Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam z moją Bawarką. Tym razem jest to E39 FL w Sedanie z 3.0 benzynka. Bez auta tułałem się jakieś 3 miesiące a szukałem godnego auta jakieś 4-5. Kupiłem ja w Częstochowie od pasjonata marki. W garażu miał takie jak F07 oraz X6 :D zdj nie robiłem bo nie było na to czasu. Przebieg oryginał 177tys sprawdzane w 5 modułach przez kumpla. Auto pochodzi z Włoch i jest zajebiste :D :-D

 

Wczoraj od razu sprzątanko w aucie bo nie było sprzątane przed sprzedażą, montarz CB oraz naprawa Ringów bo coś nie śmigały.

 

Do ogarnięcia lewe lusterko bo coś nie chce działać, czujniki parkowania bo nie działają, oraz DSC mogę wyłączyć tylko kontrolę trakcji i się świeci że wyłączona, (a jak przytrzymam dłużej ok 10 sek to znika mi trójkąt i jak wcisnę jeszcze raz przycisk to mi się nie świeci kontrola dopóki nie wyłączę silnika i nie włączę go ponownie), czyszczenie tapicerki bo troszkę brudna, wymiana żarówek na diodowe, w halogenach również wymiana żarówek na białe światło oraz w ringach markery też będą wymienione. Z tyłu na klapę wleci mała lotka na bagażnik i na tylnią szybę.

 

Szukałem e46 ale nie było godnej uwagi z dobrym wyposażeniem.

 

Koła zostają takie jak są bo szkoda mi rocznych opon wywalać. Zimówki są ze skandynawi bo są ślady po kolcach :D rozmiar to 205/55/16" a letnie jakieś Nexiany nie pamiętam dokładnie ale 225/55/16" Zedrę oponki to i fela jakaś 18" na lato za rok wleci, ale póki co nie myślę o tym.

VIN

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

Wartość

Numer podwozia WBADT51020CE73272

Kod typu DT51

Typ 530I (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT)

Data prod. 2001-10-08

 

 

 

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S169A ABGASNORM EU3 Redukcja spalin EU 3

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S361A LM RAEDER/PARALLELSPEICHE 82 Obr. BMW, st. le. spr. rów. 82

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon

 

 

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

Składanie Information

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

 

 

 

Sorki za jakość zdj ale robione tel :D

 

 

http://images64.fotosik.pl/847/fa0941eadcf4de74med.jpg http://images63.fotosik.pl/845/162010f2a4b942femed.jpg http://images63.fotosik.pl/845/e7b740d1af8b78b6med.jpg http://images61.fotosik.pl/844/6cb1c1dc23658e44med.jpg http://images64.fotosik.pl/847/8a69aee1025a7b95med.jpg http://images63.fotosik.pl/845/bf2b27260d217abbmed.jpg http://images62.fotosik.pl/846/77fccea1fd81646dmed.jpg http://images65.fotosik.pl/847/381ee7a719566bc0med.jpg http://images63.fotosik.pl/845/83aea33c29bfdf0amed.jpg http://images62.fotosik.pl/846/fd20ecf9308e9455med.jpg http://images62.fotosik.pl/846/828057452727ffb4med.jpg http://images63.fotosik.pl/845/63bbf3ce6617cf1bmed.jpg http://images63.fotosik.pl/845/ebc3342875da476cmed.jpg http://images61.fotosik.pl/844/96f7749dfc825a13med.jpg

 

 

To z dzisiejszego poranka rzut okiem przez okno

 

http://images61.fotosik.pl/849/f603757d3c2588e4med.jpg

 

A tu podróż Częstochowa - Kraków 30% trasy na tempomacie

 

http://images63.fotosik.pl/850/3164252bb47df67dmed.jpg

Edytowane przez olo86
Opublikowano

W sobotę wziąłem się za umycie autka, wysprzątanie w środku oraz nałożenie wosku na Beatkę. Fotele i kanapę muszę dać do prania bo są trochę zabrudzone co widać na zdj. Muszę kupić regulator lampy bo z lewej strony się upierniczył i nie da się wyregulować lampy na boki. Mam zamówią lotkę na klapę bagażnika od M-ki czekam aż znajomy zjedzie z Niemiec bo mi ją na ebay kupił za 45 zł na Polskie :D kolorem się nie przejmuje bo będzie obklejana na karbon ,nerki i środek też pójdzie na karbon.

