Skocz do zawartości

Wtryskiwacze - test przelewowy itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie mam kilka pytań. Przymierzam się do sprawdzenie moich wtryskiwaczy, co prawda pytałem już o to w temacie innego użytkownika, ale nie dostałem odpowiedzi, więc zapytam jeszcze raz. Jakie wtryskiwacze są w silniku M47N bo, gdy dzwonię pytać o orientacyjną cenę i czy regenerują takie wtryski to zostaje zapytany jaki to wtrysk ... i nie wiem co odpowiedzieć. To tak przy okazji jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć, a teraz część właściwa.

 

W najbliższym czasie chcę sobie zrobić test przelewowy ale kilka szczegółów jest dla mnie niejasnych, mianowicie odczyty z menzurek.

Dajmy na to podłączę wężyki do menzurek, silniczek pochodzi np 5 min i będą takie odczyty ( wartości podaję wymyślone dla zobrazowania)

1 - 50ml

2 - 60ml

3 - 130ml

4 - 55ml

 

I powiedzcie mi proszę skąd ja mam teraz wiedzieć czy po tych 5ciu minutach pracy mam zrozumieć, że

1) Wtryskiwacz nr 3 jest zapchany, a 3 pozostałe pracują w miarę prawidłowo.

lub

2) Wtryskiwacze nr 1,2,4 leją a numer 3 pracuje prawidłowo.

 

Dałoby się to zrozumieć, jeśli bym wiedział, że np po 5 minutach pracy w każdej menzurce powinno uzbierać się 50ml ropy ( gdyby wtryskiwacze były idealne ) a tak to skąd mam wiedzieć ile powinno się uzbierać i czy odczyty z 3 wtryskiwaczy świadczą, że one leją, a numer 3 jest prawidłowy, czy na odwrót, trzy pracują prawidłowo a numer 3 jest zatkany ? Może być też taka sytuacja ( bazując na wartościach jakie podałem), że powinno uzbierać się w każdej 90ml ( w przypadku idealnych wtrysków ) i wtedy bym wiedział, że 3 wtryski leją, jeden jest zatkany czli wszystkie 4 są wadliwe.

 

Więc ogólnie to co chcę wiedzieć to czy jest określona jakaś konkretna ilość ropy jaka powinna powracać do każdej menzurki np na każdą minutę pracy silnika ?

Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc i wyjaśnić to czego do końca nie rozumiem, abym mógł prawidłowo zrobić ten test i coś się z tego testu dowiedzieć o moich wtryskach to byłbym wdzięczny, więc zamieniam się w milczenie i słucham wszystkich waszych rad, chcę się dowiedzieć wszystkiego czego nie wiem ;)

 

Przyczyny które skłoniły mnie do sprawdzenie wtrysków :

- Od miesiąca czasu zauważam sporą chmurę dymu sekundę lub 2 od wciśnięcia gazu w podłogę i jest to jednorazowy bąk po każdym dodaniu gwałtownie gazu, nie kopci cały czas.

- w zimie podczas dużego mrozu, sytuacja wyglądała tak, że po odpaleniu samochodu był zwyczajny dymek, a około minutę po odpaleniu pojawiało się bardzo bardzo dużo białego dymu i tak przez 1-2min trwało.

- na biegu jałowym pod maską słychać ciche "cykanie", a przy gwałtownym przyspieszaniu pod obciążeniem od 2 biegu wzwyż, gaz w podłogę i słychać głośne stukanie. Przy zamkniętych oknach i wyłączonej muzyce, cykanie bez problemu usłyszałby każdy, a jak otworzymy szybę to słychać bardzo głośno, o czym tak samo świadczy gest odwracających się ludzi na chodniku jak zacznie tak napierd**ać

 

Do tej pory aby wyeliminować dymienie, poczyniłem :

- Sprawdzenie szczelności dolotu ( kompletne ) wszystko jest szczelne jak należy.

- Czyszczenie EGR (sprawny) i próby jego zaślepiania, ale bez większej różnicy.

- Czyszczenie kolektora ssącego, był okropnie zasyfiony.

- Wymiana filtra paliwa, powietrza

- Czyszczenie odmy

- Wymiana wężyków podciśnieniowych wszystkich na nowe, wzmacniane.

