Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. A dokładnie taki, że: wsiadam i jadę ileś tam kilometrów np 20, 30..itp i płyn jest i nie ucieka nie ma problemu. Dojeżdżam do celu, wyłączam silnik, i spod spodu na ziemie ucieka mi jednorazowo jak wodospad około pół zbiorniczka płynu chłodniczego.

ps. mechanik jedynie odpowietrzył mi układ, zalał płyn, i mówi że auto chodziło 2 godz z przerwami i płyn nie ucieka..:/

ps2. olej jest w porządku, a w płynie chłodzącym nie zauważyłem "raczej" oleju..

Opublikowano
Ponoć w 318 lubi pękać zbiorniczek płynu. Gdy samochód się nagrzeje, w układzie robi się ciśnienie i może wyrzucać płyn. Możliwe również, że to przez stary korek, który nie upuszcza ciśnienia i w końcu plastik się poddał. Warto o tym pamiętać i go wymienić :)
Opublikowano

Bayanista witaj !

Na początek to bym wymienił korek bo wygląda na to że nie upuszcza ciśnienia aż dochodzi do momentu krytycznego, ale przyczyna tego nadciśnienia leży gdzie indziej, np :

 

1. Przedmuchy spalin i nabija ciśnienie w układzie

2.Nie wydajna pompa i dochodzi do zagotowanie płynu

3.Termostat nie otwiera i niema dużego obiegu

4.Masz samą wodę w układzie a możesz mieć układ wysoko temperaturowy

i jeszcze wiele by pisać

Jak to sprawdzić ?

Ad. 1 wykonać test na obecność spalin (CO) w płynie chłodzenia

Ad. 2 sprawdzić czy jest przelew z małego obiegu na zimnym

Ad. 3 jak się zagrzeje sprawdzić przelew z dużego obiegu

Ad. 4 są termostaty co dopiero otwierają przy 105°C i przy tolerancji 5% to może być więcej,płyn chłodzący ma wyższą temperaturę chłodzenia.

 

Nie lać do zbiorniczka ponad stan bo jak się płyn rozgrzeje to zwiększy swoją objętość i ...

Jak termostat i pompa są sprawne do przy ciepłym silniku dopływ i odpływ z radiatora są prawie w takiej samej temperaturze.

Jak w tym co piszę nie wiesz o co chodzi to nie rób z autem eksperymentów tylko jedz do mechanika.

Możesz sobie rozrysować obieg chłodzenia to lepiej zrozumiesz jak to działa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Kolego, właśnie przechodziłem coś podobnego, po zatrzymaniu auta kapało mi z pod samochodu, z przodu sucho, chlodnica cała, zbiorniczek szczelny, a okazało sie ze miałem pęknięty króciec wody (ten za silnikiem), sikało jak ze strzykawki! :) jak zdemontujesz półeczkę z filtrem kabinowym (4 śrubki), przejedź sie, rozgrzej silnik i zobacz w tamto miejsce za silnikiem, jak układ nabierze ciśnienia to powinno tam kapać, szukaj tego:

 

http://i828.photobucket.com/albums/zz202/robacka/krciecbmw3.jpg

 

ORI bmw za 40zł chyba

i napisz jak rozwiązałeś sprawę

Opublikowano
Ok dzięki za inf ;p wczoraj wymieniłem korek od zbiorniczka, i się nie lało jak patrzyłem. Dziś rano patrze i znów pusty zbiornik wyrównawczy:/ a już chyba z 5 razy płyn chłodzący kupowałem:/
Opublikowano

Bez dokładnych objawów usterki i przyczyny tych objawów to można zgadywać jaką naprawę dokonać.

Mam nadzieje że ten korek jest oryginał.

Inna sprawa to może ci powoli cieknie i jak się zapowietrzy to wariuje.