 

A oto parę fotek z sobotniego dnia

 

http://images62.fotosik.pl/872/01092c6a425f1782med.jpg http://images63.fotosik.pl/871/4475ba1b21da3547med.jpg http://images62.fotosik.pl/872/730df11e249297b5med.jpg http://images62.fotosik.pl/872/15568e33f16c10a1med.jpg http://images62.fotosik.pl/872/b858dc6d57e0566bmed.jpg http://images63.fotosik.pl/871/b75d6f384211d433med.jpg http://images63.fotosik.pl/871/100e9cd41dc0c8d9med.jpg

 

Oraz parę fotek środka

 

http://images61.fotosik.pl/870/6f310c8394a7269emed.jpg http://images63.fotosik.pl/871/c3e812b5f9b218f5med.jpg http://images62.fotosik.pl/872/acce42f2a81c2ec1med.jpg http://images61.fotosik.pl/870/e96dc45c068c2d0bmed.jpg http://images63.fotosik.pl/871/2cd7ba6620c438cdmed.jpg http://images62.fotosik.pl/872/86e8edd975dfa4bemed.jpg

 

Zapraszam do komentowania

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam dawno nic nie pisałem a ostatnie 2-3 tyg to sporo się działo jedne złe drugie dobre.

 

13 Sierpnia spotkała mnie nie miła sytuacja.

 

Otóż po pracy ujechałem może z 500 m skręcam w prawo w zakręt 90 stopni przy 15 km/h a tu nagle huk i auto mi pływa. Myślę kurde gumę złapałem, zajechałem na zatoczkę autobusową patrze załamka.

 

Koło tylne krzywe, szybko podnośnik auto w górę i diagnoza.

 

Tym autem dalej nie pojadę tylni górny wahacz wyleciał ze sworznia. Ogólnie autem ujechałem 30 m by nie przeszkadzać autobusom. A jeszcze w piątek 08 sierpnia pojechałem do Płocka a w niedziele wracałem. Prędkości nie były małe bo przeważnie 120 było a i 160 km/h było więc nie chce myśleć co by było gdyby przy tej prędkości to mi się stało.

 

 

http://images69.fotosik.pl/79/75e9f024aacc9c09med.jpg

http://images67.fotosik.pl/80/4ef30228da33c1a7med.jpg

http://images67.fotosik.pl/80/5ef04053d1212e60med.jpg

 

Auto naprawione zostało od razu na drugi dzień. Laweta 150 zł, dwa wahacze po 180 zł jeden, firmy TRW, zbieżność i geometria zrobione całość 900 zł

 

Dziś autko dostało nową krzepę i iskrę :D

- wymieniłem wszystkie świece firmy NGK

- cewkę zapłonu NGK na 2gim cylindrze bo już komp wskazywał na delikatne wyskakiwanie zapłonu więc nie czekałem aż padnie całkowicie

- naprawa alternatora : szczotki, regulator napięcia oraz wymiana szczotkotrzymacza bo się rozleciał

 

Robił mi to znajomy w Krk za całość dałem 700 zł

 

Po wymianie świec i cewki zapłonowej autko odzyskało moc. A myślałem że to wina złego filtra paliwa. Teraz autko zrywa trakcje ładnie jak się da po garach. Jazda na 4 i 5 biegu cieszy " BMW RADOŚĆ Z JAZDY " każdy to zna :D :br:

 

Żadnych objaw nie było nawet mi nie stukało, auto jechało jak po sznurku, nic nie pływało.

 

Tak wyglądał wahacz po wyjęciu z auta

 

http://images69.fotosik.pl/126/7baed3509bd95b07med.jpg

 

A tu spocik w Częstochowie.

http://images69.fotosik.pl/126/cb599d75ebf01f7fmed.jpghttp://images67.fotosik.pl/127/82de8b6b5ec7c9e7med.jpg

 

Tu na zdj widać że na tle trójek to moja jest koza a fabrycznie jest niższa o jakieś 2-3 cm od normalnej serii

 

http://images68.fotosik.pl/127/7b898308da29ec7emed.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Dawno nic się nie działo z braku czasu.

