Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

kucnij z tylu pod autem i puknij w niego , jesli ci ten dzwiek nic nie mowi to sprobuj przykleic magnes lub glosnik tylnia strona.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Czolem! Mario, bardzo jestem ciekaw, co z EEPROMEM w twoim OBC, sprawdzales? Dzieki Dusk za dane z 520-ki, wiekszosc przerobek dotyczy wlasnie tego modelu :wink:
Opublikowano
Dzis jeszcze raz rozebralem swoj OBC i wymienilem pamiec na nowa, zaprogramowana tak, jak podal Dusk. Wczesniej byl podlaczony uklad Atmela AT93C46 i przy wykonywaniu testu nr 21 nie bylo zadnych klopotow, dzis zamontowalem pamiec 93C06 f-my Signetics i po tescie 21 komputerek wyswietlil PPPP, ha :!: Oczywiscie odlaczenie i powtorne przylaczenie zasilania niczego nie dalo. Po odczytaniu wymontowanej pamieci okazalo sie, ze wymazane zostaly komorki o adresach 0E, 0F, 10 i 11; wydaje sie, ze maja one kluczowe znaczenie. Uszkodzona pamiec zaprogramowalem powtornie, podlaczylem i mimo usilnych prob nie udalo sie jej wiecej naruszyc testem 21. Wszystko dziala, jak nalezy...Wydaje mi sie, ze przyczyna skasowania w moim i Mario przypadku byla przypadkowa, pamieci roznych typow i producentow maja rozne rezimy czasowe, do tego dochodzi jeszcze rozrzut parametrow konkretnej serii. Nic na to nie poradzimy, dlatego jest niemal pewne, ze skasowanemu w ten sposob komputerkowi trzeba raz jeszcze zaprogramowac pamiec.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Niestety jeszcze nic nie wiem, jak napisałem kilka dni temu eeprom zaprogramowany dostałem od kolegi :) a sam niestety programatora nie mam. Przez te kilka dni wygooglałem gdzieś, że te eepromy różnych producentów jednak się nieco różnią i dlatego przypuszczam, że wykasowaniu/uszkodzeniu uległo coś w samym eepromie. Wczoraj byłem na wolumenie i zakupiłem kości właśnie ATMELA bo takie widziałem na fotce w jednym z dokumentów nt płytki kodującej - AT93C46 2szt tak na wszelki wypadek :twisted: no i niestety narazie nie mam gdzie zaprogramować.

Jak poczynię jakieś postępy to dam znać.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Historia Maria jest coraz bardziej pasjonująca ;) Tym bardziej, że również w niej uczestniczę:

Mario po zdechnięciu OBC zadzwonił do mnie, czy nie mógłbym pomóc. Umówiliśmy sie i włożyłem swój komputerek do Jego samochodu. Pokazało się PPPP - wniosek :doh: : pewnie coś zgłupiało w samochodzie. A teraz najlepsze: włożyłem komputerek z powrotem do mojego i mam PPPP :duh: (przed wyjęciem był w pełni sprawny) Odłączanie aku nic nie dało, jutro lub pojutrze idę "na programator" i zobaczymy (dobrze, że kość jest w podstawce). Jeśli okaże się, że to tylko skasowany EEPROM, to ja się ucieszę, natomiast Mario pewnie zmartwi - wniosek nasuwa się sam: BMW Maria zostało zmodowane i teraz służy jako kasowacz kości pamięci :D :twisted: :twisted2:

$M$
Opublikowano
Panowie, prosba wobec tego. Zanim znow zaprogramujecie pamieci, sprawdzcie, czy tak jak u mnie "zniknieciu" ulegly niektore komorki. Toz to normalnie jakis paragraf 22 :!: Trzeba ustalic jakis sposob postepowania z tym nieszczesnym OBC, bo robi sie niezly bigos :wink:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tia, to wszystko prawda. Od tamtego pamiętnego wieczoru wyciąnąłem kilka bezpieczników, odłączałem aku na noc i obc leżało przez 3 dni w domu i mam nadzieję, że moje autko już nic nigdy nikomu nie wyczyści :duh: :mrgreen: Zacząłem przypuszczać powoli, że być może trzeba się podłączyć pod jakiś interfejs diagnostyczny i tam zerknąć czy nie ma jakiś błędów ale narazie odpuściłem, poczekam czy u kolegi SMS'a ponowne zaprogramowanie wniesie coś nowego :D

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
" TO ŻYJE " :lol: czyli udało się uruchomić z powrotem. Podobnie jak u Basana zmieniła się zawartość 0E, 0F, 10 i 11 (przyjęły wartość 00). Po zaprogramowaniu ponownie wsadem Duska ruszyło (pewnie po zaprogramowaniu wcześniejszymi ustawieniami też by działało). Nie wiem jeszcze jak z dokładnościa wskazań, nie miałem możliwości zrobić dłuższej trasy, ale to i tak można korygować :) . Co do powodów skasowania mojego komputerka po wsadzeniu do samochodu Maria to nie mam zielonego pojęcia :doh: . Wiem tylko, że już nie mam zamiaru więcej wymontowywać OBC - jak działa to nie będę kombinować.
$M$
Opublikowano
OBC podlaczaliscie oczywiscie przy odpietym akumulatorze, polecam po odpieciu poczekac jeszcze chwilke, tak okolo 5min, zeby rozladowaly sie kondensatory w elektronice auta.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Oczywiście, że nie :?