Wszystko można gdybać ale dobra diagnoza w warsztacie przez doświadczonego mechanika by Ci się przydała.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witam specjalnie załozylem konto aby odpowiedziec na twoj post ,a wiec mialem taki sam problem ze ubywalo mi plynu z chlodnicy pierw myslalem ze moze chlodnica jest nieszczelna mialem juz wymieniac ale nie , kupilem proszek do uszczelniania chlodnic koszt ok 6-7zl wsypalem proszek dolalem plynu i niema juz zadnych wyciekow
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej było nie zakładać konta jak masz takie rady :duh: proponuję jeździć koło komina z proszkiem w układzie..jak stanie pompa wody od tego g.wna to auto też stanie :mad2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Skoro ci ubywa cieczy chłodzącej to poco lejesz po kilka razy płyn ? Puki nie usuniesz usterki lej wodę. A tak w ogóle to jaki problem wjechać na kanał odkręcić dolną pokrywę silnika i z latarką patrzeć skąd leci ?

Sprawdź łączenie przy zbiorniczku bo oringi lubią się "zestarzeć" i popuszczają, na włączonym silniku jak jest ciśnienie rura się zaciska, jak wyłączysz ciśnienie spadnie, rura się poluźni i będzie ciekło, sprawdź to.

Opublikowano
korek kupiłem zamiennik, ale nie lało się przez korek już. Musze jechać w poniedziałek do mechanika. Ale to nie jest proste, mechanicy to albo nieudacznicy albo złodzieje:/ i młodego chłopaka traktują jakby nic nie wiedział:/ chciałbym mieć takiego mechanika jak Adam Klimek czy Krzysztof Woroniecki (tvn turbo)!! A u mnie w Kielcach nikomu nie ufam, a jeździłem do kilu...
Opublikowano
Nie obserwowałem, ale raczej nie, nic co by mnie w pracy silnika zaniepokoiło nie zauważyłem. Sądzę, że jest gdzieś wyciek i chciałbym wiedzieć gdzie:D
Opublikowano

Tak jak tu pisał

wjechać na kanał odkręcić dolną pokrywę silnika i z latarką patrzeć skąd leci ? [/quote

Jak na kanale postoisz do momentu nagrzania się silnika to wyjdzie szydło z worka.

Samo się nie znajdzie, najpierw robić diagnozy co nic nie kosztują poza twoim czasem.

Może być błaha a i może być coś poważnego.

Jak masz urazę to mechaników ( ja na szczęście zawsze trafiałem na uczciwych) to się sam musisz podszkolić i zapoznać z układem chłodzenia bo w zasadzie to jest prosty ale trzeba się przyłożyć.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nie rozumie ciebie. Wywala ci praktycznie cały zbiornik z układem a ty nic z tym nie robisz by znaleźć. Nie ubywa Ci 100ml na tysiąc km jak niektórym tylko leje się jak z wiadra i chcesz szukać Klimka jak by to zagadka była nie do rozwiązania :mrgreen:

Jak dzieje się to na zimnym to kanał osłony w dół i czekasz/szukasz. Taki wyciek na pewno zauważysz.

Opublikowano
Dziwna sytuacja, bo 2 razy wylało mi strumieniem jak skończyłem jazdę i wył silnik, a potem wyciekało mi jak stał całą noc..
Opublikowano

Ja się tylko podpiszę pod opinią kolegi,

w tych autach faktycznie często pękają zbiorniczki płynu

ja bejce mam od 2 lat i już dwa razy zbiorniczek owy

wymieniałem, była na nim niewidoczna gołym okiem 'rysa',

podłużne pęknięcie i płyn nie ubywał cały czas, tylko potrafił

dopiero na postoju (sam nie wiem czemu) uciec w OGROMNEJ

ilości.

Opublikowano

Bayanista witaj !

Nie lekceważ układu chłodzenia bo to się szubko zemści na silniku.

Taka przypadłość jak spadek mocy czy falowanie obrotami to można odkładać na później ale jak Ci wywala płyn to grozi przegrzaniem i zatarciem silnika.

Jak nie masz dostępu do kanału to może przynajmniej rampę najazdową ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

No i usterka naprawiona, dopiero 3 mechanik wczoraj mi to zrobił za jedyne 20zł. Dziś idę do auta i płyn nie wyciekł:) mam nadzieję, że już tak pozostanie...

Okazało się, że przewody wodne były niepodokręcane, wszystko mi sprawdzili, przeczyścili i jest git.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.