Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !

To ja dawno temu umieszczałem spis od tds-a .

Po przeczytaniu ostatniego postu wynika że coś u mnie nie jest tak,wygląda że ten OBC był od początku ale pewny nie jestem,w końcu to auto sprowadzone z włoch...

Czy może mieć to związek z błednym odczytem zużycia paliwa?Wydaje mi sie że pokazuje prawidłowo.

Jest na pewno róznica w odczycie Vmax,komputer pokazuje o około 9km/h mniej niż szybkościomierz

Jeszcze coś dziwnego a mianowicie w tescie..(jutro sprawdze który nr)w dwóch miejscach komórki zmieniaja cyfry(migotanie)

Czy to normalne i jak mozna sprawdzic czy to dobrze działa ?

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam do was zasadnicze pytanie (znawców, nie laików) czy przypadkiem w tds`ach coderstrik nie jest poszerzony o dodatkowe bity? Widziałem kiedyś na ruskim forum zapełniony wsad wszystkimi bitami (nie jak u nas pozostałe niesczytane bity albo ffff abo 0000) skąd moje podejrzenie? analizując schemat elektryki to wychodzi na to że w tds`ach sygnał poboru paliwa jest pobierany z filtra paliwa do którego dochodzą przewody a w benzyniakach w inny sposób i procedura poboru paliwa jest zakodowana w bitach testu 17.

Przykładem tego może być fakt że podłączony do kompa z check... (nie wiem jaki to był u ciebie Bartek) i szybko przełożony do tds`a działa w pełni poprawnie a po sczytaniu danych ma ustawienia zapamiętane w chwili sczytania. Jedynym sposobem by to sprawdzić jest kupienie coderstrik`a lub załatwienie go od ciebie tomas i sczytanie wartości.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Czesc Java . Zrobiłem eksperyment , wyzerowałem srednie zuzycie paliwa otwarłem maske i wypiałem kość z podstawy filtra paliwa ruszyłem i komputer zaczął nadal liczyć to zuzycie więc nie wiem czy ten sygnał jest brany z filtra
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
hej. ja mam nastepujece pytanie odnoscie OBC. chodzi mi opcje 6 i 7 w ukrytych funkcjach. opcja 7 pokazuje ile paliwa zostalo w zbiorniku. co ma pokazywac opcja 6?? bo mi pokazuje wartosci bardzo zblizone do tych z 7.
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
a co do testu nr 7 to pokazuje on faktyczny stan paliwa czy ile pozostalo litrow do "rezerwy"? Umnie tak to chyba wyglada i nie wiem czy tak jest dobrze.
Opublikowano

to chyba nie jest w procentach a w litrach. u mnie po nalaniu do pelna pokazuje max 75.5 litra co by sie w sumie zgadzalo jak bak jest na 80l. pozatym wskazania OBC pokrywaja sie ze wskazaniem wskazowki na tarczach.

ale dalej nie wiem co pokazuje test 6 :(

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
to chyba nie jest w procentach a w litrach. u mnie po nalaniu do pelna pokazuje max 75.5 litra co by sie w sumie zgadzalo jak bak jest na 80l. pozatym wskazania OBC pokrywaja sie ze wskazaniem wskazowki na tarczach.

ale dalej nie wiem co pokazuje test 6 :(

 

mi tez sie wydaje ze to w litrach, tylko ze gdy zapala sie rezerwa to obc pokazuje ze jest 0 czy uwas tez tak jest? gdy zapalila mi sie rezerwa, to wlalem 20 litrow komputer pokazuje jakies 17-18 (a przeciez rezerwy jest jeszcze 10) a w zeczywistosci mysle ze jest jakies 28-30L

Opublikowano
ampery to nie sa na pewno bo test 6 pokazuje u mnie prawie identyczne wartosci jak 7. co do rezerwy - nie wiem, nie jezdze do rezerwy :)

 

a pokrywaja ci sie wskazania obc z tym na zegarach?

