Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
O ile wiem, to M62 bez vanosów jeździł na 90st, a nowszy na 110st. tylko ze względu na ekologię. Podobnie z kolektorem dolotowym - większym w starszej wersji, a mniejszym w nowszej - różnica nadrobiona właśnie vanosami.

miesiąc temu wymieniałem termostat na ori w 4,4 z vanosami, i jak byk napisane na termostacie 105st C wszystkie M62 tak mają, pamiętaj że producent obliczałgo na taką temp też pod kontem dopasowywania się do siebie pracujących ze sobą elementów które dopiero po osiągnięciu temp roboczej mają właściwy luz i najmniej się zurzywają. Np dlaczego niedogrzany silnik szybciej się zurzywa, więcej pali i zimnym jak się ostro w kiszke mu da to nawet korbowód bokiem wypluć potrafi. W temp silnika ja bym nie ingerował, dobry płyn, szczelny ukł. i jazda! :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

miesiąc temu wymieniałem termostat na ori w 4,4 z vanosami, i jak byk napisane na termostacie 105st C wszystkie M62 tak mają)

Bzdura. M62 w e31 ma termostat 85 stopni.

 

pamiętaj że producent obliczałgo na taką temp też pod kontem dopasowywania się do siebie pracujących ze sobą elementów które dopiero po osiągnięciu temp roboczej mają właściwy luz i najmniej się zurzywają. Np dlaczego niedogrzany silnik szybciej się zurzywa, więcej pali i zimnym jak się ostro w kiszke mu da to nawet korbowód bokiem wypluć potrafi. W temp silnika ja bym nie ingerował, dobry płyn, szczelny ukł. i jazda! :)

 

Mam do Ciebie poważne pytanie. Skąd ty czerpiesz wiedzę? Czytałeś kiedyś dokumentację BMW na temat silnika M62?

 

Otóż M62 to tylko rozwinięcie M60 gdzie temperatura była niższa. Blok nie różni się zupełnie niczym poza średnicą cylindrów. Wg dokumentacji BMW dla serwisów temperatura otwarcia termostatu była podniesiona tylko i wyłącznie po to by zmniejszyć emisję spalin i zmniejszyć spalanie. Jak chcesz to CI wyślę ten dokument...

 

Prawidłowa temperatura robocza silnika M62 to 75-115 stopni (informacja z BMW), na termostacie 85 utrzymuje sie w okolicach 90-95 więc jest idealna. Zresztą termostat 85 pochodzi też z M62 tylko z modelu e31. Więc o czym Ty w ogóle piszesz? przecież to jest termostat dokładnie do tego silnika.

 

Ostatnią rzeczą na której zależy BMW to niezawodność. Dlatego w nowych modelach olej zmienia sie co 40tys, oleju w skrzyniach wg BMW się nie wymienia w ogóle itd itd

Opublikowano

miesiąc temu wymieniałem termostat na ori w 4,4 z vanosami, i jak byk napisane na termostacie 105st C wszystkie M62 tak mają)

Bzdura. M62 w e31 ma termostat 85 stopni.

 

pamiętaj że producent obliczałgo na taką temp też pod kontem dopasowywania się do siebie pracujących ze sobą elementów które dopiero po osiągnięciu temp roboczej mają właściwy luz i najmniej się zurzywają. Np dlaczego niedogrzany silnik szybciej się zurzywa, więcej pali i zimnym jak się ostro w kiszke mu da to nawet korbowód bokiem wypluć potrafi. W temp silnika ja bym nie ingerował, dobry płyn, szczelny ukł. i jazda! :)

 

Mam do Ciebie poważne pytanie. Skąd ty czerpiesz wiedzę? Czytałeś kiedyś dokumentację BMW na temat silnika M62?

 

Otóż M62 to tylko rozwinięcie M60 gdzie temperatura była niższa. Blok nie różni się zupełnie niczym poza średnicą cylindrów. Wg dokumentacji BMW dla serwisów temperatura otwarcia termostatu była podniesiona tylko i wyłącznie po to by zmniejszyć emisję spalin i zmniejszyć spalanie. Jak chcesz to CI wyślę ten dokument...

 

Prawidłowa temperatura robocza silnika M62 to 75-115 stopni (informacja z BMW), na termostacie 85 utrzymuje sie w okolicach 90-95 więc jest idealna. Zresztą termostat 85 pochodzi też z M62 tylko z modelu e31. Więc o czym Ty w ogóle piszesz? przecież to jest termostat dokładnie do tego silnika.

