Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
drodzy klubowicze, może ktoś ma do sprzedania e84 z pewnego źródła?!
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Uszkodzenia, totalny golas, silnik toczydło, takie zestawy nie sprzedają się na pniu
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Nosze sie z zamiarem kupna BMW X1 2013r 28i sDrive 245KM Benzyna z automatyczna skrzynią. W związku z tym mam pare pytań ponieważ przesiadka bedzie z starego Focusa i kompletnie nie jestem na czasie jeżeli chodzi o nowsze auta i ich mechanike :)


1) Nigdzie nie moge znalezc opini na temat tego silnika. A właściwie to informacji na temat jakie awarie mogą wystąpić. Ogólnie to znikomy odsetek ogłoszeń jest z benzyniakami. Pytanie czy to przez ich popularność bo w miare dobre czy na odwrót diesle lepsze ? Dlaczego ich tak mało ?


2)Jakie są orientacyjne koszty eksploatacji czyli czesci z robocizna (raczej nie w ASO) takiego auta (klocki,tarcze,oleje i coś jeszcze ?) i co jaki czas trzeba to robić ?


3) Jak to jest z rozrządem w benzyniakach. W Dieslach czytałem że są cyrki ale o benzynie na sieci cisza. No chyba że to przy rozrządzie niema znaczenia czy to Diesel czy Benzyna. Co ile to wymieniać w benzynie ?


4) Są jakieś szczególne rzeczy w tym modelu o które lepiej zadbać przed czasem ?


5) Co należy zlecić do zrobienia u mechanika zaraz po zakupie ?


Z góry dziekuje za podzielenie sie wasza wiedzą bo ja narazie jestem laik na poziomie focusa mk1 :D


p.s. przepraszam za brak literki eł coś z klawiaturą :D

Opublikowano

W benzyniakach łańcuchy też padają, w służbowym f30 lci 330i przy niespełna 100 tys wymieniany


Dlaczego sDrive?

Opublikowano

Bo xdrive mi nie jest potrzebny po za tym mię znalazłem benzyny z xdrive w moim przedziale cenowym. Ogólnie nie mam parcia na niego.


Jak wyglądają koszty eksploatacji u mechanika czyli rachunki ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ceny części sprawdź na allegro czy jakimś sklepie motoryzacyjnym, wiadomo możesz kupić chińczyki za gorszę, albo coś porządnego za parę pln więcej....

Ale pewnie trzeba liczyć około 150pln za klocki na oś, tarcze w miarę ok około 400pln na oś, wymieniasz tak często jak potrzeba :)

Wszystko zależy jak jeździsz, ja np. w nowym superbie pierwszy raz wymieniałem klocki przy 16 tys km, a przy 25 drugi raz + tarcze....

A znajomy który jeździ delikatnie, akurat busem, pierwszy raz zmieniał klocki przy 200 tys km....

Więc nikt Ci nie powie co ile trzeba zmieniać.

Jak coś Ci walnie w silniku to licz w tysiącach, sam nox to 1600pln.

Wiadomo skoro kupujesz auto za np. 70 000pln, które w salonie kosztowało 200 000pln, to licz się z tym że w przypadku awarii można w nie włożyć lekko 10-20-30k pln.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na start na pewni filtry, płyny....

I wszystko co potrzeba.

Na pewno w tym silniku trzeba uważać na turbiny, rozrząd jak nie słychać, nie dotykasz....

Możesz trafić egzemplarz gdzie zmienisz olej i będziesz jeździł długo bezawaryjnie, a drugi, zajechany i na start będzie sporo rzeczy do ogarnięcia.... loteria.

Chociażby komplet przyzwoitych opon to około 2000pln

Tak czy inaczej licz od 5000 - 10 000 może nawet 15 000pln na start (w tym ubezpieczenie, pcc-3....).

Opublikowano

X1 kupiona :-D Fajnie sie zbiera automat 8 biegów + 245 KM :-)


Oczywiście kupując takie auto liczyłem sie z duuuzymi kosztami.

 

Na pewno w tym silniku trzeba uważać na turbiny, rozrząd jak nie słychać, nie dotykasz....

 

Dzieki za info. Jak rozpoznam czy coś dolega turbinie ? dlaczego profilaktycznie rozrządu lepiej nie robić ? Jaki dzwiek wydaje taki kończący sie rozrząd ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozrząd zaczyna szurać, dzwonić, hałasować..... Doczytaj czy ten silnik ma wadę konstrukcyjną, jeśli nie i nic nie słychać, to po co wymieniać dobre na dobre?

Jak trafi Ci się partacz, to w takim przypadku narobi więcej szkód niż pożytku.

Turbinę najłatwiej zdiagnozować po wyciekach, jeśli w wężach powietrznych jest olej, to znaczy że uszczelnienia zaczynają puszczać, chociaż lekkie zapocenie jest ok, ale nie lejący się olej z węża. Druga sprawa, to jeśli jest dostęp do wirnika bez demontażu turbiny, to można sprawdzić jego luz.

A jaki masz przebieg?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To do czytaj tylko czy zdążały się problemy z rozrządem czy nie, jeśli nie to nic nie dotykaj. Zmień ewentualnie płyny, filtry i ogień!!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przymierzam się do kupna X1 i mam pytanie odnośnie silników diesla.

