Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !

 

jestem świeżakiem... stąd też od razu przepraszam za "prostackie" wydaje mi się że mam problem ze zbieraniem się mojej buni, wiadomo jak to wielu użytkowników 320d narzeka na zbieranie się buni od dołu obrotów... U mnie też wydaje mi się że od jakiegoś czasu jest coraz gorzej. Zrobiłem magiczną dziurkę lecz efektu raczej nie poczułem. Przed jakimikolwiek zakupami chciałbym zdiagnozować, do diagnozy mam inpe i dis v44. Polecono mi Disem połączyć się z DDE3 odhaczyć Turbo i zrobić loga, następnie odhaczyć przepływkę i zrobić kolejnego loga. Problem w tym, że jestem na tyle laikiem... a właściwie b. bało się bawiłem disem i nie wiem gdzie szukać tych testów. Jakbym mógł prosić o wytłumaczenie... z góry bardzo dziękuje za pomoc :)

 

Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy !

Opublikowano
Kolego pierwsza sprawa to jaka wersja softu i numer przepływomierza. Nr softu sprawdzisz identyfikując auto choćby w INPA. Nr przepływki... chyba aż takim laikiem nie jesteś, aby nie wiedzieć gdzie szukać numeru katalogowego przepływomierza :wink: Czy ekonomizer zamyka się na czwartym biegu przy pełnym bucie??
Opublikowano

Kolego yoshimura01 wielkie dzięki za szybką odpowiedź

 

Chyba jestem tym laikiem :P :D

Numerki sprawdzę jak będe dziś późnym wieczorem w domu. Przepływka z tego co kiedyś rozbierałem to oryg. bosha ale numerki jeszcze raz postaram się sprawdzić. No i depnę na 5-tce na powrocie to zobaczymy jak z ekonomizerem :). Ps. czy tak czy inaczej chce w dniu jutrzejszym przeczyścić EGR - zaszkodzić nie powinno a może pomoże :)

 

z góry dzieny :D

Opublikowano

No więc tak... na 5 biegu 120km/h pedał cały czas w podłodze a ekonomizer pokazywał ok 14l może 15l i nic więcej...

Przepływka - przy okazji czyszczenia egr (trochę był zasyfiały... pomogło może minimalnie - albo to tylko kwestia satysfakcji z własnej wsadzonej roboty :P) numer przepływki: bosch f 00c 2g2 029 / 092 01 1A

 

W inpie identyfikacja BMW numer części: 7786887

Identyfikacja inpa: http://www.sendspace.com/file/g24p2p

 

Udało mi się zrobić owy test:

https://www.youtube.com/watch?v=Ubfn6cZNNpc :?:

 

Przy okazji spojrzałem jakie mam błędy i oto one:

Błędy: http://www.sendspace.com/file/wbvp6x :cry: :mad2:

 

Czy ktoś jest w stanie pomoc ? Szczerze? nic już nie wiem...

 

PROSZĘ O POMOC :modlitwa:

Opublikowano
No więc tak... na 5 biegu 120km/h pedał cały czas w podłodze a ekonomizer pokazywał ok 14l może 15l i nic więcej...
Czy ekonomizer zamyka się na czwartym biegu przy pełnym bucie??

 

Dlatego testowanie przepływki na 5tym i chęć obejrzenia wychylenia wskazówki ekonomizera na max pozycje jest możliwe wyłącznie po modyfikacji softu, tj chiptuning. Sprawdź ponownie zachowanie ekonomizera na CZWARTYM biegu z butem w podlodze.

 

Czy ktoś jest w stanie pomoc ? Szczerze? nic już nie wiem...

Oczywiście :wink: Masz wspaniale opisany błąd recyrkulacji spalin w fazie dużego zapotrzebowania w powietrze, tj AIR MASS TO SMALL. W takim przypadku najczęściej uszkodzony jest przeplywomierz, który trzeba wymienić na BOSCH z końcówką 527 oraz dokonać programowania. U Ciebie wszystko obejdzie się do wymiany urządzenia, gdyż masz już wgrany najnowszy soft sterownika. Mimo tego po wymianie przepływki polecam wykonać adaptacje ustawień pompy wtryskowej w funkcjach serwisowych DISa.

