Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam skorzystam z waszej wiedzy o obc i proszę o info,

wczoraj sobie zrobiłem test zegarów,chcąc niechcąc zmieniłem przy okazjii język komunuikatów z niemieckiego na inny,prZeleciałem języki wkoło i wróciłem do niemieckiego

 

wcześniej na wyświetlaczu wyskakiwało mi info bremsbelage i betriebanliegts???wiem,że to wina braku czójników klocków+zaciągnięty ręczny

 

ale po tym skakaniu po językach zaczeło mi wyskakiwać :

 

PLAQUETTES FREIN,,,,,,,,,oraz NOTICE UTILISAT,,,STRZELAM,ŻE TO NIE NIEMIECKIE INFO,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dopiero po odłączeniu aku i podłączeniu ponownym wróciło do normy czyli brems.......+betrieb......

 

 

czy ktoś może mi wyjaśnić co zrobiłem nie tak jak trza :?:

  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po pewnym czasie użytkowania samochodu z OBC stwierdzam, że jego wskazania pomimo korekcji mają sie nijak do rzeczywistego spalania :(

Pozatym test chyba nr 7 ma pokazywać ile jeszcze % zostało w zbiorniku a wygląda do jakoś dziwnie bo wskazówka jest na środku a OBC pokazuje, że 35%. :jawdrop: chyba coś nie tak.

 

Czy ktoś też zauważył jakieś niedokładności i błędy czy tylko ja mam takie błędne wskazania ?

 

bo test 7 pokazuje uśrednioną ilość paliwa w baku w litrach a nie w procentach

Opublikowano
witam skorzystam z waszej wiedzy o obc i proszę o info,

wczoraj sobie zrobiłem test zegarów,chcąc niechcąc zmieniłem przy okazjii język komunuikatów z niemieckiego na inny,prZeleciałem języki wkoło i wróciłem do niemieckiego

 

wcześniej na wyświetlaczu wyskakiwało mi info bremsbelage i betriebanliegts???wiem,że to wina braku czójników klocków+zaciągnięty ręczny

 

ale po tym skakaniu po językach zaczeło mi wyskakiwać :

 

PLAQUETTES FREIN,,,,,,,,,oraz NOTICE UTILISAT,,,STRZELAM,ŻE TO NIE NIEMIECKIE INFO,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dopiero po odłączeniu aku i podłączeniu ponownym wróciło do normy czyli brems.......+betrieb......

 

 

czy ktoś może mi wyjaśnić co zrobiłem nie tak jak trza :?:

 

włączyłes zdaje się francuski jezyk niechcący :wink:

Opublikowano

może i francuski,ale jak przeskoczyłem na D to mi komunikaty się nie pozmieniały :?: próbowałem w kółko parę razy i lipa

 

dopiero aku odłączone to zmieniło,trochę dziwne

  • Członkowie klubu
Opublikowano
:duh: :mrgreen: Mariusz!!! Czy wiesz co mówisz?! Czekać po południu pół godziny na Małżowinkę w samochodzie bez klimki! :duh: A niech sobie przekłamuje... :norty:

 

Wiem co mówię, dlatego mam przekłamania :) i dlatego tylko dwa razy narazie udało mie się uzyskać wynik przez przekłamania :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Po pewnym czasie użytkowania samochodu z OBC stwierdzam, że jego wskazania pomimo korekcji mają sie nijak do rzeczywistego spalania :(

Pozatym test chyba nr 7 ma pokazywać ile jeszcze % zostało w zbiorniku a wygląda do jakoś dziwnie bo wskazówka jest na środku a OBC pokazuje, że 35%. :jawdrop: chyba coś nie tak.

 

Czy ktoś też zauważył jakieś niedokładności i błędy czy tylko ja mam takie błędne wskazania ?

