Skocz do zawartości

OBC w E34 i nie tylko


basan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Założyłem u siebie przełącznik BC, u mnie trzeba kierownice ściągać,jak się ja sciągnie do odkręcenia są jeszcze 2 wkręty i już obudowa ładnie schodzi.

czyli tak jak u mnie:)

moglbym powiedziec a nie mowilem :P :P

 

jak sie sprawuje przelacznik?? dobrze zmienia?? ile kostek podpinales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełącznik podłączyłem pod te same kostki pod które był podłaczony ten mój. Jedna duża biała(ta z BC ma więcej aktywnych pinów),obok białej mała czarna na 2piny, przy kierownicy jedna kostaka z 1pinem-to ta chyba od wyłącznia kierunkowskazów no i chyba masa na wsówke oczkową.

 

Przełacznik luks działa i wszystko pokazuje co powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Posiadam BMW E34 520 VANOS z 94 roku w autku jest małe OBC godzina data i temperatura licznik kilometrów jest cyfrowy bez Check Kontrol i tak czytam sobi tego waszego posta i nie moge znaleśc konkretnej odpowiedzi czy jak zakupie duze OBC wyciągne małe i zamontuje duze to czy wszystko odrazu ładnie zadziła czy bede musiał walczyć z przeprogramowaniem pamięci

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki mam 95' 525 tds-a . Miałem oryginalnie obc na 6 przycisków . Kupilem OBC 4 siemens z koncowka kodu 148 . komputer pochodzi z 750 chyba z 1987r . Mam pelna wiazke 26 przewodow . Podpiałem obc wstał natychmiast . Wyswietlil PPPP . Pojechałem do kumpla on ma 525 ix z zegarami z check control , wpielismy od kopa wyszła data dzialal . Nastepnie przełożyłem go do siebie i równiż działa ale do momentu kiedy nie rozłacze akumulatora . Po ponownym załaczeniu pradu mam modne PPPP . Temat przeczytałem od deski do deski i wnioskuje ze moje obc ciagnie program z zegarów . MOJE zegary nie maja checka . Czy ktoś mógłby mi zaprogramować ta sławna kość ? zapŁace sowicie ale chce aby mi to dziaŁaŁo tak jak nalezy . Pozdrawiam wszystkich
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki mam 95' 525 tds-a . Miałem oryginalnie obc na 6 przycisków . Kupilem OBC 4 siemens z koncowka kodu 148 . komputer pochodzi z 750 chyba z 1987r . Mam pelna wiazke 26 przewodow . Podpiałem obc wstał natychmiast . Wyswietlil PPPP . Pojechałem do kumpla on ma 525 ix z zegarami z check control , wpielismy od kopa wyszła data dzialal . Nastepnie przełożyłem go do siebie i równiż działa ale do momentu kiedy nie rozłacze akumulatora . Po ponownym załaczeniu pradu mam modne PPPP . Temat przeczytałem od deski do deski i wnioskuje ze moje obc ciagnie program z zegarów . MOJE zegary nie maja checka . Czy ktoś mógłby mi zaprogramować ta sławna kość ? zapŁace sowicie ale chce aby mi to dziaŁaŁo tak jak nalezy . Pozdrawiam wszystkich
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może mi ktoś odpowie dlaczego u mnie w e32 750 nie działa mi średnie spalanie , prędkość i speed limiter coś nie tak tylko nie wiem czy to wina samego komputerka ? Czy jak go wymienie będzie dobrze ? Widze że Panowie znają temat !! Proszę o pomoc!! :modlitwa:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RIKENS - niestety ale jesli zegary sa bez CC to OBC potrzebuje zewnetrznej pamieci. nie jest to takie straszne jak by sie wydawalo. potem wkladasz i jezdzisz.

 

BARTEK jesli jeszcze nie zrobiles to odezwij sie na priv, mieszkam niedaleko, wpadniesz z 4 pakiem tyskacza i zadzialamy w jakas sobote lub niedziele

 

TC - ja bym zaczal od zaprogramowania od nowa pamieci w zegarach. moze cos sie w nich posypalo albo ktos nieumiejetnie cofal licznik. jesli masz check control to dane sa pobierane z pamieci zegarow. moze sprobuj wejsc w ukryte opcje i zmienic "factor" dotyczacy spalania itd na 1.000 , zmien LAND na inny, moze pokazuje ci spalanie w galonach???