a Sorry juz widze ze tobie sie tez nie pokrywa, we wczesniejszym poscie piszesz ze tankujesz 80 a pokazuje 75,5 czyli roznica okolo 4,5L umnie to okolo 10L wiec calkiem sporo

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam problem z OBC. Padł mi kompletnie. Najpierw przez tydzień migał (ściemniał się, rozjaśniał). Wyjąłem go, okazało się, ze jedna żarówka jest spalona. Po włożeniu komputera na miejsce - pochodził chwilkę i całkowicie stracił słuch. Działa podświetlenie klawiszy, wyświetlacz jest czarny. Komputer nie działa, bo próbowałem na pamięć włączyć webasto/przewietrzanie... nie działa, funkcja limit też nie działa. Jestem pewien, że komputer się zepsuł.

 

 

Pytanie:

:arrow: Czy jest gdzieś jakiś bezpiecznik od tego (prócz oczywiście tych trzech pod maską)?

 

(znalazłem w necie coś takiego: http://www.6enligne.net/html/faq.php3?faq=130

 

ale nie bardzo widzę taki bezpiecznik u siebie)

 

:arrow: Gdzie warto zajrzeć, by wskrzesić komputer?

 

:arrow: Mieliście takie usterki?

 

:arrow: Kupować drugi komputer czy bawic się w naprawę (mam wersję z kostką (bez chceck control)?

 

:arrow: Dzięki za każdą radę

Pozdrawiam, Michał
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jestem tu nowy i proszę o pomoc zamontowałem do swojej beemki OBC IV i nie znam niemieckiego ani angielskiego nie wiem co oznaczają napisy na klawiaturze OBC jaką im funkcje przypisać CONSUM RANGE SPEED TIMER ARR DIST LIMIT CODE
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
jeżeli masz telefon stacjonarny TP lub komórke ORANGE to podaj nr a ja od dzwonię po 21 lub w sobotę lub w niedziele bo mam darmowe minuty i wtedy po rozmawiamy na temat OBC bo ja też zakładałem do swojej 525 tds
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witaj, ktorym testem sprawdzasz ilosc paliwa?

 

1. Test komputera

2. Aktualne spalanie (litrow/100km)

3. Srednie spalanie (litrow/godzine)

4. Srednie spalanie (litrow/100km)

5. Aktualny zasieg

6. N/A - u mnie pokazuje chwilowa ilosc paliwa w baku, zmienia sie podczas przechylow auta.

7. Srednia ilosc paliwa w zbiorniku (litry)

8. Aktualna predkosc (kph)

9. Napiecie instalacji (V)

10. Kraj/Jezyk (Us.Spa.Ger.Jap etc.)

11. Zegar am/m

12. Srednia predkosc

13. ETA

14. Data systemu komputera

15. Diagnostyka

16. N/A

17. Dane samochodu

18. Zmiana alarmu

19. Zablokowac/odblokowac OBC

20. Korekcja spalania

Opublikowano (edytowane)

nie chce cie martwic ale z wszystkich urzadzen na pokladzie auta to wlasnie OBC pokazuje najdokladniej stan paliwa w baku. jesli po kilku tankowaniach nie zrowna sie z zegarami to mozesz miec uszkodzone zegary, to normalne w tych autach. jak rowniez mozesz miec problem z papa paliwowa , ewentualnie jej wezykiem i po prostu auto pomimo ze ma 20l paliwa w baku to nie chce zapalac. zeby nie uprzedzac faktow polecam zatankowac do pelna, przejechac 100km, zatankowac najlepiej na tej samej stacji, przeliczyc spalanie i wprowadzic korekte wedlug zalaczonego wzoru do komputerka poprzez test 20. powinno sie wyrownac oraz spalanie powinno wskazywac poprawnie (tak samo mozna wykalibrowac spalanie LPG - ale tu nie bedzie prawidlowo liczyl zasiegu).

 

a przyciskales przycisk km/m

Edytowane przez flash

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.