Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie borykam się z następującym problemem z BMW E39 520d rok 2000. Przejrzałem już setki tematów na forum pl i zagranicznych i niestety nigdzie nie potrafię znaleźć rozwiązania. Mam problem z odpaleniem samochodu po nocy. Jak już odpalę (na plaka) to mogę jęździć cały dzień i samochód pracuje tak jak fabryka kazała ma moc nie kopci, trzyma obroty i wszystko jest ok. Samochód aktualnie jest już u kolejnego mechanika, który nie potrafi znaleźć usterki. Poniżej wymienię wszystko co zostało w nim sprawdzone, wymienione, naprawione:

 

- nowa pompa paliwowa w zbiorniku

- wymienione trójniki przewodów paliwowych i inne łączenia

- wymienione przelewy

- zregenerowana i przetestowana pompa vp44

- przekaźnik pompy paliwa sprawny

 

Dzisiaj mechanik jeszcze ma przejrzeć jeszcze raz wszystkie przewody i ewentualnie powymieniać niektóre podejrzane, ale jak już to nie pomoże to nie wiem chyba sprzedam ją jako uszkodzoną, bo nie mam ani czasu ani pieniędzy dalej ładować w tego złoma - generalnie ręce opadają, Jak uda mi się ją naprawić to od razu ją sprzedaje, mam już dość marki BMW i diesli. Może ktoś jest chętny na zakup ;) ? Generalnie w samochód włożyłem bardzo dużo pieniędzy i wymieniałem tylko na części markowych producentów niestety samochód ten w żaden sposób mi się nie odwdzięcza...(sorki za smęcenie, ale musiałem się wyżalić :p).

 

Samochód ma aktualnie przebieg 270 000 km i znajduje się Bydgoszczy. Może ktoś z Was ma jeszcze jakieś sugestie ? Pomysły ?

 

Dzięki.

Opublikowano

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale tak czy siak w całej Polsce o tej porze roku nie powinny zapalać się świece, więc błąd świec odpada.

Tak więc mam pytania na które musisz sobie odpowiedzieć:

- Czy po wymianie pomp układ był odpowietrzany?

- Czy przy tej samej okazji był wymieniany filtr paliwa?

- Czy rozrusznik żwawo kręci wałem czy raczej powolno i stękająco?

 

Ja bym sprawdził przy okazji jakiś inny akumulator albo przyjżał się rozrusznikowi.

Opublikowano

Inixi,

Dzięki za odpowiedz. Rozrusznik kreci żwawo, filtr paliwa wymieniałem w grudniu na boscha. Pozostaje akumulator, ma juz okolo 3 lat, gdzie w miedzy czasie z dwa razy rozladowal mi sie do zera, przez blad zamka centralnego. Teoretycznie po naladowaniu go prostownikiem, pokazuje prawidlowe napięcie okolo 12,4-5V.

 

Odnośnie odpowietrzania układu to nie wiem czy mechanicy to robili, ale bmka ma chyba samo odpowietrzajacy sie uklad?

Opublikowano

U mnie z tego co "specjalista" twierdził trzeba było odpowietrzyć układ jak miałem problem z filtrem paliwa.

Co do akumulatora to inny specjalista twierdził, że jeżeli akumulator rozładuje się choć raz do zera to jest do wymiany, bo już nie ma tej samej wydajności i będzie się częściej rozładowywał.

Opublikowano
ja z tym problemem mam doczynienia cały czas ;) Akumulator,pompa paliwa Pierburg oraz filtr paliwa skasują tą usterkę. Zapewne ci się zapowietrzyła pompa paliwa która jest nie oryginalna.One tak mają....
Opublikowano

Pompa fakt jest nieoryginalna. Mam jeszcze starą, która tak naprawdę działała oryginalną Siemens VDO, mechanik po prostu wymienił ją prewencyjnie. Zastanawiające dla mnie jest też to, że nie zawsze słyszę pracę tej pompki. Ale generalnie nie ma tutaj jakiejś zależności, ponieważ czasami jej nie słyszę, a samochód odpala, a czasami słychać ją i nie odpala. Dodatkowo jak po nieudanej próbie odpalenia jak ściągnę przewód paliwowy, który idzie od pompy paliwa do filtra paliwa to nie leje się ropa, tylko nie wiem czy powinno zawsze płynąć, czy pompa vp44 nie powinna wytworzyć podciśnienia do jej pracy.

 

Ten akumulator też tak krąży mi z tyłu głowy, ale z drugiej strony kręci dobrze rozrusznikiem tak, że samochód się trzęsie, także nie wiem...

Opublikowano
W którym miejscu paliwo nie leci z wężyka? Masz w tym momencie przekręconą stacyjkę? Pompka musi pracować po przekręceniu stacyjki (chyba jakieś 30s do 1 minuty chodzi jeśli nie odpalisz), nie ma że raz chodzi raz nie. Druga rzecz to sprawdź właśnie czy jak przekręcisz stacyjkę to czy podaje paliwo, najlepiej za filtrem już. Ja męczyłem się przed wymianą pompki z tą starą bo myślałem po wyjęciu jej, że się zawiesiła ale okazało sie że buczy jakby chodziła a mimo wszystko nie podawała paliwa.
Opublikowano
Właśnie myślałem tak samo jak ty że jak rozrusznik kręci dobrze to aku ok. Nieprawda tak właśnie nie jest. Ja kupiłem dziś pompe z filtrem paliwa i czekam w poniedziałek na auto ;)
Opublikowano

Paliwo nie leci z przewodu przed filtrem paliwa, po przekręceniu stacyjki na pozycje 2. Tzn. raz leci raz nie...i nie wiem właśnie czy przyczyną tego nie jest powietrze, gdzieś po drodze zbierające się w nocy..

Przekaźnik jest ok, bo sprawdzałem go podłączając pod zasilacz 12V i za każdym razem zaskakiwał (czuć po obudowie).

Opublikowano
Jakby pompka pompowała to by odpowietrzyła układ. Gdybyś miał nieszczelność przez którą by sie zapowietrzał to miałbyś wyciek. Skoro pompka nie podaje paliwa to jak ma ci auto odpalić? Pompa vp44 robi sobie podciśnienie i potrafi zaciągnąć nawet z baku jak jest dużo paliwa w zbiorniku ale w ten sposób ją szybko zarżniesz bo przecież od tego jest pompka w baku żeby podać paliwo do silnika.
Opublikowano
Nie ma takiej opcji żeby pompa sama zaciągneła z baku.chyba że masz aku i rozrusznik który kręci 3razy szybciej niż normalnie.Pąpka w pompie jest za małą i tyle.Kiedy chcesz odpalać auto to wtedy sprawdzaj czy przekaźnik chodzi bo test na aku może nie wykazać jego uszkodzenia.
Opublikowano
No nie wiem czy tak nie ma opcji skoro większość przypadków padniętej pompki w zbiorniku wychodzi w momencie gdy zostaje około 15l paliwa w baku a jak jest więcej to auto potrafi jeździć praktycznie normalnie (jak uda się odpalić).
Opublikowano
Miałem ten sam problem w E39 , też dostawała jobla po postoju a nwet potrafiła zgasnąć jeśli było mniej jak 15 l paliwa w baku , wymiana pomogła ale tylko na chwile bo niestety trafiłem na równie dobitą pompę jak moja własna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.