Skocz do zawartości

BMW e46 316i 1999r wyciek plynu chlodniczego z silnika


kobelson

Rekomendowane odpowiedzi

BMW E46 316I 1.9 Benzyna 1999r Anglik

 

Witam Panowie,mój problem jest z strasznie szybką utratą wody w bmw :/ z początku nie wiedziałem gdzie szukać itd,dolałem do zbiornika z woda preparat klejący jakieś dziurawe miejsca ale po paru dniach to samo,utrata wody..szukałem i znalazłem i nie wiem co dalej jak się tam dostać,może już ktoś to kiedyś robił,jak sie nazywa w ogóle ta część ? . Przesyłam zdjęcia i filmik może ktoś pomoże :oops:

 

http://zapodaj.net/34bc8c18d8efb.jpg.html

http://zapodaj.net/bcb42e7b31607.jpg.html

http://zapodaj.net/ff99fc2717b9c.jpg.html

http://youtu.be/T0KKKfTzlX4

http://youtu.be/9hAjJ2clFus

Edytowane przez kobelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2065&hg=11&fg=35

Tak to to. Czesc nr 9 na obrazku i zapewne masz walniety oring nr 10 na obrazku.

I popraw tytuł watku bo nic nie wnosci o co pytasz w poscie. Zamiast pomocy wpisz "wyciek plynu chlodniczego z silnika"

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak bedziesz musial odpowietrzyc. Rynna z filtrem kabinowym sciagniecie jakies 10 min. Siedzi na 3 lub 4 srubach torx. Przed tym musisz odpiac listwe z kablami co leci nad silnikiem i jest przyczepiona do obudowy filtra. Jak nie wiesz jak sie zabrac to jedz do warsztatu, zebys nie narobil sobie problemow.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w ogóle mogłeś bez poszukania przyczyny dodawać jakiś syf klejący do auta. Nie zachowuj się jak angole :duh:

Jak jesteś kumaty to wymienisz to w 15min, potrzebujesz toxa ok25 do odkręcenia obudowy filtra kabinowego i pewnie jakiejś nasadowej 10-12 najlepiej na grzechotce i do dzieła no i jakiś tam wkrętak lub 7 nasadową do zaciśnięcia małego obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mechanika mam jechac? Bylem sie pytac ile chce za wymiane sprezyn z tylu.. 110 funtow sobie krzyknal,a jak bylem z tym problemem jak jeszcze nic nie wiedzialem,skad sie leje itd to powiedzial ze ponad 300 f bo to koszmarna robota,trzeba silnik wyciagac itd...wiec wole zrobic to samemu za 10 funtow na sloncu bo akurat wyszlo w anglii hehe,i wole tutaj was kolegow posluchac niz idiotow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszkałem w UK kilka lat i wiem jak jest oni są tępi i nic nie potrafią jak nie są typowo fachowcami i taka robota jest bardzo w cenie. Ja też przy swoim BMW robiłem wszystko pierwszy raz i zawsze postępuje instynktownie widzę co rozbieram i potem składam na nowo. Sprężyn też nie wymieniałem ale sam to zrobię na dniach bo to robota na 1-1,5h tylko trza 2 lewarki lub ktoś do pomocy. A najlepiej jedno i drugie. Chyba widzisz, że do króćca dochodzą dwa węże jeden na złączkę drugi zaciskany opaską więc to mały obieg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha , a ja zrozumiałem Cie , ze przed odkreceniem kroćca musze zacisnac mały obieg,zeby cos tam sie nie stało :P mam normalnie zrzucic weze , odkrecic krociec wymienic oring + nowy krociec poskrecac i robota gotowa ta?:) no i potem odpowietrzyć układ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tydzien temu to robiłem, tu masz samouczek leniu :search:

odkręcasz osłone filtra...

http://s27.postimg.org/rudp53xdv/20130612_170221.jpg

photo hosting sites

 

zdejmujesz to... trzyma na 4 śrubach

http://s27.postimg.org/yrcgvdj2b/20130612_165302.jpg

img host

lokalizujesz króciec... (u mnie sikało z łączenia)

http://s27.postimg.org/975lb78ar/20140319_140833.jpg

screen shot pc

 

spuszczasz plyn z układu i odkręcasz króciec jest na 2 śrubach chyba rozm 10, stary uwalony w miejscu gdzie kiedyś była uszczelka, musiałem wydłubywać resztki z otworu silnika... nowy ORI króciec ma uszczelkę w zestawie

http://s27.postimg.org/lkifi3xz7/20140404_172319.jpg

photo sharing

 

i pamiętaj żeby wymienić oring wewnątrz gumowej rury wchodzącej na króciec na większy otwór (rozmiar sprawdz sobie na real oem), u mnie uszkodziła sie po wyjęciu starego i wywaliło mi świeży płyn zanim zdążyłem odpalić auto...

http://s27.postimg.org/j0mso0af7/20140405_150847.jpg

image hosting 10mb limit

 

czas pracy to ok godzina, i jak angole chcą za taką zabawe ponad 100 funtów to zapraszam na wymiane do mnie za "half price" w bielsku ;)

 

przyjmę jakieś dziekuję jeśli pomogłem :)

 

p.s. (jeśli nie ma zdjęc, to znaczy ze strona hostingowa je zdjęła, wystarczy napisać na PM to wrzucę ponownie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"i pamiętaj żeby wymienić oring wewnątrz gumowej rury wchodzącej na króciec na większy otwór (rozmiar sprawdz sobie na real oem), u mnie uszkodziła sie po wyjęciu starego i wywaliło mi świeży płyn zanim zdążyłem odpalić auto..."

