Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się poradzić odnośnie problemu z oponami w BMW E90 320d.

Po założeniu letniego kompletu (opony+felgi) zaczął przeszkadzać mi hałas z przedniego lewego koła okazało się, że opona jest wy ząbkowana od wewnętrznej strony nie są to straszne zęby ale chce uniknąć dalszego pogłębiania zaznaczam że opony były kupione w zeszły sezon nówki (Uniroyal RainSport 2 225/45/17). Po dzisiejszej wizycie u wulkanizatora przerzuciliśmy lewy przód na tył i co się okazało tylną oponę również delikatnie zaczyna ząbkować (jeszcze nie huczy).

Teraz pytanie do Was jaki może być powód ząbkowania z lewej strony opon? Zapomniałem dodać, że mam założony gwint "Ap-Sportfahrwerke" i nie wiem czy to ma znaczenie.

 

P.S. Dzisiaj umyłem samochód i przejechałem się po zapiaszczonej ulicy co zauważyłem, że na tylnej osi opony od strony zewnętrznej są mniej brudne od wewnętrznej i środka (a nie mam negatywu włożonego) Czy takie ustawienie może być powodem ząbkowania tylko z jednej strony?

Opublikowano

Raczej to wina opon, po prostu taki urok.

 

Jeśli chodzi o brud na oponach to jest on zależny od kątów, z tyłu w BMW się je ustawia i przez to wewnętrzna strona opony zawsze bardziej przylega do ziemi.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  myncio napisał(a):
Chciałbym się poradzić odnośnie problemu z oponami w BMW E90 320d.

Po założeniu letniego kompletu (opony+felgi) zaczął przeszkadzać mi hałas z przedniego lewego koła okazało się, że opona jest wy ząbkowana od wewnętrznej strony nie są to straszne zęby ale chce uniknąć dalszego pogłębiania zaznaczam że opony były kupione w zeszły sezon nówki (Uniroyal RainSport 2 225/45/17). Po dzisiejszej wizycie u wulkanizatora przerzuciliśmy lewy przód na tył i co się okazało tylną oponę również delikatnie zaczyna ząbkować (jeszcze nie huczy).

Teraz pytanie do Was jaki może być powód ząbkowania z lewej strony opon? Zapomniałem dodać, że mam założony gwint "Ap-Sportfahrwerke" i nie wiem czy to ma znaczenie.

 

P.S. Dzisiaj umyłem samochód i przejechałem się po zapiaszczonej ulicy co zauważyłem, że na tylnej osi opony od strony zewnętrznej są mniej brudne od wewnętrznej i środka (a nie mam negatywu włożonego) Czy takie ustawienie może być powodem ząbkowania tylko z jednej strony?

 

1. Jaki przebieg mają Twoje amortyzatory?, bo to ze są sprawne na pomiarach to nie wszystko (PATRZ NA WYKRES, a nie tylko na % sprawność - to częsty błąd diagnostów).

 

2. Osobiście nie wierzę w niefabryczne rozwiązania tuningowe, bo w jaki sposób dobrze ustawić geometrię, jeśli nawet w fabrycznych E9x w oprogramowaniu do ustawiania geometrii wiodącego w tym temacie sprzęcie Beissbarth'a przy ustawianiu geometrii w E9x jest tyle parametrów, że aż trudno uwierzyć.

A jakie parametry przyjąć po tuningu? Nikt tego nie wie..., a Panowie ustawiający geometrię robią enter ... enter ... enter... enter ... enter ... (...) i jakoś pojedzie...

 

3. W samochodach z wielowahaczowym zawieszeniem doświadczeni mechanicy zalecają nie stosować opon kierunkowych.

Na potwierdzenie tej tezy mogę Ci powiedzieć, ze sam borykałem się z tym tematem już 15 lat temu w nowym (kupionym w salonie jako fabrycznie nowy) Passacie B5 sedan.

Wtedy sprawny, nowy, pachnący samochód też delikatnie ząbkował mi zimowe opony kierunkowe.

Na montowanych na taśmie oponach letnich niekierunkowych tematu ząbkowania i podwyższonej głośności nie było.

Z Niemiec z centrali VW przyszło zalecenie - opony kierunkowe nie nadają się do tego auta.

Nie chciałem wierzyć za żadne skarby, ale dałem się przekonać, że spróbujemy, założyłem nowe zimówki niekierunkowe I FAKTYCZNIE temat ustąpił.

 

A osobiście obstawiam na wypadkową nieidealnych amortyzatorów (choć pewnie nie mają wycieku, mają dobrą skuteczność i niezły wykres) i błędów w geometrii zawieszenia.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Również zauważyłem, że opony kierunkowe są bardziej narażone na wyząbkowanie. Im opona szersza, tym efekt jeszcze większy.

U siebie również zauważyłem po trzech sezonach bardzo delikatne wyząbkowanie na tylnych oponach kierunkowych. Zamieniłem opony - z prawej na lewą felgę i odwrotnie, aby wyząbkowana strona trafiła na zewnątrz. Na pewno to wydłuży żywotność opon.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.