Nie mam bladego pojęcia jaki wybrać.Na pewno odpada 2.0 biturbo(204km)W grę wchodzą 136/140/163/177.Roczniki 2011-2013?do tego czasu był przed lift?Wyczytałem ,że po marcu 2011r silniki 2.0d dostały poprawki i nie są już tak kłopotliwe te nieszczęsne łańcuchy.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
X1 kupiona :-D Fajnie sie zbiera automat 8 biegów + 245 KM :-)


Oczywiście kupując takie auto liczyłem sie z duuuzymi kosztami.

 

Na pewno w tym silniku trzeba uważać na turbiny, rozrząd jak nie słychać, nie dotykasz....

 

Dzieki za info. Jak rozpoznam czy coś dolega turbinie ? dlaczego profilaktycznie rozrządu lepiej nie robić ? Jaki dzwiek wydaje taki kończący sie rozrząd ?

 

Możesz napisać o jakich kosztach piszesz właśnie zanoszę się z kupnem X1 z 231KM :8) :8) :8)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Nosze się z zamiarem kupna BMW X1. Pragnę poznać Wasze opinie dotyczące wyboru silnika. Myślę o roczniku 2010-11. Trudno mi zdecydować po lekturze tematu czy szukać R6 253 km, 2,0 245 km, czy też dieslem 204 km. Rocznie jednym autem przejeżdżam ok. 20 tyś. km na trasie 20 km do pracy i powrót, oprócz tego miasto i śr. raz na 3 miesiące dłuższa trasa 200-300 km. Auto z mocnym silnikiem to moje marzenie, na które czekam od wieeelu lat i wreszcie doszedłem do porozumienia z żoną. Proszę o opinie i pozdrawiam!

Jacek

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Planuje zakup bmw x1 E84, rocznik 2011, 177 KM, 2.0D xDrive. Przebieg około 220 tyś. Automat. Czy ktos z was może się wypowiedzieć czy to dobry model ? Na co zwrócić uwagę ? Czy skrzynia biegów jest ok ? Co się psuje ? Czy warto kupić auto w automacie ? To będzie moje pierwsze BMW. Sprawdziłem auto w serwisie po VIN i był serwis do końca. Nic takiego tam nie zauważyłem oprócz wymiany turbiny i filtra cząstek.

Z góry dziękuję za wypowiedzi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam również wszystkich.


Również jak kolega z postem nade mną jestem na etapie "szukania" i badania, w kwestii czy wogóle zakup używanego BMW E84 x1 czt x3 tak do 50 tys zł. nie będzie jedną wielką wtopą.


Czytam od kilkunastu dni artykuły o tym, jak zdarzają się zawodne silniki diesla- ten rozrząd to mam wrażenie, że zakup auta z drugiej ręki wiąże się ze sporym ryzykiem. A benzyn na rynku jak na lekarstwo.

Niestety nie mam zupełnie doświadczenia z pojazdami spod marki BMW, dlatego też mam nadzieję, że na tym forum nieco więcej dowiem się o tych pojazdach i będzie to wiedza raczej na plus.

Uważam przecież że auta 2010-2011 roku - mogą posiadać normalny przebieg już ponad 200 tys. - ale czytając różne opinie - zakup takich aut może okazać się wielką wtopą.


Więc jak to jest naprawdę ....

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzień dobry

Ja mam do sprzedania X1 e84, 2010, PL salon, IIwł, bezwypadek,60tys km, ale ze względu na stan cena do kosmetycznej negocjacji:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x1-bmw-x1-salon-polska-maly-przebieg-bezwypadkowy-prywatnie-ID6DejpU.html?isPreview=1

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Hejka spieszę poinformować,iż tuż przed końcem sierpnia zakupiliśmy X1 2010 rok xdrive 2.0 177 KM automat biały w fajnym wyposażeniu - Polski Salon.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wszystkich. Szukam samochodu dla siostry bmw x1 tak do 45tys. Tylko teraz pytanie jaki silnik wybrac najmniej awaryjny na nie musi być demonem prędkości wiec powyżej 190KM silniki odpadają proszę o pomoc chcemy kupić samochod jak najszybciej chodź to nie jest dobry pomysł.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Benzyna nieosiągalna. Nie dostaniesz bezwypadkowego e84 w tej kwocie. Minimum 50k+. A jeszcze serwis, opony, ubezpieczenie, a coś może wyjdzie do zrobienia.

Najlepsza będzie n46b20 benzyna 2.0 150 KM do waszych celów.

Co innego diesle, ale nie wypowiem się o awaryjności. poczytaj na forum.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Przymierzam się do zakupu X1 automat xdrive28i z 2014 z USA z silnikiem benzyna 2,0 -245 koni. Na co zwrócić uwagę, jak jest z awaryjnością tych silników?
Pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano
n20b20 - dramat. Ogólnie benzyny w e84 to dramat, chyba, że R6, które jest nieosiągalne. Szukaj diesla.
Opublikowano
n20b20 - dramat. Ogólnie benzyny w e84 to dramat, chyba, że R6, które jest nieosiągalne. Szukaj diesla.

Ale na 2 litrowym dieslu wszędzie psy wieszają że mocno awaryjny.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.