Skocz do zawartości

Sprzeglo sprezarki klimy halasuje po zasprzegleniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Panowie, szybie pytanko. Jak jest u Was ze sprezarka klimy? Mam na mysli, czy sprzeglo po rozlaczeniu zatrzymuje sie? Cos sie stalo u mnie, zaczelo halasowac przy zalaczaniu, pozniej jest cisza. Natomiast po rozlaczeniu kreci sie w strone przeciwna niz sprezarka, tj odwrotnie do wskazowek zegara. Jak jest poprawnie? Przyznam, ze nigdy nie zwracalem uwagi. Edytowane przez OskiUK
Opublikowano

Wlasnie znalazlem w garazu druga sprezarke i idzie wyczuc, ze ta w aucie ma duzo wiekszy opor na sprzegle. W znalezionej moge kolem krecic bez problemu, w aucie jest ciezko. Kompresor wlacza sie na kilkanascie sekund i daje kilka przerwy, co jest ok, ale za kazdym razem jak zalacza przez 3-4 sekundy rzezi, co jest strasznie wkurzajace. I gdy rozlacza kolo nie kreci sie luzno a skokami. Jutro nakrece film i wrzuce.

 

Edit. Znalazlem film na YT jak zachowuje sie sprezarka

 

U mnie po rozlaczeniu kreci sie skokami az do zatrzymania, po zalaczeniu buczy, wyje czy rzezi (nie wiem jak nazwac) przez 3-4 sekundy. Juz wiem, ze jest klapnieta, pytanie czy wymieniac caly kompresor czy da sie jakos wymienic sprzeglo bez demontazu (odessanie i ponowne nabicie to znow koszta)?

Opublikowano
Sprzęgło bez problemu zdemontujesz bez wypuszczania gazu. Przerabialem ostanio wymiane łożyska na kole komresora i demontowalem je własnie

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano
Jasiu możesz podpowiedzieć jak się za to zabrać, bo i u mnie jest elektrosprzęgło do wymiany i chciałbym się tym zająć. Skąd ewentualnie pobrać nowe części, bo raczej na szrocie nie rozkompletują sprężarki dla pozyskania tego elementu.
Opublikowano
Yoshi demontaż banalnie prosty. Wentylator chłodnicy do góry. Sprzegło przykręcone jest jedną śrubka na ampul(nie pamietam dokladnei jaki) i jest osadzone na frezie. jak juz odkręcisz i bedziesz sciągał to uwazaj na podkładki dystansowe zeby nie wypałdy, u mnie były trzy. i sprzęgło jest Twoje. Koło pasowe zdjąłem małym ściagaczem. Gdzie dostać sprzegło to nie mam pojęcia ja tylko wymieniałem łozysko.

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano

Pisze z innego konta, bo poprzednie po zmianie adresu email zostalo zdezaktywowane i maila re-aktywujacego ni chu chu :mad2: :mad2: :mad2:

 

Podmienilem sprzeglo, bez rezultatu. Podmienilem sprezarka na 100% sprawna, problem wystepuje dalej. http://youtu.be/zB3_SeaNNOE Na filmie ten dzwiek przy zalaczaniu sprzegla brzmi inaczej niz na zywo, na zywo przypomina szlifierke :mad2: Przy zalaczeniu obroty jalowe ida w gore do ok 900-950, opadaja wraz z zanikiem dzwieku i spadaja do prawie 500 gdy wysprzegli, po czym wraca na normalne i tak w kolko. Czynnika weszlo 740g, oleju 115ml. Odciagane i nabijane 3 razy. Napinacz paska podmieniony. Chlodzi super ale nie zachowuje sie jak powinna, gdzie szukac przyczyny oprocz aku? Jutro bede podmieniac, bo ladowanie mam pomiedzy 13.4-13.9 (alternator sprawny, na poprzednim aku dawal 14.2, obecny nie daje sie naladowac do konca).

