Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam! niedawno zalożylem do swojej e34 530 '88 obc IV, który pochodził od 525, no i zastanawiam się czy pokazuje mi dobre spalanie? wydaje mi się, że zaniża... może też powinienem mu wpisac kody od 530?
http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To mozliwe. Kiedy sprawdzalem komputerek z pamiecia od 730i w mojej 520, wskazania spalania byly zle. Przede wszystkim sprawdz, czy chwilowe spalanie pokazywane przez OBC (test nr 2) pokrywa sie ze zuzyciem pokazywanym przez wskaznik w zegarach. Jesli tak jest, sprawdz, czy OBC dobrze mierzy przebyty dystans. Jezeli to wszystko jest ok, to nie ma sie czego czepiac. Nie napisales, czy auto masz na gaz, jesli tak, to wskazania chwilowego spalania sa zazwyczaj oszukane. W kazdym razie mozesz skorygowac pokazywane zuzycie wedlug wlasnego uznania testem nr 20; normalnie wspolczynnik korekcji wynosi 1 (pokazywane jest: 1000CORR), wpisujac liczbe <1 obniza sie wskazania, wspolczynnik >1 zwieksza wskazania. Mysle, ze wymiana pamieci w Twoim przypadku jest niepotrzebna :wink:
Opublikowano
zrobilem tak jak poradziles, no i ekonomizer niby pokazuje to samo co obc, ale zeby to stwierdzic trzeba wyrownac obroty lub delikatnie przyspieszac tak zeby ekonomizer stal w miejscu, wiec przy malym obciazeniu. mysle ze 525 w tych warunkach spala podobnie wiec ciezko stwierdzic hehe ale zawsze zostaje ta korekta, chociaz juz spalanie wraca do normy na obc 16l bezyny w miescie, trasa mnie zmylila spadlo do 10l ale jechalem na gazowni to moze rzeczywiscie cos wtedy oszukuje! szkoda ze to nie pokazuje zuzycia gazu, po ostatniej "regulacji w najlepszym warsztacie pod sloncem :? " spalila mi na trasie torun-lodz i spowrotem 17-17.5l gazu! :duh:
http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja też się pokusiłem i nabyłem OBC IV.

EEPROMA zaprogramowanego z wsadem jaki był podany kilka postów wcześniej dostałem od kolegi za co serdecznie dziękuję :dance: :cool2:

 

Zmontowałem płytkę wg schematu w pdf'ie. Kość zainstalowałem w podstawce :) i wszystko wlutowałem do środka.

Robiłem fotki w trackie pracy jak będę miał gdzie i czas to wrzucę relację z moich prac :)

 

No i powiem, że to działa :cool2:

Nie wiem jeszcze jak jest z prawdziwością wyników spalania ponieważ jeszcze nie jeździłem z komputerkiem ale jak coś się wyjasni to dam znać.

 

 

Przy okazji, może komuś udało się między czasie załatwić zawatrość eproma z 520i24v ???

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wygląda na to, że coś już popsułem :(

Uruchomiłem test nr 21 zamiast 11 i mam teraz tylko PPPP :duh:

Zachowuje sie jakby nie miał epromu :(

 

Co mam teraz zrobić, chyba nie usunęło to zawartości epromu ?

Mam nadzieję, że odłączenie aku coś pomoże. Spróbuję jutro

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
Wygląda na to, że coś już popsułem :(

Uruchomiłem test nr 21 zamiast 11 i mam teraz tylko PPPP :duh:

Zachowuje sie jakby nie miał epromu :(

 

Co mam teraz zrobić, chyba nie usunęło to zawartości epromu ?

Mam nadzieję, że odłączenie aku coś pomoże. Spróbuję jutro

 

Test 11 to chyba zmiana języka (Country Setting for language, miles/km, C/F and "l/100Km"/"Km/l")? Nie wiem, ale IMHO nie powinno to uwalić komputerka. Co do PPPP to na pewno odłączenie akumulatora wskazane, lecz sprawdź jeszcze czy dobrze podłączyłeś ten przewód, który trzeba zamienić (pamiętasz może, rozmawialiśmy o tym...), oraz czy odpowiednio trwale zrobiłeś połączenia.

Twój EEPROM (podobnie jak mó) jest kością z odzysku, był wylutowywany z jakiegoś "trupa" więc może coś nie stykać w gnieździe podstawki...

$M$
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Uwaliłem go tylko i wyłączie przez test 21.

Do czasu uruchomienia jego wszystko działało jak trzeba.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
A to ciekawe! Ja uruchamialem test 21 wielokrotnie i nic zlego sie nie stalo, he. Oczywiscie trzeba bylo pozniej ustawic date i godzine, ale PPPP sie nie wyswietlalo.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

No niestety u mnie nadal jest PPPP.

 

To tej pory wyciągnąłem OBC i odłączyłem go od zasilania,

odłączyłem aku na ok 15min - kupa a na koniec wyciągnąłem eprom z OBC i nadal tylko PPPP. Czy możliwe jest, żebym wyczyścił tym testem 21 również zawartość eproma ???

 

Sam już nie wiem co się stało, jak dziś nie ruszy to zostawię aku odłączone na całą noc.