- Wywaliłem klapki ale one akurat w tym temacie nie mają chyba żadnego znaczenia ;)

 

Ogólnie nic nie pomogło ; )

 

Czekam na odpowiedzi, mam nadzieję, że wyjaśniłem wszystko jak należy, w razie pytań pisać śmiało bo muszę się z tym uporać ; )

Opublikowano
Jeśli chodzi o cykanie to tu nie pomoże test przelewowy i robi się go wtedy gdy samochód ciepły długo kręci żeby odpalić i można przezntest przelewowy sprawdzić zaworki we wtryskach które przez ewentualne nieszczelności sprawiają ze silnik przed odpaleniem dłużej kręci żeby uzyskać ciśnienie. A zęby sprawdzić czy wtryski leja to można sprawdzić komputerem w parametrze odchylka . chociaż duża odchylka nie musi świadczyć o uszkodzonej końcówkce tylko brak ciśnienia na cyl. Najlepiej je wyjąć i dac do sprawdzenia koszt ok 50 zł sztuka netto.
www.Car-los.pl
Opublikowano

mpower dobrze mówi :cool2: Dodam, że na Twoim miejscu sprawdziłbym uszczelnienie i przeczyścił zawór regulacji ciśnienia na szynie CR oraz czujnik CR. Czy cykanie ustaje kiedy odepniesz wtyczkę od czujnika CR?? Wtryskiwacze na ich sprawność pod obciążeniem sprawdzis jedynie na specjalnym stanowisku diagnostycznym. U Ciebie może być duże zanieczyszczenie otworków końcówek rozpylaczy przez co wtryskiwacz nie tworzy szybko odparowującej chmury jak z atomizera (np perfumy), tylko "leje" jak ze strzykawki jednolitym strumieniem. Przez to może być to silne zadymienie o którym wspominasz przy gwałtownym dodaniu gazu. Może to być również tzw "odkurz", który jest standardowym objawem obciążonego diesla. Zadymienie białe na zimnym silniku to objaw tzw pary kondesacyjnej z wydechu i nie ma to żadnego powiązania z układem wtryskowym.

 

U Ciebie zamontowane są wtryskiwacze układu CommonRail drugiej generacji z pompą wysokiego ciśnienia CP3.2 (jeśli dobrze pamiętam :wink: )

Opublikowano

Nie odpinałem wtyczki od czujnika CR, nawet nie wiedziałem gdzie taki się znajduje. Jeśli ją odepnę, przejadę się i z powrotem założe, to nic się złego nie stanie, nie będzie z tym jakichś problemów ?

Tak samo zaworek o którym wspominasz, w szynie CR, pewnie jest dużo roboty, żeby go wykręcić i nie jest to łatwa czynność ?

Wyczytałem też, że wtryski te podają paliwo w 2 lub 3 fazach 1) wstępna jakaś tam małą daweczka, a później ta właściwa i, że takie cykanie głośne, może być spowodowane zbyt mocnym przykręceniem wtryskiwaczy, i wtedy jest jakiś problem z tą dawką wstępną. Wtryskiwacze trzeba przykręcać kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą ?

 

Jeśli chodzi o odpalanie to nigdy nie miałem tak, że musiał długo kręcić zawsze odpala bardzo szybko, jak benzynka ale ostatnio miałem jednorazową sytuację, w sumie to 2 razy w ciągu miesiąca, że próbowałem odpalić i kręciłem 2 razy rozrusznikiem po ponad 20 sekund i nic. Ale później wyciągałem kluczyk ze stacyjki i jeszcze raz próbowałem i odpala od razu bez dłuższego kręcenia. Gdyby był problem z immobilizerem to rozrusznik kręci i nie odpala czy w ogóle nie kręci rozrusznik ?

 

A co myślicie o użyciu preparatu jakiegoś Liquid Moly który niby czyści wtryski, warto czy przereklamowane i nie ma sensu ?

 

Muszę uporać się z wtryskiwaczami i jeszcze jednym problemem, który wynikł z próby podłączenia samochodu pod komputer przez jednego forumowicza, który przez swój błąd narobił mi bigosu, przestały mi działać zegary i uszkodzone zostało OBD II i nikt nie wie o co chodzi.

