Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak na auto tej klasy myślałem że będzie ciszej w środku.Silnika prawie nie słychać ,ale za to szum powietrza jest tak głośny jak w starym Żuku.Może to wina tych drzwi bezramkowych. Jak wasze odczucia ?Coraz bardziej żałuje że nie kupiłem F10 :mad2:
Opublikowano
Moim zdaniem ,F07 to jedno z ,,najcichszych'' BMW ,dlatego planuję zmianę z F25 :D
Opublikowano

F07 jest cichsze nawet od F01. :cool2:

 

A dokladnie przygladajac sie listwom ozdobnym oraz ramkom wokol okien ( 7er) i uszczelkom przy drzwiach GT vs 7er) wcale mnie to nie dziwi. :mrgreen:

 

A oto co znalazlem w literaturze:

 

Innengeräusch 
                 530      530GT        730
bei 50 km/h	 56 dB (A)	55 dB (A)	56 dB (A)
bei 100 km/h	64 dB (A)	64 dB (A)	62 dB (A)
bei 130 km/h	71 dB (A)	69 dB (A)	65 dB (A)

Vorbeifahrgeräusch	
              70 dB (A)	69 dB (A)	72 dB (A)

 

Lit:

http://www.autobild.de/artikel/bmw-730d-530d-530d-gt-test-1178544.html

Opublikowano

No ale PaMa ,

 

Z tego zestawienia wynika że 730 jest znacznie cichsze od 5-tek.

 

Nie jechałem (nawet jako pasażer) F01 więc nie gadam ale testując F10 i F07 przed zakupem po mieście z prędkościami do 80km/h wyraźnie zauważyłem że F10 było cichsze.Mając teraz F07 LCI uważam że jest ono cichsze i to znacząco od F07 a nawet od F10.Ciekawi mnie czy F10 LCI rónież jeszcze bardziej wyciszyli.Jeśli tak to znowu ma w tym przewage nad 07.Nie uważam jednak by szumy były aż tak denerwujące.Nawet jeżdżac po Niemczech z dużymy prędkościami nie zwracam na to uwagi.Przyznam jednak że mój Maserati Gran Turismo posiadając również drzwi bezramkowe jest chyba lepiej wyciszony ,mimo że przez Włochów zbudowany :-) .

Cały ostatni weekend jeździłem Audi A5 w Cabrio (2009r) i przy założonym dachu bezramkowe drzwi tak dobrze izolują przed tym co na zewnątrz że z miejsca zwróciłem na to uwagę.Raczej cichsze niż moje F07 LCI.Nie dziwi mnie to bo już A4 B6 Cabrio miało bardzo szczelne bezramkowe drzwi.

Opublikowano

hej,

 

generalnie 7er jest cichsze od GT ( wg zestawienia powyzej 50kmh).

Jednak (subiektywnie) porownojac oba ze soba, jak wczesniej pisalem, do srednich predkosci autostradowych GT jest ciut cichsze niz 7er. :norty:

 

Wiadomo, opony, asfalt, etc.. ale poziom szumu wiatru byl w GT zdecydowanie nizszy niz w 7er. Ba, nawet wlasciciel 7er, ktorego to dojezdzalem, po paru chwilach w mojej GT powiedzial: wow, ale cicho... :mrgreen:

 

Suche i teoretyczne fakty mowia, ze minimalnie, ale jednak 7er jest cichsze. Wiadomo dlaczego. :D

 

PS. Zworc uwage na poziom halasu przejezdzajacego samochodu: GT jest cichsze :mrgreen:

Opublikowano
Nie wiem w czym leży problem ,ale w mojej jest głośny szum.Może to kwestia wyposażenia (klejone szyby) , zużycia uszczelek,a może szyber dach. Auto ma przejechane 180000.
Opublikowano

Przepraszam ,nie zauważyłem że to Ty otworzyłeś ten wątek

 

Według mnie GT do najcichszych pod względem powiewów powietrza nie należy ale nie uważam żeby było denerwująco głośne.Mercedes W221 na pewno nie jest cichszy a mówi się że to wzór komfortu (ja uważam że to dziennikarskie gadanie).Za wzór w tym temacie uważam auta z rodziny Audi/VW.To co zauważyłem to szumy w 10cio letnim Passacie nie są większe niż w 3y letnim GT a Audi A5 nawet w Cabrio jest cichsza niż GT.Potwierdzam że w GT LCI problem tan został mocno poprawiony.

 

Wiek auta ,jego traktowanie przez właściciela ,garażowanie lub nie jak i klimat w jakim jest eksploatowany na pewno też wpływa na szczelnośc drzwi.Nie zapominajmy też o współczynniku Cx

Opublikowano

Moj juz ma 95k km przejechane i nie uwazam, zeby byl glosny.

Musimy rozroznic szum opon od szumow powietrza. :nienie:

 

Osobiscie (moim zdaniem) porownalbym jednakowo 7er i GT :D

Co do AUDI, to jednak nie powiedzialbym, ze naleza do wyznacznika 'cichosci' samochodu.

