Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

pewnie temat gdzies juz był wałkowany. ja potrzebuje tylko prostej odpowiedzi czy jest to droga impreza?

ile kosztuje wszystko?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy jak chcesz to zrobić.

Prawidłowo, to lampy pod xenon są inne, spryskiwacze świateł, i poziomowanie.

To mało opłacalne, dużo roboty, dużo rozbierania, i kupa gratów do tego.

Można zrobić tak, że do oryginalnych swoich lamp wkładasz odbłyśniki z soczewkami od xenona, można od audi A6 C5, będziesz miał bi-xenon, do tego kupujesz przetwornice.

Spryskiwacze to najłatwiej kupić używane, same dysze, węże i pompkę z kostką, do tego manetkę wycieraczek z przyciskiem "S" i na przekaźniku zrobić sprysk, żeby było fabrycznie potrzebujesz jeden magiczny przekaźnik DMR2 (10pln), i kawałek wiązki (lub dorabiasz, raptem 4-5 kabelków), i sprysk działa automatycznie, w sumie niewiele więcej zabawy, nawet powiedział bym że taniej wyjdzie, bo manetka z "S" do touringa droga zabawa.

Z poziomowaniem są jaja, trzeba 2 czujniki na wahacze, mocowania do tego, wiązki, i pół auta wybebeszyć żeby instalacje na tył podłączyć, do tego przekodować auto na xenon, a czasem wymienić LCM (tutaj już chyba nie ma zewnętrznego modułu LWR?).

Ja u siebie mam soczewki od audi i dołożony sprysk tak jak fabrycznie, wychodzi najszybciej i najtaniej.

Aha, przy zgaszonych xenonach będą świecić błędy spalonych żarówek, zgasną dopiero po załączeniu, także pasuje wyłączyć sprawdzanie.

Opublikowano
Spryskiwacze opłaca się kupić nowe w serwisie 126zł :) używka 100zł wiec ja kupiłem nowe (ale miałem uszkodzony) Ja w poprzednim bmw miałem dołożone xeonony :) nie było automatycznego poziomowania. Spryskiwacze działały wtedy kiedy myłem przednią szybę wiec coś pewnie było zmostkowane :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakby nie było, spryskiwacze chociaż pasuje dołożyć, to się rzuca w oczy.

Poziomowana nikt nie sprawdza (test silniczków to może imitować, także tutaj plus) ale mi już sprysk sprawdzali, więc to warto mieć.

Opublikowano
Przerabialem ten temat. Najtaniej wychodzi znalezc jakiegos anglika i przelozyc bebechy, bo kompletowanie osobno, to robota na miesiace, a do tego kupa pieniedzy. Stanowczo odradzam chinskie kseny, bo latwo sobie klosze spalic, wczesniej ktos mowil o biksenie z a6 o to jest najlepsze rozwiazanie. Nastepnie polaczenie wszystkiego z elektryki to spora rzezba. Ja bardzo chcialem miec ksenony, ale poddalem sie :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja już nawet opatentowałem sobie kolejny oszukiwacz komputera, co by wyłączony xeonon (przy aucie bez xenona) błędu spalonej żarówki nie pokazywał. :mrgreen:

Także teraz jak będzie wolny pieniądz do dołożę poziomowanie i będzie git, narazie musi mi wystarczyć to co mam, sprawa nie taka trudna, ale rozkręcania dużo.

Tak jakby ktoś nie wiedział, przekodowanie LCM pod xenon powoduje że błędów żarówek nie ma, ale tracimy też regulację poziomu z rolki koło zegarów, a lampy opuszczają się maksymalnie w dół, tak jakbyśmy mieli uszkodzone czujniki poziomu.

Opublikowano

Tematów o dokładaniu ksenonów było sporo ale i tutaj napiszę. U siebie fabrycznie miałem poliftowe lampy z żarówkami H7. Kupiłem oryginalne lampy D2S, do tego manetkę z przyciskiem intensywnego zmywania "S", używany zestaw sprysków wraz z wężykami + zbiornik pod pompkę do ksenonów. Z netu skitrałem schemat co i jak podłączyć i samodzielnie wszystko podłączyłem, dzięki temu spryski ksenonów działają mi całkowicie osobno z przycisku "S" na manetce. Całość wyszła mnie około 2000pln (1800pln lampy z przetwornicami i palnikami, reszta to manetka + spryski i wężyki).

W poziomowanie się nie bawiłem bo roboty kupa a i tak na naszych dziurach to poziomowanie można sobie w *** wsadzić. Jak mam załadowany samochód to ręcznie pokrętłem na desce obniżam lampy w dół.

Pzdr.

Opublikowano

ja mam baaaardzo dziwna wersje auta i jeszcze wieksze kombinacje poczynione przez poprzednika.

auto fabrycznie ze spryskami w zderzaku wg VIN ale obecnie zderzak bez sprysków

fabrycznie mam manetke z intensywnym spryskiwaniem.

prawa lampa jest z przetwornicą ale ktoś włozył zwykłe H7.

