Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , w e39 mam sytuację typu : żeby jechać prosto kierownica musi być lekko skręcona, o ile na krótkich dystansach to nie przeszkadza to przy dłuższych ręce już bolą od asymetrycznego trzymania, i teraz pytanie, czy da się po wykręceniu kierownicy ( mam tą z m pakietu) przełożyć ją o 2 - 3 frezy w którąś stronę ? Czy jest tylko jedna możliwa pozycja do założenia na ten trzpień i tą metodą się nie uda ..
Opublikowano
Witam , w e39 mam sytuację typu : żeby jechać prosto kierownica musi być lekko skręcona, o ile na krótkich dystansach to nie przeszkadza to przy dłuższych ręce już bolą od asymetrycznego trzymania, i teraz pytanie, czy da się po wykręceniu kierownicy ( mam tą z m pakietu) przełożyć ją o 2 - 3 frezy w którąś stronę ? Czy jest tylko jedna możliwa pozycja do założenia na ten trzpień i tą metodą się nie uda ..

 

Oczywiscie ze sie da... Ale nie lepiej zrobic jak trzeba geometrie i ustwienie kierownicy na wprost? takie rzezbienie to raczej turasy uprawiaja przed sprzedaza :D

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
a właśnie, że się nie da, jest jeden szerszy frez i kierownica pasuje tylko w jedno miejsce, przestawia się ja poprzez regulację drążkami kierowniczymi
Opublikowano
Ostatnio zdejmowałem kiere i zakładałem z powrotem i albo miałem wyjątkowe szczęście albo frezy są takie same bo przyłożyłem mniej więcej bez zwracania uwagi i weszła bez problemu :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W teorii się da, ale w praktyce może się okazać że masz przestawione na drążkach kierowniczych, i wyjdzie że masz inny promień zawracania w prawo, a inny w lewo.

Także tam lepiej nie ruszaj nic.

Zwłaszcza jak masz auto z DSC, bo możesz wysypać czujnik skrętu kierownicy.

Podjedź normalnie na zbieżność, i po problemie.

Opublikowano

Kierownicy na frezach nie przełożysz,jak krzywo stoi podczas jazdy to trzeba sprawdzić zawieszenie czy nie ma luzów nie tylko drążków kierowniczych z przodu, bo wahacze w tylnym zawieszeniu jak najbardziej mają na to wpływ.Szczególnie górny prowadzący na którym ustawia się zbieżność koła tylnego.U mnie ten wahacz miał luz co skutkowało pływaniem auta na śliskim i w koleinach,również kierownica była przekrzywiona,po wymianie tego wahacza i ustawieniu zbieżności wszystko wróciło do normy.

 

Może też być tak że auto dostało strzała w bok i poszły podłużnice, wtedy nawet jak całe zawieszenie zrobisz nowe to zbieżności nie da się ustawić.Wówczas kierownica zawsze będzie przekrzywiona.To chyba Ciebie nie dotyczy.

Opublikowano
Juz kilka razy zdejmowalem kierownice I dalbym sobie reke obciac ze sie da. Napewno o jeden lub dwa zabki. Moze teraz nie mialbym reki :D
O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
da się spokojnie ale to drut.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Pewnie, że się da. Bzdury piszą Ci o grubszych frezach czy cuś. Jest tylko nacięcie na kierownicy i na wałku przekładni do ustalenia wspólnej pozycji, ale przestawić da się.
Opublikowano
Co do tego co piszą koledzy to czasem ma takie zachowanie że na większych koleinach wzdłużnych pływa na lewo i prawo, na płaskim idzie jak po sznurku, jest dość twardy , obniżony (Hry - 6cm przód i - 4 cm tył) taki już kupiłem i właśnie zastanawiałem się co też tego może być przyczyną. Poza tym przytwarde te sprężyny jak na nasze drogi , czy są jakieś również lekko obniżające w stosunku do serii ale jeszcze na tyle miękkie żeby dało się jeździć po naszych dziurawych drogach ?
Opublikowano

pływanie zależy od szerokości opon i od ET felg

jak jeszcze dasz dystansy to dopiero będzie masakra :D

Opublikowano
Felgi mam oryginalne 16 cali , na oponach 225/55 więc to raczej nie to, już prędzej te tylne górne wahacze aczkolwiek pewności nie mam ..
Opublikowano

myślałem że wszystko masz OK

ale jak dopiero zaczynasz szukać to każdy luz wpływa na pływanie a najwięcej luz w maglownicy i tuleje pływające

jak miałem oba to już od 40km/h auto jechało gdzie chciało

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast przekładać kierę za zawiechę się zabierz. Możliwe, że tuleje masz do wymiany z tyłu (ja miałem taki objaw). Proponuję sprawdzenie zawieszenia i geometrię, poźniej dopiero się zastanawiać, czy kierownicę przestawiać, ale po naprawie i ustawieniu już nie powinno byc takiej potrzeby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.