 

PS. Mam tez szyberdach u siebie i jedyne co, to zalozone poprzeczki/box na dach powoduja, ze powyzej 130 to tragedia, jesli chodzi o szum :duh:

Opublikowano
A czy których z kolegów miał sposobność do porównania hałasu w F07 w odniesieniu do F15 (X5). Mam X3 (F25) w którym hałas we wnętrzu przy v>130/140 jest PORAŻAJĄCY! Dlatego przymierzając się do zmiany "naturalnej" na F15 - mocno zastanawiam się nad F07.
Opublikowano

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest jazda próbna.Oczywiście opinie forumowiczów mogą Ci się na coś przydać ale i tak Twoje subiektywne odczucia są najważniejsze.W jednym aucie drażnią szumy powietrza ,w innym odgłos silnika a w jeszcze w innym słabe wytłumienie podwozia.Moje F07 LCI jest bardzo ciche a jeżdże na 20 calowych run flatach.Przy 18 calach i nie ROF będzie jeszcze lepiej i to o wiele pod tym względem.F15 jest fajne z wygladu ,ale przejedź sie i zobacz czy wszystko Ci pasuje.

Nie chciałbym zabrzmieć jak fan innej drużyny ,ale wg mnie przejażdżka Audi morze otworzyć Ci szeroko oczy,to mocno niedoceniane auta pod względem komfortu.Znam opinie użytkowników F10 którzy twierdzą że C6 nie jest gorsze od ich aut ,więc jeśli C7 jest lepsze od C6 wtedy F10 ma problem.To że są za BMW Mercedesami to po prostu nieprawda.Przejedź się jakimś.Aż nie moge się doczekać Twojej opinii.

Opublikowano

Zastawienie znalezione przez PaMa jest super. Brakuje mi tylko pomiarów dla F15, bo takie porównanie mnie interesuje najbardziej. Może ktoś znalazł w jakimś teście albo artykule?

Z drugiej strony cały problem hałasu we wnętrzach tych aut pojawia się dopiero powyżej 130 km/h, a w szczególności 160-180. To są prędkości podróżne dla tych aut.

Jeśli chodzi o "przejechanie się", to nie jest proste. Aby naprawdę przetestować auto pod względem hałasu wewnątrz nie wystarczy "jazda próbna". Trzeba konkretne auto wziąć jako zastępcze i wskoczyć na naszą piękną i nową autostradę, pociągnąć ze 100 km, a tego nie zrobię na jeździe próbnej bo mi nie dadzą! A kto ma F07 albo F15 jako auto zastępcze?

Opublikowano
Bmw of Manhattan ma F15 jako zastępcze :D ,ale tu też nie sprawdzi się poziomu głośności (nie te prędkości ,chyba że ze stratą prawa jazdy)
Opublikowano

Ponoć w Niemczech można wziąć auto z salonu na weekend...Ludzie gadają że w Polsce również ale ostatnio jak chciałem wziąć Mercedesa (którego na poważnie chciałem kupić) to kręcili nosem i nie dali,więc nie wiem już o co chodzi.W Anglii dają z urzędu jak zostawia się swoje,gdzie lojalni klienci moga wybrać model.Przynajmniej jest tak u mojego dealera.

 

Chyba trzeba poczekać aż któryś z forumowiczów kupi F15 i podzieli sie wrażeniami albo pogrzebać na innych forach.Wg mnie opinie dziennikarskie nie są prawdziwe.

 

Co do aut zastępczych moge dodać tylko tyle że ostatnio mój salon dał mi F32 (białe 420d M Sport,fajne) na 3 dni i było głośniejsze niż moje F07 LCI ,ale tylko przez silnik który jak dla mnie za bardzo rzęzi w kabinie.Co do szumów powietrza to było chyba podobnie jak u mnie bo nie zwróciłem na to uwagi ,gdzie w przpadku Audi A5 Cabrio wyłapałem to z od razu.

 

Koniec końców ,moim zdaniem F07 nie jest najcichszym autem pod względem szumów powietrza ,ale jest na tyle ciche ,że nie powinno nas to drażnić.Powiedziałbym że jest ciche jak większość aut klasy premium.Mnie najbardziej zawiódł W221 pod tym względem,gdzie F07 jest na pewno cichsze.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Do 130 jest bardzo cicho, lecz przy prędkościach autostradowych 160 ~ 200km/h jest bardzo głośno, tradycyjna piątka spisuje się pod tym względem znacznie lepiej a mistrzostwo wiedzie Lexus. Po jeździe w nim każde auto będzie głośne...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Co do szumów w F10 i F07 zgdzam się.Jak juz pisałem,Audi A5 w Cabrio mimo że również posiada drzwi bezramkowe jest o niebo lepsze pod względem szumów.

 

Który Lexus?Musze sie przejechać.

Opublikowano

Przykro mi, ze macie takie problemy z szumem... :mrgreen:

 

Polecam zainstalowac sobie app z pomiarem dzwieku ( nie bedzie to pomiar labolatoryjny, ale zawsze cos).

Dodatkowo, na poziom glosnosci wplywa struktura asfaltu, opony, etc, etc..

 

Z tego wszytskiego, uwazam, ze jednak GT jest ciche , natomiast prym wiedzie 7er :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chciałem wszystkim zwrócić uwagę, że przy porównaniu zapominacie zbyt wielu ważnych czynnikach, jak nawierzchnia, opony i szyberdach. Nie da się porównywać samochodów nie uwzględniając tych czynników, dlatego właśnie opinie są takie skrajne. Ja mam od 4 lat 5gt 35d (bez szyberdachu) i nie jechałem cichszym samochodem. Poza tym jak ktoś chce coś porównywać to nich się wyposaży w miernik, bo na ucho to baba umarła.

Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
GT bez szyberdachu? Moge tylko o takim pomarzyć bo w UK wszystkie mają sunroof w standarcie (psia kość) ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.