Opublikowano
Pisze z innego konta, bo poprzednie po zmianie adresu email zostalo zdezaktywowane i maila re-aktywujacego ni chu chu :mad2: :mad2: :mad2:

 

Podmienilem sprzeglo, bez rezultatu. Podmienilem sprezarka na 100% sprawna, problem wystepuje dalej. http://youtu.be/zB3_SeaNNOE Na filmie ten dzwiek przy zalaczaniu sprzegla brzmi inaczej niz na zywo, na zywo przypomina szlifierke :mad2: Przy zalaczeniu obroty jalowe ida w gore do ok 900-950, opadaja wraz z zanikiem dzwieku i spadaja do prawie 500 gdy wysprzegli, po czym wraca na normalne i tak w kolko. Czynnika weszlo 740g, oleju 115ml. Odciagane i nabijane 3 razy. Napinacz paska podmieniony. Chlodzi super ale nie zachowuje sie jak powinna, gdzie szukac przyczyny oprocz aku? Jutro bede podmieniac, bo ladowanie mam pomiedzy 13.4-13.9 (alternator sprawny, na poprzednim aku dawal 14.2, obecny nie daje sie naladowac do konca).

 

Zakładałeś drugą sprężarke i jest ten sam objaw??

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano
a spróbuj właczczyć klime na chwilę z odłączonym wentylatorem na chlodnicy. Może to on robi takie cyrki

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano
Bez wentylatora sprezarka caly czas zasprzeglona jest.

 

Jesteś tego pewien w 100%???

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano
Tak, 100%, wlasnie bylem sprawdzic. Zalaczyla sie i tak juz zostala. Caly czas na "sniezce". Obie rury od klimy gorace oczywiscie. Po chwili podpialem wiatrak na pracujacym silniku, zaczal chlodzic na max i zachowanie kompresora wrocilo do "nie normy" :mad2:
Opublikowano

Sprawdze rano;) Poki co wymienilem aku i to samo. Musze lapka naladowac. Zdam raport z dalszych dzialan.

 

EDIT: Nie moglem oprzec sie pokusie i podpialem kompa. Nic nie mam, zadnego bledu :mad2:

Opublikowano
hmm, a widzisz u mnie taki błąd wywala od razu po podaniu napięcia na zapłon. Wyminiłem bezpiecznik, przekaźnik oraz panel klimatyzacji na model z 2004 roku + kodowanie DISem i dalej to samo, tj błąd przekaźnika klimy i dziwaczne działanie kompresora... sam nie wiem co może być u mnie przyczyną.
Opublikowano

Yoshi, podsunales mi pomysl wlasnie :norty: Przekaznik klimy. Polecialem z miernikiem, odpalone auto i sprawdzilem jak wyglada napiecie na wyjsciu na elektromagnes. Bingo - w momencie, gdy wydaje odglos szlifierki napicie wynosi ok 5V i wzrasta skokowo do 13V.Czyli cos nie gra. Napiecie na wysciu alternatora pod pelnym obciazeniem (klima 16, max wentylator) 13.98, tu nie ma co szukac. Az mnie kusi byc wywalic schowek i sprawdzic przekaznik, tj. podmienic i zobaczyc co bedzie.

 

Jak u Ciebie zachowuje sie klima?

Opublikowano
U mnie to jakaś parodia jest :roll: Pracuje przez chwilę i nagle rozłącza, a przy wygaszeniu silnika jeszcze dziwacznie chrobocze i się kręci. Możesz ten przekaźnik klimy podmienić z przekaźnikiem klaksonu, bo są identyczne.
Opublikowano
Podmiana nic nie dala. Podlaczylem na "krotko" elektromagnes z plusem od aku przy kielichu. Zalaczac sie zalacza, z takim samym efektem. Co zauwazylem, to, ze napinacz przy odpalaniu cofa sie nieznacznie, 1-2mm. Czy to normalne?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podbijam. Wymieniony napinacz, kolo pasowe, pasek, rolka. Napinacz zachowuje sie identycznie a sprezarka jak brzeczy tak brzeczy. Nie pomogla ponowna wymiana czynnika i oleju, no zoze pozatym, ze nie rozlacza sie tak czesto i nie obciaza tak mocno silnika. Pomocy!

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.