Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie odnośnie przepustnicy tłumika końcowego... jak sprawdzić czy faktycznie działa prawidłowo? (Chodzi mi głownie czy otwiera się prawidłowo przelot tłumika)

Po odpaleniu silnika zamyka się ale nie jestem pewien czy w czasie jazdy otwiera się....

jedyne co mogę stwierzdzić to to że po dynamicznej jeździe prawa końcówka tłumika ta z przepustnica jest delikatnie ciepła natomiast ta z lewej gorąca nie idzie jej dotkną....

 

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jutro sprawdze ale ostatnio byla zapieczona i jak odblokowalem i kumpel stal z tylu gazowalem i chyba sie nie otwierala... Nie powinna sie otwierac w czasie jazdy? Czy samo przegazowanie wystarczy?

Jesli sie okaze ze sie nie otwiera da sie to jakos naprawic?

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Przy zwiekszaniu obrotow na biegu jalowym nie otwiera sie....

Gdy robie to recznie da sie to zrobic ale sily trzeba troche wlozyc.... zamykac zamyka sie sama podciśnieniem

Cos ja uratuje ?

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez duch1986
Opublikowano

Czytalem gdzies ze zamkniety przelot zwiększa moment od dolu prawda? Zastanawia mnie co tam moglo sie stac ze nie otwiera ...

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kiedyś nie podpięli mi wężyka sterującego tą przepustnicą.

Dźwięk był zacny, ale na dłuższą metę upierdliwe to strasznie było.

Głowa bolała.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Czas odświeżyć temat :D bo problem nadal istnieje :D

A więc chle*** klapka w tłumiku :duh:

Po pierwsze zerkałem na wykres jak wężyki powinny być podłączone do tego zaworka zrobiłem jak książka pisze i.... (gdy jest podłączony tak jak na wykresie zaworek nie wydaje żadnych dźwięków klapka otwarta, gdy podłącze przewody na odwrót zaworek syczy ale klapka jest zamknięta)

w wersji pierszej czyli tej z podłączenie tak jak powinno być klapka cały czas otwarta (na postoju , po przegazowaniu, po jeździe) :mad2:

wężyki szczelne... sam zaworek? myślę że sprawny bo miałem już 3 i wszystkie identycznie się zachowują

czy to działa czy nie bo już sam nie wiem a ciekawi mnie to ustrojstwo :norty:

 

(nie wiem co się dzieje w wersji drugiej podłączenia gdy od startu jest zamknięte) ale z założenia jest niewłaściwa bo przewody są podłączone do zaworka niezgodnie z wykresem....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klapka na postoju ma być otwarta, zamyka się jak jedziesz. Jak na postoju przy próbie zamknięcia odbija tzn. że układ jest sprawny.
Opublikowano

czyli u mnie byłaby sprawna :mrgreen:

Mam nadzieje bo z tego co czytałem zdania są podzielone jedni mówią zamknięta inni otwarta :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie było jak napisałem, ważne żeby klapka była przesmarowana bo w zimie lubi ją przyblokować i wtedy najczęściej blokuje ją w pozycji zamkniętej.

 

Oczywiście w czasie jazdy zamyka się w określonym zakresie obrotów i do pewnej prędkości. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz na forum opis z TIS-a gdzie były zdjęcia i opis jak to działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.