 

Ostatnią rzeczą na której zależy BMW to niezawodność. Dlatego w nowych modelach olej zmienia sie co 40tys, oleju w skrzyniach wg BMW się nie wymienia w ogóle itd itd

Dla mnie możesz olej zmieniać co 100tys km, ja będę zmieniał co 10tys km i tyle czy będę miał bmw z 90r czy 2014, ja na tym nie stracę a silnik napewno też nie, Tobie się rozleci rozrząd to bmw na tobie zarobi. A wiedzę biorę od mojego mechanika który pracował 8lat w serwisie bmw, termostat zamawiałem po vinie z bmw i tyle, jeśli Ty uważasz że silnik m60 to prawie to samo co m62 to spoko wiedzę Ty masz. Ale ok, trzymajmy się Twojej wersji z czym też ja się zgadzam bo o tej ekologi wiem, skoro dobrali tak katy, sondy itp do takiej temperatury i spalania to jak ją obniżysz to już nie będziesz miał tak czystych spalin co? I wg Ciebie dla katów i sond obejdzie się to bez echa???? Ja tam nie ingeruje w fabrykę i tyle, wioskowe ulepszenia i tuningi zostawie majsterkowiczom z piwnicy. Mój silnik ma 240000km i ciagle chodzi na 105st C i jakoś nie spuchł, na kompie pokazuje mi spalanie w granicach 13-14l a jak termostat był padnięty to pokazywało 18-19l gdzie temperatura nie lezała na niebieskim a poprostu była odchylona od pionu o jakieś 3-4mm tak więc było jakieś 80-90st C do tego waliło z wydechu nieprzepaloną benzą, uwierz mi widziałem katy z M62 gdzie było jeżdżone z niesprawnym termostatem. Dla mnie możesz obniżać temp nawet i do 60st, ja zostaje przy fabryce. Pzdr :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat jest w środku obudowy termostatu, więc rodzaj złączek nie ma znaczenia.

 

Ty nawet nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Wiesz po co pisałem o częstotliwości zmiany oleju? By pokazać Ci, że z jednej strony kurczowo trzymasz sie zaleceń BMW a z drugiej wymieniasz olej szybciej niż zaleca BMW. Po co? Przecież wg Ciebie BMW wszystko wyliczyło....

 

Na tym kończę rozmowę bo Ty masz takie pojęcie o M62 jak ja o silnikach grupy VAG.

 

P.S. wskazówka temp cieczy w M62 stoi w pionie od 75 stopni do 115 stopni, więc nie pisz bzdur że przy 80-90 była u Ciebie odchylona od pionu.

Opublikowano
Termostat jest w środku obudowy termostatu, więc rodzaj złączek nie ma znaczenia.

 

Ty nawet nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Wiesz po co pisałem o częstotliwości zmiany oleju? By pokazać Ci, że z jednej strony kurczowo trzymasz sie zaleceń BMW a z drugiej wymieniasz olej szybciej niż zaleca BMW. Po co? Przecież wg Ciebie BMW wszystko wyliczyło....

 

Na tym kończę rozmowę bo Ty masz takie pojęcie o M62 jak ja o silnikach grupy VAG.

 

P.S. wskazówka temp cieczy w M62 stoi w pionie od 75 stopni do 115 stopni, więc nie pisz bzdur że przy 80-90 była u Ciebie odchylona od pionu.

To wg ciebie ile wtedy silnik miał st C? i sam za dużego pojęcia nie masz bo unikasz odp na które nie znasz odpowiedzi, tzn co z tymi katami przy obniżonej temp silnika? i co ze spalaniem? no bo chcę sie dowiedzieć od fachowca od m62 Sam nakręcasz ludzi na obniżenie temperatury swoimi postami a do końca nie znasz efektu tego zabiegu. Kiedyś mi się wydawało że ten silnik jest za gorący, i też miałem taki dylemat czy jej jakoś nie obniżyć, zapytałem swojego mechanika który raczej ma kapkę więcej wiedzy na temat bmw niż Ty to się zaśmiał i powiedział krótko: a stało się coś z tym silnikiem przez te 105st C?? Tak więc pytam, PO CO JĄ OBNIŻAĆ????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.