Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika w e46 330d na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ostatnio w moim BMW e46 pojawił się problem przejawiający się nierówną pracą silnika na niskich obrotach ale tylko po wcześniejszym większym obciążeniu czyli szybkim przyśpieszaniu i wkręcaniu na wyższe obroty. Gdy jeżdżę spokojnie nic się nie dzieje. Ostatnio zrobiłem 700 km bez żadnych szaleństw ze średnią prędkością 100 km/h w dwa dni i silnik pracował wzorowo. Jednak gdy pocinsę mu nawet przez chwilę problem natychmiast się odzywa. Silnik nie traci mocy ale nierówno pracuje (zarywa i klekocze) w zakresie do około 2500 obr/min. Jaka może być przyczyna? Proszę o pomoc.

Opublikowano
Wiem, że muszę podpiąć auto pod komputer ale chciałem się najpierw zapytać bo może ktoś spotkał się już z takim problemem :)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Niedawno znowu pojawił się ten sam problem. Nierówna praca silnika po wcześniejszym obciążeniu silnika. Za pierwszym razem problem znikł po wymianie filtra powietrza. Jednak znowu się pojawił. Jak jeżdżę spokojnie nic się nie dzieje. Jak depnę na silniku nagrzanym to problem od razu się pojawia. Byłem dzisiaj na komputerze i wykazało 4 usterki.

1. Układ sterowania pompą tłoczącą.

2. Ogrzewanie dodatkowe.

3. Sterownik MAP

4 niestety nie pamiętam.

 

Mechanik powiedział, że jest problem z pompą wtryskową i dał mi namiary do zakładu, który się tym zajmuje. Chcę jednak najpierw poznać Waszą opinię na ten temat. Nie chcę wydawać niepotrzebnie pieniędzy na naprawę pompy wtryskowej. Zwłaszcza, że podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje. Może to tylko wina oprogramowania albo jakiegoś czujnika? Może ktoś już spotkał się z czymś podobnym? Pozdrawiam i liczę na odpowiedź :)

Opublikowano
To są błędy z jakiegoś uniwersalnego softu. Podłącz samochód pod inpe/disa, dopiero potem można coś wnioskować. I wrzuć błędy z numerami.
Opublikowano

Na moje to masz walniety podgrzewacz i/lub przeplywke.

Wtedy oczywiscie bedziesz mial takie objawy.

Moze jeszcze nawet wtryski, bo pompy to w CR-ach raczej rzadko padaja, a 330d to byl tylko CR.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Postanowiłem, że zakupię interfejs inpa, zainstaluję oprogramowanie i sam zdiagnozuję usterki. Nie mam w okolicy kogoś kto zajmuje się diagnostyką BMW no i nie opłaca mi się za każdym razem płacić za podłączenie do komputera i zazwyczaj źle postawioną diagnozę. Może to trochę potrwać zanim ogarnę wszystko ale jak już uda mi się to wrzucę błędy :D
Opublikowano
kupuj śmiało interfejs..ja pierwszy raz jak kupiłem auto pojechał do szpeca i 50zł skasował i powiedziałem :nienie: ja żebym po szpecach jeżdził? jak w audi VAGA w jednym palcu miałem? i tak kupiłem interfejs i teraz inpa dis ncs kodowania itp no problemo :norty:
Opublikowano

To tak masz uszkodzony elektryczny podgrzewacz cieczy. Będzie powodował drgania skoki obrotów ale tylko na zimnym silniku.

Pompka podprogowa powoli kończy swój żywot, przy pełnym obciążeniu masz spadek ciśnienia paliwa. To nie będzie powodowało drgań.

Masz spaloną/spalone świece żarowe. Wymień, bo w zimie będzie ciężko odpalał. To nie będzie powodowało drgań na wolnych. Chyba, że zaraz po odpaleniu i w niskich temperaturach.

Wg mnie wtryski. Sprawdź na początek korekcje i obowiązkowo zrób test przelewowy. Jak zrobić znajdziesz w necie.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź :) teraz już wiem co siedzi i co muszę wymienić :D Widzę, że nawet wyszedł też problem, o którym nie wspominałem czyli drgania na zimnym silniku. Faktycznie są silne. Mam jeszcze pytanie. Czy test przelewowy w inpie wystarczy żeby określić czy jest problem z wtryskami? Dodam, że samochód pali normalnie. Komputer średnio pokazuje 6,9l i nie kopci gdy dodaję gazu na biegu jałowym. No chyba, ze jak mu mocno depnę podczas jazdy. Wtedy potrafi zadymić :D
Opublikowano

W inpie sprawdzisz tylko korekcje. Nie jest to wyznacznikiem, czy wtrysk jest w 100% sprawny.

