Skocz do zawartości

OBC w E34 i nie tylko


basan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

OK, bardzo Ci dziękuję :D Nie mogę doczekać się jutra,rozbiorę co się da i popatrzę. Dziś w niedzielę wolę nie robić nic w samochodzie - kiedyś mnie los ukarał: rozbierałem drzwi i zakładałem w niedzielę siłownik zamka i parę dni potem ... silnik był do wymiany bo pogięło mi zawory :cry2: .

 

Fajnie,że ewentualne napięcie na 17 pinie oznacza też ,że był alarm fabryczny. Pozwoli mi to odpowiedzieć na pytanie które zakładał sobie gość od centralnego zamka. (chciałem reaktywawać alarm bo jakaś intalacja już jest - nazywa sie Cassini). Czyli jak napięcia powtórnie nie znajdę na 17 to na bank ten alarm to nie oryginał :doh:

 

Jeszcze zapytam : czytałem na innym forum ,że robią ludzie mostek między kabelkami między 17 a 9 pinem. Gdzie jest najwygodniej to połączenie zrobić? Czy trzeba wyrzucać radio (robi mi wtedy zwarcie) czy gdzieś może przy jest jakieś inne dobre miejsce?

 

Pozdrawiam :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponowalbym spiac przewody pinow 17 i 9 szybkozlaczka.

Onegdaj, montujac OBC4 w 520i, mostek wlutowalem wewnatrz komputera, ktory i tak musialem otworzyc, aby zainstalowac wtyczke kodowa.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie! Dłubałem dzisiaj 3 godziny w tych kabelkach od OBC i nic mi konkretnego nie wyszło. Widocznie mam jakoś poprzestawiane.

Straciłem już chyba nadzieję na to ,że zegarek będzie chodził non stop.

 

Przypomnę jak u mnie jest: zegarek chodzi tylko gdy włączę przynajmniej światła postojowe. Wtedy jak podświetla się cała deska rozdz. to i komputerek się świeci i zegarek chodzi.Jak zgaszę światła to zegarek nie chodzi i zawsze trzeba go od nowa ustawiać na nowo.Czyli nie ma pamięci albo zasilania - nie wiem.

 

Natomiast pamięć dotycząca spalania,średniej prędkości i innych parametrów jest zawsze zachowana. Bo jak następnego dnia odpalam auto to średnie zużycie jest z poprzednich dni i dopiero jak zresetuję to liczy od nowa. Czyli z tym jest OK.

 

Wrócę do moich dzisiejszych prób rozwiązania problemu: nakłułem każdy kabel po 3-4 razy próbnikiem. Postanowiłem szukać takich kabelków na których jest zasilanie. Jest ich kilka.Żółto biały,czerwono biały, inne nawet powodują dziwne sygnały i gongi. Natomiast jeden miał zasilanie przy włączonych światłach i komp. a po zgaszeniu świateł nie miał. Więc spiąłem go krótkozłączką z kabelkiem na którym jest nomn stop zasilanie i z dalszej strony odciałem go gdyż miałbym ciągle włączone światła.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/668bab6b704a586f.html

 

Otrzymałem efetk który mnie nie zadowala: wprawdzie zegarek chodził,ekran był przygaszony z lekka ale ciągle w komputerku świeciło podświetlenie przycisków i cały komputerek był od tego ciepły. Nie mogę do tego dopuścić ,zeby wychodzić z samochodu i zostawiać włączone podświetlenie non stop komp. dlatego wycofałem sie z tego.