Dziś udało mi się dopaść programator i na początek chciałem sprawdzić co siedzi z kości wyciągniętej z OBC ale się nie udało. Coś nie chciał współpracować z tym programatorem :evil: - zagrzalem się trochę. Podjałem więc próbę zaprogramowania nowiutkiego AT93C46 i ... zaprogramował się i odczytał bez problemu :mrgreen:

Powędrowałem z całym sprzętem do programowania do samochodu i podjąłem ryzyko wpięcia go bez odłączania aku - nie chce mi się programoawać 12 stacji radiowych 4 raz w ciągu czterech ostanich dni :mrgreen:

Sprzęt miałem na siedzieniu - uwaga wpinam i ... to pudełko po wielu dniach wkońcu wyświetliło coś innego niż nudne już PPPP :clap: :dance:

 

Miałem ustawiony język włoski :) oczywiście zaraz zmieniłem ale testu 21 już nie odpalalem bo i po co :D wsumie miałem pod ręką cały sprzęt ale jak już zadziałał to niech działa :)

 

Czy posiada ktoś pełną listę z opisami, które pojawiąją sie po wciśnięciu 100 i 1 :?: Chodzi o np. 5-03 TYP itd...

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Witam !

Przeczytałem dzisiaj wszystkie posty i pojąłem problem ze spalaniem (z którym walcze od roku)w moim TDSie. :think: Nie znalazłem jednak odpowiedzi na wszystko ,ponieważ mój OBC zachowuje sie jeszcze inaczej.Wyświetla testy 00,10,11 a po wpisaniu innych i naciśnięciu s/r wyświetlacz pokazuje tylko na ułamek sekundy coś innego i wraca do pozycji wyswietlania godziny .Wydaje mi sie ze mam OBC 4 bo ma 16 przyciskow.

Czy jest ktos kto mógłby mi cos na ten temat powiedziec? :modlitwa:

Opublikowano
czyli musisz go odblokowac, poczytaj od poczatku, chyba test 19 to robi, musisz podac kod czyli sume dni i miesiaca, np dzis 04 maj, czyli 04+05, wpisujesz 0009 i wyswietli ci frei albo cos podobnego.i wazne, musisz miec ustawiona date w OBC
Opublikowano
witam serdecznie,widze ze ktos bardzo rozbudowal ten temat ,mam takie pytanko, tez niedawno kupilem bmw 530 i mam klopot z licznikiem dotyczy tego martwego stanu 266km ,czy mozna w jakis sposob wykorzystac ten sposob i zrobic pozadek z tym stanem licznika czy trzeba bardziej zainwestowac by pozbyc sie tego problemu, bede wdzieczny jesli ktos mi cos podpowie
Opublikowano

Dzieki wielkie za podpowiedz FLASH ! :D Fajnie wszystko chodzi :cool2: (oprócz test10,pokazuje ale nie można zmieniac.

Miałem spisac te adresy, bo z tego co pamietam to były komus potrzebne,ale zaj,ałem sie wymiana paska klinowego i pekło ramie napinacza :jawdrop: bo okazało sie że poprzedni właściciel mocno go uszkodził i ledwo sie trzymał :mad2:

Może ktos wie czy napinacz w TDSie jest taki sam jak w benzynie?a jezeli tak to z jaki silnikiem?

Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzieki :D :D :D

Opublikowano

palacz30 : o co ci chodzi? nie potrafie zrozumiec twojego postu.

 

TOMAS TDS: wlasnie w tej opcji da sie tylko odczytac, nie zmieniac, jesli masz cos inaczej to da sie zmodyfikowac ale niestety tylko programatorem zewnetrznym. jesli mozesz to wpisz test o ktorym byla mowa i przedstaw tu swoje dane z TDS`a.

 

pozdrawiam

Opublikowano
mnie chodzilo o przeprogramowanie kosci ktora odpowiada za licznik km , czy mozna cos z tym zrobic, bo zostal na 266960km ,wiec pytam z ciekawosci.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
mnie chodzilo o przeprogramowanie kosci ktora odpowiada za licznik km , czy mozna cos z tym zrobic, bo zostal na 266960km ,wiec pytam z ciekawosci.

 

Gdzies kiedyś widziałem w necie, koleś wydłubał eeproma i zastapił go innym bardziej pojemnym i licznik śmigał dalej. Niestety link gdzie to widziałem dzisiaj nie działa a było to tutaj http://bmwe32.student.utwente.nl/.

 

Wkleiłem ten link pomimo, że nie działa bo być może sa z nim tylko dzisiaj problemy i jutro albo pojutrze zadziała :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

moim skromnym zdaniem (po przejrzeniu stronki) nie warto inwestowac w to aby licznik pokazywal wiecej niz te 299 k km. no chyba ze ktos lubi i ma duzo wolnego czasu....

za te pieniadze mozna poszukac innego licznika od nowszej furki, ktory nie ma tego efektu.

 

 

 

P.S.czy ktos moze probowal juz zamontowac liczniki z check control do np 520 ( tu nie ma wyswietlacza, jest tylko el. licznik km)czy wtyczki sa takie same czy inne?

Opublikowano
Z tego co pamiętam w "większych" zegarach jest potrzebna inna wiązka (są chyba 4 wtyczki zamiast dwóch), trzeba by zamienić kilka komputerów... Nieopłacalna sprawa.
$M$

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.