Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Mam mały problem. Nie wiem od czego zależy tak na dobrą sprawę. Otóż jak jeżdżę po koleinach czy jakichś nierównościach, to po prostu walczę z kierownicą. Nie wiem w czym tkwi problem. Wcześniej jeździłem hyundaiem (nadal w sumie się nim poruszam) i ten problem w ogóle nie występował. Teraz w BMW mam opony 235, a w hyundaiu mam aż 155. Czy to może być tego wina? Wymieniłem wahacze z przodu, myślałem, że to przez luzy na nich, ale nici z tego. Nadal to samo. Czy to może być wina amortyzatorów, bądź sprężyn? Moje amorki mają ok. 60% skuteczności (tak mówili mi na przeglądzie). Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy? Nie chcę mi się wierzyć, że każde auto posiadające szerokie opony ma taką dolegliwość.

 

Z góry bardzo dziękuję :)

Opublikowano

Luzy na wahaczach w tylnym zawieszeniu mają większy wpływ na pływanie auta jak luzy z przodu.Sprawdź górny wahacz ten- http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&string=wachacz+prowadz%C4%85cy+e39&requestDescription=1&mode=desc .Po kolei podnieś tylne koła,złap na godzinie 9 i 3 i mocno poszarp.Potem odkręć koło i breszką sprawdź ten górny wahacz(łącznik) .Tuleje pływające z tyłu też mają wpływ na pływanie auta.Po ewentualnej wymianie ustaw zbieżność .

 

na oponach 235 nie powinno tak rzucać.

Opublikowano
Na 235 nie bedzie rzucac jesli by mial profil z 60 a nie 45 czy nizej bo plywanir na koleinach to bardziej zalezne to wysokosci opony. Opona niska jest twarda i sie nje poddaje jak wyzsza mialem 195/40 naciagnief na szersza fegle i rzucalo passatwm. Tylylkk oczywiscid od skrajnosci do skrajnosci . Moze troche sciagac kierownice w lapach al nic wiecej. Tylny krotki wahacz jak juz pisali lubi miec luz na sworzniu. Sprawdz zawieche będzie my myslec
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Tuleje pływające już w drodze. Ale dziwne, że luz z tyłu auta powoduje aż takie reakcje na kierze. Zwłaszcza, że luz z tyłu był znacznie mniejszy niż z przodu, a i ten z przodu nie był jakiś wielki. Szkoda, że to może być wina opon, bo inaczej będzie trzeba kupić nowe alusy. Dodatkowe koszty, które wolałbym przeznaczyć na coś konkretniejszego -typu amorki. Innymi słowy. Mój maluteńki hyundai prowadzi się lepiej od wielgaśnego BMW i to mnie trochę wkurza. Nie dość, że części drogie, dużo żre, to jeszcze komfort jazdy jest daleki od tego jakiego oczekiwałem.

 

PS. Jeszcze jedno pytanko. Jak jadę powyżej 130km/h słyszę duży szum powietrza dobiegającego z przedniej szyby. To wina źle założonej szyby, czy uszczelek? Czy to po prostu normalne (w co również nie chcę mi się wierzyć)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam takie opony jak ty, i przy standardowym zawieszeniu auto śmiga poprawnie przy koleinach, więc przeglądnij dobrze zawieszenie.

Obadaj maglownicę, jak na niej masz luz, to tak będzie się działo.

Co do szumu powietrza, e39 ma słabe uszczelki szyby, także może jest już stara i spękana, to wtedy będzie wiało.

Opublikowano
wymien uszczelke przedniej szyby, ja wymienialme bo tez mi wialo powyzej 130km\h koszt niewielki a wracalem teraz 200km do domu, pustki na drogach i czy 130 czy 200km\h to szumu juz nie mialem.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Tuleje pływające już w drodze. Ale dziwne, że luz z tyłu auta powoduje aż takie reakcje na kierze.

 

Naukowo ci tego nie wytłumaczę, może któryś z kolegów studentów spróbuje :D Ja podam takie przykłady.Zauważyłeś pewnie że cofając do tyłu wystarczy lekko ruszyć kierownicą a reakcja samochodu jest natychmiastowa i im szybciej się jedzie tym trudniej utrzymać prosty tor,dla tego łatwiej jest zaparkować tyłem jak przodem bo lepszy jest skręt.

Im dalej od przedniej osi tym wystarczy mniejszy skręt koła z tyłu by przednia oś zmieniła kierunek.

Jak mamy luzy to koło zmienia kierunek toczenia a gdy zmienia kierunek tylne koło to reakcja jest natychmiastowa tak jak przy cofaniu ruszając kierownicą.Jak jest minimalny luz na tym górnym łączniku o którym wspominałem, to koło tylne zmienia kierunek .Zresztą łącznik ten jest na mimośrodzie i na nim ustawia się geometrię.Luz na tulejach pływających nie ma już takiego wpływu na pływanie auta w koleinach bo koło ma luz bardziej przód-tył ,nie prawo-lewo.Maglownica i luz w niej ma najmniejszy na to wpływ,luz by musiał być gigantyczny,wcześniej musiało by stukać,pukać i cieknąć.Podobnie z drążkami kierowniczymi z przodu.

