Skocz do zawartości

e46 spadek mocy,zawór regulacji turbiny-czyszczenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem ze swoim BMW 320d e46, po ostatniej naprawie- wymianie wtryskiwaczy na nowe z renomowanym serwisie BOSCH (koszt 3200zł)

Moja BMW zrobiła się strasznie mulista, zupełnie nie te auto co było, parametry wtrysków OK, wg mechanika wcześniej auto dobrze szło bo dostawało za dużą dawkę paliwa którego nawet nie przepalała bo dosłownie czarno było przy ostrzejszej jeździe, teraz nawet dymka nie puści ale się zmuliła.

 

WG mechanika przepływomierz zaniża mi wartości bo mierzył na kompie kilka razy mi i powinno byc czegoś tam 1000 a było około 750 i zaniżał mi jakiś zawór turbo bo powinno być 2000-2100-2200 a było 1750max, podłączył mi jakiś śmieszny pistolecik do tego zaworu ( nr 1 na załączniku)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/u/133.png

pod pompował dwa razy i wtedy turbo pokazywało już prawidłowe wartości.

 

Wyczytałem w postach robertbmw ze czyści się jakieś zaworki podciśnienia i koło egr, nie bardzo jestem w temacie takich aut i nowoczesnych silników diesel, wcześniej byłem właścielem 5lat AUDI 80 B3 i też należałem do ich klub itd itd. czynny członek klubu.

 

Zawór EGR wyczyściłem, kolektor dolotowy wyczyściłem,założyłem tzw. ori zaślepki klapek co się urywają w dolocie

 

Proszę o podpowiedź czy da sie tak zaworek nr 1 ze zdjęcia jakoś wyczyścić czy trzeba go wymienić? Jaki jest jego koszt?

Czy konieczna jest wymiana przepływki

Może jest jeszcze jakaś inna przyczyna spadku mocy, IM WYŻSZY BIEG TYM MNIEJSZY CIĄG, WCZEŚNIEJ SZŁA PRAWIE 220 TERAZ 190 km/h I KONIEC

Opublikowano

Ten zaworek o który pytasz można wyczyścić, jak otworzysz maske to jest on widoczny obok zbiornika plynu do spryskiwaczy. Poszukaj na forum tematu o czyszczeniu elektrozaworów, są takie dwa które się czyści, jest dokładnie opisane co i jak trzeba robić nie wiem czy na naszym forum czy na innym bmw, szukaj w google ; )

 

Jest również tutorial, który napisał Roger-Nysa na temat przepływki. W skrócie trzeba w obudowie przepływki w odpowiednij meijscu nawiercić małą dziurkę, wtedy do przepływki dostaje się większa ilośc powietrza, którą przepływka mierzy i wtedy automatycznie zmieniana jest dawka paliwa, optymalnie to ilości przepływającego powietrza. Poszukaj obu tematów i to powinno Ci wystarczyć ;)

Opublikowano
Pierwsza sprawa czy do tych regenerowanych wtryskiwaczy otrzymałeś nowe kody IMA do przypisania w ECU?? Druga kwestia wszystkie wężykipodciśnienia do wymiany. Trzecia sprawa adaptacja przepływki dla tych nowych wtryskiwaczy.
Opublikowano
Pierwsza sprawa czy do tych regenerowanych wtryskiwaczy otrzymałeś nowe kody IMA do przypisania w ECU?? Druga kwestia wszystkie wężykipodciśnienia do wymiany. Trzecia sprawa adaptacja przepływki dla tych nowych wtryskiwaczy.

 

kolego a czy przy wymianie jednego wtryskiwacza(wiadomo trzeba ten kod wgrać)ale czy przepływkę trzeba od nowa programować po zmianie 1 wtrysku?

Opublikowano
Według producenta każda ingerencja w układ wtryskowy wymaga resetu ustawień przepływomierza, więc osobiście uważam że warto to wykonać.
Opublikowano

ale po wymianie wtryskiwaczy tak? a jeżeli np ktoś wymienia uszczelkę wtryskiwaczy miedzianą i wyjmuje wtrysk to konieczne jest po włożeniu wtrysku ustawienie przepływomierza??

 

mam kolego takie pytanie,posiadam auto z 2004roku ale przepływomierza data ''bosch'' jest 2011rok czyli był zmieniany i tu pytanie bo nie wiadomo czy ktoś wgrywał oprogramowanie jest sens to robić? czy nie?

Opublikowano
Temat troche pokręcony bo nic nie było robione przy regeneracji wtrysków, ale przepływka była wymieniana. W takim przypadku zawsze wymagana jest adaptacja przepływki i u Ciebie dodatkowo sondy lambda. Obie adaptacje z poziomu DISa. Ten silnik nie wymaga aktualizacji oprogramowania, jedynie te adaptacje, czyli reset ustawień tych urządzeń pomiarowych.
Opublikowano (edytowane)

Kolego yoshimura01 adaptacja czyli chodzi ci reset przepływomierza tak? Czy coś takiego?

