Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od razu przeproszę, że nie poszukałem, ale jestem nowy i nie wiem co i jak... Posiadam BMW E39 sedan, 530D w automacie z 2003 roku. Mój problem jest następujący:

Jakiś czas temu, moje auto straciło moc. Po tej "usterce", wymieniłem przewody podciśnieniowe, w całym silniku (były popękane). Niestety, po wymianie przewodów podciśnieniowych, było to samo. Auto zbiera się bardzo dobrze do "setki" i rozpędza się dobrze do 150-160km/h, ale przy 170km/h auto się "blokuje" i więcej za cholere nie pojedzie, chociaż powinno, bo jechałem już nim 190. Po rozpędzeniu auta do prędkości maksymalnej (170, więcej nie pójdzie) auto przechodzi w dziwny stan. Skrzynia biegów przeciąga, auto traci całkowicie moc... Do 100 rozpędza sie bardzo mozolnie, może i nawet w 15 SEKUND! Po wyłączeniu silnika, i uruchomieniu ponownie, auto się jakby resetowało i jest ok, do ponownego rozpędzenia do 170km/h. Wymieniałem olej w skrzyni biegów (skrzynia lekko szarpała, powodem był lekko zaniżony poziom oleju), olej silnikowy wraz z filtrem odmy (wymieniam regularnie, co 10-15tyś. km) i jak już wspomniałem przewody podciśnieniowe, które były popękane. Po podpięciu pod komputer, pokazało błąd "czujnik powietrza w kolektorze dolotowym". Turbina nie przepuszcza oleju, wszystko jest tak, jak być powinno. Czy może być to wina tego czujnika? Próbowałem już kilku rzeczy, od "resetowania" skrzyni biegów (co zniwelowało prawie do zera szarpanie :cool2: ), ale nie naprawiło tej "usterki". Może być to coś związanego ze skrzynią biegów? Czy jest to wina czujnika, a może też osprzętu silnika? Dodam, że jestem z zawodu mechanikiem, i wszystkie naprawy wykonuje sam, w domowych warunkach, w miare swoich możliwości. Koledzy, pomóżcie, nie wiem nawet od czego zacząć, a szkoda mi tracić 300zł na nowy czujnik, jeśli to nic nie pomoże :duh:

 

Z góry dziękuję, i pozdrawiam DUMNY POSIADACZ BMW Bartek :)

Opublikowano
Prawdopodobnie wchodzi w tryb awaryjny, miałem podobne objawy akurat nie w bmw ale w dwóch moich poprzednich samochodach golfie tdi i peugocie hdi, winna była zajechana już turbina, zmienna geometria nie działała jak trzeba, niby tam do 140 akurat w moim przypadku szedł a potem nagle ściana koniec przyspieszania , u Ciebie podobnie się to ma, sprawdziłbym zmienną geometrię i może by podłączyć kompa i sprawdzić jakie ciśnienie wychodzi na czujniku
Opublikowano
Błąd wywala na takim czujniku kiedy parametr który mierzy jest zły,oczywiście sam czujnik może być uszkodzony ale prędzej szukaj problemu np. w geometrii turbiny albo w samej turbinie.
Opublikowano
Czyli może być tak, że to wina turbo? Jeśli tak, to jak to sprawdzić w domowych warunkach? I czy da się zregenerować turbine?
Opublikowano
Sprawdzić możesz geometrie turbiny w domu.do 'gruszki' przy turbinie jest podpięty wężyk podciśnieniowy.po zapaleniu auta cięgno gruszki musi wciągnąć.możesz wypinać kilka razy wężyk i patrzeć jak zachowuje sie cięgno,jeżeli ma pełen ruch,płynny to geometria raczej sprawna chociaż łopatki mogą być upalone i wtedy trzeba turbo rozebrać żęby coś stwierdzić wiecej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz mieć też uwalony sam zaworek który steruje gruszką na turbinie, także wyczyść go sobie, chociaż sam filterek, może odczujesz poprawę.
Opublikowano
w swojej miałem podobnie , i co do czego turbina byla do regeneracji, sprwadź czy na IC masz duzo olejowe syfu, jak tak to turbina juz dosc mocno puszcza olej i to raczej jej wina a nie zaworków wężyków itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie było to samo... co ja się nakombinowałem....

przyczyna prosta, zapchany filterek zaworu N75 sterującego geometrią turbo.

po wyczyszczeniu wszystko śmiga jak należy.

od tego bym zaczął

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filterek jest w zaworze.

najlepiej zdjąć tą chromowaną rurę co idzie od turbo do Intercoolera po stronie pasażera.

Rura tak wygląda... trochę olejem zafajdana, ale problemy z mocą miałęm i opaska nie dokręcona była.

http://img209.imageshack.us/img209/6471/7u4e.jpg

 

Do zaworka powinny 3 podciśnienia dochodzić,

Odkręcasz jedną śrubę, odpinasz wtyczkę i podciśnienia - tylko pamiętaj gdzie które było podłączone.

i rozbierasz zaworek....

najlepiej opalarką podgrzać plastik, żeby lekko i bezpiecznie zszedł.

http://img15.imageshack.us/img15/130/t7qs.jpg

 

Filterek to to czarne "okienko" z podziałem na 3

Aceton i patyczki do uszu zdają egzamin.

powodzenia,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.