 

Może być jeszcze uszkodzony zawór lub elektrozawór EGR, ale to można łatwo sprawdzić wykonując test "czwartego biegu" z odpiętym i zaślepionym wężykiem podciśnienia EGR.

Opublikowano

yoshimura01 - jeszcze raz wielkie dzięki Sensei :pray: za nieocenioną pomoc ! i sorki za moje nieogarnięcie z tymi biegami. Dziś wykonam najpierw test normalnie na 4 biegu, następnie z odpiętym wężykiem. Rozumiem że wężyk należy odpiąć od egr i go zaślepić?

Czyli w ten sposób: http://img203.imageshack.us/img203/7859/72628259.jpg

 

To dziwne, że ten błąd wyskoczył wcześniej go nie było. Fakt w ten weekend czyściłem egr - tłoczek chodził itp. zakładając że np. nie podłączyłem tego wężyka byłby taki efekt właśnie ?

 

Czy w momencie odpięcia i zaślepienia wężyka wykonać test disem ?

 

A jeszcze pytanko oddzielne do błędów - o co chodzi z tym błędem ASC push button ? szukałem trochę po necie i nic konkretnego nie mogłem znaleźć...

Opublikowano
To dziwne, że ten błąd wyskoczył wcześniej go nie było. Fakt w ten weekend czyściłem egr - tłoczek chodził itp. zakładając że np. nie podłączyłem tego wężyka byłby taki efekt właśnie ?

Może coś źle podpięte w wężykach??

Czy w momencie odpięcia i zaślepienia wężyka wykonać test disem ?

Oczywiście.

o co chodzi z tym błędem ASC push button ?

Ten błąd dotyczy sytuacji, kiedy wcielasz w życie akcję, że przytrzymanie przycisku ASC przez 30 sekund daje całkowite wyłączenie kagańca antypoślizgowego.

Opublikowano

Wężyków nie zdejmowałem w ogolę jedynie ten od egr. I początkowo myślałem że go nie podłączyłem - ale sprawdzałem i był podłączony... wiec nie wiem skąd ten błąd się nagle wziął. Natomiast dziś sprawdziłem i on też był prawidłowo podpięty... No nic odpiąłem go i zatkałem.

 

No więc źle się chyba dzieje....

 

Zatkany wężyk pedał w podłodze 4 bieg i ? A ekonomizer dochodzi do prawie 18L.

 

Próbowałem zrobić test disem to niestety takie coś mnie napotkało:

https://www.youtube.com/watch?v=XPLv7qcfrfU

 

No i jeszcze inpa błędy:

http://www.sendspace.com/file/kuadlj

 

Przy okazji zrobiłem odczyt wartości analogowych w inpie podczas jazdy może ktoś dostrzeże coś ciekawego:

https://www.youtube.com/watch?v=kfViZYq3eas

 

 

Dodatkowo teraz jeszcze tak myśląc przypomniałem sobie ze jak zaglądałem do przepływki zauważyłem, że jest odpięta jedna rurka od tej głównej rury turbo. Ta rurka idzie pod przepływkę tak jakby, może ma to jakiś związek ze sprawą...:

http://i61.tinypic.com/11rgmex.jpg

 

Trochę to wszystko chaotyczne z mojej strony no ale tak to wychodzi...

 

Sensei please help?! co robić :?: :| :?: :| ?

Opublikowano

No więc dobrze.....