 

Druga sprawa kody IMA czyli te numery na wtryskiwaczach tak? Szczerze mówiąc nie mam bladego pojęcia czy są nowe, jeżeli tak to podejrzewam że trzeba je wprowadzić do sterownika wtryski ECU tak? Wiem na pewno że wymienił mi końcówkę wtryskiwacza i zestaw uszczelniający koszt 385zł szt i zawór na każdy wtrysk po 280zł szt, podejrzewam że chodzi o te elektrozawory z góry wtrysku na którym zawarte są wszystkie te numery. Czy się mylę?

A czy jest też możliwe że wtryskiwacz był regenerowany ale nie został mu nadany nowy kod IMA? Z faktury wyczytałem że zostało zmienione gniazdo zaworu z trzpieniem 265zł, rozpylacz 215zl, kulka wtryskiwacza 5zł, uszczelka teflonowa 10zł no i naprawa wtrysku 150zł i wymiana szpilki trzymające wtrysk czy jakos tak plus miałem jeszcze inne naprawy jak wymiana podwieszenia wału i inne sprawy ogólnie same wtryski

Kolejna sprawa wężyki podciśnienia czyli te do EGR tak?

 

Przepraszam że może zadaje bardzo strasznie banalne pytania ale kto pyta nie błądzi a nie zawsze każdy mechanik jest dobry, a bardzo często ci dobrzy przy takich błachostakach sporo liczą

Edytowane przez tutek
Opublikowano
a jest możliwość że wymienił mi to wszystko a nie dał nowych kodów bo np. stwierdził że wszystko się mieści w tzw. normach
Opublikowano
Kolego yoshimura01 adaptacja czyli chodzi ci reset przepływomierza tak? Czy coś takiego?

Tak, dokładnie chodzi o wyzerowanie [formatowanie] ustawień czujnika masy powietrza.

kody IMA czyli te numery na wtryskiwaczach tak?

Kody IMA są nadawane nowym elektrozaworom. Jeżeli u Ciebie są one nowe to wystarczy je przypisać do danego cylindra w ECU.

wężyki podciśnienia czyli te do EGR tak?

Nie tylko od EGR. Cału układ vacum od trójnika z węża głównego, czyli EGR, turbo, żaluzje chłodnicy, klapy zawirowań.

a jest możliwość że wymienił mi to wszystko a nie dał nowych kodów bo np. stwierdził że wszystko się mieści w tzw. normach

Jest taka możliwość. Najlepiej spisać kody z wtryskiwaczy i porównać z tymi, które są przypisane w ECU.

Opublikowano
Zadzwoń i spytaj czy kody są nadawane zawsze bez wyjątku, czy może są jakieś wyjątki. Pewnie masz jakiś numer zlecenia czy faktura więc zadzwonisz i będziesz wiedział zapewne czy został nadany nowy kod :D
Opublikowano

Yoshimura, a powiedz mi jak mogę rozpoznać wtryskiwacze które są Euro 3, a ktore Euro 4 ?

Wpisując na allegro np wtryski CR e46 i wyskakuje dużo, to jak mam je rozpoznać jeśli sprzedawca sam nie wie jakie są ?

Opublikowano

yoshimura01 a czy nie wiesz może gdzie mam szukać tego głównego węża z którego idzie ten trójnik?

 

Czy te wężyki są mocno pochowane że tak powiem, mam pewne zdolności manualne, jestem kierowcą zawodowym i czasami jest konieczność naprawy ciężarówki w drodze ale rzadko się zdarzają poważne naprawy a jeśli nawet to serwis jedzie więc pytam i pytam więc jak uzyskam wiedzę to może co zdziałam.

A te wężyki w materiałowej otoczce? Macie może jakis schemat ich podłączenia i poprowadzenia w komorze silnika

Opublikowano

milan00

 

na pewno jutro zadzwonię i wszystkiego się dopytam, mam nadzieję że się nie rozczaruję odpowiedzią że nie nadał nowych kodów IMA tylko najwyżej tym że ich nie wprowadził w ECU

Wydaje mi się że za cenę 630zł brutto od szt powinni to być zrobione bezapelacyjnie

 

troszkę czytałem o tych kodach teraz i to kolego nie jest tak ze te E4 mają większą liczbę cyfr.? :shock: :shock:

Opublikowano

Nie wiem dokłądnie o jakie wężyki pytasz ale na tej stronce napewno znajdziesz odpowiedź. Daje Ci linka do instalacji podciśnieniowej, ale znajdziesz wszystko co potrzebne, wejdz na stronę główna i krok po kroku znajdziesz odpowiedni schemat instalacji.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3332&hg=11&fg=45

Opublikowano

tutek pod kolektorem dolotowym szukaj trojnika i pajeczyny wezy :)

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Yoshimura, a powiedz mi jak mogę rozpoznać wtryskiwacze które są Euro 3, a ktore Euro 4 ?

http://images64.fotosik.pl/879/f2643927197607ffm.jpg

http://images64.fotosik.pl/879/3a8871ef349eb0b6m.jpg

 

yoshimura01 a czy nie wiesz może gdzie mam szukać tego głównego węża z którego idzie ten trójnik?

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AS71&mospid=47635&lang=pl&hg=11&fg=45

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40&lang=pl

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=17_0142&hg=17&fg=05&lang=pl

 

te wężyki w materiałowej otoczce?

Nie. Tylko i wyłącznie sylikonowe średnicy 3mm. Gumowe zbrojone dajemy wyłącznie na przelewy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.