 

Jak coś komuś wpadnie do głowy co jeszcze można z tym zrobić to proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No właśnie tego się obawiam, dzisiaj jeszcze pokombinuję.

Jednak mam cicha nadzieję, że nie wykasowała się zawartość eproma :(

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

witam

 

mam pytanie czysto teoreteczne

 

co chwilę czytam,że komuś padł jakiś komp w samochodzie

 

co się stanie jeśli padnie właśnie OBC ,czy da się jechać-zastanawia mnie funkcja code :?: :?: :?:

Opublikowano
witam

 

mam pytanie czysto teoreteczne

 

co chwilę czytam,że komuś padł jakiś komp w samochodzie

 

co się stanie jeśli padnie właśnie OBC ,czy da się jechać-zastanawia mnie funkcja code :?: :?: :?:

 

Jeśli wcześniej nie zakodowałeś samochodu, to nawet z wyjętym OBC samochód powinien żyć. Jak jest z kodowaniem - nie wiem...

$M$
Opublikowano
Czy posiada ktoś 520i 24v z OBC IV i może zczytać zawartość jego pamięci ???

 

Ja mam 520i M50, a OBC takie duze, z przelaczeniem km,C/miles,F i innymi cudami. :8)

Jezeli jest to wlasnie OBC IV to zczytam dane - jak to zrobic?

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

musisz wcisnac 2 przyciski na raz - 1 i 1000 albo w innej kombinacji (nie pamietam) wyskoczy ci test 00, przyciskami numerycznymi wybierasz test 17 i potwierdzasz S/R

 

w tej chwili komp bedzie wyswietlam cos takiego ::

 

00 2D

 

znow wciskasz numeryczne, ktorymis spowodujesz ze pierwsza cyfra 00 zmieni sie na 01 ,02 itd. Teraz spisz wszystko co pokazuje komp dla poszczegolnych komorek.Np:

 

00 2D

01 00

02 1C

itd.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy posiada ktoś 520i 24v z OBC IV i może zczytać zawartość jego pamięci ???

 

Ja mam 520i M50, a OBC takie duze, z przelaczeniem km,C/miles,F i innymi cudami. :8)

Jezeli jest to wlasnie OBC IV to zczytam dane - jak to zrobic?

 

Stary byłbyś wielki na wieki :)

W tym samym wątku tylko na pierwszej stronie jest to napisane w 9-tym poście

 

Po pierwsze trzeba mieć odblokowane tzw. ukryte funkcje testem 19 a później test 17 wyświetla już zawartość kostki. Jeśli trzeba więcej informacji jak to zrobić to wal śmiało właściwie wszystko jest tu jak zrobić unlock OBC.

 

http://home.iae.nl/users/bts/obc.htm

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Bardzo prosze:

 

BMW 520i 04/1991 M50

OBC date: 04.04.1990

OBC ver.: 5-03

 

Test 17:

 

00 6c

01 00

02 00

03 00

04 98

05 78

06 5d

07 3b

08 10

09 14

0a 7b

0b ad

0c d0

0d e4

0e 63

0f 07

10 c9

11 b8

12 00

13 01

 

 

Przy okazji ustawilem sobie gong na podwojny. :D

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

Dzięki Serrrrrrrdeczne Dusk!

W przyszłym tygodniu zaprogramuję kość nowym wsadem i zobaczymy :)

$M$
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja też dziękuje bardzo :) Jednak można na forumowiczach polegać i liczyc na wsparcie :) :cool2:

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Mario, odnosnie Twojego problemu z "PPPP" trafilem cos takiego:

 

What to do if your OBC displays only PPPP. If the OBC display suddenly starts to diplay only PPPP, you can reset it back to normal. Apparently this happens if there is an elctrical surge in the system (although it's never happened to me, despite many occasions of having to jump-start the car). First, press CODE, and then press the small recessed button on the lower right of the unit. After a second or two, the LED in the M MPH button will flash once, and the OBC is reset. All memory is wiped out, so you'll have to reset the date and time.
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
Dusk mam pytanie: Czy w Twojej Beci jest zbiornik paliwa plastikowy czy metalowy? W ETK są dwie różne płytki kodowe do 520 w zależności od zbiornika... Nie wiem czy to ma jakiś zwiazek z dokładnością wskazań, ale jeśli juz robimy "bazę danych" ;) płytek, to taka wiadomość by się przydała.
$M$
Opublikowano

Nie mam pojecia, masz pomysl jak to sprawdzic bez wlazenia pod auto? W ETK po wpisaniu VINu obydwa zbiorniki mam dostepne.

 

A to co wyzej napisalem odnosnie PPPP dotyczy jednak E28, przynajmniej w moim OBC nie ma zadnego przycisku w prawym dolnym rogu...

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
Nie mam pojecia, masz pomysl jak to sprawdzic bez wlazenia pod auto? W ETK po wpisaniu VINu obydwa zbiorniki mam dostepne.

 

 

Niestety, też nie mam pojęcia jak inaczej to sprawdzić. W sumie to nic pilnego, więc jakby przy okazji Ci się przypomniało :modlitwa: ;)

$M$

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.