Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna posiadam X5 4.4 N62 i dręczy mnie pare problemów. Wiem że jestem świerzakiem, ale przejżałem ponad 20 stron tematów i nie znalazłem odpowiedzi.

Po zdjęciu osłony silnika okazało się że wszystko jest w oleju. Na 90% byłem pewien że to wyciek spod pokryw zaworów obydwu stron silnika, ale nieby mechanik po zwrocie auta na gwarancji stwierdził że wszystko ok.

Ponadto zapalał i gasł mi engine check z błędem P0444 mechanik powiedział że to przez nie dokręcony korek wlewu.

Silnik na wolnych obrotach pracuje moim zdaniem nie równo i coś piszczy. Przy delikatnej przygazówce do 2 tys obr słychać jakby wycie pompy. Ostatnio zapalił się na stałe engine check i wieczorem będę wiedział co wyskoczyło. Najgorsze stało się dwa dni temu jak jechałem na autostradzie około 180 na 5 na wysokich obrotach zaczęło się wycie hałas z silnika. Po zmianie na 6 znikł. Przy niższych prędkościach nie słychać tego hałasu. Ponadto łańcuszek rozrządu jakby był lekko podtarty, zewnętrzna część jest jakby wypolerowana nie wiem czy to normalne.

Macie jakieś pomysły od czego zacząć, jestem w miarę ogarnięty w mechanice potrafię i lubię pogrzebać, ale z diagnostką to słabo.

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. To jest blad zaworu odpowietrzenia zbiornika benzyny. W n62 znajduje sie, przymocowany jest, do lewej glowicy, od przodu, zaraz za zbiornikiem wyrownawczym. Wiesz, nie chce sie wymadrzac ale nie wiem czy to rozsadne autem, ktore dopiero kupiles, z problemami, gonic 180km/h...pomysl o innych...Poza tym troszke bardziej klarownie formuluj zdania, bo oprocz bledu, nic nie rozumiem z tego...
Opublikowano

Dzięki za info, auto mam już 3 miesiące ale dręczy mnie silnik. Wiem mam ciężką nogę, ale nie jestem w Polsce więc są dobre warunki na szybkie trasy.

 

Odczytałem nowe błędy, P2177 i P2179. Są to błędy zbyt słabej mieszanki. Może to się wiązać z odpowietrznikiem o którym pisałeś? Ten odpowietrznik składa się z gumowej membrany która lubi pękać? Na necie znalazłem też informacje o modyfikacji lewej pokrywy zaworów, dotyczy ona zmiany położenia tego właśnie odpowietrznika, czy to może być przyczyna błędu, nierównej pracy?

 

Ponadta ostatnio jak z rana zapalam samochód to silnik pracuje strasznie nie równo, aż trzęsie całym autem, aż po jakiejś minucie wraca do normalnej pracy. Dodatkowo słychać piszczenie na wolnych obrotach, w sobotę sprawdzę ten odpowietrznik i napiszę co i jak.

 

PS. Zaczął mi szarpać drugi bieg w ASB, na forum piszecie że po lifcie jest automat ZF? Auto ma obecnie 173,000 km zawsze z rana pierwsze zmiany z 1 na 2 bieg są masakryczne, następne już są ok jakby wszystko działało. Zastanawiam się nad zmianą oleju w skrzyni, mieliście takie problemy?

 

Dzięki za odpowiedź.

 

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, troszke sie wyjasnilo. Troszke cie wywialo od Polski :D . Wymien odmy (nr 13), prosta robota, kup w servisie, kosztuja grosze:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB51&mospid=47742&btnr=11_3258&hg=11&fg=15

Polowa problemow zniknie, na razie poczekaj z olejem w skrzyni. Szarpanie moze byc od silnika.

Opublikowano

Hej

Trochę posiadziałem dzisiaj z BMW. Akurat udało mi się sprawdzić jedną z tych odm. Ja mam to trochę zmienione niż na rysunku do którego linka podałeś.

BMW zrobiło akcję serwisową i zmienili lewą pokrywę i położenie lewej odmy. Wszystko wyjasnione na rysunku

https://drive.google.com/file/d/0B-_ZJRGwJzjmQW1paEdTMW5fRFk/edit?usp=sharing

Sprawdziłem lewą odmę nie ma pęknięć itd, w sobotę sprawdzę prawą. Mimo wszystko je wymienić? Rozumiem że chodzi o same gumy?

 

Ostatnio naprawiłem radio mam zwykłe bez nawi jakby ktoś potrzebował pomocy to chętnie opiszę co i jak.