A chciałem sprawdzić tylko korekty wtryskiwaczy ... :shock:

Jak się z tym uporam to będzie e46 w stanie ponad bardzo dobrym, bo niezły egzemplarz mi się trafił ; )

Opublikowano

To jeżeli padła Ci elektryka auta z powodu próby podpięcia kompa to lepiej nic nie odpinaj w czasie pracy silnika, bo nie wiadomo z jakiego powodu tak się stało. Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Najlepiej oddać auto do jakiegoś ogarniętego elektromechanika w Twoim przypadku.

 

Dokładnie wtryskiwacze CR podają tzw dotryski, które mają za zadanie wspomóc odpalenie dawki właściwej i do tego wyciszyć pracę jednostki. Dokręcenie jarzma mocującego wtryskiwacza musi być wykonane ściśle określonym momentem, gdyż za lekkie jak i za mocne (zrywające gwint nakrętek montażowych) spowoduje stukanie podkładki luźnego wtryskiwacza. Jednak w takich przypadkach zawsze widać również wydobywający się dym i olej napędowy z gniazda tego wtryskiwacza. Fakt faktem przydałaby się diagnostyka komputerowa, ale w Twoim przypadku nie wiadomo jak to teraz wykonać.

 

Jeszcze co do tego OBD to sprawdź bezpieczniki 30 i 43. A dlaczego Ci padły wskaźniki to nie mam pojęcia i szczerze mówiąc po raz pierwszy słyszę o takim przypadku. Tak jak wspomniałem wcześniej odprowadź auto do kogoś kompetentnego, aby nie narobić dodatkowych szkód.

Opublikowano

Elektronika nie padła mi bez powodu, bo kilkakrotnie był podłączany samochód pod komputer i nie było problemu z diagnostyką, nie miałem w tym momencie komputera, a chciałem sprawdzić wtryski, więc szukałem kogo na forum z moich okolic z komputerem, wiec zgłosiła się jedna osoba, że może pomóc. Pojechałem i miał laptopa z 2 częściowym interfejsem ( kabel i interfejs ) na początku połączył samochód z laptopem samym kablem bez interfejsu i nie wykryło zapłonu i wtedy zrobiło się jakieś zwarcie i upalenie czegoś, nikt nie może dojść co się stało, a później przypomniał sobie o interfejsie ale to już mijało się z celem bo wcześniej coś się uszkodziło jak połączył auto z laptopem bezpośrednio bez interfejsu no i teraz żaden komputer nie wykrywa samochodu. Nie działają zegary i kontrolki i automatycznie włącza mi się odmrażanie szyby mimo, że jest + 20 stopni ...

 

A dlaczego odpięcie tego czujnika miałoby wyeliminować cykanie podczas przyspieszania ?

Opublikowano

Pierwsze to sprawdz przekaznik tylnej szyby ... jest po prawej stronie w bagazniku za tapicerka , wyjmij go I sprawdz co sie dzieje . Mialem taki przypadek I okazalo sie zwarcie na mase czy problem z linia komunikacji k line nie pamietam dokladnie bardzo dawno to bylo :/

Druga sprawa trzeba sprawxzic czy dymienie nie jest spowodowane zlym programem , ktos mogl jiz grzebac I od tego zaczyna sie diagnostyke ;)

Pytales sie o wtryski wiec najlepiej zostac przy euro 3 jednak jak przyjedziesz z euro 4 tez ogarniemy ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Przekaźnik tylnej szyby w moim przypadku może mieć z tym jakiś związek, że nie działają mi liczniki i komputer nie wykrywa samochodu ?

Bo tak na pierwszy rzut oka mnie to dziwi ale nie mam pojęcia, więc dla pewności zapytam po co mam sprawdzać ten przekaźnik w bagażniku, może on byc przyczyna niedziałających liczników i braku zasilania OBD II ?

 

Również nie bardzo wiem, jakie wtryski mam obecnie czy to są Euro 3 czy Euro 4 i czym się róźnią, które są lepsze ?

Pewnie gdybym poczytał to bym to znalazł ale skoro już tu piszesz to możesz odrazu powiedzieć, może najlepiej jakiś konkretny przykład Euro 3 i Euro 4 z jakiegos sklepu ?