 

bo test 7 pokazuje uśrednioną ilość paliwa w baku w litrach a nie w procentach

 

Hmmm, wsumie byłoby to najbliżej prawdy - może faktycznie tak jest.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam, mam pytanie czy jak mam w 520i e34 zegarek z temperaturka, data itp, to czy moge wzucic zamiast niego duze OBC?

mam 26 pinow w wtyczce

 

pozdrawiam

Opublikowano
tak, wlasnie temat tego dotyczyl. musisz zaopatrzyc sie w code sticker, albo wykonac samemu, przeczytaj od poczatku temat to sie dowiesz co i jak. dziala wysmienicie.
Opublikowano

Koszty:

Pełem OBC na alledrogo od 100 do 200 PLN,

Kość pamięci: ok 5 PLN w sklepie z częściami elektronicznymi,

Zaprogramowanie kości: jeśli u znajomego elektronika, to zależy od stopnia znajomości (od "uśmiech" do "flaszka" ;) ), choć są punkty usługowe które robią takie rzeczy i nie powinno to więcej kosztować niż 20-30 PLN.

Wlutowanie kości: własna zręczność manualna, lutownica, "ścinek" płytki uniwersalnej - wprost Bezcenne :-)

Montaż w aucie: jeśli przyjmiemy wersję z obcinaniem tyłu wnęki na komputer to nie wiem ile kosztuje piłka typu "brzeszczot" (jakieś grosze...), jeśli z wymianą całej części to chyba ok. 200 PLN (ale tu mogę się mylić).

Generalnie żaden zakład nie robi chyba kompleksowej wymiany komputerka, więc trzeba samemu. Nie jest to trudne więc dacie radę. :cool2:

$M$
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czesc.

Zakupilem OBC podlaczylem na "krotko" podstawke pod kosc do OBC i szukam programatora... dzisiaj przy okazji wymiany zarowek w zegarach, zauwazylem ze moje zegary (bez check control) maja codesticker, jak dobrze pamietam co pisalo wczesniej, to obc pobiera dane z obc, jesli ichg tam nieznajdzie to wyswietla ppppp, i po to jest kosc pamieci.

czy zatem potrzebuje wciskac kosc pamieci do mojego obc czy wystarczy ta z zegarow?

 

zauwazylem tez ze oprocz, podlaczonej do zegarow zoltej i niebieskiej wtyczki, mam jakas zielona wtyke niepodlaczona, (kolor taki sam jak wtyczka w obc)... czy to znaczy ze moja Beata posiada instalacje pod zegary z check control?czy to jest instalacja z obc do licznika?

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czesc.

Zakupilem OBC podlaczylem na "krotko" podstawke pod kosc do OBC i szukam programatora... dzisiaj przy okazji wymiany zarowek w zegarach, zauwazylem ze moje zegary (bez check control) maja codesticker, jak dobrze pamietam co pisalo wczesniej, to obc pobiera dane z obc, jesli ichg tam nieznajdzie to wyswietla ppppp, i po to jest kosc pamieci.

czy zatem potrzebuje wciskac kosc pamieci do mojego obc czy wystarczy ta z zegarow?

 

To co się znajduje w zegarach prowdopodbnie odpowiada za przebieg i nie ma nic wspólnego z OBC.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

dodatkowa kostka (zielona) jest do wyswietlacza do skrzyni automatycznej. pamiec (codesticker) w zegarach jest inna. odpowiada za konfiguracje wskazan: - predkosciomierza, obrotomierza i paliwa. zauwaz ze wiekszosc aut miala podobne zegary,a np rozne silniki, (4 cyl, 6 cyl, diesel) inne przelozenia w moscie , inne skrzynie i inne baki. zeby nie produkowac kilku zegarow, producent pomyslal ze lepiej konfigurowac wszsytko w codestikerze. stan licznika i stan inspekcji tez jest zapamietywany w pamieci. w modelach z check control (zupelnie inne wtyczki) obc odczytuje dane z pamieci zegarow, tu jednak jest inaczej.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, czy mogby ktos zrobic i sprzedac mi codesticker? Zapewne jak ktos raz juz to robil to ze zrobieniem drugiej sztuki nie bedzie mial zadnego problemu (a i sprzet potrzebny do tego zapewne posiada). Prosze o info na maila: [email protected]
Opublikowano

hej.