 

W Październiku lub w Listopadzie było robione dwa drążki kierownicze, tuleja pływająca prawy tył, wahacz z przodu nie pamiętam który ale z prawej strony. Były delikatne luzy więc od strzała robione nie ma co zwlekać. Jedyne co nadawało się na już to tuleja pływająca z prawej strony. Wymiana przy 189 tys km.

 

Jakieś 2-3 tyg temu padła mi pompa paliwa w baku koszt 420 zł oryginał :dance: . Przerabiałem w poprzedniej zamienniki i używki teraz decyzja była błyskawiczna i od razu Oryginał. Padła przy 192 tys km.

 

 

Byłem wczoraj na szarpakach bo auto tak jak by mi pływało, nic mi nie wykazało,żadnego luzu. Gościowi kazałem szarpać i sprawdzać dokładnie i nawet zero luzu to dobra wiadomość ale i zarazem kiepska bo nadal nie wiem czemu tak się dzieje.

 

Amortyzatory Tył 71/69 % przód 54/58 % i tu chyba leży przyczyna. Auto ciężkie a amorki poniżej 60%. Opony napompowane na 2.5 atmosfery zimówki, niestety to jest optymalne ciśnienie dla tych opon. Za tydzień będę w Cze-wie więc zmienię na letnie i się okaże czy nadal jest tak samo.

 

 

Jeśli by były to Amortyzatory to jakiej firmy kupić oraz sprężyny? Nie chcę by były twarde lecz średniej twardości nie za miękkie nie za twarde, oraz auto jest obniżone jakoś 3 cm bo ma fabryczny M zawias kompletny. Nie wiem czy ktoś nie wymieniał i zmieniał także się pytam.

 

Druga sprawa muszę zmienić tarcze z klockami przód. Mięsa sporo, tarcze jak nówki ale przy hamowaniu z 130 km/h kiera bije. Potrzebuje mocnych hebli nie koniecznie za komplet 3 tys zł. Rozglądałem się za tarczami w okolicach 250 zł, a klocki ATE CERAMIC

 

W weekend może jakieś fotki porobię Beatce bo dawno nie miała żadnych robionych

 

Pomóżcie Proszę co wybrać :-P :-P

Edytowane przez olo86
Opublikowano
A jak z twardością Monroe ? Co to za firma? Co do tarcz ATE to czytałem o nich i ponoć też się krzywią i są często podrabiane więc nie wiem już sam co i jak. W poprzedniej miałem BILSTEIN amorki i byłem bardzo z nich zadowolony choć były troszkę miękkie w porównaniu do tych co mam ale to już od sprężyn zależy. Czy BILSTEIN podejdzie do mojego zważywszy na to że obniżona jest o 3 cm
Opublikowano

Monroe podobno jest troszeczkę bardziej twardy od serii. Jak chcesz mieć serię to bierz sachs.

ATE robi niby najlepsze zamienniki. Na pierwszy montaż idzie też tej firmy, ale podobno OEM jest lepiej wykonany chociaż to te same firmy. Dlatego jak masz problem z krzywieniem się tarcz to bierz OEM.

 

Amorki o których piszesz strasznie poszły na łeb z jakością. Wiele osób nawet kilka tyg temu pisało, że szybko padają.

Opublikowano
No to Amorki wstępnie Monroe, a nie ma na nich uczucia że przód wyjeżdża na zakręcie przy szybszych prędkościach? bo do tej pory autko jeździło jak po sznurku. A co powiecie na temat tarcz Zimermana?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z zimmermana to sport, w połączeniu z ATE Ceramic, moim zdaniem chyba najlepsze rozwiązanie - piszą ludzie, że przy ceramikach większa temperatura się robi więc po mojemu to nawiercane idealnie się wpasowują - lepsze chłodzenie. Miałem w poprzedniej i w obecnej też będzie taki zestaw w swoim czasie. :)
Opublikowano

A powiedz mi kolego madseason jak ten zestaw zatrzymuje nasze kolumbryny? widać różnicę w hamowaniu? Nie lubię wrażenia że się klocki ślizgają po traczy a nie hamują. Musi być wyraźna różnica w hamowaniu :D

Wiem że dużo pytań ale co do tarcz i klocków jestem laikiem i tylko czytam opinie użytkowników i na ich opiniach muszę coś dobrać do siebie.