Jeszcze luzy na łożyskach ale tylnej nie przedniej osi mogą powodować takie pływanie.Jednak w e39 łożysko w piaście jest tak skonstruowane że to mało prawdopodobne.Dotyczyło to łożysk dociskowych stożkowych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolejne pytanie - jak już zrobisz zawieszenie (zero luzów na wahaczach, tulejach i ustawienie zbiezności) to sprawdź w jakim stanie masz te opony, bo na 100% taka szerokość nie powinna wpływac na noszenie samocodu, chyba, że po zaebystych koleinach. Podjedź do wulkanizacji. Jak miałeś długo zwaloną zbieżność to możliwe, że opony masz już skoszone i mimo dobrej zawiechy dalej będzie Ci nosić.
Opublikowano

Opony też są w planach. Kurczę, czego ja nie mam w planach :norty:

 

Piszesz tył. Ok, w koleinach owszem, ale bywają nierówności na które najadę przednim kołem i od razu czuje jakby luz na kierownicy. Wtedy to jest typowo przód. Nadal tak mam po wymianie wahaczy. Najczęstszym przypadkiem jest załatana dziura w drodzę i ten świeższy asfalt wystaje ponad resztę. Po najechaniu na takie coś (nie mówiąc już, że podczas skręcania) czuję luz. Hyundaikiem mogę zasuwać po takich drogach 140 i nie musze trzymać nawet kierownicy, a w BMW jest kaplica. 140 to jak igranie ze śmiercią. Pozdro i dzieki za wskazówki. Na pewno przyjrzę się wszystkiemu o czym wspomnieliście.

Opublikowano

lol co to jest ?!? Pierwszy raz to widze H8 i pasuje pod H7 ?

Rozumiem ze to jakas polepszona H7 ?!?!

Czy jak ?

 

 

PS sorry nie tu chcialem to napisac :o

Opublikowano
najadę przednim kołem i od razu czuje jakby luz na kierownicy. Wtedy to jest typowo przód..

;uz na przekładni albo krzyżaku kolumny kierowniczej

 

Zgadza się.Widać że kolega ma kilka problemów z zawiechą :(

Opublikowano
Mam w planach gruntowne przejrzenie tego auta, ale nie wiem gdzie się udać. Czy w mechanikabmw w Poznaniu dzadzą radę? Wiem, że to nie ten temat, ale inaczej nie dojdziemy. I tak muszę się udać do fachowca i tak :/
Opublikowano
Jak mam sprawdzić owy luz?

..poproś drugą osobę która wsiądzie do auta i będzie kręcic kierownicą(szybkie ruchy lewo,prawo).. aTy w tym czasie drążek w rękę :mrgreen: i ..wyczuwasz luz

Opublikowano

..poproś drugą osobę która wsiądzie do auta i będzie kręcic kierownicą(szybkie ruchy lewo,prawo).. aTy w tym czasie drążek w rękę :mrgreen: i ..wyczuwasz luz

 

Chyba się pomyliłeś, odwrotnie-druga osoba drążek w rękę i szybkie ruchy góra duł :mrgreen: a kolega niech siedzi na fotelu i kręci kierownicą.

Opublikowano
Do wymiany drążki kierownicze oraz tuleje pływające.

 

Zanim wymienisz drążki to sprawdź dobrze magiel,instrukcje masz wyżej :mrgreen: .Wina drążków jest mało prawdopodobna :? Zdejmowałeś osłony?

Opublikowano
Tak, zdjąłem. Nawet przy okazji rozebrałem silnik na czynniki pierwsze, bo się nudziłem... Pewnie, że nie. Wjechałem na przegląd i tyle mi powiedział. Tyle co mogę powiedzieć to to, że gość nie leciał w kulki jak większość i faktycznie chciał odpowiadać na pytania. Powiedział również, że kolumna ma minimalne luzy, ale zanim będzie potrzebna regeneracja przejadę mnóstwo kilometrów. Tyle wiem. A sam, nie mam jak wejść pod auto.
Opublikowano
Jeśli magiel. Lepiej regenerować, czy kupić nową? Jeśli nową to na jakiej podstawie dokonać wyboru? Są takie za 600zł i takie za ponad 1000zł.
Opublikowano

Nowy magiel kosztuje kilka tys. Ktoś próbował te nowe nawet za ponad tys zł i to jest szajs. Leje się z niego po małym przebiegu. Dostaje szybko luzy.

 

Regeneracja z czyszczeniem szlifowaniem\polerowaniem listwy wymianą uszczelek to koszt ok 800-900zł.

 

Przy tej samej robocie i wymianie listwy to koszt ok 1800zł. Wtedy masz praktycznie nowy magiel i nic nie powinno się dziać z nim nigdy.

Opublikowano
Jak wymienię drażki i nadal tak będzie. Czy drążki moga dostać w kość, przy luzach na maglownicy? I gdzie w ogóle dokonam takiej regeneracji na terenie wielkopolski?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.