 

Co do złego programu to nie wiem ale raczej jest wszystko oryginalne, przynajmniej w PL nic nie było przy nim modzone, tylko mógł w NL być przerobiony ale w to wątpie ; ) Poza tym dymienie wzięło się nagle jakiś miesiąc temu, kiedyś nie było mowy, żeby puściło choć troszkę dymku

Opublikowano

Witam,

patrząc na rok produkcji to masz na 99 % euro 3, ale najlepiej spisz numery z wtrysków które masz oryginalnie założone, ja przerabiałem ten temat, mam auto z 11, 2003 i spełnia euro 3, a zakupiłem używki z euro 4 bo tak doradził mi pseudofachowiec, który sprzedawał mi te wtryski, włożyłem i zonk, bardzo duże dymienie, przy tym okropne spalanie no i moc się podniosła, ale co z tego jak nie przepalał paliwa, po kontakcie z Krzysztofem z Nysy i zebraniu opierdzielu zamieniłem na wtryski z euro 3 i po kodowaniu wszystko ok, także wszystko ma swoje zastosowanie w odpowiednim miejscu.

Pozdrawiam !

Opublikowano
Do konca 2003 byly euro 3. 2004 I elektronicznie sterowane turbo juz euro 4 . Ale tak jak mowilem nie ma problemu z ich poprawna praca po wizycie u nas .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

TC a co odnośnie tego przekaźnika o ktorym wspomniałeś ?

I skoro wiem, ze na 100% sie u was zjawie zeby zrobic program to ktore wtryski beda lepsze eur 3 czy eur 4, w sensie czy beda mialy jakis wplyw na prace i parametry silnika po programie ? w ktore zainwestowac, zeby lepszy program wypadl biorac pod uwage ze bede zmienial tez FMIC

Opublikowano
TC a co odnośnie tego przekaźnika o ktorym wspomniałeś ?

I skoro wiem, ze na 100% sie u was zjawie zeby zrobic program to ktore wtryski beda lepsze eur 3 czy eur 4, w sensie czy beda mialy jakis wplyw na prace i parametry silnika po programie ? w ktore zainwestowac, zeby lepszy program wypadl biorac pod uwage ze bede zmienial tez FMIC

Zostan przy swoich euro 3 . Lepiej zainwestowac w turbo ;)

Przekaznik wyciagnij juz mowilem .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
No ja wiem, wiem napewno go wyciągnę, zajrzałem tam ostatnio ale tylko powierzchownie w poszukiwaniu jakichś bezpieczników o których mi nie wiadomo, ale chciałem zapytać jaki związek może mieć przekaźnik tylnej szyby, z brakiem zasilania w gnieździe diagnostycznym i brakiem funkcjonowania zegarów i wyświetlacza OBC ?
Opublikowano

No właśnie i teraz mi powiedziałeś dopiero, że chodzi o świecącą diodę od podgrzewania szyb, to jest jasne, dlatego pytam jaki związek ten przekaźnik może mieć, nie z podrzewaniem szyby, tylko z tym, że nie działa mi prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, brak zasilania w OBD II. Tylko o to mi chodzi, TC nie unoś się bo bo nie widziałem w tym żadnego związku, dlatego po prostu zapytałem.

Czyli mam rozumieć, że ten przekaźnik jest ewentualnie przyczyną swięcącej diody od pogrzewania czy może być przyczyną, że nie działa cała reszta ?

Opublikowano

Tc byłem to teraz sprawdzić znalazłem wcześniej taki tutorial http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=64069

i u mnie jest na tym przekaźniku wszystko tak jak powinno być. Swoją drogą to przecież fakt, że włącza mi się ogrzewanie po włączeniu zapłonu to to nie byłaby wina przekaźnika tylko elementu który podaje sygnał do przekaźnika, że temperatura jest za niska i trzeba włączyć ogrzewanie szyby. Zgodziłbym się, że przekaźnik jest uszkodzony, gdybym np nie mógł tego ogrzewania manualnie wyłączać i włączać jak mi się podoba, więc wychodzi na to, że jakiś element sterujący odbiera zły sygnał, że temperatura jest za niska, a tak nie jest.

 

Także, wychodzi na to, że ten przekaźnik nie ma z tym nic wspólnego, bo w jaki sposób mógłby być powiązany ze wskazaniami prędkościomierza itp, dlatego byłem taki dociekliwy pytając się o to.

 

Skoro Ci już to wyjaśniłem i jednak miałem w tym choć troszkę racji to może wiesz jaka może być przyczyna, że po złym podłączeniu samochodu z laptopem przestały działać zegary i brak zasilania na OBD II ?