 

mam 520i 12V M20 90r. doczytałam sie na forum o bezpiecznikach i przekaznikach pod tylną kanapą.

odkryłam wraz z moim nazyczonym skrzynke i totalna maniana. pourywane kabelki, przepalone bezpieczniki wymienilismy, ale nie mam pojecia jak polaczyc pourywane kable, jest mała kostka (jutro podam jej opis) jest do niej przylutowany tylko 1 kabel :( czy może ktoś nam pomóc ????? jakiś schemacik itp. zapewne było to poruszane na forum ale ON JEST TAK OBSZERNY, że szukanie zajmie ....... dni. mimo wszystko ciagle czytam formu i sledze Wasze odpowiedzi.

 

mam zegary bez wyswietlacza - chce kupić i podłączyć zegary z wyswietlaczem- ale czy bedzie o wszystko działać?????????

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

odkopie temat bo mam jedno pytanko.

mam 525i z "komputerem" z temp data i zegarkiem.

zakupilem pelne obc siemens + wajcha migaczy z obc.

 

poczytalem watek w zasadzie wszystko jasne ale tak z ciekawosci zapytam

jakie sa szanse na to ze po podlaczeniu wszystkiego bedzie wszystko chodzic ok.

czy ktos poprostu wlozyl obc i juz mu dzialalo czy musial cos jeszcze kombinowac??

Opublikowano

jesli masz wyswietlacz pod zegarami to po wlozeniu obc powinien dzialac od razu, najwyzej jezyk bedziesz musia zmienic zeby mil nie poakzywal tylko km.

nie wiem jak w 525 jest z przyciskiem obc w manetce kierunkowskazow, ale ....

w 520 jest inna, ale udalo mi sie zamontowac i dziala.

Opublikowano
wyswietlacz jest dziala ok pokazuje wszystkie info tak jak nalerzy. co do manetki to wydaje sie byc taka sama pewnie w piatek bede probowal cos podlaczac to potem napisze czy sie udalo:)
Opublikowano
No ja u siebie założyłem pełne OBC i działa,ale dźwigni kierunkowskazów nie mogę jak narazie nigdzie znaleźć.Od tego gościa co prałem OBC,kontakt się z nim urwał. ACE będziesz musiał,też zmienić tą cała ramkę(ja odrazu dostałem ją z OBC)a jak nie to trzeba będzie wyciąć w niej z tyłu.
Opublikowano

Witam

 

Mi OBC działa BDB. Paliwa nie przeklamuje zupełnie, bo nie raz to liczylem i zawsze się zgadzało co do 0,1 (ja nie uwazam ze liczenie spalania przez OBC podczas postoju zapalonego samochodu to przeklamanie - przeciez wtedy samochod stoi [robi 0km] a pali 1.2 l/h wiec spalanie musi sie powiększać). Corr mam na 1000 czyli tak jak było fabrycznie. Zastanawia mnie natomiast to że przekłamuje mi test ile jeszcze pozostało paliwa w baku i zasięg. Dodatkowo źle działa wskazowka poziomu paliwa na zegarach. Jak naleje powiedzmy 20 litrow, poziom sie zmienia powiedzmy na 40, tylko jak jezdze to spada bardzo szybko nawet do rezerwy. Pozniej po zgaszeniu samochodu np. na noc poziom paliwa jest taki jak powinien byc, ale znowu w czasie jazdy szybko spada. Czy to jest wina po prsotu czujnika paliwa i jak go zmienie to zacznie dzialac wskazowka i tamte funkcie OBC, czy ustarka tkwi głębiej??

 

Poza tym korzystając już z waszej elektryczno elektronicznej wiedzy, chcialbym zapytac czy ktos ma doswiadczenie w zamonowaniu oryginalnego telefonu bmw (motorola) w e34. Kupilem taki ostatnio i przy krotkiej wolnej chwili chcialem zamontowac, ale kostki instalacji w samochodzie mialem tylko do kabli ktore wychodza z centralki w bagazniku, a nie mialem do czego podpiąc samego telefonu (bazy ktora jest w tunelu srodkowym). Czy nie wie ktos, albo nie ma schematu do czego powinna byc to podlaczone zeby dzialalo z wykorzystaniem swoich wszystkich funkcji??

 

Dzieki za re i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.