 

tak na odleglosc to mozna gdybac niestety

 

 

p.s. tak czytam sobie i zastanawiajace jest to ze podobno auta bez CC nie mialy gonga a ja mam, pika przed pelna godzina i jak jest kolo 0 stopni. zamontowalem rowniez sobie dzwignie kierunkowskazow z przyciskiem i tez dziala, wystarczylo wtyczki delikatnie "stuningowac". ale ten gong byl tam caly czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zaprogramować pamięć w zegarach od nowa ? Proszę o porady bo dziedziie elektroniki nie bardzo się orientuje! :roll:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Czwsc kolega zrobił mi codestickera wedlug recepty do tdsa i zadziałał byłem szcześliwy do momentu kiedy nie przeszedłem na funkcje zuzycia paliwa . Pokazuje 0.0 nie działa tez w podmenu wskaznik chwilowej predkosci . Pomocy
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile w tym prawdy ale ktos kiedys mial ten sam problem, podobno u niego w aucie ktos wyjal orginalny filtr paliwa z przeplywomierzem (czujnikiem) a wsadzil filtr od zuka. moze masz ten sam problem??? w tds`ach wlasnie spalanie jest brane z impulsow z filtra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje obc działało do wczoraj poprawnie tyle ze było zkodowane w 525ix z zegarów z cc , i szybko wpięte do mojej instalacji . Po zamontowaniu CODESTICKERA normalnie zadziałał tyle ze nie mam srednicz zuzyć i chwilowej prędkości . Wogóle to za pierwszą prubą wpiąłem go bez rozpinania akumlatora działał ale zorientowałem sie z tymi zuzyciami i go wypiąłem rozebrałem , myślalem ze coś przywiera albo cus . Po ponownym włożeniu wyświetlił PPPP poleciałem z nim do kolegi na programator i zczytalismy eprom . Okazało sie ze padły 3 komórki . zaprogramował mi kolega od nowa . Poszedłem do samochodu rozpiąłem akumlator , i do piero po 2 godzinach wpiąłem obc . Podałem na koniec prąd . ożył aż miło ale znów bez zużycia paliwa i prędkości a no i przy pełnym baku pokazuje ze paliwa jest na 276 km
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłożyło mnie właśnie na cycki . Poszedłem zczytać z obc zawartość epromu i zwariowałem kiedy stwierdziłem ze jakimś cudem zostały zamienione wartości komórek !!! Zalecone są 00.55 01.00 02.00 03.00 04.98 05.78 06.5d 07.3b 08.10 09.14 0A.7b 0b.Ad 0c.d0 0d.E4 0E.6C 0F.F9 10.Cb 11.d2 12.00 13.01 zaznaczam że po zapisaniu sprawdziliśmy 3 razy te wartości i było oka , na tomiast teraz po zczytaniu z obc wyszło tak: 00.00 01.55 02.00 03.00 04.78 05.98 06.3b 07.5d 08.14 09.10 0A.Ad 0b.7b 0C.E4 0d.d0 0E.F9 0F.00 10.d2 11.37 12.01 13.00 nie kumam tu czegoś . Ratunku . Użyta kość to atmel 93c46b . Edytowane przez Bartek1981
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba nie co 2 prawie . Nie wiem nie znam się na elektronice . Chłopak który mi to robił wyjechał na miesiąc . Chciałem zanieść do punktu spis zawartości tych komórek ale oni wymagają ode mnie jakiegoś formatu hex czy sreks , ja nie mam w pracy mozliwosci pobrania z sieci jakiegokolwiek programu/konwertera i już jestem bezradny a chce żeby to działało bo wiem ze się da .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Właśnie w dniu wczorajszym (a właściwie w nocy) zmontowałem programator i płytkę codesticker-a. Interfejs do programowania działa na porcie szeregowym. No i teraz cała zabawa: teoretycznie kość daje się zaprogramować zawartością, daje się odczytać, jednak OBC po podłączeniu w samochodzie zwraca tylko "PPPP". Dodam, że kość, jaką posiadam, to KM93C46V

W związku z tym moje pytania, ponieważ jest kilka niewiadomych:

 

- Czy moja kostka jest odpowiednia? (teoretycznie jest w standardzie MicroWire). Jeśli nie, jakich typów poszukiwać?

- Nie udało mi się włączyć opcji "Invert Reset" w parametrach połączenia z programatorem. Jeśli opcja była włączona, wynik odczytu to same zera a próba zapisu kończyła się komunikatem "Device Not Responding" - czy włączenie tej opcji jest konieczne?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I się okazało ! Wsad do TDSka zamieszczony na naszym forum jest nieprawidłowy . Wczoraj wieczorem rozmawiałem z kolegą z Lublina który się zna na tym , sam zrobił sobie codestickera zaprogramował do TDSa i objawy ma identyczne jak u mnie brak wskazań zużycia paliwa . Mój apel do wszystkich- kto ma tdsa z fabrycznym obc 4 niech umieści na forum zawartość epromu (test 17)
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.