Opublikowano

Skoro rozpoczeliśmy ten tamat i tutaj, więc napisze i w tym temacie do jakich wniasków doszedłem.

 

Zbadałem wszystkie PINy w OBD II i jest coś nie tak:

 

Pin 16 - powinno być stałe 12 V - u mnie jest zawsze 0 V czy włącze zapłon czy nie

PIN 7,8 - K line powinno być ponad 8,5V - mnie na pinie 7 jest cały czas ~11V, na Pinie 8 jest ponad 11V ale gdy są wypiete liczniki, jesli podłącze zegary to napięcie na tym 8 pinie spada do 8V

 

15 - wyczytałem, że ma być L-Line ale nie wiem czy w e46 a u mnie nie ma tych konektorków (blaszek) w tym otworku numer 15

 

1 PIN - zapłon pojawia się tak jak powinien, gdy jest włączony

 

4,5 to masa, i mam dodatkowo jeszcze 1 miejsce które nie jest "puste" i jest na pinie nr 9 i tam napięcie jest 0,05V zawsze

 

Teraz pytanie do was, ewidentnie brakuje stałego napięcia na PINie 16, kto potrafi rozczytać ze schematu wszystko o tym pinie 16 ? Skąd idzie kabel do tego PINU 16 ( gdzie ejst jego drugi koniec ) i jaki element odpowiada za podawanie tego stałego napięcia na ten PIN ?

Skoro nei dochodzi tam napięcie, a powinno to uszkodzony jest jakiś element który podaje to napięcie lub może na drodze PIN 16 - akumulator jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik ?

 

Mam problem z włączeniem schematów na internecie, nei otwierają mi się, a pozatym mistrzem w ich rozczytywaniu nie jestem, więc proszę was o pomoc, kto może mi odpowiedzieć na te pytania ?

Opublikowano

Wykonałem test przelewowy na wtryskiwaczach, samochód chodził 3 minuty na biegu jałowym i oto wynik, przelało się

Wtrysk:

1 -20 ml

2 - 14 ml

3 -25 ml

4 - 21 ml

 

Może ktoś to ocenić ? Wtrysk 2,3 odbiega trochę od pozostałych. Tak na moje oko to wydaje mi się to troche mało jak na 3 minuty chodzenia, na youtube jest filmik z 320d testu i po 1 minucie w menzurkach gościowi się zebrało 15-20 ml, dlaczego u mnie tak mało ?

 

Samochodzik dalej kopci jak mu się depnie do spodu i masakrycznie głośno cykają, tłuką się wtryskiwacze :(

Opublikowano
Milan skoro u Ciebie w ciagu 3 minut tyle przelało to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Co prawda 3ci wtryskiwacz już nieco "popuszcza", ale tragedii nie ma. Przydałyby się testy korekcji dawek, biegu jałowego i ciśnienia CR.
Opublikowano
Testy te będą wykonane we wtorek w najblizszym tygodniu bo wcześniej nie mam możliwości. Wszystko postaram się nagra, porobić zdjęcia i dać do oceny. Yoshimura a dlaczego mam takie napieprzanie bo cykaniem bym tego nie nazwał,w silniku przy przyspieszaniu ?
Opublikowano
Dlatego zapytałem o pomiar ciśnienia na szynie CR, bo jeśli jest spadek tej wartości to wtryskiwacze się tłuką jak młotem. Chodzi o nieszczelność lub awarię elektrozaworu CR. Paliwo osiąga wysoką temperaturę, do tego brak optymalnego smarowania i chłodzenia wnętrzności wtryskiwaczy i masz takie właśnie cyrki.
Opublikowano
witam, te tluczenie o ktorym piszesz to chyba wlasnie moja przypadlosc. na 4 cylindrze mam korekte 5.20 :mad2: slychac to ewidentnie w prcy silnika i strasznie telepie buda. opisywalem to w innym watku... ale, spalanie wzroslo mi z 4,8 w trasie do 9.5 i zastanawiam sie czy ten 4 wtrysk sie moze zawiesil?? czy mozna to stwierdzic bez panow z boscha?
Opublikowano

Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu o wtryskiwaczach zapytam tutaj:

Czy z poniższego filmiku wynika, że pierwszy wtrysk zaczyna mówić "pa pa" ? Na forum ktoś pisał, że wartości nie mogę przekroczyć 0.8 - prawda?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.