 

Czy klocki ATE CERAMIC przy intensywnym użytkowaniu i przy nawiercanych tarczach wytrzymają min 50 tys km ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tyłu miałem zimm sport z ate ceramiczne i po 60tyś km połowa zeszła, z przodu chyba ate - za Niemca wymieniane, wrzuciłem tylko klocki bo tarcze były ok. Zużycie podobnie jak z tyłu, problemów z hamowaniem nie zauważyłem, a dość często z okolic 200 do 90 na autobahnie hamowałem przed mijankami tirów bez problemów. Dopiero pod koniec użytkowania delikatnie kiera zaczęła drgać, ale co było przyczyną tego nie wiem, bo szybko się sprzedała, nie zdążyłem wybadać sprawy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nic się w sumie ostatnio nie działo, ale co nie co robiłem przy autku.

 

Ostatnio zakupiłem środek do pielęgnacji lakieru, do Glinkowania oraz do woskowania.

Oto i ten środek.

 

http://images67.fotosik.pl/830/363628d95825f698med.jpg

 

Efekty sami oceńcie. Gąbka była cała brudna, choć auto było wcześniej dokładnie umyte.

 

Tutaj przed Glinkowaniem oraz woskowaniem

 

http://images68.fotosik.pl/829/3f7e765010b890c4med.jpghttp://images68.fotosik.pl/829/854c36ec233132f9med.jpg http://images67.fotosik.pl/830/dafcc5e827694367med.jpghttp://images66.fotosik.pl/829/832c505410e22d04med.jpg http://images69.fotosik.pl/829/3d8e8001cc80f1bcmed.jpg

 

Tutaj już po kuracji

 

http://images67.fotosik.pl/830/61c769d06add76e5med.jpghttp://images67.fotosik.pl/830/b4c7db1595d12ffdmed.jpg http://images67.fotosik.pl/830/3b5f039f5821aadbmed.jpghttp://images66.fotosik.pl/829/591e268bddb0ff9fmed.jpg

 

Wymiana Uszczelek, Odmy, Filtrów paliwa i oleju wraz z wymianą oleju. Koszt części i robocizny to 1 350 zł stan licznik 195 031 km

 

Ostatnio w końcu wziąłem się za wyciek z pokrywy zaworów, ( jednak to nie była pokrywa Vanosa ) . Wymieniono jeszcze uszczelkę kolektora ssącego i uszczelkę pod cewkami.

Tak wyglądają stare uszczelki, odma oraz olej który został zalany. Uszczelka od pokrywy zaworów kiedyś była gumowa, po zdjęciu z silnika była jak plastyk. Tarcze nie moje :

 

http://images69.fotosik.pl/829/14603a5361e969e5med.jpg

 

Cała rurka była zawalona syfem, konsystencja jak smoła poprzedni właściciel jej nie wymieniał chyba od nowości. Odma i rurki wymienione.

 

http://images69.fotosik.pl/829/485e978493fb05demed.jpghttp://images70.fotosik.pl/828/b2b018fa4d01931bmed.jpg http://images70.fotosik.pl/828/55b172e76cafef73med.jpghttp://images69.fotosik.pl/829/bcdfb7a07244dac7med.jpg

 

Olej tak jak pisałem wyżej to Valvoline VR1 5W50, filtr leju Mann oraz zrobiona płukanka silnika. Olej nie był zbyt czysty. Zmieniony również został filtr paliwa również na Mann. Stary filtr to oryginał jeszcze. Muszę go przeciąć i zobaczyć jaki syf po 14 latach tam siedzi.

 

Efekty :

 

Silnik równiutko, cicho i płynnie pracuje. Praktycznie go nie słychać obroty stoją na 650 RPM wcześniej były na 750 i budą trzęsło ale to przez Odmę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra robota :-)

Niestety efekty glinkowania mało widoczne na fotach, ale taki urok jasnych samochodów, mam podobnie. Przy poprzedniej w oxfordgrunen efekt miałem powalający po woskowaniu, w obecnej jakoś szału nie robi ;)

Opublikowano
Dokładnie szału jasny kolor nie robi, ale za to tak nie widać kurzu i brudu :norty: :norty: :norty: :norty: coś za coś niestety. Powiedz mi kolego bo Ty zmieniałeś spryskiwacze i wsadziłeś od e60. To były spryski szyb czy reflektorów? i jak wrażenia efekty? Bo się nie doczytałem :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na szybę zmieniałem. Efekt jak dla mnie dobry. Zamiast 2 siurków - pełna mgiełka.