 

Czy jeszcze ktoś ma jakieś propozycje? Nigdzie na forum nie znalazłem koloru kabelka który jest od zegarka. Może jak ktoś wie to bardzo proszę o odpowiedź. Tylko który to? Wszystkie już próbowałem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAN: to wygląda jakby sam OBC był uszkodzony. Gdyby nie było podtrzymania to traciłby wszystkie ustawienia (także pamięć spalania, prędkości średniej itp). Podłącz go do innej E34 i sprawdź.
$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

witam, z tego co doczytałem moj temat nie był poruszany. płytki były programowane do 5.20, 5.25 tds. ale nie widziałem do swojego bmw, z tego co sie orientowałem ciezko dostac obc 65811384149 part number, poza tym nie mam check control, ale mam cyfrowy przebieg dzienny jak i całkowity, zegarek analogowy. wiec bede musiał kodowac płytke. z tego co wyczytałem biore tylko obc IV siemens pod uwage gdyz obc VDO było robione do wrzesnia 87 roku w e32 a w e32 były baki od 90 -102l i obawiam sie ze mogłbym miec komplikacje. zastanawia mnie czy moze płytka kodujaca od 5.25 tds pasowałaby, gdyz spalanie ma sie na podobnym poziomie (biore pod uwage spalanie z ksiazki obsługi przy manulanej skrzyni 5.24td 5,1l, zas 5.25tds 5,2) ale to tylko moje spekulacje. domyslam sie rowniez ze bede musiał wyciac ramke na głebokosc gdyzz tego co słyszałem obc IV jest dwa razy głebsze od analogowego zegraka. dzis wyjałem zegarek, mam wtyczke na 26 pinow, a w wiazce mam 22 kable. zastanawia mnie rozwniez dlaczego na stronie

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

dla wszytskich e34 pokazuje taki sam part number

 

jednoczesnie zwracam sie z prosba, czy jest ktos na forum kto byłby w stanie stworzyc mi płytke kodujaca do mojego 5.24

jak cos to na gg 10394027

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdz kogos kto ma e34 z takim motorem i ma obc a zrobie ci plytke kodujaca.

 

no ale z tego co sie orientuje to w 5.24 nie było pełnego obc. wystarczy ze znajde kogos kto mial komputer nie pełny? i zczytac płytke kodujaca?

 

jezeli ktos robił to w 5.24 nie cos podpowie albo zamiesci zczytany kod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no ale z tego co sie orientuje to w 5.24 nie było pełnego obc. wystarczy ze znajde kogos kto mial komputer nie pełny? i zczytac płytke kodujaca?

 

 

Mylisz się, o to pod numerem 8 - OBC do wersji z silnikiem 2.4

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=62_0290&hg=62&fg=05

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no ale z tego co sie orientuje to w 5.24 nie było pełnego obc. wystarczy ze znajde kogos kto mial komputer nie pełny? i zczytac płytke kodujaca?

 

 

Mylisz się, o to pod numerem 8 - OBC do wersji z silnikiem 2.4

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=62_0290&hg=62&fg=05

 

no tak silver86 ja to wszytsko widziałem i zgadza sie ale zauwzyłem ze do kazdego samochodu sa te same nr obc na tej stronie.zakładam ze nie znajde tego nr na allegro, wiec chce zakodowac płytke od innego bmw do mojej 5.24

 

no ale dzieki za jakas sugestie

 

WCIAZ SZUKAM KOGOS KTO PRZERABIAł TEN TEMAT W SWOIM 5.24 !!! CZY KTOS JEST W STANIE MI POMOC ?

 

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

 

a moze ma ktos aktualny kontakt do basan'a albo mario'a? bo wnioskuje po ich postach ze długo ich nie było na forum, prosze o odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie iles razy sie mialem za to zabrac ale jakos sie nigdy nie spieszylo.

Mam maly komputer i chcialbym wstawic duzy, od czego musze zaczac?

I po czym poznac jakiego konkretnie musze szukac (nr serii czy cos?) i czy obejdzie sie bez przerobek czy tez nie?

 

Dodam, ze temat przejrzalem, ale nic podobnego nie widzialem.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij komputerek i policz kable

 

ja wyciągłem komputer ten co mam i w środku jest zwój kabli ładnie zwiniętych i związanych , tak to wygląda w środku :

 

http://images46.fotosik.pl/18/3923a15116d0fc3cm.jpg

 

i teraz jak był by duży komp w to musiał bym rozwalać te kable i napięcie podprowadzać pod 17 pin tak jak wszędzie pisze ??

dziwne troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.