Skocz do zawartości

e46 320 td. nietypowa praca turbiny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od 2 tygodni jestem posiadaczem BMW compact. Zastanawia mnie dziwna praca turbiny w tym modelu. Na 1 biegu na ciepłym silniku turbo praktycznie nie ładuje załączy się dopiero przy około 4 tys obrotów. Na 2 biegu ładuje już przy 2 tys obrotów lecz zdąży się raz za czas taka sama sytuacja jak na biegu 1. Jeździłem już wieloma dieslami i to jest pierwszy który tak reaguje. Lecz jest to pierwsze bmw którym jeżdżę. Powiedzcie czy jest to normalne czy powinno być inaczej. Czyściłem egr i elektrozawór.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Turbina sterowana pociśnieniowo czy elektronicznie? Podaj miesiąc i rok produkcji. Jak pociśnieniowo to zamień elektrozawór turbiny z tym od egr i wymień wszystkie wężyki podciśnienia na nowe 3mm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Rok produkcji 2002. Sterowane podcisnieniowo. Czyli mam rozumieć że nie jest to poprawne zachowanie samochodu?. Ile mniej więcej metrów potrzebuje tego przewodu? A elektrozawory zamienić tylko miejscami?
Opublikowano
Dobra. Jutro po pracy to zamienię i zrobię parę km. Wieczorem napisze czy jest jakas poprawa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4m przewodu weź, tylko żeby je wymienić najlepiej zdjąć kolektor dolotowy, bo bez tego dostęp jest lekko mówiąc zły.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypadałoby :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wymieniłem elektrozaworki. Efekt taki sam. Co jeszcze zauważyłem gdy silnik jest zimny to jest dużo lepiej i kolejna rzecz gdy jest np. Taka sytuacja że na 2 biegu nie załączy turbiny przy 2 tys to jak puszczę gaz i znowu depne to odrazu turbina załaduje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy i najważniejsze to jak zachowuje się w czasie jazdy (kup kabelek i zainstaluj inpe zapłacisz tyle co za jedna diagnostykę)

zobacz jak naciskasz do końca gaz na 4 biegu, jakie jest spalanie chwilowe, obserwuj licznik na czwórce po wciśnięciu w podłogę powinno na liczniku chwilowego spalania wskazówka dojść do końca do 20l (jakieś 4-5 sek) a na 5 do jakiś 17l wskazówka nie powinna się zatrzymywać ani cofać ma iść od razu na 4-biegu do końca nawet z 1200obr/min

Może też być problem z przepływomierzem, jeśli psuje się to jeszcze nie pokazuje błędu ale ogranicza moc i turbina jest odłączana,

Może też być zawór EGR spróbuj chwilowo zaślepić, i sprawdź jaka reakcja (przy awarii egr na ogół samochód dymi na czarno)

Zobacz czy gdzieś nie jest uszkodzony interculer lub gumy i przewody dolotu (ale też by dymił na czarno)

Czujnik doładowania (rzadko pada tylko komputer lub podmianka)

Mogą być zamienione wężyki od doładowania, zacinająca się sztanga turbiny (sprawdź dużą strzykawką + wężyk podciśnienie powinno zaciągnąć sztangę do końca)

jak zapalisz to sztango powinna się zaciągać do końca a jak przegazujesz to się rusza

zbiorniczek podciśnienia może być uszkodzony (chwilowo można ominąć)

pompa podciśnieniowa, wężyki były już omówione :)

Opublikowano
A więc tak. Na komputer pojadę do kolegi sprawdzimy błędy. Może uda się jutro. Ekonomizer idzie ładnie do 20 już sprawdzałem. Sztanga od turbiny chodzi ładnie bez oporu. Od czasu jak kupiłem auto ani razu nie zadymil na czarno. Powiedzcie mi. Co dokładnie sprawdzić na kompie? I czy na postoju turbina ładuje? Bo mogę tylko wkrecic ją do 4 tys. I wydaje mi się jak by wtedy turbo się nie zalczało? I czy sposób z dziurka w moim przypadku zda egzamin? Chodzi mi o przepływomierz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na postoju, to turbina niewiele ładuje, ważniejsze jest pod obciążeniem, 3-bieg od 1000obr/min najlepiej pod górę gaz w podłogę (jak Ci dobrze idzie to będzie bardzo szybko, to spróbuj z 4-bieg później 5-ką-pod obciążenie), zobacz w INPIE status jakie jest ciśnienie doładowania, na youtube tam są porobione filmiki z diagnostyką turbo wpisz Inpa m47n i pewnie znajdziesz, zobacz od ilu obr, turbo wstaje ok 2000obr powinno być ok 2300 maksymalnie dla m47n (4-5 bieg bez wirusa) (nie jestem pewny ja mam M47 w inpie jest trochę inna skala, no i mam pl ) porównaj ciśnienie zadane i otrzymane, jaką dawkę paliwa podaje, poczytaj jaka powinna być największa, w dieslu jest paliwo i ciśnienie doładowania jest i moc, wtryski też , ale jak nie dymi to pewnie ok, katalizator, czy jest swobodny przepływ gazów, pamiętaj w bmw nie ma takiego odczucia przyśpieszenia jak np. VW, przyśpieszenie jest odczuwalne łagodniej żadnych szarpnięć tylko odczucie w plecach, dlatego każdemu po jakimś czasie mocy brakuje, i wtedy albo wirus albo 3.0l :cool2:
Opublikowano
Na komputer jestem umówiony na wtorek niestety dopiero to wszystko sprawdze. A czy ktoś orientuje się czy to może być od turbiny? Np. Zatarta zmienna geometria czy jakaś inna wina turbo?
Opublikowano
Najpierw zrób diagnostykę a dopiero potem dzialaj bo teraz to tylko wrozenie z fusów.
Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
A więc. Byłem na komputerze. Nie ma żadnych błędów. Sprawdzałem ciśnienie doladowania na postoju w granicach 950 mpa na luzie i z pełnym gazem 1300 - 1400 mpa. Na pierwszym biegu gdy rusze to rośnie powoli od 1000 do około 1700 mpa. Gdy wejdzie do 4 tys obrotów i puszczę gaz i będzie zwalniał a gdy ponownie przy 2 tys obrotów wcisne gaz do pełna to odrazu laduje do 22000 mpa i winiata w fotel. Na kolejnych biegach już przy 2 tys obrotów laduje do 2200 mpa. lecz zdąży się to też czasem na 2 biegu. Pomóżcie już nie mam pomysłu.
Opublikowano
Co jeszcze dziś zauważyłem. Ekonomizer podczas przyspieszania gdy auto dostanie muła to dochodzi tylko do 15l

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.