Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich.Prawdopodobnie padła mi turbina w moim e91 n47 ale od początku,jadąc dzisiaj przy wyprzedzaniu nagle poczułem spadek mocy na ułamek sekundy i jadąc dalej zaczęło mi brakować mocy i przy dodawaniu gazu słychać było świst jak zdjąłem nogę z gazu świst ustępował dojechałem do domu i wyjąłem turbo i z tego co zaobserwowałem to wirnik ma luzy na boki i wzdłuż osi i łopatki są po bokach pozdzierane. Może być jeszcze jakaś usterka bo rozumie że turbo napewno i jeszcze jedno pytanie czy kupić używkę czy regenerowaną .
Opublikowano
Jeśli już to regenerowana ale tylko w porządnym zakładzie, w używkę bym się nie pakował. Jak nie padła całkiem to oprócz dokładnego czyszczenia układów i intercoolera i wymianie filtrów i olejów nic nie trzeba robić.
Opublikowano
przyjechał gościu z firmy vturbo z rybnika i ją zabrał na gorąco stwierdził że prawdopodobnie łożyska , powiedział że w poniedziałek rozbierze i zobaczy co jest zdięcia wyśle mi na meila
Opublikowano
Turbiny mają delikatny ruch na ośce, gdyż stabilizują się w momencie gdy, zwiększa się ciśnienie silnika i napływam tam olej, sprawdzałem u znajomego mechanika, który robi BMW. W nowej jest to samo. Aczkolwiek starte skrzydełka turbiny to już nie jest norma, więc pewnie luz jest za duży. Warto dbać o olej (częstsze wymiany) i dać mu z kilka sekund pochodzić, aby to ciśnienie się wytworzyło i olej dotarł wszędzie, złapał choćby delikatnie temp.
Opublikowano
turbosprężarka została zregenerowana cały środek wymieniony na nowy .Gość który mi regenerował powiedział że przyczyną awarii były ciała obce wlatujące wraz ze spalinami i pytanie co należy sprawdzić przed założeniem turbosprężarki na pewno zalać nowy olej + filtr ,przede wszystkim z skąd te ciała obce się wzieły co trzeba skontrolować
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i przede wszystkim wymieniaj filtr powietrza, częściej niż zaleca bmw
Opublikowano
pół roku temu wymieniałem kolektor używke ale z małym przebiegiem oczywiście cały kolektor wymyłem ,a filtr wymieniony 3 miesiące temu z mana,jak myślicie lepiej usunąć klapki w kolektorze czy zostawić
Opublikowano

Filtr powietrza na pewno warto wymieniać często, jeśli sprzątacie sami samochody warto otworzyć obudowę i po prostu podkurzać obudowę oraz odkurzyć filtr, różnica odczuwalna od zaraz:), żwawiej się wkręca oraz spada spalanie oczywiście różnica nie większa niż 5%. Testowałem filtry k&N różnica jest ale tez minimalna, natomiast pytanie czy jak zmienimy na nowy standardowy nie będzie taka sama trudno powiedzieć! Na pewno daje rade przejechać nawet 40 tyś km i więcej ( konstrukcja bardzo silna, tego nie da się podważyć przy zwykłym filtrze wygląda jak TATA przy BMW (producent obiecuje chyba milion czy jakąś podobnie dużą cyfrę), ale zaczyna się brudzić więc w tym czasie był odkurzany pewnie z 10 razy i to jest jego największy problem. Gdyż standardowy filtr ma gąbkę, która zatrzymuje większe zanieczyszczenia, które spadają na dół filtra i powiedzmy że jest to bardziej przemyślane i funkcjonalne. Natomiast K&N tego nie ma i zaczyna się zapychać muchami i grubszymi zanieczyszczeniami, w dalszym etapie jest trudno go wyczyścić. Nawet jeśli się o niego dba w sensie czyści i impregnuje specjalnym smarem.

 

Znajomi klapki usuwają, aczkolwiek lepiej rozebrać sprawdzić czy to jest konieczne i usunąć niż usuwać na oko.:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie o jakich klapkach piszecie, przecież kolega ma N47 a tam tego problemu nie ma.
Opublikowano
Panowie o jakich klapkach piszecie, przecież kolega ma N47 a tam tego problemu nie ma.

Problem dalej występuje. Klapki są zamontowane na jednej ośce i niestety ale ta ośka pęka a klapki żyją własnym życiem i nie są sterowane (ich liczba zależy od miejsca w którym ośka pęka) :duh:

Opublikowano
panowie dzisiaj zamontowałem turbo ,wszystkie rury wyczyszczone ,kolektor wyczyszczony ,klapki są w dobrym stanie, filtry i olej nowy i co i wielka kapa po pół godziny turbo szlak trafił a dokładnie rozwalił sie wirnik od strony interkulera . Jutro przyjeżdża gość który mi regenerował turbo i przy mnie będzie rozbierał . Moim zdaniem słaby materiał chociaż twierdzi że to nie made in china dodam że turbo przed uruchomieniem było prawidłowo przelane olejem.
Opublikowano
Jak się uporasz z problemem to daj znać jak. Ile wziął za tą regenerację? Generalnie jestem zdania że albo nowa albo używka w dobrym stanie niż regeneracja a już na pewno nie wysyłkowa.
Opublikowano
za regeneracje zapłaciłem 1200 zł wymieniony cały środek a co do wysyłki to gość osobiście odbiera i przywozi tą turbine ale tylko w woj. śląskim teraz gdy sie to znów rozwaliło też przyjechał rozebrał przy mnie czy nie wleciało jakieś ciało obce i stwierdził że wada materiałowa po świętach przywiezie naprawioną,a co do używki to też jest loteria bo nie wież jaki przebieg ta turbina ma a na rozruch przeważnie dają tydzień ,tu prznajmniej jest rok gwarancji
Opublikowano

Jak dalej bedzie problem to poszukaj nowa w dobrej cenie z wiarygodnego zrodla(sklepu) i bedziesz mial problem z glowy.

 

Kasa wieksza ale nie drapiesz sie po glowie czy czegos nie urwie i nie poleci do silnika.

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.