 

Trzeba zrezygnować z intensywnego, albo poprzepinać na trójnikach, bo mają tylko jedno wejście w odróżnieniu od 2 w oryginale.

Opublikowano
No właśnie zauważyłem że jest jedno wejście i myślałem o trójniku. Trzeba coś przerabiać czy pasują Plug & Play ? Mgiełkę się też reguluje jak zwykłe, czy ona sztywno siedzi jak fabryka wypuściła?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie próbowałem, ale wydaje mi się, że na sztywno jest ustawione.

Ja póki co zrezygnowałem z intensywnego. Rozmiar rurek jest taki sam, jednak może być potrzebna przedłużka.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A więc panowie i panie filtr paliwa w aucie od nowości był zamontowany, po przecięciu i wyjęciu wkładu wygląda tak że aż ręce pobrudziłem :

 

http://images70.fotosik.pl/855/7a8b4b1616dd8b70med.jpg http://images66.fotosik.pl/856/6781b5ba12359688med.jpg

 

Następnie przyszła pora na zmianę spryskiwaczy szyby przedniej. Czyli poprawa fabryki.

Stare spryskiwacze mi lały od spodu nie wiem czemu, a używki do e39 są w cenie tzw. siurki :D, więc zapożyczyłem spryskiwacze od innego modelu BMW tzw. mgiełkę.

 

Efekt ? Dużo więcej niż super. Poprawa skuteczności spryskiwania szyby o 100%

 

Tu stary efekt :

 

http://images67.fotosik.pl/857/412bbd148c0b377emed.jpghttp://images70.fotosik.pl/856/43fa1cefb1b2a660med.jpg

 

A tu nowe spryskiwacze i oto efekt :

 

http://images66.fotosik.pl/856/99376a3bd1531ad0med.jpghttp://images69.fotosik.pl/856/77945b4f2b381a78med.jpg

 

Oba spryskują szybę jak ten z lewej strony. Nie wiem czemu na początku ten z prawej tak spryskiwał :mad2: :mlotek:

 

Dzięki kolego madseason za podpowiedź codo spryskiwaczy :D

Opublikowano
Hahaha widzę że nie tylko mnie denerwowały siurki :mrgreen: Z e60 jak masz intensywne spryskiwanie, to albo rezygnujesz albo dajesz trójnik i działa bez problemu.
Opublikowano
Wszystko idealnie pasuje nie trzeba nic przerabiać, pasuje idealnie w otwory na masce:D
Opublikowano
No kolego fura przednia :clap: . Widzę, że ostro działasz i dbasz o auto - i to się chwali :cool2: . Czytałem, że miałeś przygodę z kołem - dobrze, że tak się skończyło. Mi co prawda w fwd kiedyś przez sworzeń wahacza wyleciało koło z całą półośką. Powiedz jak po glinkowaniu nadwozia sprawa z wodą się ma? Tzn tworzy jakąś powłokę sprawiającą, że woda spływa z karoserii? Dla mnie różnica przed i po jest wyraźna, mimo że u Ciebie jasny lakier. Oby Ci się jak najdłużej dobrze sprawowała :wink: .
Opublikowano
Kolego Pushupek co prawda nie ma takiego efektu jak po nano technologi z woskiem itp. a jest efekt jak po zwykłym wosku, lakier wyczuwalnie jest bardzo gładki (każdy wie gdzie jest delikatnie chropowaty lakier na swoim aucie choć gołym okiem nie widać). No działam działam, teraz muszę tarcze wymienić przód tył i płyn hamulcowy, nie lubię robić jednej rzeczy a za tydzień czy dwa kolejnej. Lepiej przetrzymać i przejeździć jak nic się nie dzieje i robić później to co się zaplanowało. Nie powiem bo kieszeń boli :mrgreen: , ale jest spokój na długi czas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.