 

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta akcja dotyczy zupelnie innego problemu. Chodzi o levery w valvetronicu czyli to (nr5):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB51&mospid=47742&btnr=11_3269&hg=11&fg=25

Nie ma tam mowy o pokrywach. Nie bylo zadnej akcji na pokrywy. Wielokrotnie wczesniej studiowalem ten biuletyn i sprawdzalem to u siebie. Koszty naprawy powalajace...

Jak masz inne odmy u siebie? Nie ma innych odm w silniku n62. napewno masz lifta z silnikiem n62?

Odmy jesli dobre, nie wymieniac.

Opublikowano

Witam. Podlacze sie pod pytanie kolegi.

Niedawno kupielm X5 2001 z silnikiem 4.4 i instalacja gazowa. Po jakims czasie wlaczyla mi sie lampka EMC. Po uruchomieniu silnika z prawych rur wydobywal sie bialy dym i wyrazny zapach paliwa. Autem zaczelo szarpac wystapila wyrazna utrata mocy. Bylem na diagnostyce. Komputer wskazal missfire 4 cylindry na prawym bloku i 2 cylindry lewego bloku. Auto stalo u mechanika tydzien, wymienili wszystkie swiece, cewki na cylindrze 7 i 8 wypalony prawy katalizator i visco. Auto przejachalo moze z 200 km i znow to samo. Wczoraj wieczorem wyjechalem spod domu i czulem szarpanie na niskim biegu, odczuwalne wibracje po zaciagnieciu hamulca recznego i przelaczeniu skrzyni na parking. Po jakims czasie zamrugala lampka EMC i juz zostala wlaczona. Dodam, ze z wlaczona lampka EMC auto jezdzi normalnie, nie ma szarpania ani utraty mocy. Przygladalem sie wydechowi, ale nie zauwazylem niczego dziwnego. Nie ma zanczenia czy auto prowadze na gazie czy na benzynie EMC pozostaje wlaczona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. Musisz zalozyc osobny temat. Pomiedzy tymi silnikami sa galaktyki swietlne roznic :D . Nie ma co schodzic z tematu w tym poscie.
Opublikowano

Witam

Zrobiłem dzisiaj 200km żaden błąd nie wyskoczył, ale nadal jest wycie przy dużym obciążeniu powyżej 5,5 tyś obr i szarpanie na 2 biegu. Silnik według mnie piszczy na niskich obrotach i dźwięk wydaje się spod prawej osłony zaworów.

Udało wam się ściągnąć plik który zamieściłem, tam jest wyraźnie opisana ta akcja możliwe że w Polsce jej nie było bo piszą że dotyczy tylko zimnych krajów.

Postaram się sprawdzić drugą odmę. Ponadto wiem że jest wyciek oleju prawdopodobnie z pokrywy silnika od strony skrzyni biegów, moze to też wpływać na takie zachowanie?

 

Pozdro z Kanady

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Udało wam się ściągnąć plik który zamieściłem..."

Chyba nie czytasz tego co napisalem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sa tylko otuliny na rurkach ze zmienionym systemem odpowietrzania do aut na zimne klimaty, dostepne rowniez w europie. Sprawdz czy nie masz ich zapchanych.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

W Kanadzie zawitała wiosna i od paru tygodni nie wywaliło mi checka. Skrzynia nie pracuje perfekcyjnie na zimnym silniku zdarza jej się szarpnąć przy zmianie z 1 na 2. Po pierwszych 2 zmianach problem znika... Sprawdzę te rurki w wolnej chwili, ogólnie dziwny ten problem.

 

Zabieram się powoli za naprawięzawieszenia tylnego bo mi zdziera jedną oponę od wewnątrz.

 

Pozdro

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Nie pisałem długo gdyż ktoś mnie zbanował nie wiem za co... Wymieniłem wszystkie napinacze z przodu silnika 2 i jedną rolkę dziwne dźwięki ustały. Znalazłem także wyciek spod "vaccum pump" nie wiem jak to się nazywa po polsku, wymieniłem 2 oringi i nie cieknie.

Wywala mi non stop P0444 ostatnio P0300. Wymieniłem korek wlewu paliwa, ale nie pomogło. W tym tyg idą świece i jak nie pomoże to "purge vaccum control valve". BMW chodzi czasem przy -20 ciężko pali i wywala misfire. Zobaczymy co z tego będzie, jak się nagrzeje to jest moc.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.