Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam e 36 320 z 93roku

przebieg 180000 ale nie wiem czy autentyczny??!!

 

w silniku jest teraz półsyntetyczny SHELL , ale przy następnej wymianie chciałbym wlać FullSyntetyka , i mam pytanie - czy nie grozi to jakims przepłukaniem silnika tzn. wyciekami i głośniejszą pracą ???

 

dzięki i pozdrawiam :arrow:

Opublikowano

ja zmienilem przy 230 tys choc pewnie jest to 330 lub 430 tys

z Mobil 1 10w40 na Castrol 10w60

jestem BARDZO zadowolony

wrecz przestal silnik jesc olej

tak wiec jestem troche sceptycznie nastawiony do teorii mowiacej zeby nie lac syntetyka do starych silnikow ktore uzywaly polsyntetyka

zh
Opublikowano
Wszystko zalezy od kondycji silnika. Jak jest OK to tak jak u Zyghom`a autko bedzie lepiej pracowac, natomiast w odwrotnej sytuacji, gdy silnik jest juz troche oslabiony to taka zamiana moze byc dla niego zabojstwem.
Opublikowano
ja tak apropo olejów. Moj brat ma Honde Accord z 1995 roku, był olej półsyntetyczny, a gdy wlal Mobil 1 FullSyntetyk przepłukało mu silnik. Teraz na 100km bierze około 800ml Oleju. :duh: Silnik do wymiany?
[bMW... i wszystko jasne]
Opublikowano

Sporo zależy od sposobu użytkowania samochodu.

 

Jeżeli auto jeździ w długich trasach, to przesiadka na syntetyk przejdzie gładko.

 

Jeżeli jeździ przeważnie po mieście, szczególnie na krótkich odcinkach, mogą być kłopoty. W takim silniku jest o wiele więcej osadów, niż w jeżdżonym na trasach.

 

Ze starymi dieslami też trzeba ostrożnie, bo tam do produktów spalania dochodzi sadza, której praktycznie nie ma w benzyniakach. Dostaje się do oleju i współtworzy czarne osady w różnych dziwnych miejscach wnętrza silnika. Jest tego paskudztwa więcej niż w benzynowych.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
ja zmienilem przy 230 tys choc pewnie jest to 330 lub 430 tys

z Mobil 1 10w40 na Castrol 10w60

jestem BARDZO zadowolony

wrecz przestal silnik jesc olej

 

Zygfryd :lol:

Ile bral u Ciebie tego oleju, kiedy jezdziles na polsyntetyku?

 

Pozdro

Raf

Opublikowano

a odnośnie kondycji silnika to da się ją jakoś zbadać :) ?

wystarczy pomiar kompresji...... ?

 

wydaje mi się że mój silnik jest bardzo "mulasty" po szybkim i mocnym otworzeniu przepustnicy jakoś wolno reaguje i wolno wchodzi na obroty ...

mam założony GAZ i tłumaczyłem sobie że to przez zwężony dolot powietrza spowodowany wstawieniem przed przepustnicę miksera czy mieszacza gazu ( nie wiem jak to sie fachowo nazywa)

.... ostatnio to zdemątowałem i pojechałem sie przejechać , było nieznacznie lepiej ale i tak byłem rozczarowany :(

 

po wciśnięciu pedału gazu prawie na MAXa i puszczeniu sprzęgła , opony popiszczały tylko z 2 sek. po czym zaraz obroty spadły i bumka zaczęła jechać :(

myślę że 150 koni powinno zrobić więcej

 

czy to normalne i jeśłi nie to co może byc że nie ma ducha ???

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano

 

Zygfryd :lol:

Ile bral u Ciebie tego oleju, kiedy jezdziles na polsyntetyku?

 

Pozdro

Raf

 

ok 1l na 5 tys km

na Mobil1 10w40 jezdzilem ok 50 tys

od kiedy wlalem Castrol 10w60 przestal brac ale zrobilem na nim dopiero 5 tys - no tyle ze juz bym cos widzial bo Mobil by sie juz kwalifikowal do dolewki ok 1 litra

zh
Opublikowano
Wykonalem takie przejscie w E34 z 1994 przy przebiegu pewnie grubo ponad 200 tys. i przez 3 lata (ok. 15 tys. rocznie) nie pojawily sie zadne wycieki. Valvoline i Mobil.
Opublikowano

ok 1l na 5 tys km

na Mobil1 10w40 jezdzilem ok 50 tys

To chyba jeszcze miescilo sie w normie. Ale pewnosci nie mam.

U mnie na szczescie schodzi <1l na 10 tys km. Wiec na razie mam spokoj. Tez uzywam Mobil1 10W40. Przejechane 172 tys km

 

Dzieki za info. Pozdrawiam

Rafal

Opublikowano

no to sie przestawię :)

 

tylko teraz kwestja na jaki ??? :?

 

pomożecie ??? :roll:

Opublikowano
Ja takie przejście zrobiłem juz w drugiej beemce. Z mineralnego na Mobil 5W50. W obydwu przypadkach spadło zuzycie oleju.
Opublikowano

no 5w50 jest ok :) dzis zmienilem sobie wlasnie olej na taki

 

zadzwonilem do aso i pytam ile zmiana oleju, uslyszalem 800, poza tym sa zajeci

wsiadlem podjechalem obok "na gorke" gdzie zmieniaja olej

zalozyli filtr, wlali 7.5 litra 5w50, skasowali inspekcje

 

zaplacilem 310zl :)

 

co ciekawe castrol chyba 5w40 byl drozszy od mobila

 

 

zalej syntetyk jakis tanszy najpierw, dla przeplukania, np 5w40

przjedz 5 tys km

potem zmien na 5w50 mobila

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
no 5w50 jest ok :) dzis zmienilem sobie wlasnie olej na taki

 

wiem, że jest OK bo zawsze w E38 jeździłem na 5W-50 ;) , ale byłem ciekaw opinii jak się ma do 0W-40.

Opublikowano
Może mi się tylko wydaje ale olej kupiony luzem z beczki silnik szybciej zżera niż ten sam olej kupiony w bańce. To samo potwierdza kumpel. Czy ktoś miał podobnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.