Test przelewowy wykonuje się manualnie. Np tak

Na tej podstawie można sprawdzić czy wtrysk/i jest "szczelny" i nie przelewa. Poczytaj, jest tego mnóstwo na forum. Wykonanie jest banalnie proste.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Od ostatniego postu wymieniłem ogrzewacz ale jak się okazuje po wymianie błąd też potrafi wyskoczyć, a ogrzewacz działa bez zarzutu bo sprawdzałem. Wyczytałem gdzieś, że jak jest słabe napięcie na akumulatorze to automatycznie jest wyłączany i może wówczas być to traktowane jako błąd. Przejdę jednak do rzeczy. W dalszym ciągu nie rozwiązałem problemu z szarpiącym silnikiem. Ociepliło się trochę więc zamierzam w końcu się tym zająć. Objawy są nadal takie same ale znacznie silniejsze. Wszystko zaczyna się dziać po mocniejszym wciśnięciu pedału. Później po wyłączeniu silnika i odczekaniu około 15 min problem znika. Podpiąłem ostatnio znowu pod inpe i po wykasowaniu błędów wszystko ok oprócz jednej rzeczy. Korekcja na jednym cylindrze 2,5 czyli sporo ponad normę. Reszta poniżej pomiędzy 0,4 a 1. Ciśnienie wstępne powyżej 4 na jałowym biegu. Następnie przejechałem się. Podczas dodawania gazu ciśnienie spadało max do 3,5. Czy to rzeczywiście za mała wartość? Depnąłem żeby znowu pojawił się problem z szarpaniem i nagrałem to co pokazuje inpa. Możecie mi jakoś pomóc bardziej szczegółowo czy zacząć od wymiany pompy i naprawy 4 wtryskiwacza? Nie chcę wymieniać sprawnych części tak jak w przypadku ogrzewacza. Zamieszczam link do filmiku

Edytowane przez Szymek3392
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Zrobiłem dzisiaj test przelewowy. Trwał on około 3 min i silnik trzymałem na 1500 obr. Ilości paliwa na kolejnych wtryskiwaczach wyszły następująco:

 

1 -38 ml

2- 60 ml

3- 80 ml

4- 62 ml

5- 50 ml

6- 62 ml

 

Po niedzieli zamierzam odstawić auto do mechanika i wszystkie wtryskiwacze zawieźć do serwisu. Zauważyłem również, że przewód paliwowy w jednym miejscu jest sparciały i sączy się z niego paliwo. Po rozkręceniu osłon dostrzegłem olej w okolicach 4 i 5 wtryskiwacza tak jakby spod pokrywy filtru odmy. Te dwie usterki też zamierzam usunąć. Ostatnio przeczyściłem wtyczkę czujnika ciśnienia na listwie cr i błąd z ciśnieniem wstępnym już nie pojawia. Także panowie pompa progowa w aucie jest dobra. Wracając do wtryskiwaczy. Co myślicie o tym wyniku? Wtryskiwacz nr 1 wyglądał jakby był wymieniany.

Opublikowano

Witam

 

Zrobiłem dzisiaj test przelewowy. Trwał on około 3 min i silnik trzymałem na 1500 obr. Ilości paliwa na kolejnych wtryskiwaczach wyszły następująco:

 

1 -38 ml

2- 60 ml

3- 80 ml

4- 62 ml

5- 50 ml

6- 62 ml

 

Po niedzieli zamierzam odstawić auto do mechanika i wszystkie wtryskiwacze zawieźć do serwisu. Zauważyłem również, że przewód paliwowy w jednym miejscu jest sparciały i sączy się z niego paliwo. Po rozkręceniu osłon dostrzegłem olej w okolicach 4 i 5 wtryskiwacza tak jakby spod pokrywy filtru odmy. Te dwie usterki też zamierzam usunąć. Ostatnio przeczyściłem wtyczkę czujnika ciśnienia na listwie cr i błąd z ciśnieniem wstępnym już nie pojawia. Także panowie pompa progowa w aucie jest dobra. Wracając do wtryskiwaczy. Co myślicie o tym wyniku? Wtryskiwacz nr 1 wyglądał jakby był wymieniany.

Opublikowano

witam.

Kolego mam pytanie:

gdzie i za ile kupiłeś podgrzewacz świec? mam ten sam błąd

czy ci znikły falowania na postoju?

Napisz jak tam wtryski po naprawie.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.