 

Dziś jeszcze raz zajrzałem pod osłony.. okazało się że... chyba przez moją nieuwagę... :mad2: Ta metalowa rura co idzię do EGR nie była prawidłowo zacisnięta tym dziwnym cybantem... Ok poskładałem wszystko jak powinno być, wężyk odblokowałem i podpiąłem i oto wyniki:

https://www.youtube.com/watch?v=h4lwnsFrQX4

 

Dodatkowo powiem że dziwne bo sprawdzałem auto dziś z 5 razy... na czwartym biegu i początkowo dochodził tylko do 15L a już później po jakiejś godzinie do tych prawie 18L. :?:

 

Czy patrząc na filmik to już na pewno przepływka? :cry2:

Opublikowano

Cześć Michał,

 

Z zaprezentowanych testów wynika, że przepływka sporo zaniża, ale i również kontrola doładowania jest nieco rojechana. Czy wykonałeś wszystkie procedury "odzyskania mocy", tj wymiana węży vacum, czyszczenie membran filtrujących elektrozaworków, sprawdzenie ODMY (tutaj na czas testów możesz wymontować filterek i pozostawić przelot przez odpowietrznik całkowicie wolny), wymiana wężyków przelewowych, czyszczenie EGR i czujnika ciśnienia doładowania??

 

Generalnie przy błędzie za małej masy powietrza zawsze chodzi o zużytą przepływke. Najlepiej gdybyś podmienił przepływkę gdzieś na szrocie i szybko wykonał test przepływki na miejscu, bo tak szkoda abyś wydawał kasę na część która może być dobra, a jedynie przyczyną problemu może być układ vacum zasilający regulacje doładowaniem. Niech Ci da ze trzy sztuki przepływek, a Ty już sobie to wszystko szybko podmienisz i posprawdzasz. Jeśli któraś będzie osiągać "setpointy", to na pewno przepływka. Jeśli wszystkie będą "kulawe", to na razie odpuść przepływce i skup się na "ścieżce odzyskiwania mocy".

 

WAŻNE PYTANIE.

Jaki numer katalogowy masz wybity na obudowie przepływomierza?? Jest to BOSCH z końcówką 314, 468 czy 527?? Jeśli 314 to podmień przepływomierz z obudową, która w przypadku Twojego softu MUSI być modelem 468 lub 527.

 

Rurka o której piszesz to doprowadzenie ODMY do dolotu. Podepnij ją w ten krócieć na głównej rurze dolotowej przed sprężarką i zaciśnij plastikową trytytką - musi być to szczelne połączenie.

 

Pozdr

Opublikowano

Kolejne bardzo dzięki za odpowiedź Sensei !

 

Z procedur "odzyskiwania mocy" tylko i wyłącznie czyściłem EGR.

 

Ok w takim razie w pierwszym punkcie sprawdzę co mam napisane na obudowie przepływki. Postaram się to zrobić jeszcze jutro i napisze tutaj. A w sobotę jak będę wiedział jakiej przepływki szukać to udam się na szroty :D

 

Pytanie poboczne (jak zawsze:P)

Czy wiesz może jak skasować inspekcje? tylko nie tą zwykłą Oil Service tylko tą.. "grubą" INSPECTION co nakazuje zrobić przegląd całego auta... Gdzieś kiedyś czytałem że jakieś piny się styka na gnieździe OBD pod maską... ale szczerze mówiąc ja takowego u siebie nie widze... jedynie to w aucie OBD2.

Opublikowano
W INPA wchodzisz w moduł licznika i tam masz kasowanie każdej inspekcji serwisowej i nie trzeba się streoswać metodą zwarcia... tym bardziej we wtyczce kabinowej OBD2.
Opublikowano
Na o- budowie przepływki mam końcówkę 314 to znaczy że mam podmieniać na taki z koncówką 468 lub 527? mam nie szukać takiej samej jaką miałem? i czy konieczne jest podmienianie całego przepływomierza wraz z obudową czy tylko sam środek?
Opublikowano

Ok zmieniam na całą 527 i robię adaptacje, w razie "nie pyknie" to wkładam swoją i znów adaptacja mojej?

 

w sobotę zamierzam się wybrać na szroty :)

Opublikowano

Mr. Yoshimura01

 

Jedno pytanko, w którym momencie w diagnostyce, można dokładnie zaobserwować że przepływa dobrze lub źle pracuje ? jutro lecę podmienić przepływkę. Jakbyś mógł mi to jakoś wytłumaczyć.. bom głupi... :P

 

Masz może jakiś link odnośnie adaptacji vp44? Znalazłem :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.