 

temat rozpocząłem bo nie wiem jak sie zabrac za to aby dojśc do ładu i składu.

i aby mi lampy dobrze świeciły bo obecnie to świeca mi "pod zderzak"

Opublikowano

mam rolke do regulacji i mam manetke z "S"

:)

wiem wiem , że dziwne

całe auto jest w mega dziwnej konfiguracji

530d sedan M-pak shadow line ORI

manual

i klima też manualna

brak ksenonu

brak partronica

a spryski w zderzaku wpisane w VIN i manetka z "S"

obecnie zderzak cały bez sprysków i bez dziur na spryski

Opublikowano

brak ksenonu

 

a spryski w zderzaku wpisane w VIN i manetka z "S"

obecnie zderzak cały bez sprysków i bez dziur na spryski

nie chce mi się wierzyć że nie było ksenona a były spryski bo chyba tak nie wychodziły.

Podaj vin

Opublikowano

WBADL71010 GV17733

 

też sie smiałem ale po VINie ewidentnie widać :)

 

wydaje mi sie ze to auto zostało wyprodukowane bez konfiguracji klienta, tzn po prostu fabryka cos takiego zrobiła mimo, ze nikt nie zamowił bo tak ubogiego M-paka nie miałem nigdy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Intensywne można mieć bez xena, i xen bez intensywnych, tak samo można mieć same spryski bez xenona.

Kolega miał takiego przedlifta na części, xena nie było, ale spryskiwacze na światła były, i intensywne też, wersja gdzieś ze Szwecji czy coś, także trochę dziwacznie skombinowana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i co rzeczywiście jest lepiej na hid niż na normalnych żarówkach ?

 

Tak, xenon robi dobrą robotę, mam porównanie, więc nie żałuję wydanej kasy. :cool2:

Światła są mega, idealnie oświetlona droga i pobocze.

A do założyciela tematu, jak masz intensywne zmywanie, to masz już przekaźnik DRM2, (jest wspólny do intensywnego i sprysku świateł), więc rozbudowa ogranicza się do podciągnięcie spod schowka plusa i minusa do pompki sprysku świateł, i jednego kabelka do modułu GM, chyba że fabrycznie już go podciągnęli, także masz dużo za sobą. :wink:

Opublikowano
a jaka barwa słyszałem że najlepsze 4300k lub 6000k, i już najlepiej jak przetwornice cyfrowe. Ja niestety nie posiadam fabrycznych spryskiwaczy :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja testowałem 4300, 5000 i 6000K, i wg mnie 4300 są najlepsze.

Przetwornice mam ori i jest okej, nie mam z nimi żadnych problemów. :cool2:

Spryski to akurat zabawa na sobotnie popołudnie, prosta i szybka robota. :wink:

Opublikowano
na twoim miejscu bym się nie martwił o spryskiwacz bo ja mam xenony a spryskiwaczy nie mam i jest ok tylko czy lampy masz przystosowane lampy z xenonem maja bardziej odporne na wypalanie odblysniki w soczewce a koszty regeneracji 80zł sztuka takie moje zdanie i jak coś to kup używane od bmw przetwornice koszt około 400/500zł a nie chinskie :-)
Opublikowano (edytowane)

postaram sie wstawić fotki ale to troche poźniej.

u mnie jest dziwna sprawa jedna lampa jest z przetwornica ori ale włozona zwykła żarówka H7.

wtyk od żarnika Xenon jest wolny- luzem.

 

druga lampa nie ma przetwornicy.

 

nie wiem co wyjdzie taniej czy kupic cała lampe z przetwornicą czy też kupic chiński komplet HID.

 

z innej beczki, mam tez audi A6 i tez podobna historia po poprzednim właścicielu

w audi mam dwie rózne lampy, przedliftową i poliftową.

musze dokupic przedliftową bo auto jest przed liftem.

juz jednego "xenona" kupiłem i odesłałem bo nie był xenonem:(

 

teraz moge kupic nastepnego i facet twierdzi, że to xenon a ja nie wiem po czym on to poznaje

jak NIExenona porównywałem z xenonem to pozornie wyglądaja identycznie.

zawsze poznaje po wtyczce na żarnik, która idzie od przetwornicy. Ale sprzedawana lampa przetwornicy nie ma.

wiec nie wiem po czym jeszcze moge poznać.

 

jesli ktos sie zna to bede wdzieczny za pomoc w temacie xenonu do audi a6

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e464a4d7de4b6f83.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b9f9d2d250c1ed4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ee4f53d0d40f73b.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e464a4d7de4b6f83.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b9f9d2d250c1ed4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ee4f53d0d40f73b.html

Edytowane przez bullet77
Opublikowano
Kiedyś przy zakupie sprzedawca namówił mnie na 6000K, że będą najlepsze - wygląd auta w nocy fajny (ale nie jest to dla mnie ważne, tylko widoczność..), światło jest lekko niebieskie przez co gorzej oświetla. Teraz mam 5000K - światło jest prawie białe i wg mnie sporo lepsza widoczność. Następne będą 4300K i z tego co pisze shadow pewnie też będę najbardziej zadowolony - grunt to dobra widoczność a nie fioletowe lampki jak na choince :norty:
Opublikowano
Podzielam Twoją opinie Pedros. Mnie kiedyś sprzedawca wcisnął 6000K bo nie miał mniej i to był najgorszy możliwy zakup... Nic nie widać, a zimą to koszmar.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bullet, lampy pod xenon mają oznaczenie na kloszu inne jak halogenowe.

Halogen ma oznaczenie "H" a xenon "D".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.