 

sprawdzałem na real oem

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2065&hg=11&fg=35&hl=3&lang=pl

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2082&hg=11&fg=35&lang=pl

 

nie widze takiej uszczelki,moze w zlych dzialach szukam,pomocy :) dzis wolne,to musze sie wziasc za to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie zobaczysz bo są one integralną częścią złączki. Jak byś podjechał do serwisu i powiedział o co chodzi to może by ci dobrali. Zawsze możesz wziąć na wzór i poszukać w sklepie motoryzacyjnym lub tego typu z hydrauliką. Wcale też nie znaczy, że musi być uwalony ale one często lubią się zużywać, jak masz możliwość pomierz go suwmiarką i będziesz takiego szukał. Puki co montuj króciec i się nie przejmuj jak zaobserwujesz wilgoć na łączeniu będziesz myślał o uszczelce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panow i od razu dziękuję za pomoc :) krociec zostal wymieniony ,troche ciasno bylo no ale co zrobic :D po zamontowaniu dolalem wody, odpowietrzylem itd. nic nie cieknie , przejazdzka byla,zagrzal sie do polowy tak jak powinno tylko jeszcze jeden problem jest,przed wymiana krocca jak ustawilem nawiew na cieply itd to nie lecialo cieplo tak jak powinno , myslalem to ze z powodu tego krocca ze gdzies tam woda ucieka itd,ale po wymianie jest dalej tak samo, nie leci cieple powietrze takie jak powinno , jest za chlodne tak mysle,jak ustawiam temperature z 21 do 30 nic sie nie zmienia , nie czuc wiekszej temperatury.. co moze byc nie tak? ponizej daje zdjecia jak wygladala uszczelka i stary krociec po wyciagnieciu :roll:

 

http://zapodaj.net/4eba254185158.jpg.html

http://zapodaj.net/e926a79bc5124.jpg.html

http://zapodaj.net/693f3d79a7dfc.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też bardzo ciasno wchodził i chyba tak ma być :) jeśli nic nie ciekło z rury to znaczy ze miałeś jeszcze dobrą uszczelkę, chociaż patrząc na Twoj króciec to szok! ale jak zacznie Ci ubywać płynu to zawsze możesz tam zerknąć ;)

 

(jeszcze mały off-top) ile płacisz za ubezpieczenie na miesiąc w UK za to BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalalem wode,zakrecilem korek,pompowalem na wezu caly czas i odpowietrznikiem krecilem jak sciskalem waz to potem odkrecalem odpowietrznik zeby powietrze uszlo i przed puszczeniem weza zakrecalem zeby znowu nie pobralo powietrza,kilkakrotnie zrobilem tak,pozniej dolalem wody i tak dlugo robilem az woda lala z odpowietrznika,auto zapalilem ogrzewanie na full,ubylo troche wody,zas dolalem i odpowietrzylem ostatni raz to juz bardzo malo bylo powietrza,zakrecilem no i tak zostalo.

 

Temperatura silnika w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz praktycznie odpowietrzony układ to postaw auto pod wzniesieniem im większe tym łatwiej jest odpowietrzyć nagrzewnicę. Jak złapie ciśnienie układ odkręć odpowietrznik i obserwuj czy leci powietrze. Jak tak to trzymaj tak. Jak nie zakręć i trzymaj na obrotach i obserwuj czy nie ma przerwy w strumieniu przelewowym.

 

I nie zalewał wody tylko płynu. Wcześniej ogrzewanie było mocne? BO może być zakamieniona chłodnica. Albo coś z elektrozaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak się w Polsce podglądało pana Mariana jak odpowietrzał Poloneza a teraz pojechało w świat i chce się BMW jeździć to tak jest.

Na razie niczym nie czyść, będziesz o tym myślał później.

Ustawiam ciepło na max, wiatrak na min włączasz zapłon, odkręcasz śrubę odpowietrzającą, uzupełniasz ciecz aż zacznie wypływać odpowietrznikiem, zakręcasz odpowietrznik, uzupełniasz zbiorniczek do pełna(nie zakręcasz) , uruchamiasz silnik i 3-4 razy dajesz na 4500-5000 obrotów (włączony silnik max 30 sek) , jak ubędzie płynu to uzupełniasz po brzegi i zakręcasz. Nagrzej aż się otworzy termostat wtedy jeszcze dla pewności odkręć odpowietrznik (najlepiej przód na wzniesieniu) jak ujdzie powietrze zakręć, możesz przygazować i po chwili powtórzyć odkręcenie śruby, ostudź sprawdź poziom i ustaw taki jaki powinien być. Nie ma bata aby się nie odpowietrzył.

Możesz ewentualnie jeszcze zrobić tak że nalewasz więcej niż max płynu, ogrzewanie na max, nawiew na min, nagrzewasz do otwarcia termostatu i zabieg z odkręcaniem śruby na wzniesieniu ok 2 razy, możesz przygazować przepustnicą w momencie odkręcania i pomiędzy odkręcaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.