nie ma (w skrócie tłumacząc).

Tobie się zapalają podczas skrętu, nawet wtedy gdy kontrola nie ingeruje zmniejszając moc silnika lub przyhamowując koła, sterownik odczytuje anormalne dane, to albo przewody albo zawieszenie (jak czujnik sprawny), posprawdzaj jeszcze bezpieczniki (nie pamiętam czy w skrzynce pod maską są jakieś do DSC)

 

Poczytaj o wymianie wahaczy, tam są informacje, że po wymianie wahaczy z systemem DSC trzeba od nowa ustawiać zbieżność, ponieważ z DSC mieli kłopoty, ale jest też możliwość że po wjechaniu gdzieś w jakąś dziurę, lub uszkodzeniu końcówki układy kierowniczego lub samej maglownicy, też może się pojawiać błąd :D

 

PS W e46 z przodu ustawia się tylko zbieżność, kąty są stałe, można sprawdzić ale nie można ustawiać!

 

 

Bzdura, w E46 istnieje możliwość regulacji kąta pochylenia koła, nie można regulować tylko kąta wyprzedzenia zwrotnicy.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To kolego opisz jak ustawić, kąt pochylenia koła przedniego, powiem Ci, że ja wymieniałem wahacze i amortyzatory z przodu, i nigdzie nie widziałem aby ustawiać kąt pochylenia koła, wszystko jest skręcane tylko w jednej pozycji, nic nie można przestawić (chyba że ktoś ma modyfikowane wahacze),

No chyba nie mówisz o tych co rozpiłowują otwory w kielichach aby zmienić kąt na większy negatyw, (ustawiałem kąt w VW i wiem jak wygląda regulacja kąta pochylenia koła przedniego)

Mam przed sobą książkę Sam Naprawiam BMW E46 i czytam tylko o zbieżności przednich kół, a z tyłu o ustawieniu kątów (mogę ci podać wartości) :mad2:

Edytowane przez Din76
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście liczę na odpowiedź :)

 

A tak zacytuje z książki o E36 " Sam naprawiam BMW E36

Regulacja pochylenia koła

Pochylenie kół wynika z konstrukcji zawieszenia. Jeżeli wyniki pomiarów wykazują wartości różne od dopuszczalnych, należy wymienić uszkodzone elementy zawieszenia."

Zawieszenie przednie jest bardzo zbliżone do E46

Opublikowano
Po wymianie klemy pojechałem do pobliskiego mechanika skasować błąd. Nic to nie dało. Zresztą, nawet nie wiem czy mu wyskoczył ten błąd z czujnikiem. Jemu wyskakuje "Moduł główny V: usterka napięcia wewnętrznego"... Sam już nie wiem. Właśnie zostawiłem samochód u takiego mechanika, ma zrobić dziś, czy tam jutro. Twierdzi, że wina w przewodach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta usterka napięcia wewnętrznego to pewnie przez to, że podczas wymiany klemy odpinaliście akumulator i taki błąd mógł się zapisać, po wykasowaniu trzeba było przejechać i sprawdzić ponownie, czy błąd się od nowa zapisuje (czy w ogóle można skasować)

 

PS. kolego OskiUK

przez OskiUK » 21 Kwi 2014 23:44

 

Post nr 6 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=701092

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

ciekawe, ale to tylko rzeźba (w oryginalnych częściach są kołki które ustalają położenie amortyzatora, i łożyska też, jest nosek (kołek) który ustala mocowanie amortyzatora w kielichu karoserii , nie można obracać tego łożyska chyba że ktoś obetnie ten kołek, (są nie oryginalne części bez tego kołka) wydłużać w jarzmie amortyzatora też nie można, chyba że ktoś obetnie te kołki, tam nawet nie można przesunąć amortyzatora, nawet o mm w górę czy dół, a jak wiemy zwrotnica nie ma żadnej regulacji wahacze też (dwa sworznie) kąt można zmienić obniżając zawieszenie(krótsze sprężyny) większe opony, można zgiąć wahacz :nienie: na belce do której przymocowane są wahacze też żadnej regulacji kąta koła w e46 niema, powiedziałem że można ale to tylko rzeźba, lub dla innych tuning :D

Ale teraz skupmy się na DSC aby koledze pomóc :cool2:

Opublikowano
Problem rozwiązany! Okazało się, że pompa od abs była kiedyś wymieniana i wstawili od E85, a tam czujnik znajduje się gdzieś indziej i było złe połączenie i wywalało błąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.